Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sølvtråden

NYTT TEMA
TomPadang
TomPadangInnlegg: 14979
19.01.15 22:16

Så det var diskutert i en annen tråd, dette med "sølvtråden".  Jeg viderebringer det jeg leste en gang, slik at det kan leve blant nye lesere.

Det er ikke noe misjonerende i det, men rett og slett en vakker bruk av ord.  Så kan jo den enkelte legge SITT univers i det, og la det finne sin mening i den enkeltes sinn, alt etter den enkeltes tro og liv.

Noen ord, vers og rim burde kunne være universelle - utover religioner og livsanskuelser.  Og så viderebringes noe vi kanskje ikke tenker nok over - det som skal gi oss føde og derigjennom gi oss liv.

Sørvtraaden

Når du er ute, min venn, så se nøye etter. Fra alt levende på jord er det en sølvtråd. Denne sølvtråden strekker seg inn i himmelen. Den sølvtråden minner oss på at absolutt alt på denne kloden står i kontakt med Gud og det guddommelige. Gi akt på denne tråden. Om du må bryte en, gjør det med takksigelse - slik at det kan spinnes en ny, til et nytt spirende liv.

Før du kapper en gren, vær klar over treets sølvtråd. Før du avliver et dyr, vær klar over at en sølvtråd slites av når dyret gir opp ånden. Når du løsner en vekst fra jorden, behandle den skjørt, slik at du ser tråden funkle i lyset. Gi veksten ære, og la den gjøre deg godt.

Vi har alle en slik tråd festet til oss - en sølvtråd som holdes av en hånd i himmelen. Er du klar over alle sølvtrådene, så ærer du alt som det er Guds eget - og du behandler det med den respekt det fortjener.

(Innlegget ble redigert 19.01.15 22:17)

Oric-1
Oric-1Innlegg: 3642
19.01.15 22:29
TomPadang: Vi har alle en slik tråd festet til oss - en sølvtråd som holdes av en hånd i himmelen.

Kan du bevise det?

TomPadang
19.01.15 22:32
Oric-1: Kan du bevise det?

Der må du nok spørre forfatteren.  Jeg bare viderebrakte det. :)

Oric-1
19.01.15 22:47
TomPadang: Der må du nok spørre forfatteren.

Hvem og hvor?

alchemy2012
alchemy2012Innlegg: 5849
20.01.15 13:19
Oric-1: Kan du bevise det?

Spirituelle og religiøse sannheter kan kun bevises av hver enkelt, for hver enkelt. Ikke i et laboratorium. Din forbindelse med universet (og skaperkraften) må oppleves/føles/sanses. Beviset er derfor mye nærmere enn du tror. Nærmere degselv enn dine egne tanker og det som har hendt deg...

(Innlegget ble redigert 20.01.15 13:20)

TomPadang
20.01.15 14:53
Oric-1: Hvem og hvor?

Det vet man ikke.  Muligvis er den skrevet på 50-tallet av en eller annen hobbyskribent.

Oric-1
20.01.15 19:47
TomPadang: Det vet man ikke. Muligvis er den skrevet på 50-tallet av en eller annen hobbyskribent.

Så du siterer ikke, bare påstår?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg