Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

snakke om egen politikk

NYTT TEMA
DenSisteBohem

DenSisteBohem
08.04.21 12:30
ulefos: du kan ikke skrive at det var en personlig konflikt uten at du har dekning for det, og her har du ikke dekning

Mens du altså mener at du har dekning for dine påstander om at det var Høyre som gravde dette frem og ga det til pressen...

erdetslik

erdetslik
08.04.21 12:36
ulefos: det tror jeg alle har som har lest noen av dine innlegg

Nå er jeg ganske sikker på at folk med intelligens litt under gjennomsnittet og oppover ikke vurderer hvor smarte folk er basert på politisk uenighet. 
Så skal la være å kommentere innholdet i de fleste av dine innlegg i denne sammenheng.

erdetslik

erdetslik
08.04.21 13:05
GreySerpent: At Høyre og Frp starter en svertekampanje mot en politisk motstander...

Når det gjelder svertekampanjer . . . . . .
Du tenker ikke da på Helga Pedersen . . . . . .
eller Ingebrigt Steen Jensen . . . . . .

erdetslik

erdetslik
08.04.21 13:10
ulefos: tror du det er journalister som graver opp gamle saker om en vaktmester der Støre har hytte?

Nå kom det fram i en artikkel i dag om hva AP-velgere diskuterer i en lukket FB-gruppe.
Og "Støre er ikke en av oss" er et tema som går igjen der . . . . .

Tror du det er Høyre som står bak det ?

Columbus_3

Columbus_3
08.04.21 13:20
erdetslik: Når det gjelder svertekampanjer . . . . . .
eller Ingebrigt Steen Jensen . .

Spesielt Helga sin er legendarisk. Vi kommer til å snakke om den i lange tider fremover. 

Damen er fremdeles aktiv som ordfører i Tana kommune. Nå har hun pådratt seg sine politikerkollegers vrede ved aktiv å delta i ansettelse av ny kommunedirektør. En sak hun selv har erklært seg inhabil i.
Noen lærer aldri.
Les om saken her.

Columbus_3

Columbus_3
08.04.21 13:22
erdetslik: Tror du det er Høyre som står bak det ?

Ser ikke bort fra at en viss debattant på forumet vil hevde det.

GreySerpent

GreySerpent
08.04.21 14:00
erdetslik: Når det gjelder svertekampanjer . . . . . .
eller Ingebrigt Steen Jensen . . . . . .

Hvilken svertekampanje var det Helga Pedersen utførte?

farout05

farout05
08.04.21 14:28
erdetslik: Jeg har sett hvordan AP's jaktlag med Ingebrigt Steen Jensen hadde vært på sabotasjeoppdrag for Partiet i sitt hjerte  =  AP om du ikke skjønte det.

Du svarte ikke på mitt spørsmål.

"Har du spurt Høyre om hvor lenge partiet har hatt spesielle jaktlag i valgkampene, med f.eks 6 jegere fordelt på sabotasjeoppdrag mot SP, og 5 jegere som skal jobbe med sabotasjeoppdrag mot AP?"

Dette på bakgrunn av at du hevdet at det er ingen nyvinning.

erdetslik

erdetslik
08.04.21 14:33
GreySerpent: Hvilken svertekampanje var det Helga Pedersen utførte?

Om du har glemt Helga's oppfprdring får du den i et par versjoner her:

- Viktig at alle bidrar til å sverte den nye regjeringen (dagbladet.no)

Ap-nestleder: - Det er viktig at alle bidrar til å sverte den nye regjeringen – VG

Jeg tar med TV2 sin også, så har du litt å velge i:

Ap-Helga: - Viktig at alle bidrar til å sverte den nye regjeringen (tv2.no)

Og da bør vi vel kunne si at inntil den (etter noen konspiratoriske tanker) påståtte Høyre-gruppen kommer med noe konkret som er verdt å kritisere, så ligger AP med både Helga Pedersen og Ingebrigt Steen Jensen lysår foran noe annet parti når det gjelder sverting innen politikken . . . . . .
Og Helga's oppfordring viste vei i hvordan AP-tankegangen var i praksis. Det nye var den offentlige oppfordringen at alle må med i svertingen av den nye Regjeringen . . . . . .

At Støre har vært vinglete, tåkete og rotete i det meste han har foretatt seg er det ingen andre enn han sjøl som har vært årsaken til og hatt skyld i. Og det er vel noe alle  -  bortsett fra de med tjukkeste røde brilleglass  -  har sett og forstått.

farout05

farout05
08.04.21 14:39
DenSisteBohem: Neivel? Det står ingenting i artikkelen TS linker til om noe annet. Dere der på venstrekanten forsøker å få det til at dette er folk som skal fotfølge enkeltpolitikere på venstresiden for å finne personlige saker å ta de på. DET er en ren løgn.

Jeg hefter bare for mine egne uttalelser, og jeg har ikke hevdet at Høyre sine jegere skal jakte på personlige saker til politiske motstandere.

Så påstanden din er usann.

erdetslik

erdetslik
08.04.21 14:41
farout05: Du svarte ikke på mitt spørsmål. "Har du spurt Høyre om hvor lenge partiet har hatt spesielle jaktlag i valgkampene, med f.eks 6 jegere fordelt på sabotasjeoppdrag mot SP, og 5 jegere som skal jobbe med sabotasjeoppdrag mot AP?"

Et egentlig totalt irrelevant og konspiratorisk spørsmål uten rot i virkeligheten . . . . . .
Venter du virkelig å få svar på den type spørsmål . . . . . .
Så du mener har typer som Helga Pedersen og Ingebrigt Steen Jensen som har vært aktive sabotasjejegere, så må alle andre parti ha det samme . . . . . .
Ja, ja, du om det . . . . . .

Men jeg antar at alle de fleste har folk som beregner konsekvenser av andre partiers politikk . . . . . . .
Men å gå offentlig ut å oppfordre alle til å bidra med sverting av en ny Regjering  -   det er AP det . . . . .

farout05

farout05
08.04.21 14:44
DenSisteBohem: Dette er et begrep du og TS har funnet på. Du gikk jo sågar så langt som til å kalle dette for likvideringsgrupper. Det er og blir sykt.

Gruppene Høyre har opprettet har spesifikke oppgaver rettet mot spesifikke mål. Dermed likheten med likviditeringsgrupper. Merk deg at jeg ikke har påstått at de skal likvidere, så ikke heng deg opp i dette.

Det stemmer at gruppene er jaktlag, og det må du bare finne deg i.

Det er sykt at Høyre har opprettet slike grupper.

(Innlegget ble redigert 08.04.21 14:45)

ulefos

ulefos
08.04.21 14:45
Homo_Erectus: Heller ikke nå svarer du på hva du mener med dette: "ser man på politikk så vet man at Erna er fan av republikanerne, så da vet man hvem som står nærmest, de som nå i delstatene begrenser stemmeretten for svarte"
farout05

farout05
08.04.21 14:57
erdetslik: Et egentlig totalt irrelevant og konspiratorisk spørsmål uten rot i virkeligheten . . . . . .

Nei, spørsmålet er svært relevant siden du hevdet at jaktlagene til Høyre ikke er en nyvinning. For å ettergå dette, må man vite når tid Høyre opprettet lagene.

Jeg har aldri hørt om at Høyre har brukt opp til 6 personer for å jakte på et spesielt part i en tidligere valgkamp. I linken til TS står at oversikten over jaktlagene er tidfestet til november 2020.

Så langt er det intet som tyder på annet enn at dette er første valgkampen Høyre driver denne formen for "valgkamp", og etablerer seg dermed som den soleklare drittsekk-kongen blant de politiske partiene.

(Innlegget ble redigert 08.04.21 14:59)

farout05

farout05
08.04.21 15:01
Columbus_3: Dersom du sliter med hukommelsen kan du bare gå bakover å lese dine egne innlegg.
Da får du svar på spørsmålet.

Det trenger jeg ikke gjøre, jeg har ikke angrepet EU.

Du må kanskje anstrenge deg for å holde deg til sannhet?

Homo_Erectus

Homo_Erectus
08.04.21 15:32
ulefos: dette er så godt kjent at du burde holde deg for god til å kverulere om det

Det står ingenting i denne linken din om at republikanerne begrenser stemmeretten til svarte.

GreySerpent

GreySerpent
08.04.21 15:51
erdetslik: Om du har glemt Helga's oppfprdring får du den i et par versjoner her: - Viktig at alle bidrar til å sverte den nye regjeringen (dagbladet.no) Ap-nestleder: - Det er viktig at alle bidrar til å sverte den nye regjeringen – VG Jeg tar med TV2 sin også, så har du litt å velge i: Ap-Helga: - Viktig at alle bidrar til å sverte den nye regjeringen (tv2.no) Og da bør vi vel kunne si at inntil den (etter noen konspiratoriske tanker) påståtte Høyre-gruppen kommer med noe konkret som er verdt å kritisere, så ligger AP med både Helga Pedersen og Ingebrigt Steen Jensen lysår foran noe annet parti når det gjelder sverting innen politikken . . . . . .
Og Helga's oppfordring viste vei i hvordan AP-tankegangen var i praksis. Det nye var den offentlige oppfordringen at alle må med i svertingen av den nye Regjeringen . . . . . . At Støre har vært vinglete, tåkete og rotete i det meste han har foretatt seg er det ingen andre enn han sjøl som har vært årsaken til og hatt skyld i. Og det er vel noe alle  -  bortsett fra de med tjukkeste røde brilleglass  -  har sett og forstått.

Og sånn rent konkret... HVA svertet hun regjeringen med?

GreySerpent

GreySerpent
08.04.21 15:53
erdetslik: At Støre har vært vinglete, tåkete og rotete i det meste han har foretatt seg er det ingen andre enn han sjøl som har vært årsaken til og hatt skyld i. Og det er vel noe alle  -  bortsett fra de med tjukkeste røde brilleglass  -  har sett og forstått.

Da bør det ikke være så vanskelig for deg å ramse opp en drøss eksempler.
Nok til at "tåkefyrste" er et passende stempel. Stempelet som Erna og Siv beviselig jobbet for å påføre en kollega.

GreySerpent

GreySerpent
08.04.21 15:57
farout05: Gruppene Høyre har opprettet har spesifikke oppgaver rettet mot spesifikke mål. Dermed likheten med likviditeringsgrupper. Merk deg at jeg ikke har påstått at de skal likvidere, så ikke heng deg opp i dette.
farout05

farout05
08.04.21 16:00
GreySerpent: Visse tar ting veldig bokstavelig.

Ja, de ønsker å avspore debatten, da gjelder det å henge seg opp i det aller minste strået man kan få tak i;)

ulefos

ulefos
08.04.21 16:04
Homo_Erectus: Det står ingenting i denne linken din om at republikanerne begrenser stemmeretten til svarte.

I mange av USAs delstater vedtar republikanere lover som kan gjøre det vanskeligere å stemme.

tror du det er hvite republikaner de legger hindringer i veien for?

Homo_Erectus

Homo_Erectus
08.04.21 16:08
ulefos: det er nettopp det det ikke er, erfaringslæring heter det

Nå bekrefter du enda en gang at dette er noe du selv har funnet på og at det er fritt oppspinn.

" Ikke mindre enn 6 rådgivere er lønnet for å spore enhver liten feil hos SP, hva enten det er utleie av Stabbur eller om Lundteigen skulle spre møkk på jordene en søndag"

Er dette Åslaug Hagas utleie av et stabbur for snart tolv år siden?

Og av det vet du at dette Høyre teamet vil jage etter  AP og SV folk som leier ut stabbur.

Hadde forresten Høyre noe med Hagas stabbur å gjøre?

DenSisteBohem

DenSisteBohem
08.04.21 16:19
farout05: Gruppene Høyre har opprettet har spesifikke oppgaver rettet mot spesifikke mål. Dermed likheten med likviditeringsgrupper. Merk deg at jeg ikke har påstått at de skal likvidere, så ikke heng deg opp i dette. Det stemmer at gruppene er jaktlag, og det må du bare finne deg i. Det er sykt at Høyre har opprettet slike grupper.

Påstanden din og påstanden til TS er at disse gruppene kun skal går etter politiske motstandere, altså at det er den eneste jobben deres.

Det er og blir en ren løgn og det kommer frem i artikkelen TS linker til.

TS påstår sågar at de skal lete etter personlige saker, noe det ikke står noe som helst om i artikkelen, det er altså utelukkende fri fantasi fra TS, og du støtter altså TS 100%.

Jeg skjønner ikke at VGD tillater slike tråder som utelukkende bygger på rene løgner, men det er jo ikke noe nytt at moderatorteamet her inne tilhører venstresiden og at det veldig veldig sjelden slettes tråder eller innlegg fra venstesidens tinnsoldater.

DenSisteBohem

DenSisteBohem
08.04.21 16:21
farout05: "Har du spurt Høyre om hvor lenge partiet har hatt spesielle jaktlag i valgkampene, med f.eks 6 jegere fordelt på sabotasjeoppdrag mot SP, og 5 jegere som skal jobbe med sabotasjeoppdrag mot AP?"

Det å ta politiske motstandere på politiske saker har ikke noe med sabotasje uansett hvor mye du måtte mene det.

Men jeg skjønner at du er livredd for at solkongen selv skal bli stilt til veggs, for svare for seg i vanskelige saker, det er noe Vedum ikke klarer, da kommer denne ekle latteren hans og han svarer aldri på det han blir spurt om.

Bare synd at media lar han ture frem som han vil uten å stille et eneste kritisk spørsmål.

ulefos

ulefos
08.04.21 16:22

jeg skjønner hvorfor noen blir krakilske i denne tråden

Homo_Erectus

Homo_Erectus
08.04.21 16:28
ulefos: I mange av USAs delstater vedtar republikanere lover som kan gjøre det vanskeligere å stemme. tror du det er hvite republikaner de legger hindringer i veien for?

Jeg forstår selvfølgelig at dette er for å gjøre det vanskelig å stemme for minoriteter som kan tenkes å stemme på demokratene.

Men har repulikanerne dette på sitt politiske program? Er dette deres offisielle politikk?

Eller er det det republikanske flertallet i enkelte delstatsforsamlinger som på egen hånd vedtatt disse diskriminerende lovene?

Jeg synes forøvrig selv det er merkelig at Erna og Høyre vil knytte seg til republikanerne i USA, men derfra til å insinuere at Erna er rasist, er det et langt sprang.

Det blir som å insinuere at SF-politikere som var med i Vennskapsforeningen Norge-DDR var tilhengere av minelagte grenser der grensevakter kunne skyte enhver som prøvde å forlate landet.

(Innlegget ble redigert 08.04.21 16:28)

Homo_Erectus

Homo_Erectus
08.04.21 16:34
ulefos: det du skrev var hverken motforestilling eller alternativ forklaring, det var rett og slett noe surr du hadde funnet på

Men dette med at Høyre har gravd fram en sak om Støres brygge er derimot ikke surr du har funnet på?

Dette er noe du kan dokumentere og bevise?

DenSisteBohem

DenSisteBohem
08.04.21 16:42
GreySerpent: Og sånn rent konkret... HVA svertet hun regjeringen med?

Jeg skulle likt å se deg, TS og et par andre i denne tråden dersom det et par måneder etter et eventuelt regjeringsskifte til høsten hadde kommer frem at Jan Tore Sanner eller Tina Bru hadde sagt det samme som ho Helga da.

Da ville vi nok ha sett dere tilte totalt alle som en.

DenSisteBohem

DenSisteBohem
08.04.21 16:43
ulefos: jeg skjønner hvorfor noen blir krakilske i denne tråden

Er det å påpeke at hele tråden baserer seg på fake news å bli krakilsk? Trådstarten inneholder den ene løgnen etter den andre.

DenSisteBohem

DenSisteBohem
08.04.21 16:44
farout05: Ja, de ønsker å avspore debatten, da gjelder det å henge seg opp i det aller minste strået man kan få tak i;)

Det er jo nettopp dette helten din, selveste solkongen og hans hoff driver med.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg