Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Menneskelignende UFO-vesener i Bibelen

NYTT TEMA
Debattantius
DebattantiusInnlegg: 8418
30.01.07 19:25
Sannsynligheten er mikroskopisk for å finne noe form for liv innenfor vårt solsystem. Jorden er trolig den eneste livets planet i vårt lille solsystem, der den i milliarder av år har drevet omkring i Melkeveiens golfstrømmer. Men kanskje utover i lysårenes uendelige osean blant milliarder av soler og planeter spirer livets vidunderligheter?

Det er mangt man kan spekulere på. For eksempel på hvordan eventuelle utenomjordiske skapninger ser ut. Har de store glatte hoder og trillrunde øyner, eller ser de ut som slimete blekksprutlignende vesener, slik tvilsomme Hollywoodfilmer så ofte har fremstil dem? Eller kanskje de ligner på oss mennesker? Eller vi må dem? I vår jordiske uvitenhet har de kanskje et utseende som er hinsides vår fantasi og fatteevne? Nei! Det er ikke godt å si, Mulighetene er mange. Helst kan vel slike spekulasjoner føre oss ut i de villeste gjetningers kvikksand.

Har et menneske hittil truffet på utenomjordiske skapninger? Tja? Mange har påstått dette. Men 100 prosent bevis glimrer vel med sitt fravær. Kanskje? Det er skrevet haugevis av bøker og skrifter der det hevdes at det har vært nærkontakt av tredje grad med utenomjordiske individer. Jeg skal være den siste som hevder at jeg vet noe som helst om dette. Men man kan undres på hva enkelte skrifter forteller. Kanskje de ”røper” utseende på individer som ikke er av jordisk opprinnelse. Det er bare å tolke i vei.

I Bibelen forteller Profeten Daniel: ”På den tjuefjerde dagen i den første måneden stod jeg ved bredden av den store elven, det er Hiddekel (Tigris). Jeg løftet mine øyne, og se – der var en mann, kledd i linklær og med belte av gull fra Ufas om livet. Hans legeme var som krysolitt, ansiktet skinte som lynet, hans øyne var som ildsluer, hans armer og ben var å se til som blankt kobber, og lyden av hans ord var som et veldig drønn”. (Profeten Daniel 10:4-6).

Hos Profeten Esekiel står det skrevet: ”Og jeg så, og se: Et stormvær kom fra nord, en stor sky med stadig flammende ild. En strålende glans omgav den, og midt i den, midt i ilden, viste det seg noe som så ut som blankt metall. Midt i ilden viste det seg noe som lignet fire livsvesener. De så slik ut: De hadde et menneskes skikkelse, og hvert av dem hadde fire ansikter og hvert av dem fire vinger. Deres ben var rette, og føttene var som kloven på en kalv, de blinket som skinnende kobber. De hadde menneskehender under vingene på alle fire sider, og alle fire hadde ansikter og vinger. Deres vinger rørte ved hverandre. De vendte seg ikke når de gikk. Hvert av dem gikk rett fram. Ansiktene så slik ut: Alle hadde et menneskeansikt. Alle fire hadde et løveansikt på høyre side, og på venstre side hadde alle fire et okseansikt. Alle fire hadde også et ørneansikt. Slik var deres ansikter. (…) Livsvesenenes utseende var likt glør, som brente som fakler. Ilden fór omkring mellom livsvesenene. Den hadde en strålende glans, og det gikk lyn ut av ilden. (…)

Over livsvesenenes hoder var det noe som lignet en hvelving, som blendende krystall å se til, utspent over hodene på dem. Under hvelvingen stod vingene rett ut, så de rørte ved hverandre. Hvert av dem hadde på begge sider to vinger som dekket deres legemer. Når de gikk, hørte jeg lyden av vingene deres. Det var som lyden av store vann, som Den Allmektiges røst, en larm som larmen av en leir. Når de stod, senket de sine vinger. Det lød en røst over hvelvingen som var over hodet på dem. Når de stod, senket de sine vinger. Og over hvelvingen som var over deres hode, var det noe som så ut til å være av safirsten, og som lignet en trone. Og på det som lignet en trone, var det en skikkelse, som et menneske å se til. Fra det som syntes å være hoftene og oppover, så jeg noe som lignet blankt metall, som ild å se til, med en ring av lys omkring. Fra det som syntes å være hoftene og nedover, så jeg noe som lignet ild, den var omgitt av strålende glans. Som synet av buen i skyen på en regnværsdag, slik var synet av glansen rundt omkring. Slik så Herrens herlighet ut, slik den viste seg for meg. Og da jeg så det, falt jeg på mitt ansikt. Og jeg hørte røsten av en som talte.
Og han sa til meg: Menneskesønn! Stå opp på dine føtter, så jeg kan tale med deg! ”. (Profeten Esekiel 1:4-28 - 2:1)

Hva er det Profeten Daniel og Profeten Esekiel egentlig forteller oss? Tja?? Si det!
Hurramegrundtomkring
HurramegrundtomkringInnlegg: 15703
30.01.07 19:38
Hva er det Profeten Daniel og Profeten Esekiel egentlig forteller oss? Tja?? Si det!
--------------------------------------------
At det finnes noe som er beundringsverdig.
Panteren
PanterenInnlegg: 10766
Panteren
30.01.07 20:08
Beklager, linken er død, søk etter min side på UFO siden, bla en eller to ganger tilbake.

Vennlig hilsen Panteren
Aydinn
AydinnInnlegg: 447
30.01.07 22:58

Var skystøtten/ildstøtten (Eng: Pillar of cloud/fire) en UFO?

Fra 2.mos

Herren gikk foran dem om dagen i en skystøtte som viste dem veien, og om natten i en ildstøtte som lyste for dem. På den måten kunne de dra fram både dag og natt. Skystøtten vek ikke fra folket om dagen, og ildstøtten ikke om natten.

--

Fra Catholic Encyclopedia

A cloud which accompanied the Israelites during their wandering. It was the same as the pillar of fire, as it was luminous at night (cf. Exodus 14:19, 20, 24; Numbers 9:21, 22). The name "pillar" is due to the columnar form which it commonly assumed.

It first appeared while the Israelites were marching from Succoth to Etham, and vanished when they reached the borders of Chanaan (Exodus 13:20-22; 40:36).

It was a manifestation of God's presence among His people (Exodus 14:24 sqq.; 33:9; Numbers 11:25; 12:5; Deuteronomy 31:15; Psalm 98:7).

During encampment it rested over the tabernacle of the covenant, after it was built, and before that time probably over the centre of the camp. It rose as a signal that camp was to be broken, and during the march it preceded the people, stopping when they were to pitch their tents (Exodus 40:34, 35; Numbers 9:17 sqq.; Deuteronomy 1:33).

(Så dekket skyen møteteltet, og Herrens herlighet fylte helligdommen. 35 Moses kunne ikke gå inn i møteteltet, fordi skyen lå over teltet, og Herrens herlighet fylte helligdommen. 36 Hver gang skyen løftet seg fra helligdommen, brøt israelittene opp. Slik gjorde de på hele ferden. 37 Men når skyen ikke løftet seg, holdt de seg i ro til den løftet seg igjen. 38 For Herrens sky lå over helligdommen om dagen, og om natten lyste den som ild for alle israelittenes øyne, så lenge ferden varte.)

At the crossing of the Red Sea it rested between the Israelites and the Egyptians, being bright on the side of the former and dark on the other (Exodus 14:19, 20).

(Egypterne skal få kjenne at jeg er Herren, når jeg viser min makt på farao og vognene og hestfolket hans.»
Guds engel, som gikk foran Israels hær, byttet nå plass og gikk etter folket. Skystøtten som var foran dem, flyttet seg og tok plass bak dem, 20 så den kom mellom egypternes hær og Israels hær. På den ene siden var skyen mørk, og på den andre siden lyste den opp natten, og hærene kom ikke inn på hverandre hele natten.)
----

Panteren
30.01.07 23:21
Aydinn skrev:

Ser ikke bort fra at Gud bruker høyteknologi for å redde folk, som skystøtten, og
ildstøtten, samt Romfergen, og helikoterne som er beskrevet i 1.Esekiel.
Lyden av motorene var som lyden av mange vannfall står det i Esekiel, 1.Esekiel
vers 24.

Vennlig hilsen Panteren
Planeswalk
PlaneswalkInnlegg: 7919
30.01.07 23:40
*Hvorfor* må slike (påståtte) fenomener være "romvesener"? Jeg sier ikke at de absolutt ikke kan være det.
Men å anta at det har noe med det ytre rom å gjøre, er kun ren gjetning basert på påvirkninger fra TV-serier og andre inntrykk.
På en lignende måte som oldtidens mennesker tilba fenomener de ikke forsto som guder, er det i dag vanlig å erklære at ukjente fenomener "alltid" er romvesener.

Man trekker forhastede, utålmodige konklusjoner (noe også "skeptikere" gjør når de raskt avfeier slikt som værfenomener osv.) basert på det man allerede kan forestille seg.
Man forsøker å forklare ukjente ting på en måte som er forståelig for sin samtid.

Hva om slike fenomener rett og slett er hinsides hva mennesker kan forestille seg? Det behøver ikke å ha noe som helst med hverken romvesener eller guder å gjøre.
Det kan rett og slett være fenomener som er like jordiske som oss, men som vi ikke vil akseptere som jordiske.

Grunnen er i så fall at vi mennesker liker å se oss selv som toppen av livets pyramide. Vi elsker å innbille oss selv om at vi er allmektige, udødelige og kan vite alt og styre våre egne liv til fulle.
Vi skjelver i buksene ved tanken på at det kan finnes noe som er mer utviklet/mer "intelligent" enn oss selv. Vi skjelver enda mer ved tanken på at noe kan påvirke oss uten at vi kan løfte en finger for å forhindre det.

Da er resultatet enten fornektelse eller kreativ fantasi for å overbevise oss selv at vi "egentlig" vet hva det ukjente er og kan forholde oss til det.
Ynkelige som vi er, vil ikke mennesker akseptere at noe rett og slett er *ukjent*.

Panteren
31.01.07 00:04
Planeswalk skrev:

Tror ikke det er noen komplisert løsning det som skjedde når jødene gikk over Sivsjøen, men egypterene døde. Derimot tror jeg som liten er at Esekiel 1.kap.
var-er Guds kjøretøy, men teknologien er for meg ukjent, jeg vet ikke, dette er ukjent for meg. Forstår heller ikke hvordan Jesus klarte å helbrede folk som hadde vært lamme i 39 år. Her kommer troen inn.

Det er mere for barna å få.

Med vennlig hilsen Panteren
Demigod
DemigodInnlegg: 2587
31.01.07 01:23
Det er ikke umulig at jorden er besøkt av utenomjordiske og sådan skapt myten om gud og himmelriket.Bibelen er full av slike hint som er blitt hentydet i poster ovenfor.

Som kjent er det ikke funnet en "Link" mellom neandertalerne og homo sapiens.
Det de har funnet ut er at homo sapiens levde 40 000 år side om side med neandertalerne før de sistnevnte forsvant.Hvor kom så VI ifra?
Mange vil nok si at dette er ett bevis på at vi er skapt av gud men ok,hva er da gud?Hvem er han?Eller DE?

Sumererne som levde for rundt 6000 år siden snakker om Anunaki som betyr noe som "De fra stjernene".Dette var en sivilisasjon som rett fra steinalder plutselig hadde detaljerte kart over solsystemet og de skrev at "Gudene" lærte dem jordbruk.

Hvis vi tenker oss berettningen om Adam og Eva hvor først så skaper han Adam og senere Eva fra Adams Ribben.Dette kan være disse primitives måte å forklare att "Gud" eller Anunaki tok DNA og klonet en kvinnelig utgave av mennesket.

Det står jo i bibelen at "Gudene" levde blant mennesket og det er akkurat det sumererne snakker om.De tok kvinner til seg og fikk barn med de.

Enten kan de snakke om at de fikk barn med neandertalerne og VI ble resultatet av deres kryssning eller så kan det være at VI er en kryssning gjennom DNA manipulasjon mellom Anunaki og neandertalerne.Uansett vil dette gjøre oss til deres "Barn" eller skapt i guds "Bilde".

Siden mennesket bærer neandertaler gener så ble vi jegere med drapsinnstinkt og "Gud" så at vi drepte hverandre.Vi ble ikke slik de ville.Vi utryddet neandertalerne.
Dette kan ha ledet til "Syndefloden" da gud valgte å utrydde oss.
Historien om noahs ark gir mere mening om faktisk dyrene ble fraktet i en farkost med nedfryst DNA og ikke i levende live.Hvem vet?

Hvem var det feks Moses møtte på fjellet?Brant ikke Gud inn de 10 bud i steinen med en lysstråle?Fullt mulig at det var "DEM" han møtte der oppe.

Hvis vi ser på historien om Marias jomfrufødsel kan vi tenke oss "Gabriel" som kom i et "Himmelsk lys" og befruktet maria med ett barn.Om dagens Bortføringer forteller enkelte at de har blitt gjort gravid for senere bli bortført igjen og barnet blir fjernet.Jesus kan ha vært en av dem som kom med rettningslinjer på hvordan vi skulle være da han så hvordan vi tedte oss.
Betlehemstjernen kan ha vært ett av de lysene vi ser på himmelen idag.En UFO.

Jesus snakket om at mennesket ikke dyrket den SANNE gud.Mente han at vi dyrket en illusjon av gud?At gud var skaperen men ikke en GUD i den forstand man tenker på GUDER?Dette forklarer hans totale fravær i hverdagen.

Da jesus hadde gjort sin misjon så ble han gjenopplivet av en "Engel" og senere tatt opp i en sky.Jesus sa også at han skulle returnere med "Himmelriket" og vi ville se ham på Himmelen når han kom.Er det det vi ser med den økte UFO aktiviteten de siste 50 årene?
Kommer DE snart tilbake for å dømme menneskeheten?

Når man tenker på "Opprykkingen" som skal skje før dommensdag så tenker jeg på de bortføringene hvor de har blitt befruktet og barnet tatt ut senere.Er DETTE opprykkingen.De tar ufødte barn og setter ut ett annet sted?Eller skal verden bli utryddet og disse barna skal settes ut og overta?Mange muligheter.

Dette er bare tanker om ett omstridt tema og man skal huske at bibelen og oldtidskrifter er skrevet av primitive som mest sannsynlig ikke forstod hva de så?
Jeg tar ikke dette som en sannhet da jeg er åpen for allt men det er en mulighet.
Hva tror dere?

Panteren
31.01.07 05:20
Demigod skrev:

Sumererne var høyere enn oss ca. 240 cm. høye, de var de første som laget kjeramikk, og de første som lagde seg et skiftspråk. Du er nok inn på noe i ditt innlegg, men det er også teorier om at Homo-Sapiens og Neandertalmennesker
slo seg sammen, dette er en av de senere teorier. At de begynte å sammarbeide når de så at begge hadde fordel av å utnytte jorda, særlig ved verdens lange elver, som Eufrat og Tigris, Nilen og de store kinesiske elvene. Om dette stemmer så
skal ikke jeg protostere, men vi vet vel ikke sikkert, og da blir det vel litt spenning å tenke høyt, noe som bare er sundt. At det har vært utenomjordiske fartøyer på jorda bekefter Bibelen i Esekiel, selv NASAs Josef F. Blumrich, romspesialist og
ingeniør bekrefter dette i sin bok " Og himmelen åpnet seg" som bygger på synet til Esekiel ved elven Kebar, som renner ut i Eufrat.

Tror neppe du finner folk her på Livssyn-siden som tror på Romskip og helikotere
som landet enda mere avansert enn Romferja for over 2500 år siden, slikt blir ofte bare sett på som svermierier fra folk som ønsker å ta Esekiel på alvor. I den kriste verden har romskipet blitt til ildvogn osv.

Demigod
31.01.07 06:04
Ja,om neandertalerne slo seg sammen og ble utvannet med oss eller at vi utryddet dem det skal jeg ikke si noe sikkert om.Det finurlige er hvor KOM vi fra siden vi ikke finner vår link til evulusjonen.Der ligger egentlig mysteriet.

Jeg har forstått det slik at det var Anunaki som var rund 240cm høy og at sumererne var deres tjenere før anunaki forlot jorden men jeg kan huske feil.

Det jeg også finner finurlig er at Sumererne var faktisk de første som nevnte noe i likhet med syndefloden og det var 3000år før bibelen.Det vil si at det faktisk var sivilisasjoner FØR sumererne også.
Da kan det stemme med teoriene om at Pyramidene i Egypt og Sør amerika egentlig er 12000år gammle.Inkaene sa til conquistadorene at det ikke var de som hadde bygget dem men de visste ikke hvem.Bare att de var eldgammle.

Da virker det som om at Bibelen har sin historie ifra dem og da burde vel "Gud" i bibelen være Anunaki?Var det ikke noe med oversettelsen i bibelen som var feil?At "Gudene" hadde blitt til "Gud"?Mener bestemt at det er noe slik info ett sted.

Englene blir alltid beskrevet med ett gudommelig lys på himmelen så hvis man tenker med moderne viten og UFO så skal du ikke se bort ifra at det var dette de så og møtte.

Alle eldre sivilisasjoner snakker om "Guder" fra stjernene.Selv en stamme i afrika(husker ikke navnet) har disse legendene i dag om hvite "Guder" fra stjernene som kom til dem og levde blant dem.
Det er nok noe i disse historiene og hadde det ikke vært for den brannen i biblioteket i Alexandria hvor masse historiske nedtegnelser gikk tapt så hadde vi nok hatt mere viten i dag.

Det var jo i lang tid at bare bibelen ble akseptert som historisk tidskrift.Det mener jeg at verden og mennesket har tapt mye på.Bibelen i seg selv bygger tydligvis på eldre skrifter som har samme historiene bare der er det Anunaki og ikke "Gud".

Hvis det skulle stemme at dagens UFO aktivitet har noe med "Gudenes" gjennkomst så vil vel tiden vise.Som sagt så sa jo jesus at han ville bli sett på himmelen når han kom igjen.Fortsetter mennesket på denne stien vi gjør nå i verden så spørrs det om vår sivilisasjon klarer "Eksamen",hehe!

Uansett så er det jo en spennende teori og det er viktig å tenke og fundere rundt ting når det er alternative info kilder rundt temaer.Hvis ikke blir det stagnering i menneskets viten.Det er jo det værste som kan skje.

Aydinn
31.01.07 17:56
Bibelen er full av historier om flygende objekter.

Esekiel og Daniels syn har blitt nevnt.

Skystøtten som fulgte Israelittene i ørkenen i 40 år har også blitt nevnt.
Denne skystøtten viste vei og beskyttet Israelittene på deres vandring i ørkenen.

Kong David fikk også hjelp av Jahve:

Fra Salmenes bok.

Jeg kaller på Herren, han som lovsynges, og jeg blir frelst fra mine fiender.
Dødens lenker sluttet seg om meg, undergangsstrømmene skremte meg.
Dødsrikets bånd snørte seg om meg,
dødens snarer lå i min vei.
Da kalte jeg på Herren i min nød
og ropte til min Gud.
Han hørte min røst fra sitt tempel,
til hans øre nådde mitt rop.
Da skalv og skaket jorden,
fjellenes grunnvoller ristet,
de skalv fordi han var harm.
Røk steg opp fra hans nese,
fortærende ild fra hans munn;
gnister og glør fór ut av ham.
Han senket himmelen og steg ned
med svarte skyer under sine føtter.
Båret av kjeruber fløy han,
fór fram på vindens vinger.
Han gjorde mørket til sitt skjul,
og rundt seg hadde han som et telt
svarte, regntunge skyer.
Fra stråleglansen foran ham
brøt hagl og glødende kull
fram gjennom skyene.
Herren tordnet i himmelen,
Den Høyeste lot røsten lyde
gjennom hagl og glødende kull.

Han skjøt sine piler og spredte mine fiender,
med lyn i mengde skremte han dem.
Havbunnens renner kom til syne,
jordens grunnvoller viste seg
da du truet, Herre,ja, pustet og fnyste av vrede.
Han rakte hånden ut fra det høye og grep meg,
drog meg opp av det dype vann.
Han berget meg fra min mektige fiende,
fra motstandere som var for sterke for meg.
----

Jahve redder David fra hans fiender. Jahve hører hans rop fra sitt tempel og kommer flygende, "båret av sine kjeruber". Han skyter sine piler og sprer fiendene.

Planeswalk
31.01.07 18:30
Jeg sier ikke at det er "umulig" at vi har blitt-og blir- besøkt av vesener fra verdener langt borte. Det kan være mye interessant å vurdere fra myter og gamle historier.
Problemet med myter er uansett at de ble overbrakt de neste generasjoner med en stil og forståelse som ikke bar preg av dagens type (vitenskapelige) kunnskap. Den gangen MÅTTE man forklare noe på måter som samtida kunne forstå.

I tillegg måtte innholdet være underholdende, ettersom det da var enklere for historiene å overleve. Dette er også en faktor som forandrer "sannheten" i innholdet.

Poenget mitt er at det ikke er noe som helst som taler for at ukjente fenomener kan knyttes til andre galakser, eller andre solsystemer i vår egen galakse.
Er det så umulig å godta at det KAN ha vært/er mer utviklede vesener enn oss som faktisk er fra jorden?
I dag er det jo mange som mener at man kan "bevise" at vi blir observert (evt. påvirket) av mer utviklede vesener. Spesielt er denne troen populær i USA.
Om dette skulle være sant, er det jo likevel ingen som helst bevis for at disse er fra "det ytre rom".
Det er naturlig/fristende for folk å anta dette, fordi vi rett og slett ikke liker tanken på at vi ikke er herrer over egen haug, og derfor "ønsker" at mer int.vesener skal være "utenomjordiske".

Når det gjelder menneskets forfedre, har forskning avdekket en meget høy sannsynlighet for at menneskets "vugge" er i det ur-Afrikanske kontinentet (derav kanskje myten om Adam og Eva: alle dagens mennesker har felles forfedre).
Alt tyder på at vår eksistens etter utviklingen til "mennesket" har funnet sted i Afrika, for så å spres til resten av kloden.
Se f.eks.The genographic project (DNA-analyser av folk fra hele verden, sammenliknet med arkeologisk/historisk forskning).
Det er også mye som tyder på at mennesker har utviklet seg langsomt fra mer "primitive" vesener.
Noen forskere hevder at enkelte av neandertalerne og cro-magnon-individer blandet seg (fikk avkom sammen). Dette hadde nok aldri vært mulig uten at de hadde felles forfedre lenger bakover i tida.

Hvordan så livet på jorda kom i gang, blir en annen debatt. Her er mye mulig.
Livet kan uansett ses på som en prosess i sammenheng med "før-liv", altså som virkninger av kjemiske prosesser som fant sted for svært lenge siden.

HVIS det er noen vesener her med høyere intelligens enn oss, regner jeg det som sannsynlig at disse er fra jorda, og har hatt en liknende evolusjon som oss. Jeg kan selvsagt ta feil.

Demigod
31.01.07 18:39
Høres ut som om at "Tempelet" er en farkost..

Blir det ikke litt morsomt på "Den ytterste dag" hvis det viser seg at "Gudene" kommer tilbake og skal dømme menneskene og de kommer i UFOs.

Hvor mange "Bibeltro" tror du aksepterer sin(e) "Gud(er)" når de ser ham/dem?
Hvor mange bibeltro hadde ikke forkastet sin(e) Gud(er)?

Står det ikke i åpenbaringen att verden skal latterligjøre og ikke tro på Gud?
Hvor mange i verden eller her inne for den saks skyld tror på UFOs?
(Tatt i bettraktning HVIS ufo fenomenet er farkoster)

Jesus sa som sagt at han skulle komme med sin fars rike og vi ville se ham på himmelen.Dette ER en mulighet siden man alikavel skal spekulere.
Ville de gjenkjent ham?Husk deres bilde av ham,det som henger i alle kirker.
For dem er dette hvordan jesus så ut uten att de har noe å sikte til.

De kristne snakker jo om at profesiene er i verd med å oppfylles og UFO aktiviteten har økt kraftig de siste årene så det er en mulighet de ikke tenker på.

Bibelen ER skrevet av primitive som umulig kunne forstått hva de så.
I følge det nyfunnede Judas evangeliet så var det jo egentlig bare Judas som forstod Jesu lære.
Sjekker man historien om Anunaki så KAN det være dem som sendte Jesus med læren som de skriftlærde hadde gjemt bort i sin søken etter religiøs dominans gjennom den "Straffende" og "Alltseende" "GUDEN"

Kunne vært morsomt å vært en flue på veggen den dagen det kanskje skjer.
kanskje det er de "Rett troende" som blir igjen,hehe..

Har også en følelse av at det første budet "Du skal ikke ha andre guder enn meg" orginalt har vært "Du skal ikke ha GUDER".Ser du hva religion fører til så skulle man tro DETTE var det riktige.
Hvem kunne prestene predikere og ta imot gull fra hvis ingen trodde på guder?Skaper du "Bibelens" gud så kan du kontrolere massene.

I det nye judasevangeliet så snakker tydligvis jesus om at den "Guden" jødene tilba IKKE var den sanne "Gud".Har sett få utdrag fra det så kan ikke gi 100% info om dette men det er noe i den duren.

Tenk på historien om Moses og Gullkalven.Man skulle ikke tilbe IDOLER..Hva kaller du Jesus og Maria statuer rundt omkring i verden?Er ikke det Idoler?

Jaja,morsomt å spekulere,holder hodet i trim,hehe!
Tiden vil vise...

Planeswalk
31.01.07 18:55
Demigod skrev:

Står det ikke i åpenbaringen att verden skal latterligjøre og ikke tro på Gud?
Hvor mange i verden eller her inne for den saks skyld tror på UFOs?
(Tatt i bettraktning HVIS ufo fenomenet er farkoster)

--Jeg regner med at en slik "latterliggjøring" fort kan være at man tillegger et fenomen andre egenskaper enn det faktisk har. "Romvesener" eller "guder" kan være slike latterliggjøringer.
Personlig mener jeg at vi bør ta ukjente fenomener for hva de er: *ukjente*.
Inntil vi faktisk kan avdekke (med sikkerhet) hva fenomener av ukjent årsak er, blir det kun å lure seg selv dersom man er for "kreativ" i et forsøk på å beskrive slike ting.
Myter er interessante, men de har ingen bekreftende attributter. De blir derfor gjenstand for en stor variasjon av spekulasjoner.
Demigod
31.01.07 18:58
Jaja visst..jeg pleier å si man ikke skal tro blindt på NOE for da snevrer du inn muligheter for å se sannheter.
Jeg TRO ikke noe før jeg har håndfaste beviser.Fram til da sjekker jeg teorier.
Finner slikt syssel interesant da det vider horisonten.

Myter er jo myter..
Planeswalk
31.01.07 19:19
Demigod skrev:
Jaja visst..jeg pleier å si man ikke skal tro blindt på NOE for da snevrer du inn muligheter for å se sannheter.
Jeg TRO ikke noe før jeg har håndfaste beviser.Fram til da sjekker jeg teorier.
Finner slikt syssel interesant da det vider horisonten.

Myter er jo myter..

---Vel ,fra et vitenskapelig synspunkt dreier "tro" seg kun om det man *ikke* kan bevise.
Det man derimot kan bekrefte, er "viten".
Etter min mening, er også viten kun et nivå av "tro", men en mer utviklet/intelligent type tro enn religiøs/new age-basert tro. Det blir dog en annen debatt.
Aydinn
31.01.07 20:18
Det er ikke bare i Bibelen vi hører om flygende objekter.

I de eldgamle Indiske tekstene, Vedaene, hører vi også om flygende objekter.

Disse flygende objektene ble brukt av Gudene og var utstyrt med fryktinngytende våpen.
--

Fra Ramayana:

"The Pushpaka chariot that resembles the Sun and belongs to my brother was brought by the powerful Ravana; that aerial and excellent car going everywhere at will .... that car resembling a bright cloud in the sky ... and the King [Rama] got in, and the excellent car at the command of the Raghira, rose up into the higher atmosphere.'"

"Gurkha flying in his swift and powerful Vimana hurled against the three cities of the Vrishis and Andhakas a single projectile charged with all the power of the Universe. An incandescent column of smoke and fire, as brilliant as ten thousands suns, rose in all its splendour. It was the unknown weapon, the Iron Thunderbolt, a gigantic messenger of death which reduced to ashes the entire race of the Vrishnis and Andhakas."

"Strong and durable must the body of the Vimana be made, like a great flying bird of light material. Inside one must put the mercury engine with its iron heating apparatus underneath. By means of the power latent in the mercury which sets the driving whirlwind in motion, a man sitting inside may travel a great distance in the sky. The movements of the Vimana are such that it can vertically ascend, vertically descend, move slanting forwards and backwards. With the help of the machines human beings can fly in the air and heavenly beings can come down to earth."

-- "It was the unknown weapon, the Iron Thunderbolt, a gigantic messenger of death which reduced to ashes the entire race of the Vrishnis and Andhakas."

The Unknown Weapon - The Iron Thunderbolt - Dette våpenet reduserte alle menneskene til aske!

Var "The Iron Thunderbolt" et atomvåpen?

Beskrivelsen av disse Vimanaene er så detaljert, både innvendig og utvendig, at man har i senere tid kunnet tegne de ganske nøyaktig.

Noen tegninger her:

http://www11.brinkster.com/code10v2/civilization/main/indian/img/shakuna_vimana.jpg

http://www.ufonetwork.it/immagini/Oggetti_fuori_tempo/vimana/vimana08.jpg
Planeswalk
31.01.07 20:58
Dette endrer ingenting. Flygende farkoster fra fortida kan likegodt være baserte på en jordisk oldtidssivilisasjon som basert på "det ytre rom".
Aydinn
01.02.07 11:45
Planeswalk skrev:
Dette endrer ingenting. Flygende farkoster fra fortida kan likegodt være baserte på en jordisk oldtidssivilisasjon som basert på "det ytre rom".
----------

Skriftene og mytene sier nettopp at "Gudene" kom fra det ytre rom (himmelen).

Annunaki blir oversatt til "'those who came from heaven to Earth'".

Fortellingene fra Sumeriske, Indiske og Jødiske tekster, sier alle at det var "Gudene/englene" som ble forbundet med disse flygende objektene.

Tar med en historie til fra Bibelen

Fra 2. kongebok (2,11)

"Mens de gikk der og talte sammen, kom det brått en ildvogn med ildhester foran og skilte dem fra hverandre. Og Elia fór opp til himmelen i stormen.
Da Elisja så dette, ropte han: «Min far, min far! Israels vogner og hestfolk!»"

Elia ble som Enoch tatt opp til himmelen av "Gudene" og ble borte for alltid.

Planeswalk
01.02.07 19:50
Aydinn skrev:
Planeswalk skrev:
----------
Aydinn skrev:
Skriftene og mytene sier nettopp at "Gudene" kom fra det ytre rom (himmelen).

Annunaki blir oversatt til "'those who came from heaven to Earth'".

--Å komme fra "himmelen" kan kun bety at man kommer i flyvende farkoster. Som kjent produseres den dag i dag flyvende farkoster på jorden.

"Elia ble som Enoch tatt opp til himmelen av "Gudene" og ble borte for alltid."

--Og hvordan trekker du automatisk sammenhengen mellom dette og det ytre rom?
Planeswalk
01.02.07 19:52
Å tro på romvesener er rett og slett en populærkultur i tiden, skapt i USA.
Når man ser eller hører om ukjente fenomener, er det helt naturlig for mennesker å trekke inn den kulturen man selv lever i som referanseform.
Og den kulturen vi lever i, blir mer og mer påvirket av troen på romvesener. Derfor blir mange svært kreative i sin tro på disse tingene., og trekker automatisk alle ukjente fenomener i sammenheng med det man har *lyst til*(ønsker) at disse fenomener skal være.
Panteren
01.02.07 20:15
Planeswalk skrev:

Les vers 22, i 1. Esekiel (1:22), ser du at over hodene har de noe som ligner en hvelving. Den var som krystall å se på, dette tyder i allefall på at denne farkosten kom fra en annen klode enn Tellus. Men ellers kan jeg være enig med deg, at mennesker har hatt mye mer avanserte farkoster-teknologi enn de primitive som fins nå.

Planeswalk
01.02.07 20:38
Panteren skrev:
Men ellers kan jeg være enig med deg, at mennesker har hatt mye mer avanserte farkoster-teknologi enn de primitive som fins nå.

--? Det har jeg da aldri påstått....:) Om mennesker (eller andre vesener) i oldtida har hatt flygende farkoster, er svært vanskelig å si noe som helst om.
Jeg sier bare at mulighetene er mange når det gjelder ukjente fenomener, og at å anta at ukjente fenomener nødvendigvis har med romvesener å gjøre, blir å drive med ren gjetning.

"Les vers 22, i 1. Esekiel (1:22), ser du at over hodene har de noe som ligner en hvelving. Den var som krystall å se på, dette tyder i allefall på at denne farkosten kom fra en annen klode enn Tellus."

--*Hvorfor* tyder dette på at "de" kom fra en annen klode enn Tellus? Dette er bare en antakelse. Ingen krystallhjelm eller lignende er "automatisk" et resultat av noe "utenom"- jordisk.
Det er ikke engang sikkert at det er snakk om noen krystallhjelm eller lignende. Probl.med myter er at de er usikre/ikke til å stole på.
Panteren
01.02.07 21:20
Planeswalk skrev:

Når NASA har gransket Esekiels skrifter så tyder det på at det har vært noe, som vi ikke forstår, men endel kan forklares av NASAs romspesialist Josef F. Blumrich.

Kan anbefale deg boken : "Og himmelen åpnet seg".

Planeswalk
01.02.07 21:50
NASA er en amerikansk organisasjon. Selv medlemmer av NASA vil normalt ha en predisposisjon for å følge den am.kulturen.
Det finnes også vitenskapsmenn i USA som hevder at guder skapte verden, til tross for at vitenskapelig kunnskap langt på vei peker på noe helt annet.

Personlig regner jeg med at det er en viss sjanse for at amerikanerne på et tidlig tidspunkt (fra militært hold og forskningsmessig hold) har gått inn for å skape en myte om "romvesener", med formål å lede mest mulig oppmerksomhet bort fra deres egen forskning på militære og romfartsmessige prosjekter.
Dette var en naturlig konsekvens av den kalde krigens konkurranse med Sovjet.

Det var svært så "merkelig" at de 3 personene som startet den første gruppen som hevdet at vi hadde "besøk fra rommet", alle var fra CIA.
Etter Roswell-affæren etter krigen, så militæret og forskningsmiljøer at folk hadde en disposisjon for å tro på romvesener.
Dette utnyttet de til fulle, noe som bl.a.førte til at militæret i USA var i ferd med å publisere info om "besøket fra rommet" i alle medier, før de fant ut det sannsynligvis ville skape for mye panikk og styr, og trakk det tilbake.
Eventuelt er alt "hemmeligholdet" om "aliens" rett og slett et godt gammelt triks for å pirre folks interesse og tro på det spennende.

Planeswalk
01.02.07 22:32
Nå var forøvrig Esekiel en profet. Det var altså ingen vanlig mann som så disse tingene, men en som var kjent for å evt.ha drømmer/visjoner om framtiden.
Hvorvidt en profet kan se inn i framtiden, skal ikke jeg begi meg ut på å avgjøre.
Men la oss da si at Esekiel kunne-som en profet-"se" inn i framtida.
Hvordan kan vi da vite at Esekiel så noe fra sin samtid, og ikke noe fra framtiden?

Hva om Esekiel kun drømte? Det går fint an å drømme om et flygende spaghettimonster. Det betyr ikke at det finnes utenfor dine drømmer.

Selvfølgelig skal man ikke utelukke sjansen for besøk fra andre planeter.
Jeg forsøker kun å si at det her finnes en myriade av muligheter.
Mennesker har en tendens til å "avgjøre" hva et fenomen er basert på utålmodighet, uten å gå etter i sømmene.

Som sagt regner jeg det som minst like sannsynlig at høytekn.gjenstander i fortiden hadde sitt opphav i en utviklet oldtidssivilisasjon.
Det er gjort funn i Sør-Amerika av bronsefigurer av fly á la de vi benytter i dag.
Disse er daterte (c14) til å være eldgamle.
Hvorfor skulle vesener fra helt andre solsystemer bygge farkoster som er utformet for å operere på jorden?

Mulighetene er altså mange. Man skal ikke ta noe for gitt.
XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 75441
02.02.07 15:19
UTENOMJORDISKE I BIBELEN
===================================

Var Jesus Utenomjordisk?
Det er mye som tyder på det
men det er spesielt disse:

1 Jesus ankomst til Jorden
=======================
Dere har hørt det så mange ganger såkalte JULEVANGELIET
nå vil dere høre det engang til og tenke nøye over hva dere leser
Dette er hva som skjedde Når Jesus ble født:

9 Da de hadde hørt kongens ord, dro de av sted. Og se, STJERNEN som de hadde sett GÅ OPP, GIKK FORRAN DEM
inntil den ble STÅENDE over stedet der barnet var.
10 Da de så stjernen, ble de fylt av jublende glede.
Mat 2:9

Komentar:
Stjerner er Soler som ligger mange lysår unna og som ofte har planeter som går i bane rundt dem.
Her spaserer altså en SOL på himmelen
Soler Spaserer IKKE på himmelen, de er himmelegemer (soler) langt borte.
Så det var en komet ?
JA, kometer spaserer jo på himmelen
Men spør deg selv, Stopper kometer plutselig opp?
det er SOLEKLART at denne "Stjernen" hadde en slags inteligens.

2 NOT OF THIS WORLD
=======================
Hvis ikke det over er nok for å overbevise dere at utenomjordiske nevnes i bibelen
Hva med Jesus selv
sa han noe om at han utenomjordisk ?

Det Overaskende er JA:

...Dit jeg går, kan dere ikke komme.»
22 Jødene sa da: «Han vil vel ikke ta sitt eget liv, siden han sier:
Dit jeg går, kan dere ikke komme?»
23 Han sa til dem: «Dere er nedenfra, JEG ER OVENFRA.
Dere er av denne verden, JEG ER IKKE AV DENNE VERDEN.
Joh 8:21

SITAT 2:
Jesus svarte: «Min kongsmakt er ikke av denne verden.
Joh 8:36

3 Utenomjordiske i Jesus grav
==========================
utenomjordiske sitter i Jesus tomme grav:

2 Tidlig om morgenen den første dagen i uken kom de til graven da solen gikk opp.
3 De sa til hverandre: «Hvem skal vi få til å rulle bort steinen fra inngangen til graven?»
4 Men da de så opp, fikk de se at steinen var rullet fra. Den var meget stor.
5 Da de kom inn i graven, så de en UNG MANN sitte på høyre side, kledd i en hvit, lang kjortel, og de ble forferdet.
Mark 16:2-5

1. Da sabbaten var over og det begynte å lysne den første dagen i uken, kom Maria Magdalena og den andre Maria for å se til graven. 2 Med ett ble det et kraftig jordskjelv, for en Herrens engel steg ned fra himmelen, gikk fram og rullet steinen til side og satte seg på den. 3 Han var som et lyn å se til, og drakten var hvit som snø. 4 Vaktene skalv av redsel da de så ham, og de ble liggende som døde.
Matteus 28: 1-4

1.Ved daggry den første dagen i uken kom kvinnene til graven og hadde med seg de velluktende oljene som de hadde laget i stand.
2 Da så de at steinen var rullet fra graven,
3 og de gikk inn, men fant ikke Herren Jesu kropp.
4 De visste ikke hva de skulle tro, men med ett sto det to menn hos dem i skinnende klær.
Lukas 24: 1-4

11 Men Maria sto like utenfor graven og gråt. Gråtende bøyde hun seg fram og så inn i graven. 12 Da fikk hun se to hvitkledde engler sitte der Jesu kropp hadde ligget, en ved hodet og en ved føttene. 13 «Hvorfor gråter du, kvinne?» spurte de.
Joh 20: 11-13

KOMENTAR:
Markus forteller hendelsen om utenomjordiske i graven
som en "UNG MANN" , matteus som en Engel , mens Lukas mener det ikke bare vare 1 mann men 2 MENN og at de hadde skinnene klær.
Johannes på sin side snakker om 2 Engler.

4 JESUS BLIR BEAMA OPP
==========================

50 Så førte han dem ut mot Betania, og han løftet hendene og velsignet dem.
51 Og mens han velsignet dem, skiltes han fra dem og ble TATT OPP til himmelen
Lukas 24:50

9 Da han hadde sagt dette, ble han LØFTET OPP mens de så på, og en sky tok ham bort foran øynene deres.
10 Som de nå stirret mot himmelen mens han dro bort,
sto med ett TO MENN I HVITE KLÆR foran dem
11 og sa: «Galileere, hvorfor står dere og ser mot himmelen?
Denne Jesus som ble tatt bort fra dere opp til himmelen,
han skal komme igjen PÅ SAMME MÅTE som dere har sett ham FARE OPP til himmelen.»
APG 1: 9-10

Komentar:
TATT OPP = BEAMES
Skyen som tok han bort = Sky som skjulte romskipet Jesus ble Beamet opp til
Komme Igjen på samme måte = I et Romskip

HIMMELENS HÆR:
===================================

Ofte nevnes ordet Himmelens hær:

18 Mika sa: Så hør da Herrens ord! Jeg så Herren sitte på sin trone, og hele HIMMELENS HÆR stod omkring ham, noen på høyre og noen på venstre side.
2 Krøn 18,18
1 Kong 22,19

DEN UTENOMJORDISKE SALMEN
==============================
Salme 148
står det om utenomjordiske:

148:2:
"Lov ham, alle hans engler,
lov ham, hele hans HÆR"

LIV PÅ ANDRE PLANETER?
148:4
"Lov Ham , Du høye himmel, du VANN som er OVER himmelen"

VANN over himmelen = Andre Planeter i universet med Vann og liv.

UTENOMJORDISKE ROMSKIP
==================================
Utenomjordiske romskip blir i bibelen ofte kalt Vogner

Sitat:
"Guds VOGNER er ti tusen ganger tusen"
Salme 68:18

XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 75441
02.02.07 15:19

UTENOMJORDISK KONTAKT MED JORDEN
==================================

1 Og jeg så en ny himmel og en ny jord, for den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer.
2 Og jeg så den hellige by,
Det nye Jerusalem, STIGE NED FRA HIMMELEN, fra Gud, gjort i stand og pyntet som en brud for sin brudgom.
3 Fra tronen hørte jeg en høy røst som sa:
«Se, Guds bolig er hos menneskene.
Han skal bo hos dem,
og de skal være hans folk,
og Gud selv skal være hos dem.
Han skal være deres Gud.

KOMENTAR:
Tenk deg nå at det Nye Jerusalem er et ROMSKIP
har lest før noen linker om dette på internet som snakker om denne muligheten.
For å forstå dette må vi tenke oss at for Israelerne den tiden så var vel Jerusalem
en av de viktigste byene.
Det er da logisk at det utenomjordiske romskipet som kommer
blir regnet som "Det nye Jerusalem"
kanskje det kommer midt i eller etter en stor ødeleggelse.

RESUME:
===========================
En Vandrende Julestjerna stopper plutselig over Jesus stall
En Jesus som sa han ikke var av denne verden og som gikk på vannet (leviterte)
ble Beama opp til NOE som en sky skjulte.
Vogner, Himmelens hær, Vann som er over himmelen.

Dette er bare noe av det som står i Bibelen om utenomjordiske.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg