Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

De siste dager er nå

NYTT TEMA
TrondVaatsveen
TrondVaatsveenInnlegg: 792
19.04.15 19:49

Vi ser nå hvor rå verden har blitt, der tusenvis av mennesker dør i Middelhavet.

Det er tragisk at mennesker og myndigheter lar seg lede av vedtak fattet av EU, når det er mulig å redde hundretusenvis av mennesker i nød. EU har ikke penger til å drifte noen skip utenfor kysten av Libya, et land NATO bombet i 2011.

Norge nøler med å sende et skip til Middelhavet grunnet alle "papirer" og annet som synes viktigere for myndighetene enn livene til tusenvis av mennesker, dette viser normoppløsningen her i landet. 

Norge har forlatt demokratiet gjennom i praksis være lydig EU i ALLE saker. Norges folk har stemt nei to ganger, både i 1972 og i i 1994. Demokrati fins i dag bare i festtaler.

I dag er det en skam å komme fra EU eller EØS land, nasjoner som ikke lenger bryr seg om menneskerettigheter, men som dyrker økonomisk vekst fremfor medmenneskelighet.

Råskapen viser at vi lever i de siste dager, som er omtalt både i det gamle og nye testamente, som Matteus 24.kapittel.

Når menneskeliv ikke betyr noe, slik som under Hitler-tyrraniet og som i dag, da er enden nær.

Den totale fravær av medmenneskelighet fører til radikalisering av Europas ungdom, råskapen vil også føre oss i krig med Russland dersom NATO blir enda mere aggresive.

Oppløsningen av både stater og normer er her, det blir tøft å leve her i Europa de neste år, med stadig opprør, arbeidsledighet og sosialt kaos.

Enden for denne verden er nær. Les i Bibelen hver dag.

Mvh. Trond Vaatsveen

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 44238
19.04.15 20:18
TrondVaatsveen: Råskapen viser at vi lever i de siste dager, som er omtalt både i det gamle og nye testamente, som Matteus 24.kapittel. Når menneskeliv ikke betyr noe, slik som under Hitler-tyrraniet og som i dag, da er enden nær.

Jaså.

Så flyktningetragedier gjør at enden er nærmere enn under Hitler-Tysklands utryddelse av noen skarve millioner jøder.

Ja, ja.

Mvh

BE

Finnsannhet
FinnsannhetInnlegg: 12945
19.04.15 20:28
TrondVaatsveen: Råskapen viser at vi lever i de siste dager, som er omtalt både i det gamle og nye testamente, som Matteus 24.kapittel.

Kanskje du heller burde lese mere historie, og tenke deg om.

For virkeligheten er nok at vi lever i en topptid hva angår rettferdighetssans, medlidenhet, trygghetsfølelse og omsorg.  Dette da som generelle trekk for det overveldende flertall av mennesker og store og små folkegrupper.

Dessuten sa Jesus og Hans apostler uten mulighet for tvil at de siste dager, "verdens ende" og Jesu Gjenkomst skulle skje i DERES egen tid og slektsledd.

Så du er nok blitt hengende litt etter disse begivenheter - uansett.

Men som sagt: vi lever i en topptid, historisk sett, når gjelder moral, medfølelse, manglende pester, sulter, ulykker, kriger - og andre "drapsmaskiner".

Hvorfor tror du ellers at folketallet øker som aldri før - i en tid som  generelt får mindre barnekull enn tidligere?

Før døde folk, barn, unge og voksne som fluer.  Med den frykt og råskap SLIKT naturlig fører med seg!

Håper visse troende snart leser mer og tenker seg bedre om -

for dette er simpelthen VÅS!

TrondVaatsveen
19.04.15 21:11
BlackEagle: Så flyktningetragedier gjør at enden er nærmere enn under Hitler-Tysklands utryddelse av noen skarve millioner jøder.

Vi begynner å se likheter mellom det menneskesyn som nazistene hadde og det som EU har slik jeg ser det.

Likegladhet i forhold til 1600 døde båtflyktninger er ille, at nazi-Tysklands drapsmaskiner klare hele 6 millioner jøder gjør ikke saken bedre.

Slik jeg ser det blir mennesker mindre følsomme, tross at det selvfølgelig også fins gode nyheter å fortelle om.

Endetiden er nå grunnet folks likegladhet og føelse av at vi har det så bra rent materielt. Rike i penger, men fattige i Ånden.

Vår avhengighet av strøm gjør at en "Carrington hendelse" ala den i 1859 vil utslette vår sivilisasjon på under 12 måneder. 

Med "Enden", så regner jeg ikke den tradisjonelle kirkelige forklaring, men sosialt kaos og et mulig polskifte, der det også vil bli jordskjelv over hele kloden. (Jeremia 25:33-36.) Les Bibelen hver dag.

Endetiden er et faktum.

Mvh. Trond Vaatsveen

alchemy2012
alchemy2012Innlegg: 5849
19.04.15 21:35
TrondVaatsveen: Endetiden er et faktum.

Hver dag er dommedag.

sanila
sanilaInnlegg: 34058
19.04.15 22:42

Dere lever begge i et vakuum. 

Trond vaatseen i et, slags vakuum. 

Finnsannhet i et annet.'

Den ene i dommedag, den andre i halleluja. 

I

Finnsannhet
19.04.15 22:46
sanila: Dere lever begge i et vakuum.  Trond vaatseen i et, slags vakuum.  Finnsannhet i et annet.' Den ene i dommedag, den andre i halleluja.  I

Tullprat.

(:o)

Pip_6
Pip_6Innlegg: 18509
19.04.15 22:48

Sannheten er at vi var mye råere mot hverandre før i tiden.

Vi har faktisk blitt snillere og snillere med hverandre.

There IS beauty in the world - Macy Gray

-So love, yeah LOVE!

BlackEagle
19.04.15 22:51
TrondVaatsveen: Endetiden er nå grunnet folks likegladhet og føelse av at vi har det så bra rent materielt. Rike i penger, men fattige i Ånden.

Fint - men da kan du sikkert vise til en tidsperiode er endetiden ble sagt å IKKE være nært forestående...

...og så tenker du over spørsmålet. Og SÅ - tenker du over det én gang til.

Mvh

BE

BlackEagle
19.04.15 22:51
Finnsannhet: Kanskje du heller burde lese mere historie, og tenke deg om.

Tommelen er først og fremst for den.

Mvh

BE

BlackEagle
19.04.15 22:53
TrondVaatsveen: Vår avhengighet av strøm gjør at en "Carrington hendelse" ala den i 1859 vil utslette vår sivilisasjon på under 12 måneder.

Jaså? Hvor har du slike dønn sikre opplysninger fra?

...og så tenker du over spørsmålet - grundig. Og én gang til.

Mvh

BE

BlackEagle
19.04.15 22:56
TrondVaatsveen: Med "Enden", så regner jeg ikke den tradisjonelle kirkelige forklaring, men sosialt kaos og et mulig polskifte, der det også vil bli jordskjelv over hele kloden. (Jeremia 25:33-36.) Les Bibelen hver dag.

Vel, nå leser ikke jeg bibler hver dag (jeg har annet å ta meg til) - men jeg HAR lest den. Likevel er det nytt for meg at hr. Jeremia lirte av seg jeremiader om polskifte (herre jeremias!). HELT nytt, faktisk. Du er sikker på at DU har lest noen bibler?

Mvh

BE

BlackEagle
19.04.15 22:57
TrondVaatsveen: Endetiden er et faktum.

Du verden. Men da trenger vel ikke vi sitte her og krangle, gjør vi vel? Da kan vi bare trekke dyna over huet, knipe sammen øya og håpe at vi ikke tisser i senga?

Mvh

BE

sanila
19.04.15 23:13

Svar finnsanhet. Veldigt opplysende innlegg du her kommer med. 

Kunne du  ved denn leilighet besvarer tidlgere stilte spørsmål om, hvor du finner belegg for i din sannhet, at man skal lokke med deg gode. Når sant  skal sies så føles deg ikke godt. 

TrondVaatsveen
20.04.15 06:34
alchemy2012: Hver dag er dommedag.

Her er vi nok ikke helt enige. Med forfall og oppløsning mener jeg også fravær av demokrati og folkestyre, videre oppløsning av normer og de-humanisering.

Dommedag forekommer i Bibelen, men det jeg tenker på er menneskets egen evne til å ødelegge seg selv.

Tror mange kristne i dag er redde for å fortelle det de tror, da de frykter å bli gjort til latter i slike fora som VGD.

Mener ikke å nøre opp under noen sterk frykt for ABC- våpen eller noe annet, eller bruke noen gamle hersketeknikker for å komme med billige fraser.

Mennesket har laget et meget sårbart samfunn som ikke kan overleve, dersom det kommer en sterk solstorm, eller andre ting som vi vet hender med jevne mellomrom.

Dette vitner om overfladiskhet og at man har mistet evnen til å tenke. Norge har ikke lenger noe forsvar mot EMP, videre er vi hjelpeløse dersom det kommer en sterk solstorm.

Kontroll-samfunnet vil ikke overleve særlig lenge, grunnet dens sårbarhet og tro på digital teknologi, fremfor tro på medmenneskelighet. Dette er nok også årsaken til radikaliseringen av ungdom i Europa som tidvis reiser til land som Syria for å oppsøke eventyr.

I land som Japan selges det nå flere bleier til eldre, enn til barn grunnet at folk ikke evner eller ønsker å forplante seg.

Denne kultur har blitt en dødens kult, der vold og ekteskapsbrudd hersker, der barn blir statens eiendom, der penger er målestokken for det meste, der orginalene ikke lenger fins.

Hvor ble det av hippi-tiden og dens ideer ?

Mvh. Trond Vaatsveen

TrondVaatsveen
20.04.15 06:43
BlackEagle: Du verden. Men da trenger vel ikke vi sitte her og krangle, gjør vi vel?

Det trenger vi ikke, tvert imot er det sundt å diskutere på en åpen og respektfull måte, uten å prøve å fordumme meddebattanter.

Det er vel respekt og åpenhet som skaper grobunn for at vi kan ha et levedyktig samfunn, der det er plass til mange livssyn, der man bør prøve å styre unna det å være vulgær.

Det er ikke den som skriker høyest som har rett, debatter som her krever meget av de som deltar, ikke minst evnen til refleksjon.

Mvh. Trond Vaatsveen

TrondVaatsveen
20.04.15 07:12
BlackEagle: Jaså? Hvor har du slike dønn sikre opplysninger fra?

http://www.youtube.com/watch?v=zi8_ogLRkeE

Det er bare å skrive "Carrington event" på youtube, der finner du opplysninger, videre på nettet.

Les i Bibelen hver dag, med Gud for vitenskapen.

Mvh. Trond Vaatsveen

Olsbyn
OlsbynInnlegg: 1207
20.04.15 08:58
TrondVaatsveen: Det er bare å skrive "Carrington event" på youtube, der finner du opplysninger, videre på nettet.

Mmm...må desverre si meg enig med BE denne gangen, dette var lite gjennomtenkt..

La oss si at vi får en ny solstorm av samme karakter, du snakker om at hele vår sivilisasjon vil bli utslettet på under 12 måneder..noe sier meg at du har sett dette på et amerikansk tv-program eller en amerikansk nettside, men samme det.

En solstorm av dimesjoner som Carrington event vil nok sette sine dype spor med tanke på at den vil slå ut både strømnett og nær sagt all elektronikk i de hardest rammede områdene, som igjen vil føre til at folk i kalde strøk, og som ikke er rustet for det vil fryse ihjel, men dette vil hovedsaklig ramme byene, der de ofte har gjort seg avhengig av strøm til fyring, en del vil fryse ihjel, men en del vil også gjøre det mennesket kan best: Tilpasse seg. Folk på bygda vil jeg tro at vil klare seg bedre i forhold til folketall enn de ville gjort i byene, med tanke på at de aller fleste, ihvertfall i Norge, fortsatt kan fyre med ved, folk på bygda er stort sett mer kjent med naturen og hvordan den fungerer, tillegg til at "alle kjenner alle", og en krise av de dimensjonene ville definitivt fått mennesker til å stå mer samlet.

Finnsannhet
20.04.15 09:29
sanila: Veldigt opplysende innlegg du her kommer med.  Kunne du  ved denn leilighet besvarer tidlgere stilte spørsmål om, hvor du finner belegg for i din sannhet, at man skal lokke med deg gode. Når sant  skal sies så føles deg ikke godt.

Når en tråd gjelder om vi nå er i endetiden eller ikke, og ts hevder vi er det og jeg hevder at vi ikke er det, og du kaller begge for vakumerende - ja, hva annet skal man si?  Ditt innlegg var da i forhold til tema tømt for innhold.

Menneskeåndens struktur sin tale har da alltid brukt kraften i forventning om det bedre kår i framtid. Hele Bibelen ER jo en slik forventning om aksjon/utvikling fra Guds side.

Dette blir framstilt bl.a. som "lønnen i himmelen" og tusen andre uttrykk. Jesus selv brukte jo kraften om forventningen om "den lønn som ventet Ham, slik at at utholde sine lidelser".

"Lokke" er jo en bestandel av all menneskeånds mekanisme for aksjon undre all slags slit og lidelse.  Kanskje man lokker med ANDRES løsning og lykke - uansett: lokke - lokke - lokke.

Grunnlig sett kraften bak det neste skritt - når vi går.

For alt liv lokkevandrer bort fra sin død, lidelse og destruksjon.

Det er gitt, og grunnlagt, slik.

For de med store og varige lidelser lokker endog dødens forventede ubevisste "hvile" fra slikt, endog da om de ikke tror på himmelsk bevisst liv - etterdøds.

Beste hilsen en tufs og et troll som solen inni sprekker.

sanila
20.04.15 10:49

Svar finnanhet, vanlig bortsnakking.  

For de der skjønner var de bestemt ikke uten innhold. 

Finnsannhet
20.04.15 11:20
sanila: Svar finnanhet, vanlig bortsnakking.

Takker og bukker for svært så vanlig svar fra demses!

Akk ja!

Finnsannhet
20.04.15 11:22
BlackEagle: Tommelen er først og fremst for den. Mvh

Jeg vet jo det, kjære deg.

Vet jo du er hedning, vet du.

Finnsannhet
20.04.15 11:26
TrondVaatsveen: Det er vel respekt og åpenhet som skaper grobunn for at vi kan ha et levedyktig samfunn, der det er plass til mange livssyn, der man bør prøve å styre unna det å være vulgær.

Enig med deg!  Men det er SÅ vanskelig når man møter innlegg som hevder "at månen er en ost", for å si det sånn.

Men: liten smekk på lanke for Mikkumr.

*Søren, begynner å bli SÅ sår på ene handa mi!*

Måtte alle Guds Vinder bære deg lukt til Guds Soria Moria Livsutfoldelse!

(Innlegget ble redigert 20.04.15 11:26)

sanila
20.04.15 11:53

Svar finnsanhet. Et svar som følger av, at demsen ikke klart og tydeligst, forteller meg, hvor og med hva du forklare, at det er viktigg, at  lokke med det gode,  og til spørsmålet, hva er da baksiden? . Lokkeri har i regelen, en bakside  Ellers ville det være unødvendig med lokkeri.

BlackEagle
20.04.15 12:53
TrondVaatsveen: http://www.youtube.com/watch?v=zi8_ogLRkeE Det er bare å skrive "Carrington event" på youtube

Tja. Jeg er redd du misforstår spørsmålet. Jeg spurte:

"Hvor har du slike DØNN SIKRE opplysninger fra?"

Det er nytt for meg at jutub blir ansett som en pålitelig kilde. Meeeen ... dersom den er dønn pålitelig, kan jo jeg sikkert vise til ett eller annet klipp av en profilert "ateist", som MED SIKKERHET kan si at guder ikke eksisterer.

Er DIN kilde sikker, må jo MIN være like sikker, ikke sant?

Les bibelen alt du orker, og ta den gjerne med deg på dass - men pass deg så du ikke i stedet for lesebriller tar på deg sveisebriller.

Mvh

BE

"Noen leser om det de vil vite noe om, og danner seg så forsøksvis en oppfatning på grunnlag av det de leser. Andre danner seg en oppfatning - eller TRO - FØRST -  og leser de det som synes å støtte den oppfatninga."

(Gammelt jungelordtak)

TrondVaatsveen
20.04.15 14:06
BlackEagle: Er DIN kilde sikker, må jo MIN være like sikker, ikke sant?

Ser ditt poeng, skal prøve å heve debatten. Mener ikke at ateister har mindre kunnskap enn folk som tror på Gud. I min verden er vi alle like mye verdt, selv løvetann har stor verdi.

Mvh. Trond Vaatsveen

BlackEagle
20.04.15 14:13
TrondVaatsveen: Ser ditt poeng, skal prøve å heve debatten. Mener ikke at ateister har mindre kunnskap enn folk som tror på Gud. I min verden er vi alle like mye verdt, selv løvetann har stor verdi. Mvh. Trond Vaatsveen

Det er riktig. Men man må bedrive en smule kildekritikk når det gjelder hva man skal feste lit til. Det gjelder uansett - og i særlig grad kilder som motsier seg sjøl.

Mvh

BE

Jobs
JobsInnlegg: 10851
20.04.15 14:36
TrondVaatsveen: Mennesket har laget et meget sårbart samfunn som ikke kan overleve, dersom det kommer en sterk solstorm, eller andre ting som vi vet hender med jevne mellomrom.

Glem dette,dette kan ikke gi en slik trengsel Jesus fortalte om i Matteus 24.Når Jesus snakket om trengselstiden før Han kommer tilbake ,så var den så hard at det aldri før hadde vært slik trengsel,og det kom aldri til og bli en slik trengsel igjen.

Det er bare en atomkrig som vil gi en slik trengsel.

hfiego
hfiegoInnlegg: 4699
20.04.15 14:42

Ikke bare atomkrig. Av naturkatastrofer så er vulkan den verste sort.

sanila
20.04.15 14:46

Der er nok noen der har tatt den verste støyten av trengselen. . der egentlig startet, med Jesus liv.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg