Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvem av alle kristen på jord etterligner Jesus?

NYTT TEMA
Jaddadu
JaddaduInnlegg: 3924
18.07.15 19:23

Betegner du deg selv som kristen ? gjør du som Jesus, eller vil Jesus gjort slik du gjør ?

Ateister og lignende trenger ikke å svare.

XD

stabeis
stabeisInnlegg: 3806
18.07.15 19:32

Ateister og lignende.. Kan muslimer svare..?

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 50148
18.07.15 19:43
Jaddadu: Betegner du deg selv som kristen ? gjør du som Jesus, eller vil Jesus gjort slik du gjør ? Ateister og lignende trenger ikke å svare.

Nei, for Jaddadu er

KUN

ute etter meningsfeller, som det visst ikke er så mange av -

HØR HER, ALLE MANN: INGEN som ikke er helt på linje med trådstarter trenger å svare, halleluja!

Og - for JV-sympatisører: Jeg har ikke sagt et vondt ord om JV-eren Vahppuus - som har noe å tenke med, heldigvis!

Mvh

BE

Mvh

Jaddadu
18.07.15 20:06
stabeis: Ateister og lignende.. Kan muslimer svare..?

Er det Jesus muslimene ledes av ?

XD

Jaddadu
18.07.15 20:17
BlackEagle: Nei, for Jaddadu er KUN ute etter meningsfeller, som det visst ikke er så mange av - så HØR HER, ALLE MANN: INGEN som ikke er helt på linje med trådstarter trenger å svare, halleluja! Og - for JV-sympatisører: Jeg har ikke sagt et vondt ord om JV-eren Vahppuus - som har noe å tenke med, heldigvis! Mvh BE Mvh

Hvorfor stiller jeg disse spørsmål til "kristne" og ikke til ateister, jøder, muslimer, og andre som ikke tror på Jesus, tror du ?

FORDI !!! det er viktig at såkalte kristne skal se at de er ledet helt på villspor av deres lærere, at deres lære ikke er i samsvar med Bibelen... 

Men, du må gjerne kommentere og kverulere, dersom du føler at det hjelper på psyken din.

XD

deF0RD
deF0RDInnlegg: 15999
18.07.15 20:32
Jaddadu: FORDI !!! det er viktig at såkalte kristne skal se at de er ledet helt på villspor av deres lærere, at deres lære ikke er i samsvar med Bibelen...

Helt riktig! Kom deg vekk fra Selskapet Vakttårnet så fort du kan!

deF0RD
18.07.15 20:34
Jaddadu: eller vil Jesus gjort slik du gjør

Jeg betviler veldig sterkt at Jesus hadde fulgt ditt eksempel med å sitte på nett og være bedrevitersk, til tider ufordragelig og i tillegg ikke ane hva han snakka om enkelte ganger.

puma1
puma1Innlegg: 21086
18.07.15 20:36
Jaddadu: det er viktig at såkalte kristne skal se at de er ledet helt på villspor av deres lærere

Javel? Folk skal svare bare for å få vite at de er på villspor?

Jaddadu
19.07.15 00:32
deF0RD: Helt riktig! Kom deg vekk fra Selskapet Vakttårnet så fort du kan!

Okei... hva er alternativet ?

XD

deF0RD
19.07.15 00:35
Jaddadu: Okei... hva er alternativet ?
Jaddadu
19.07.15 00:36
deF0RD: Jeg betviler veldig sterkt at Jesus hadde fulgt ditt eksempel med å sitte på nett og være bedrevitersk, til tider ufordragelig og i tillegg ikke ane hva han snakka om enkelte ganger.

Jesus var ikke bedrevitersk, men jeg vet at slike som deg ikke vet hva Jesus lærte, og da er det vår kristne plikt å lære slike som deg hva Jesus lærte de han talte til.

Vel, sannheten kan være røff og ubehagelig, når en lever under løgnene slik som du.

XD

Jaddadu
19.07.15 00:38
deF0RD: Tja, dette?

Satans veier er ikke noe for meg... flere alternativer ?

XD

Jaddadu
19.07.15 00:39
puma1: Javel? Folk skal svare bare for å få vite at de er på villspor?

Det er jo en begynnelse... bare kjør på...

XD

deF0RD
19.07.15 00:49
Jaddadu: Vel, sannheten kan være røff og ubehagelig, når en lever under løgnene slik som du.

Akkurat ja...og hvilke løgner lever jeg under?

deF0RD
19.07.15 00:51
Jaddadu: flere alternativer ?
Bombaklat
BombaklatInnlegg: 5944
19.07.15 06:27

Dette blir litt som å høre på to små unger som sitter og krangler om hvem sin pappa som er sterkest.

For all del, fortsett:)

Bombaklat
BombaklatInnlegg: 5944
19.07.15 06:34
BlackEagle: Og - for JV-sympatisører: Jeg har ikke sagt et vondt ord om JV-eren Vahppuus - som har noe å tenke med, heldigvis!

Det der er noe av det mest sinnssyke jeg har lest her inne, haha. Vahppus er den mest uredelige, løgnaktige og spekulative debattanten jeg har møtt her inne, kanskje med unntak av Morgenstjerne, en dame som er så full av seg selv at hun må sette klystér for å unngå å sprekke. 

Til trådstarter : Det finnes rundt 8,2 millioner aktive medlemmer av JV verden rundt. Likevel har ikke guden deres planer om å gi mer enn 144 000 av dere VIP-plasser etter "Armageddon". Vil ikke dette bidra til voldsomt mye konflikter når det blir så mange om beinet? Det er ikke rart at dere er glade i å fordømme og fryse ut både slekt og venner, for å si det sånn.

JV er en avskyelig sekt, og det burde være 18-årsgrense når det gjelder deltagelse i slike heslige dommedagskulter.

(Innlegget ble redigert 19.07.15 06:37)

ZonkTheBear
ZonkTheBearInnlegg: 2990
19.07.15 08:06
deF0RD: Akkurat ja...og hvilke løgner lever jeg under?

Jeg skal holde av setet ditt, deF0RD. Har du noe popcorn igjen som jeg kan overta?

Jaddadu
19.07.15 12:50
deF0RD: Akkurat ja...og hvilke løgner lever jeg under?

Still deg selv spørsmålet ut fra trådens tema...

XD

Jaddadu
19.07.15 12:51
deF0RD: Åh jada!

Flere organisasjoner oppbygd på falske læresetninger, er ikke noe for meg.

XD

Jaddadu
19.07.15 12:58
Bombaklat: Til trådstarter : Det finnes rundt 8,2 millioner aktive medlemmer av JV verden rundt. Likevel har ikke guden deres planer om å gi mer enn 144 000 av dere VIP-plasser etter "Armageddon". Vil ikke dette bidra til voldsomt mye konflikter når det blir så mange om beinet? Det er ikke rart at dere er glade i å fordømme og fryse ut både slekt og venner, for å si det sånn.
JV er en avskyelig sekt, og det burde være 18-årsgrense når det gjelder deltagelse i slike heslige dommedagskulter.

Du er fullstendig kunnskapsløs ! - hva med å orientere seg om hva Bibelen egentlig lærer. For det er nemlig hva Bibelen lærer som gjør oss til Jehovas vitner, og dine tåpelige argumenter og påstander om JV som dommedags-kult-sekt, forsterker bare - fullstendig kunnskapsløs.

XD

Jaddadu
19.07.15 13:00
ZonkTheBear: Jeg skal holde av setet ditt, deF0RD. Har du noe popcorn igjen som jeg kan overta?

Har du vurdert stand-up-komiker karriere ? Ikke gjør det, for da dummer du deg bare ut atter en gang.

XD 

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 50148
19.07.15 13:04
Bombaklat: Det der er noe av det mest sinnssyke jeg har lest her inne, haha. Vahppus er den mest uredelige, løgnaktige og spekulative debattanten jeg har møtt her inne

Dét kan så være, men fyren har uansett noe å tenke med - noe som åpenbart ikke er tilfelle for alle JV-ere...

Mvh

BE

TomPadang
TomPadangInnlegg: 15888
19.07.15 13:08
Jaddadu: Betegner du deg selv som kristen ? gjør du som Jesus, eller vil Jesus gjort slik du gjør ? Ateister og lignende trenger ikke å svare.

Jeg står i statskirka/Den Norske Kirke.  Er jeg å regne som kristen da?  Med min livs-ballast betviler jeg at noen menigheter ville hatt meg som medlem. :)

Jesus var et kul type, som hadde guts nok til å si de aller fleste midt i mot.  Han nektet å bøye seg for overmakt og styrelse og politikk. Han kjørte sitt eget løp og gjorde som han ville.  En ekte libero.

I dag er det ikke mulig å gjøre som Jesus gjorde.  Han blir man innsatt bak lås og slå.

(Innlegget ble redigert 19.07.15 13:09)

Jaddadu
19.07.15 13:57
BlackEagle: Dét kan så være, men fyren har uansett noe å tenke med - noe som åpenbart ikke er tilfelle for alle JV-ere... Mvh BE

Så du mener DU har noe å tenke med, utrolig! - hva med å vise det da.

XD

Jaddadu
19.07.15 14:00
TomPadang: I dag er det ikke mulig å gjøre som Jesus gjorde.  Han blir man innsatt bak lås og slå.

Ja, og det skjer flere steder i verden, Tiltross for at budskapet kommer fra en "eventyr"-bok som Bibelen...

XD

ZonkTheBear
ZonkTheBearInnlegg: 2990
19.07.15 14:24
Jaddadu: Har du vurdert stand-up-komiker karriere ? Ikke gjør det, for da dummer du deg bare ut atter en gang.

Det er derfor jeg aldri har vurdert det :)

Jaddadu
19.07.15 18:16
ZonkTheBear: Det er derfor jeg aldri har vurdert det :)

Tenke nok det ja :)

XD

deF0RD
19.07.15 22:03
Bombaklat: Det der er noe av det mest sinnssyke jeg har lest her inne, haha. Vahppus er den mest uredelige, løgnaktige og spekulative debattanten jeg har møtt her inne, kanskje med unntak av Morgenstjerne, en dame som er så full av seg selv at hun må sette klystér for å unngå å sprekke.

En bør kanskje ikke hive alt for mye søle når en ikke har noen Årets Debattant-trofeer på hylla sjøl heller?

deF0RD
19.07.15 22:07
Jaddadu: Still deg selv spørsmålet ut fra trådens tema...

Trådens Team: Ja, jeg er kristen. Jeg prøver å gjøre som Jesus, men jeg vil ikke rose meg av at han alltid ville gjort som meg. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg