Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jesus kommer tilbake til Oljeberget.

NYTT TEMA
Jobs

Jobs
16.12.10 19:58

Bibelen taler om at Jesus vil komme tilbake til Oljeberget der Han forlot denne verden.

Sakarja 14 Se, det kommer en Herrens dag. Da skal det hærfang som er ført bort fra deg, bli skiftet ut hos deg.

2 Jeg vil samle alle folkeslag til krig mot Jerusalem. Byen skal bli tatt, husene bli plyndret og kvinnene voldtatt. Halve byen må gå i landflyktighet, men resten av folket skal ikke utryddes fra byen.

3 Herren selv skal dra ut og stride mot disse folkene som på stridens dag, den dagen han gikk til kamp.  4 Den dagen skal han stå med føttene på Oljeberget, som ligger rett øst for Jerusalem. Og Oljeberget skal dele seg i to fra øst til vest, så det danner seg en bred dal. Den ene halvparten av fjellet trekker seg mot nord og den andre mot sør.  5 Dalen ved mitt fjell skal fylles, for dalen mellom fjellene skal nå like til Asal. Og dere skal flykte som dere flyktet for jordskjelvet i de dager Ussia var konge i Juda. Da skal Herren min Gud komme, og alle hellige være med ham.

Vi nærmer oss tiden da dette vil skje tror jeg.Iran har snart atomvåpen og Hizbollah har rustet kraftig opp til en ny krig.

rt0

rt0
16.12.10 20:13
Jobs: nærmer

Sann religion har ikke felleskap med verden. ( Joh 15: 19 )

THE_ELECTRON

THE_ELECTRON
16.12.10 20:13
Jobs: Byen skal bli tatt, husene bli plyndret og kvinnene voldtatt.

Gleder du deg allerede, Jobs?

Jobs

Jobs
16.12.10 20:15
rt0: Sann religion har ikke felleskap med verden. ( Joh 15: 19 )

Hva mener du? Dette er noe Bibelen taler om.

Baruk

Baruk
16.12.10 20:19
rt0: Sann religion har ikke felleskap med verden. ( Joh 15: 19 )

"Så høyt at Gud elsket verden at han gav sin enbårne Sønn, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv" Joh 3.16

Gud elsker verden og menneskene der....

(Innlegget ble redigert 16.12.10 20:21)

NoBitch

NoBitch
16.12.10 20:28
Jobs: Hva mener du? Dette er noe Bibelen taler om.

De vet ikke hva som står i bibelen.

De har en annen eller egen bibel.

rt0

rt0
16.12.10 20:31
Baruk: "Så høyt at Gud elsket verden

Jehovas vitner tror på Jesus

Hinduer tror på Jesus

Islam tror på Jesus

Buddisten tror på Jesus

katolske tror på Jesus

og så videre

Politikk og religion hører ikke sammen

Hele verden er i den Ondes vold. ( 1.Joh 5: 19 )

Jehovas Vitner er den eneste gruppe i verden som ikke driver med politikk

(Innlegget ble redigert 16.12.10 20:33)

THE_ELECTRON

THE_ELECTRON
16.12.10 20:37
rt0: Hele verden er i den Ondes vold. ( 1.Joh 5: 19 )

Inkludert Jehovas vitner?

Eller befinner JV-medlemmene seg kanskje i en annen del av galaksen?

rt0

rt0
16.12.10 20:38
THE_ELECTRON: befinner JV-medlemmene seg kanskje i en annen del av galaksen?

Jehovas vitner deltar ikke politikk og kan ikke være venn med verden

NoBitch

NoBitch
16.12.10 20:39
THE_ELECTRON: Inkludert Jehovas vitner? Eller befinner JV-medlemmene seg kanskje i en annen del av galaksen?

:) 

Jobs

Jobs
16.12.10 20:41
rt0: Jehovas vitner deltar ikke politikk og kan ikke være venn med verden

Hvordan klarer du og blande politikk inn i at Bibelen forteller at Jesus vil komme tilbake til Oljeberget?

THE_ELECTRON

THE_ELECTRON
16.12.10 20:46
rt0: Jehovas vitner deltar ikke politikk og kan ikke være venn med verden

Ligger Brooklyn i verden, ja eller nei?

Baruk

Baruk
16.12.10 20:46
rt0: Jehovas vitner tror på Jesus Hinduer tror på Jesus Islam tror på Jesus Buddisten tror på Jesus katolske tror på Jesus og så videre   Politikk og religion hører ikke sammen   Hele verden er i den Ondes vold. ( 1.Joh 5: 19 ) Jehovas Vitner er den eneste gruppe i verden som ikke driver med politikk

Tror hinduer på Jesus? Nei

Tror muslimer( Islam) på den Jesus som det snakkes om i Bibelen (NT) Nei

Tror Buddisten på Jesus? Nei

Jehovas vitners Jesus er ikke Bibelens Jesus.  Han er engelen Mikael og han stod ikke opp fra de døde, men Gud fjernet hans legeme fra graven.  Denne Jesus ligner mer på islams Jesus enn på Det nye Testamentet`s Jesus.  Bibelens Jesus sies å ha skapt *alt*, han kalles *Gud*, han er verdens *dommer*, han skal tilbes, (alle Guds engler skal tilbe ham)  bare om Gud kan kan man si noe slikt om.......det samme gjelder mange utsagn som Jesus kommer med, slikt som dette:

"Jeg er veien, sannheten og Livet" bare Gud selv kan si noe slikt om seg selv, ikke et menneske/engel...tenk deg litt om

(Innlegget ble redigert 16.12.10 20:48)

Pålegg1

Pålegg1
16.12.10 20:48
Baruk: Tror hinduer på Jesus? Nei

Vel, mange av de tror på det vesen i Jesus som han omtalte som "meg". Men det teller kanskje ikke.. :-)

(Innlegget ble redigert 16.12.10 20:48)

rt0

rt0
16.12.10 20:48
Baruk: Jehovas vitners Jesus er ikke Bibelens Jesus.

oi

De jødens guds utvalgte tror ikke på Jesus

(Innlegget ble redigert 16.12.10 20:49)

Jobs

Jobs
16.12.10 20:51
rt0: De jødens guds utvalgte tror ikke på Jesus

Les Bibelen så vil du forstå hvorfor.

rt0

rt0
16.12.10 20:52
THE_ELECTRON: , ja

Ja

De politiske regjeringer får ders makt og myndighet fra satan, djevelen, dragen. ( Matt 4: 8-10 )

rt0

rt0
16.12.10 20:56
Jobs: Les Bibelen så vil du forstå hvorfor.

Les bibelen hver dag

Jødene drepte Jesus fordi de tror ikke på ham.

Men de venter på en annen politiske makt Messias ????????????????????? komme????????????

MorgenStjerne

MorgenStjerne
16.12.10 21:10
rt0: De politiske regjeringer får ders makt og myndighet fra satan, djevelen, dragen. ( Matt 4: 8-10 )

Enhver skal være lydig mot de myndigheter han har over seg. For det finnes ingen myndigheter som ikke er fra Gud, og de som finnes, er innsatt av Gud. Rom 13

Baruk

Baruk
16.12.10 21:15
rt0: oi De jødens guds utvalgte tror ikke på Jesus

Det finnes mange jøder som tror på Jesus vet du, både i Israel og i USA og ellers....titusenvis.....men de tror ikke på den Jesus som selskapet Vakttårnet forkynner...at han er engelen Mikael!

(Innlegget ble redigert 16.12.10 21:19)

rt0

rt0
16.12.10 21:17
MorgenStjerne: Gud

riktig, vi skal betale skatt og så videre

Men ikke drive politikk, makt

AgnusGuezue

AgnusGuezue
16.12.10 21:23
Baruk: Jesus som selskapet Vakttårnet forkynner...at han er engelen Mikael!

Vel, det er vel bar du som tror dette da, Baruk.

Baruk

Baruk
16.12.10 21:27
AgnusGuezue: Vel, det er vel bar du som tror dette da, Baruk.

Javel ja, du snakker mot bedre vitenende som vanlig, meg bekjent er det bare tre religiøse grupper som oppstod i USA rundt 1850 som tror at Jesus er Mikael, de som nå kaller seg Jehovas vitner, Mormonerne, og Avendtistene, det er veldig trist at du er så uærlig da.....som sagt: Englekristologi er totalt ukjent for Bibelen!

MorgenStjerne

MorgenStjerne
16.12.10 21:28
rt0: riktig, vi skal betale skatt og så videre Men ikke drive politikk, makt

Enhver skal være lydig mot de myndigheter han har over seg. For det finnes ingen myndigheter som ikke er fra Gud, og de som finnes, er innsatt av Gud.Rom 13

Poenget her er at myndighetene er innsatt av Gud og er fra Gud.
Da kan ikke du påstå at de er fra Satan. 
Og så lurer jeg på hvor det står noe om ikke å drive politikk? Ikke i Bibelen, i hvert fall. Makt er jo ikke ukjent i dine rekker, selv om du kanskje tilhører undersottene..

rt0

rt0
16.12.10 21:41
MorgenStjerne: myndighetene

Oppfyll deres forpliktelser mot alle. Betal skatt og toll til den som skal ha. Vis respekt for den som har krav på respekt og gi ære til den dere skylder ære.

Ingen regjering kunne ha eksistert hvis ikke Gud hadde tillatt det.

En talsmann for den jødiske høyesterett sa: Vi påla dere ( apostlene ) strengt ikke å lære i dette navn ( Jesu kristi navn) og nå har dere spredt læren deres over hele Jerusalem og vil gjøre oss ansvarlig for denne mannens død. Men Peter og de andre apostlene svarte: En skal lyde Gud mer enn mennesker. ( Apg 5: 28-29 )

Når påbud fra menneskelige herskere og Guds krav har vært direkte i strid med hverandre, har sanne kristne etterlignet apostlenes eksempel ved å sette lydigheten mot Gud først.

RexSkribenticus1

RexSkribenticus1
16.12.10 21:54
rt0: Politikk og religion hører ikke sammen

Gandhi: "De som hevder at religion ikke har noe med politikk å gjøre, vet ikke hva religion handler om"!

Baruk

Baruk
16.12.10 21:57
rt0: Oppfyll deres forpliktelser mot alle. Betal skatt og toll til den som skal ha. Vis respekt for den som har krav på respekt og gi ære til den dere skylder ære. Ingen regjering kunne ha eksistert hvis ikke Gud hadde tillatt det. En talsmann for den jødiske høyesterett sa: Vi påla dere ( apostlene ) strengt ikke å lære i dette navn ( Jesu kristi navn) og nå har dere spredt læren deres over hele Jerusalem og vil gjøre oss ansvarlig for denne mannens død. Men Peter og de andre apostlene svarte: En skal lyde Gud mer enn mennesker. ( Apg 5: 28-29 ) Når påbud fra menneskelige herskere og Guds krav har vært direkte i strid med hverandre, har sanne kristne etterlignet apostlenes eksempel ved å sette lydigheten mot Gud først.

Det er ikke dette du skriver her som er fokus i Det nye Testamentet. Fokuset, den røde tråd i hele Det nye Testamentet er en person og vårt forhold til ham:  YESHUA.  Jesus Kristus!  Derfor sier Jesus selv at..."hver den som bekjenner meg for menneskene, ham vil jeg også kjennes for hos min Far, men den som ikke bekjenner meg for menneskene, ham vil jeg ikke kjennes for hos min Far".....Paulus sier: "Jeg vil ikke høre noe annet hos dere enn Jesus og ham korsfestet".  

Jobs

Jobs
16.12.10 22:18
rt0: Ingen regjering kunne ha eksistert hvis ikke Gud hadde tillatt det.

Tror du Gud er i mot politikere som er Kristene som vil styre etter Bibelens veiledning og bud?

MorgenStjerne

MorgenStjerne
16.12.10 22:55
rt0: Ingen regjering kunne ha eksistert hvis ikke Gud hadde tillatt det.

Så hvorfor kom du lenger oppe i tråden med påstander om at satan står bak, da?

Vet du ikke helt hva du sier?

MorgenStjerne

MorgenStjerne
16.12.10 22:58

MorgenStjerne: myndighetene

rt0:

Og kunne du være så snill å ta kontekst i dine sitater? Hvis dette fortsetter, er det mot VGDs regler.

(Innlegget ble redigert 16.12.10 22:58)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg