Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjøper politiske partier spalteplass?

NYTT TEMA
EinarSalbu

EinarSalbu
08.04.21 12:12

Jeg har lagt spesielt merke til en ting i noen måneder: Noen nyheter blir liggende usedvanlig lenge lenge lagt oppe og det er spesielt FrP- utspill som ligger lenge. Jeg leser langt fra alle nettaviser og nyhetssider. Nettavisen har jeg f. eks. sluttet helt å lese, men ABC- nyheter er et nettsted der jeg har lagt merke til dette. Vanligvis faller nyheter nedover og til slutt ut av forsiden, men noen nyheter som blir liggende usedvanlig lenge blant topp 5 og 10, og mange av dem er FrP- utspill som langt fra er sensasjonelle eller bør få mer oppmerksomhet enn andre politiske utspill. Kjøper politiske partier seg spalteplass og fungerer det ikke da mer som politisk reklame enn nyhetsformidling?

Gunstein12

Gunstein12
08.04.21 15:04
EinarSalbu: Nettavisen har jeg f. eks. sluttet helt å lese, men ABC- nyheter er et nettsted der jeg har lagt merke til dette. Vanligvis faller nyheter nedover og til slutt ut av forsiden, men noen nyheter som blir liggende usedvanlig lenge blant topp 5 og 10, og mange av dem er FrP- utspill som langt fra er sensasjonelle eller bør få mer oppmerksomhet enn andre politiske utspill.

Kanskje du bør vurdere å slutte å lese ABC-nyheter også, om du sitter med slike inntrykk, og det plager deg.

ulefos

ulefos
08.04.21 15:15
EinarSalbu: Kjøper politiske partier seg spalteplass og fungerer det ikke da mer som politisk reklame enn nyhetsformidling?

jeg tviler på at de kjøper seg spalteplass, men det kan meget vel tenkes at det er en gjentjeneste som følge av at partiet annonserer flittig i en avis, det står ikke i noen avtale, men er en gjensidig forståelse.
Klør du meg på ryggen så klr jeg deg på ryggen, og det er jo nettopp det Høyre og FRP driver med

Finansavisen har til enhver tid artikler som rakker ned på de rødgrønne, men det tror jeg Hegnar selv sørger for, det kan jo tenkes at han må betale en promille mer skatt når de rødgrønne overtar

(Innlegget ble redigert 08.04.21 15:16)

Gunstein12

Gunstein12
08.04.21 15:39
ulefos: men det tror jeg Hegnar selv sørger for, det kan jo tenkes at han må betale en promille mer skatt når de rødgrønne overtar

Er det ikke snakk om mer?

ulefos

ulefos
08.04.21 16:23
Gunstein12: Er det ikke snakk om mer?

jeg får håpe det

det er vel ingen grunn til at han ikke skal betale mer skatt enn resten av oss, det vil likevel ikke merkes i pengebingen, og han får beholde lykketiøringen

(Innlegget ble redigert 08.04.21 16:24)

InnocentBystander

InnocentBystander
08.04.21 16:34
EinarSalbu: Vanligvis faller nyheter nedover og til slutt ut av forsiden, men noen nyheter som blir liggende usedvanlig lenge blant topp 5 og 10, og mange av dem er FrP- utspill som langt fra er sensasjonelle eller bør få mer oppmerksomhet enn andre politiske utspill. Kjøper politiske partier seg spalteplass og fungerer det ikke da mer som politisk reklame enn nyhetsformidling?

Eg vil tru at artiklar som genererar klikk blir liggande lenger høgare oppe enn artiklar som genererar få klikk.

Rein økonomi.

EinarSalbu

EinarSalbu
08.04.21 18:13

Ja, det er en mulighet, innocent. I Frps glansdager ville det vært en god forklaring g, men i en tid der jeg selv knapt gidder låne øyne eller ører til Frp synes jeg der er rart. Og så er det ikke alle som har muligheten til å gi likerklikk.

GaiusMariusSPQR

GaiusMariusSPQR
08.04.21 18:24
ulefos: Finansavisen har til enhver tid artikler som rakker ned på de rødgrønne, men det tror jeg Hegnar selv sørger for, det kan jo tenkes at han må betale en promille mer skatt når de rødgrønne overtar

Tvilsomt, ettersom han og andre rike betaler like mye skatt nå som da de rødgrønne regjerte. Det er ingen forskjell på de røde og de blå sosialdemokratene her.

ulefos

ulefos
08.04.21 19:00
GaiusMariusSPQR: Tvilsomt, ettersom han og andre rike betaler like mye skatt nå som da de rødgrønne regjerte. Det er ingen forskjell på de røde og de blå sosialdemokratene her.

nå skuffer du, for du trenger ikke fortelle meg at tanken på at de i dag tjener betydelig bedre enn i 2012 har nok slått deg, jeg har ikke inntrykk av at du er dum

Jallaskar

Jallaskar
08.04.21 20:14
EinarSalbu: oppmerksomhet

Du får slutte å klikke deg inn på dem da Einar. For det er nok hovedsakelig på grunn av klikk de blir liggende høyt. 

GaiusMariusSPQR

GaiusMariusSPQR
08.04.21 20:19
ulefos: nå skuffer du, for du trenger ikke fortelle meg at tanken på at de i dag tjener betydelig bedre enn i 2012 har nok slått deg, jeg har ikke inntrykk av at du er dum

https://www.dn.no/politikk/politikk/skatt/formuesskatt/de-rike-betaler-like-mye-skatt-som-for-selv-etter-seks-ar-med-bla-regjering/2-1-554114

De ti prosentene som er rikest betaler 40% av skattene, akkurat som under de rødgrønne. At de tjener mer skal vi være glade for, det betyr at de fortsatt skaper velstand og arbeidsplasser, flår vi de rike enda mer vil flere flagge ut og senke nordmenns levestandard. Det ønsker vel selv ikke dere?

ulefos

ulefos
08.04.21 21:00
GaiusMariusSPQR: De ti prosentene som er rikest betaler 40% av skattene

smart vinkling, hva med arveavgiften som forsvant, formuesskatten det har blitt betydelige lettelser på, eller for den saks skyld densterke økningen av avgifter vanlige mennesker må betale, er det en del av regnestykket?

tenkte jeg det ikke...

erdetslik

erdetslik
08.04.21 21:39
EinarSalbu: Ja, det er en mulighet, innocent. I Frps glansdager ville det vært en god forklaring g, men i en tid der jeg selv knapt gidder låne øyne eller ører til Frp synes jeg der er rart.

Har du fått hjelp av Roheim Håkonsen nå . . . . . .
Du starter en tråd hvor prøver å kompromittere Frp - for kjøp av annonseplass . . . . . .
Og det gjør du fordi du har "lagt spesielt merke til en ting i noen måneder: Noen nyheter blir liggende usedvanlig lenge lenge lagt oppe og det er spesielt FrP- utspill som ligger lenge."
Og så når Innocent påpeker at det klikk som er årsaken, så skjønner du ikke og synes det er rart at noen er interessert i Frp fordi du "selv knapt gidder låne øyne eller ører til Frp" . . . . . . .

Men du er såpass genuint interessert at du har sett at nyheter om Frp ligger lenge høyt oppe selv om du som du skriver "knapt gidder låne øyne eller ører til Frp "

Sannheten er vel at du fremdeles lever i håpet om "å få lønn for strevet" . . . ..

ulefos

ulefos
08.04.21 21:53
erdetslik: Og så når Innocent påpeker at det klikk som er årsaken

er han redaktør av ABC-nyheter?

GaiusMariusSPQR

GaiusMariusSPQR
08.04.21 22:32
ulefos: smart vinkling, hva med arveavgiften som forsvant, formuesskatten det har blitt betydelige lettelser på, eller for den saks skyld densterke økningen av avgifter vanlige mennesker må betale, er det en del av regnestykket?

Ja, regnestykket er basert på hele skattesystemet, som altså viser like høyt skattetrykk nå som under de rødgrønne. Samme politikken med noen små nyanser. De gir med en hånd og tar med den andre.

ulefos

ulefos
08.04.21 23:13
GaiusMariusSPQR: Ja, regnestykket er basert på hele skattesystemet

jaha, og hvor i artikkelen du linket til står det?

det blir dumt å late som noe annet enn at de rikeste i landet har fått massive skattelettelser, alle vet det

GaiusMariusSPQR

GaiusMariusSPQR
09.04.21 07:21
ulefos: det blir dumt å late som noe annet enn at de rikeste i landet har fått massive skattelettelser, alle vet det

Det stemmer ikke, de såkalte lettelsene har bare vært en reduksjon i veksten, ikke netto kutt. Derfor betaler de rikeste akkurat like høy andel skatt som under de rødgrønne.

gugler

gugler
09.04.21 09:11
ulefos: men det kan meget vel tenkes at det er en gjentjeneste som følge av at partiet annonserer flittig i en avis, det står ikke i noen avtale, men er en gjensidig forståelse.

Det du skriver her koordinerer med å kjøpe spalteplass. Partier kjøper spalteplass ; Selvfølgelig gjør de det.

Merkelig ar du som SV velger kjøper illusjonen om at politikere ikke misbruker media til egen gevinst så lett.

oddvar_kjempebra

oddvar_kjempebra
09.04.21 09:18
ulefos: det blir dumt å late som noe annet enn at de rikeste i landet har fått massive skattelettelser, alle vet det

Nei, alle vet ikke det. Men mange tror det fordi de ikke selv er i stand til å skjønne hvordan skattesystemet fungerer i sin helhet og da heller velger å tro på enkel propaganda fra visse partier på venstresiden.

Du har fått en link til en artikkel i DN. Hvis du er så god på økonomi som du gir inntrykket av så kan du jo fortelle oss hva som er feil med den artikkelen.

InnocentBystander

InnocentBystander
09.04.21 09:20
EinarSalbu: . Og så er det ikke alle som har muligheten til å gi likerklikk.

Det er ikkje snakk om "likerklikk" det er snakk om at folk klikkar seg inn på artikkelen, og på den måten genererar reklameinntekter. Det er slik alle nettavisens driv. Om folk likar artikkelen eller ikkje er irrelevant. Det er sidevisningar som er viktig.

gugler

gugler
09.04.21 10:20

Benytt addguard og blokker popup så er disse reklamevinduene borte.

Speciale

Speciale
10.04.21 19:16
ulefos: smart vinkling, hva med arveavgiften som forsvant, formuesskatten det har blitt betydelige lettelser på, eller for den saks skyld densterke økningen av avgifter vanlige mennesker må betale, er det en del av regnestykket?

Er ikke rike folk vanlige folk?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg