Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Alle Guders Kirke

NYTT TEMA
TrondVaatsveen
TrondVaatsveenInnlegg: 792
04.01.15 22:04

I Roma ble det bygd i år 73 en kirke som myndighetene i Rom gav navnet "Alle Guders Kirke". Dette kan vel også være løsningen i vår travle tid. Hvorfor ikke be til Gud, det være seg i Allahs navn, eller for den del i Herrens Gud sitt navn. Kirken bør inkludere ALLE mennesker, slik at vennskap og gode relasjoner kan etableres tross ulike syn på relgionene som dyrkes.

Etter en bønn kan man dele noen ord rundt en halvliter øl med en muslim, eller katolikk, slik at broer kan bygges mellom ulike kulturer til felles beste. (Øl kan også være uten alkohol)

En felles kirke for alle relgioner vil bygge ned uvennskap og kriger, alle guders kirke vil styrke båndene mellom mennesker verden over. Denne løsningen fungerte bra en tid i Rome-riket. Hvorfor ikke prøve denne løsningen også i vår tid, eller har vi blitt for intolerante ?

Mvh. Trond Vaatsveen

ZonkTheBear
ZonkTheBearInnlegg: 2990
04.01.15 22:54
TrondVaatsveen: I Roma ble det bygd i år 73 en kirke som myndighetene i Rom gav navnet "Alle Guders Kirke". Dette kan vel også være løsningen i vår travle tid. Hvorfor ikke be til Gud, det være seg i Allahs navn, eller for den del i Herrens Gud sitt navn. Kirken bør inkludere ALLE mennesker, slik at vennskap og gode relasjoner kan etableres tross ulike syn på relgionene som dyrkes.
Etter en bønn kan man dele noen ord rundt en halvliter øl med en muslim, eller katolikk, slik at broer kan bygges mellom ulike kulturer til felles beste. (Øl kan også være uten alkohol)
En felles kirke for alle relgioner vil bygge ned uvennskap og kriger, alle guders kirke vil styrke båndene mellom mennesker verden over. Denne løsningen fungerte bra en tid i Rome-riket. Hvorfor ikke prøve denne løsningen også i vår tid, eller har vi blitt for intolerante ?

Det finnes allerede en slik: UUA, link

men jeg vet ikke om de har noe her i Norge

TrondVaatsveen
04.01.15 23:11

Tusen takk for info. Kirken jeg tenker på heter Pantheon i Roma, der folk fra hele Romerriket kunne komme å be til sin gud.

Vi burde ha kirker med øl servering her i Norge, dette ville føre til at Gud fikk et bedre rykte på seg, samt at folk følte seg hjemme.

I byene kunne vi bruke Pentheon som eksempel, og integrere flere guder i en kirke. Sekter er bare tull, mye bedre med trivsel og noen kjærlige ord, gjerne med en øl eller to til.

Mvh. Trond Vaatsveen

Nafets30
Nafets30Innlegg: 1935
15.01.15 13:59
TrondVaatsveen: I Roma ble det bygd i år 73 en kirke som myndighetene i Rom gav navnet "Alle Guders Kirke". Dette kan vel også være løsningen i vår travle tid. Hvorfor ikke be til Gud, det være seg i Allahs navn, eller for den del i Herrens Gud sitt navn. Kirken bør inkludere ALLE mennesker, slik at vennskap og gode relasjoner kan etableres tross ulike syn på relgionene som dyrkes. Etter en bønn kan man dele noen ord rundt en halvliter øl med en muslim, eller katolikk, slik at broer kan bygges mellom ulike kulturer til felles beste. (Øl kan også være uten alkohol) En felles kirke for alle relgioner vil bygge ned uvennskap og kriger, alle guders kirke vil styrke båndene mellom mennesker verden over. Denne løsningen fungerte bra en tid i Rome-riket. Hvorfor ikke prøve denne løsningen også i vår tid, eller har vi blitt for intolerante ?

Det er jo nettopp slik det skal bli.

En verdensreligion er obligatorisk for a new world order.

Tanken er god. Problemet er at det vil aldri fungere i praksis i en korrupt verden. Det vil ende opp med at antikrist setter seg på tronen.

Akkurat som det står i bibelen at skal skje.

sanila
sanilaInnlegg: 34058
15.01.15 18:07

Dette er den positive forvandlingen av verden i motsetning til den der inntil dette terror angrepet,  har foregått på det ytre planen. 

Spennedene og hører at der fantes en sådan kirke.

Annananas
AnnananasInnlegg: 1270
15.01.15 21:16
TrondVaatsveen: alle guders kirke vil styrke båndene mellom mennesker verden over

Eleven.

Om havets årer
er hviskende blå
stemmen som kaller oss hjem
fra minners brønn
et kjærlig hvisk
et barn som vekkes fra søvn.

Om jeg som elven
kjente det trekke
og tankene alle seg bøyde
om klarhet sakte
fylte min sjel
så vil jeg strømmen følge.

Om jeg som elven
trakk mot hav
på stranden jeg skulle hvile
om fred jeg sanset
og visdom fikk
da vil jeg eleven være.

justanothername
justanothernameInnlegg: 11571
15.01.15 23:20
TrondVaatsveen: Vi burde ha kirker med øl servering her i Norge, dette ville føre til at Gud fikk et bedre rykte på seg, samt at folk følte seg hjemme.

God ide, nattverd hver kveld, med fritt valg mellom øl eller vin.

justanothername
justanothernameInnlegg: 11571
15.01.15 23:23
TrondVaatsveen: I Roma ble det bygd i år 73 en kirke som myndighetene i Rom gav navnet "Alle Guders Kirke". Dette kan vel også være løsningen i vår travle tid. Hvorfor ikke be til Gud, det være seg i Allahs navn, eller for den del i Herrens Gud sitt navn. Kirken bør inkludere ALLE mennesker, slik at vennskap og gode relasjoner kan etableres tross ulike syn på relgionene som dyrkes.

Det var litt enklere i romertiden, da de var polyteister og dermed ikke hadde noe problem med andre guder.

Det er litt værre etter at monoteister med læresetninger om at det bare finnes en gud ble vanlige.

På begynnelsen av 600-tallen ble den omgjort til kristen kirke.

(Innlegget ble redigert 15.01.15 23:26)

Oric-1
Oric-1Innlegg: 3649
15.01.15 23:35
TrondVaatsveen: Hvorfor ikke prøve denne løsningen også i vår tid, eller har vi blitt for intolerante ?

,Går ikke dette imot det første bud?

TrondVaatsveen
16.01.15 12:39
Oric-1: Går ikke dette imot det første bud?

Dersom man overholder Kardermommeloven vil dette gå, da Guds fred og kjærlighet er det som er selve smøringen i ekte Guds-tilbedelese, ikke fariseersk pirkeri.

Fred og kjærlighet mellom mennesker, bør komme forann politisk og teologisk perfeksjonisme.

Henviser her til Lukas 11:39-43.

Mvh. Trond Vaatsveen

sanila
sanilaInnlegg: 34058
16.01.15 15:28

Kardemommeloven holder ikke, man kan ikke lovgi til kjærlighet og fred.  Kun villighet, 

Man kan kun tro påkardemomme by, om man egentlig er konfortapel med det middelmådige, kjedelige, og overfladiske.

(Innlegget ble redigert 16.01.15 15:30)

Oric-1
Oric-1Innlegg: 3649
16.01.15 17:39
TrondVaatsveen: Dersom man overholder Kardermommeloven vil dette gå, da Guds fred og kjærlighet er det som er selve smøringen i ekte Guds-tilbedelese, ikke fariseersk pirkeri.

Ok, men jeg snakker om de ti bud. Første bud sier jo at du ikke skal ha andre guder enn.....eh, gud.

TrondVaatsveen
16.01.15 17:56
Oric-1: Første bud sier jo at du ikke skal ha andre guder enn.....eh, gud.

I en kirke som "Alle Guders Kirke", bør takhøyden være stor, også det at andre har andre guder med "sine verdier", derfor kan man være uenig, men helst ikke uvenner.

Hadde de relgiøse sett på likheter fremfor ulikheter så hadde vi blitt kvitt sektene og de store relgionene som gjennom tidene har undertrykt mennesket, ikke minst kvinner, samt de som gjennom tidene ofte har fått skylden for det meste, slik som jødene.

De som velger å tro på EN Gud klarer nok dette, en som deler Gud opp i 4 klarer også dette, videre bør vi også integrere de som dyrker eros.

For meg er en Gud greia, men for andre er det ikke slik, dette bør vi mestre i en kirke, "Alle Guders Kirke", gjerne sammen med en øl.

Dette er bedre enn å baksnakke sine medmennesker.

Mvh. Trond Vaatsveen

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg