Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

De sier de ikke tror på noe...

NYTT TEMA
BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 45911
08.11.16 09:38
Jaddadu: Men hvorfor mener jeg det, det kan du kanskje svare på

Å, så du vet det ikke sjøl? Ikke det heller?

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 45911
08.11.16 09:39
sanila: Mest de der tror de skal hente havre i andres havre sekk.

Vel... bedre det, enn å havne i andres havresekk...

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 45911
08.11.16 13:26
Tro: Jeg stopper på 1000 - lover (kanskje)..

Don't bet on it - det baller fort på seg...

:o)

Mvh

BE

Zweifelhaft
ZweifelhaftInnlegg: 370
08.11.16 21:30
BlackEagle: Du må ikke stille så vanskelige spørsmål til sanila, zweifel. Hun kan bli nødt til å gjøre noe hun ikke kan.

Nei en så håpløs og vanskelig oppgave det er å forsøke forklare hva en mener med sine utydelige, halvkvedede og lakoniske svar, er vel alt for mye forlangt når det gjelder henne.

Har etterhvert begynt å forstå det :) 

Jaddadu
JaddaduInnlegg: 3734
09.11.16 12:43
BlackEagle: Å, så du vet det ikke sjøl? Ikke det heller?

Vet ikke hvor mange svar du har fått opp gjennom tidene her på vgd, men du forstår selv ikke det minste av det som blir fortalt deg, så jeg lurer på hvorfor ikke VGD-Mod har kikka deg ut for lenge siden, for du evner overhode ikke å diskutere / debattere sak, kun duste spæming, ikke noe fornuftig ut fra temaer... 

Bytt navn fra BlackEagle til StektGjøk, synes det passer deg mye bedre... du blir i all sannsynlighet en grilla Gjøk før eller siden.

XD

Jaddadu
JaddaduInnlegg: 3734
09.11.16 12:49
joplina: ..Jaha..godt gjort liksom.... Alle religiøse har valgt seg en trostilhørighet  og tror at de har funnet den ene rette...du og dere er ikke noe unntak.   Så selvfølgelig betraktes dere alle som religiøse - Hva annet skulle dere oppfattes som..? Sannhetsprofeter?

Svaret ligger i det faktum at slike som dere ikke vet nok om hva vi står for, annet enn det media har latt gå på trykk... og vi vet jo at alt som media skriver og viser til er sannheten... sant ?

Jehovas vitner kaller seg Jehovas vitner fordi VI er vitner / forkynnere av Guds ord som er Bibelen... Andre religiøse / kristne forkynner tolkninger av skrifter de svært ofte har fremtolket ut fra filosofiske menneskeskapte meninger, og IKKE hva Bibelen EGENTLIG lærer.

Slik er det.

XD

 

Grammofon
GrammofonInnlegg: 2248
09.11.16 13:42
Jaddadu: hva Bibelen EGENTLIG lærer.

Bibelen er en forvirrende studie i selvmotsigelser. Det finnes knapt ett bibelsitat som ikke slås i hjel av et annet. JV sin versjon er ikke bedre i så måte, snarere tvert i mot.

Doku
DokuInnlegg: 6008
09.11.16 13:52
Jaddadu: det faktum at slike som dere ikke vet nok om hva vi står for, annet enn det media

Jo, men jeg leser ikke i media om hva dere Jehovas vitner står for, jeg leser i Selskapet Vakttårnets litteratur. Så derfor vet jeg nøyaktig hva dere står for.

Det dere står for er fortolkninger av Bibelen og en blanding av menneskelige tanker (filosofi), som Selskapet Vakttårnets ledelse serverer dere (som dere kaller for "den tro og kloke tjener"). Det de tolker som sannhet, må dere tro på, uansett om dere egentlig innerst inne ikke er overbevist om at det er en rett bibeltolkning. Her gir jeg deg et eksempel på hvordan dere liksom "følger Bibelen":

F.eks. først godtok «den tro og kloke tjener» skriftstedet slik det står i Rom. 13: 1-7, så diktet «den tro og kloke tjener» opp vrangtolkning om at ”øvrigheten” var Jehova og Jesus, og nå igjen tolker «den tro og kloke tjener» at det er snakk om de verdslige myndighetene. Og dere følger bare «den tro og kloke tjener» som en saueflokk, helt uten å vurdere selv hvordan man skal forstå Rom. 13: 1-7

At «den tro og kloke tjener» skiftet mening om hvem ”øvrigheten” i Rom. 13: 1-7 var skjedde i 1929. Dette står i det danske Vagttaarnet for 15. juli og 1. august 1929. Dette året forlot Jehovas vitner den allmenne kristne forståelsen, at ”øvrigheten” er de verdslige myndigheter, og dere gikk da til den vrange fortolkning, at dette gjaldt "Jehova Gud og Jesus Kristus". Dette forkynte Jehovas vitner i over 30 år! (Vakttårnets undersåtter er lojale).

Så i 1962 erkjente Jehovas vitners ledelse, Selskapet Vakttårnet, at dette var en feiltolkning, Romerbrevet 13: 1-7 handler om de kristnes forhold til de verdslige myndigheter. Dette ble publisert i det norske Vakttårnet for 15. mai 1963 (Men det ble publisert muntlig sommeren 1962. Oversettelse og trykking av Vakttårnet, fra amerikansk til norsk, tok den gang naturligvis lang tid).

Nei, dere følger ikke først og fremst Bibelen, men dere følger først og fremst Selskapet Vakttårnets tolkninger av Bibelen, som jeg her har vist at noen ganger er feil!

Doku

(Innlegget ble redigert 09.11.16 13:58)

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 45911
09.11.16 15:16
Jaddadu: men du forstår selv ikke det minste av det som blir fortalt deg, så jeg lurer på hvorfor ikke VGD-Mod har kikka deg ut for lenge siden

Det er åpenbart fordi man ikke sparkes ut på grunn av utvist dumhet eller vettløshet...

sanila
sanilaInnlegg: 34058
09.11.16 15:20
Grammofon: Bibelen er en forvirrende studie i selvmotsigelser. Det finnes knapt ett bibelsitat som ikke slås i hjel av et annet. JV sin versjon er ikke bedre i så måte, snarere tvert i mot

Det er korrekt,  grunnen er at religioner, er polaritetens verden.  Innen for den enkelte religion,   og seg i mellom.

JV har rent faktisk  plukket  opp  en del , som  man har ignoreret , innen for kristendommen. Grunnen til denne ignorering,  skyldes menneskes ønske om  at være gud selv.

 

Jaddadu
JaddaduInnlegg: 3734
09.11.16 16:46
Doku: Jo, men jeg leser ikke i media om hva dere Jehovas vitner står for, jeg leser i Selskapet Vakttårnets litteratur. Så derfor vet jeg nøyaktig hva dere står for. Det dere står for er fortolkninger av Bibelen og en blanding av menneskelige tanker (filosofi), som Selskapet Vakttårnets ledelse serverer dere (som dere kaller for "den tro og kloke tjener"). Det de tolker som sannhet, må dere tro på, uansett om dere egentlig innerst inne ikke er overbevist om at det er en rett bibeltolkning. Her gir jeg deg et eksempel på hvordan dere liksom "følger Bibelen": F.eks. først godtok «den tro og kloke tjener» skriftstedet slik det står i Rom. 13: 1-7, så diktet «den tro og kloke tjener» opp vrangtolkning om at ”øvrigheten” var Jehova og Jesus, og nå igjen tolker «den tro og kloke tjener» at det er snakk om de verdslige myndighetene. Og dere følger bare «den tro og kloke tjener» som en saueflokk, helt uten å vurdere selv hvordan man skal forstå Rom. 13: 1-7 At «den tro og kloke tjener» skiftet mening om hvem ”øvrigheten” i Rom. 13: 1-7 var skjedde i 1929. Dette står i det danske Vagttaarnet for 15. juli og 1. august 1929. Dette året forlot Jehovas vitner den allmenne kristne forståelsen, at ”øvrigheten” er de verdslige myndigheter, og dere gikk da til den vrange fortolkning, at dette gjaldt "Jehova Gud og Jesus Kristus". Dette forkynte Jehovas vitner i over 30 år! (Vakttårnets undersåtter er lojale). Så i 1962 erkjente Jehovas vitners ledelse, Selskapet Vakttårnet, at dette var en feiltolkning, Romerbrevet 13: 1-7 handler om de kristnes forhold til de verdslige myndigheter. Dette ble publisert i det norske Vakttårnet for 15. mai 1963 (Men det ble publisert muntlig sommeren 1962. Oversettelse og trykking av Vakttårnet, fra amerikansk til norsk, tok den gang naturligvis lang tid). Nei, dere følger ikke først og fremst Bibelen, men dere følger først og fremst Selskapet Vakttårnets tolkninger av Bibelen, som jeg her har vist at noen ganger er feil! Doku

Du viser ikke til de faktiske forhold, og glemmer at VI "undersåtter" av Jehovas organisasjon faktisk har våre egne Bibler, der vi under personlig studie leser hva Bibelen egentlig lærer, og i den sammenheng har vi god anledning til å stille spørsmål til hva den tro og kloke tjener mener, og videre i den sammenheng studere oss frem til hva den tro og kloke har fått forståelse av... 

VI har noen ganger kommet frem til endringer i forståelser, og det er nettopp fordi den tro og klode tjener studerer hele teksten daglig, slik at vi "undersåtter" skal vite hva Bibelen egentlig lærer. - Slik er det når en studerer Bibelen daglig, og ikke henger seg opp i en forståelse som ble gjort for 500 år siden, slik andre kristne har for vane å gjøre, og når andre kristne endrer forståelse er det svært ofte i forhold til hvilken tid vi er i, slike som nå, når vi er i homse-tidsalderen, der kristen febrilsk prøver å endre forståelsen av hva Gud tillater i den sammenheng.

Og du tar skammelig feil... VI må IKKE tro på noe av det den tro og kloke tjener serverer i Vakttårnet, vi kan tro på Koranen om vi vil, men da har vi selvsagt ingen ting i en kristen menighet å gjøre...

Slik er det.

XD

(Innlegget ble redigert 09.11.16 16:46)

Jaddadu
JaddaduInnlegg: 3734
09.11.16 16:48
Grammofon: Bibelen er en forvirrende studie i selvmotsigelser. Det finnes knapt ett bibelsitat som ikke slås i hjel av et annet. JV sin versjon er ikke bedre i så måte, snarere tvert i mot.

Sier en som overhode ikke har lest så mye som en fire ords setning i fra Bibelen, verken den statlige norske eller ny verdens oversettelse.

XD

Jaddadu
JaddaduInnlegg: 3734
09.11.16 16:49
BlackEagle: Det er åpenbart fordi man ikke sparkes ut på grunn av utvist dumhet eller vettløshet...

Du har i alle fall selvinnsikt kan en se.

XD

Doku
DokuInnlegg: 6008
09.11.16 18:09
Jaddadu: Og du tar skammelig feil... VI må IKKE tro på noe av det den tro og kloke tjener serverer i Vakttårnet

Du snakker ikke sant, Jaddadu!

Sannheten er at deres Autoritet er deres såkalte "tro og kloke tjener"! Dette vet du! Og deres litteratur bevitner det!:

"Vi vet at Selskapet Vakttårnet, som er et redskap for den "tro og kloke slave", blir benyttet av Jehovasom et middel til å lede sitt folk på jorden i vår tid." (Vakttårnet, 15. nov. 1960. s. 521)

"Hvis vi virkelig verdsetter Jehovas jordiske organisasjon, vil vi være lojale mot den, ettersom vi vet at  organisasjonen er hans. Hvor skulle vi vende oss hvis vi skulle forlate den? det finnes ikke noen annen organisasjon som gjør Guds vilje, eller som underviser mennesker med tanke på evig liv." (Vakttårnet, 15. nov. 1973, s.522.  Understreket av meg)

Et siste sitat, som viser klart at dere må tro og være lojale overfor deres autoritet, som dere kaller for "den tro og kloke tjener":

"Jehova Gud har frambragt sin synlige organisasjon... for å hjelpe de kristne i alle nasjoner til å forstå bibelen....  Hvis vi ikke står i kontakt med denne kanal for meddelelse som Gud bruker, vil vi ikke gjøre fremskritt på livets vei  uansett hvor mye vi leser i Bibelen."  (Vakttårnet, 15 juni 1982 s. 25)

Og kom ikke med at dette er gamle Vakttårn, for du vet at dette gjelder for dere til denne dag! Se Vakttårnet, 2005, 15. sept. s. 13, 14, avsnitt 19:

"Vi må vokte oss for å få et menneskelig syn på den jordiske delen av Jehovas organisasjon. Får vi det, kan vi komme til å utvikle en klagende holdning og miste verdsettelsen av Jehovas representanter og av den åndelige føde som «den tro og kloke slave» skaffer til veie. — Matteus 24: 45."

Doku

(Innlegget ble redigert 09.11.16 18:20)

Doku
DokuInnlegg: 6008
09.11.16 18:36
Jaddadu: VI har noen ganger kommet frem til endringer i forståelser, og det er nettopp fordi den tro og klode tjener studerer hele teksten daglig

Du må da vel undres på hvordan Vakttårn-ledelsen kunne tolke Rom 13:1-7 til å være "Jehova og Jesus Kristus", dersom men leser hva Paulus skrev så tidelig som på 60-tallet e.Kr! Menigheten forstod det selvsagt den gang! At det var tale om de verdslige øvrigheter! Og det ville enhver også forstå, dersom man leser dette!

I 1929 skar deres religiøse ledere virkelig langt borte fra det Paulus, under inspirasjon skrev:

Enhver skal være lydig mot de myndigheter han har over seg. For det finnes ingen myndigheter som ikke er fra Gud, og de som finnes, er innsatt av Gud. Den som setter seg opp mot dem, står derfor imot det Gud har bestemt, og de som gjør det, skal få sin dom. For de som styrer, skal ikke skape frykt hos den som gjør det gode, men hos den som gjør det onde. Vil du slippe å frykte myndighetene, så gjør det gode, og du skal få ros. Styresmakten er en Guds tjener, til beste for deg. Men gjør du det onde, har du grunn til å være redd. For styresmakten bærer ikke sverd uten grunn, men er Guds tjener som skal fullbyrde hans straff over den som gjør det onde. Derfor er det nødvendig å være lydig, ikke bare av frykt for straffen, men også for samvittighetens skyld. Betal også skatt av samme grunn. For myndighetene er Guds tjenere og har ansvar for alt slikt. Gi alle det du skylder dem. Betal skatt til den som skal ha skatt, toll til den som skal ha toll, vis respekt for den som skal ha respekt, gi ære til den som skal ha ære. (Rom 13:1-7)

Et barn forstår jo at Paulus taler om de verdslige øvrigheter, og ikke om  "Jehova og Jesus Kristus"! Man kan virkelig spørre seg om dere leser Bibelen?

Nei da, dere er så forbasket lojale overfor deres religiøse ledere, at dere kobler fullstendig ut deres skjelneevne!

Doku

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 45911
09.11.16 19:28
Jaddadu: eller ny verdens oversettelse.

Har ny verden laget en oversettelse, også? Og er det riktig at navnet skrives med små forbokstaver (ja, genitivs "s" uten forutgående apostrof er riktig det, jaddadu, slik som i denne parentesen: "genitivs")?

Vet du hva organisasjonen eller hva det er står for?

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 45911
09.11.16 22:58
Jaddadu: Du viser ikke til de faktiske forhold, og glemmer at VI "undersåtter" av Jehovas organisasjon faktisk har våre egne Bibler, der vi under personlig studie leser hva Bibelen egentlig lære

Nå ble jeg plutselig litt usikker her. Er det det du kaller "våre egne Bibler" du sikter til når du snakker om hva "Bibelen egentlig lærer"?

Ja, da er det ikke så rart at du ikke finner så mange venner her inne. Om dere skriver bibler sjøl, kan det jo stå hva som helst i dem; inkl. "Rutebok for Noreg 1973" (som er en slags veiviser, ikke sant) - uten at noen andre som mener seg å sokne til samme slags religion kjenner til dem. Har dere skrevet mange bibler, forresten? Hvis så er, og det "egentlig" ikke står helt det samme i alle, kan du jo neppe forvente at særlig mange kjenner til akkurat den årgangen du sitter og trykker på.

Men du kan jo først fortelle hva du egentlig mener med "egentlig" ovenfor.

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 45911
09.11.16 22:59
Jaddadu: Du har i alle fall selvinnsikt kan en se.

Da er det i alle fall én av oss som har det.

Jaddadu
JaddaduInnlegg: 3734
10.11.16 11:47
Doku: Du snakker ikke sant, Jaddadu! Sannheten er at deres Autoritet er deres såkalte "tro og kloke tjener"! Dette vet du! Og deres litteratur bevitner det!:

Her er atter et bevis på at du trekker ut det som passer deg å protestere på... Jeg sa : "Og du tar skammelig feil... VI må IKKE tro på noe av det den tro og kloke tjener serverer i Vakttårnet, vi kan tro på Koranen om vi vil, men da har vi selvsagt ingen ting i en kristen menighet å gjøre..."

Vi har selvsagt retten til å bestemme hva vi vil tro på, det er ingen som tvinger noen i vår organisasjon til å delta på møter, i forkynnelses arbeidet, eller i det hele tatt tro på Gud, - MEN ! når en først har tatt et standpunkt og frivillig ønsker å melde seg ut av kirken, budismen, nudismen og eller musliminismen, og vise det ved å la seg døpe, så er det opp til hver og en om en vil fortsette å gjøre det Guds ord anbefaler, som vil si å forkynne om Guds rike, delta på møtene osv. osv... for at vi skal kunne stå faste i troen, og være lojale mot Guds ord og gjøre hans vilje...

Den tro og kloke tjener slik Bibelen viser, gir oss åndelig føde i rette tid, men en tro og klok tjener er likevel ikke fullkommen, langt i fra, men han gir hele livet sitt i tjenesten for Gud og prøve så godt som mulig å tyde Bibelens hemmeligheter, slik det står skrevet, dermed vil det fra tid til annet bli noen justeringer, nettopp på det grunnlaget at den tro og kloke tjener utrettelig fortsetter å "lete" etter de riktige svar...

Andre kristne forholder seg til menneskebud, og låser seg fast i enkelte strofer, som overhode ikke finnes noen steder i Bibelen...

SLIK ER DET !

XD

Jaddadu
JaddaduInnlegg: 3734
10.11.16 11:50
BlackEagle: Nå ble jeg plutselig litt usikker her. Er det det du kaller "våre egne Bibler" du sikter til når du snakker om hva "Bibelen egentlig lærer"? Ja, da er det ikke så rart at du ikke finner så mange venner her inne. Om dere skriver bibler sjøl, kan det jo stå hva som helst i dem; inkl. "Rutebok for Noreg 1973" (som er en slags veiviser, ikke sant) - uten at noen andre som mener seg å sokne til samme slags religion kjenner til dem. Har dere skrevet mange bibler, forresten? Hvis så er, og det "egentlig" ikke står helt det samme i alle, kan du jo neppe forvente at særlig mange kjenner til akkurat den årgangen du sitter og trykker på. Men du kan jo først fortelle hva du egentlig mener med "egentlig" ovenfor.

At du ikke bare legger på røret, skaff deg et liv...

XD

Jaddadu
JaddaduInnlegg: 3734
10.11.16 11:50
BlackEagle: Da er det i alle fall én av oss som har det.

For en gangs skyld har du rett...

XD

sanila
sanilaInnlegg: 34058
10.11.16 11:53
Jaddadu: At du ikke bare legger på røret, skaff deg et liv

Nei det er ikke lett med  slike, tlf rør, der kun virker på det ene øre. Jeg vil ha øret,  eller jeg vil ha det som jeg vil, øret.

(Innlegget ble redigert 10.11.16 11:54)

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 45911
10.11.16 13:15
Jaddadu: At du ikke bare legger på røret, skaff deg et liv...

Jeg ber ydmykt om unnskyldning for at jeg stilte alt for vanskelige spørsmål.

Doku
DokuInnlegg: 6008
10.11.16 14:49
Jaddadu: Her er atter et bevis på at du trekker ut det som passer deg å protestere på... Jeg sa : "Og du tar skammelig feil... VI må IKKE tro på noe av det den tro og kloke tjener serverer i Vakttårnet, vi kan tro på Koranen om vi vil, men da har vi selvsagt ingen ting i en kristen menighet å gjøre..." Vi har selvsagt retten til å bestemme hva vi vil tro på, det er ingen som tvinger noen i vår organisasjon til å delta på møter, i forkynnelses arbeidet, eller i det hele tatt tro på Gud, - MEN ! når en først har tatt et standpunkt og frivillig ønsker å melde seg ut av kirken, budismen, nudismen og eller musliminismen, og vise det ved å la seg døpe, så er det opp til hver og en om en vil fortsette å gjøre det Guds ord anbefaler, som vil si å forkynne om Guds rike, delta på møtene osv. osv... for at vi skal kunne stå faste i troen, og være lojale mot Guds ord og gjøre hans vilje... Den tro og kloke tjener slik Bibelen viser, gir oss åndelig føde i rette tid,

Nei, jeg tar ikke feil, for du og dine trosfeller oppfordres til å tro alt det deres "tro og kloke tjender" hevder! Og dette dokumenterte jeg ved flere sitat fra Vakttårnet som klart og tydelig bekrefte min påstand! For om du ikke tror alt det deres såkalte "den Tro og kloke tjener" presenterer i deres litteratur blir du merket som "åndelig svak", eller "åndelig umoden" kristen. Og dersom du åpent hevder at en bestemt tolkning ikke kan stemme med Bibelen, risikerer du å bli utstøtt. Dette vet du er sant!

Vakttårnets litteratur oppfordrer til å tro alt det Vakttårnet hevder!

"Hvis vi elsker Jehova og den organisasjon som består av hans folk, vil vi ikke være mistenksomme, men vi vil, som Bibelen sier'tro alt', alt det som Vakttårnet framholder, for det har vært trofast i å gi oss kunnskap om Guds hensikter og i å lede oss på fredens, sikkerhetens og sannhetens vei helt fra sin begynnelse og til denne dag." (Kvalifisert til å være ordets tjener, norsk 1959 s. 155, 156. Understreket av meg)

Er det flaut å innrømme at det forholder seg slik som denne boka hevder?

Doku

(Innlegget ble redigert 10.11.16 14:56)

Jaddadu
JaddaduInnlegg: 3734
11.11.16 10:10
Doku: Nei, jeg tar ikke feil, for du og dine trosfeller oppfordres til å tro alt det deres "tro og kloke tjender" hevder! Og dette dokumenterte jeg ved flere sitat fra Vakttårnet som klart og tydelig bekrefte min påstand! For om du ikke tror alt det deres såkalte "den Tro og kloke tjener" presenterer i deres litteratur blir du merket som "åndelig svak", eller "åndelig umoden" kristen. Og dersom du åpent hevder at en bestemt tolkning ikke kan stemme med Bibelen, risikerer du å bli utstøtt. Dette vet du er sant! Vakttårnets litteratur oppfordrer til å tro alt det Vakttårnet hevder! "Hvis vi elsker Jehova og den organisasjon som består av hans folk, vil vi ikke være mistenksomme, men vi vil, som Bibelen sier, 'tro alt', alt det som Vakttårnet framholder, for det har vært trofast i å gi oss kunnskap om Guds hensikter og i å lede oss på fredens, sikkerhetens og sannhetens vei helt fra sin begynnelse og til denne dag." (Kvalifisert til å være ordets tjener, norsk 1959 s. 155, 156. Understreket av meg) Er det flaut å innrømme at det forholder seg slik som denne boka hevder? Doku

Det er nok heller flaut at du ikke klarer å se hva du selv skriver... 

Du hevder at VI er tvunget til å forholde oss til Vakttårnet og hva som fremkommer av litteraturen, men du ser ikke det faktum at INGEN av oss som har valgt å ta et standpunkt der vi har valgt å følge Bibelen, ikke starter vår søken etter sannheten gjennom Vakttårnet. 

Når noen får hjemmebesøk og tilbud om et gratis uforpliktende Bibelkurs, er det kunnskapen fra Bibelen som læres videre, denne kunnskapen har VI som tilbyr kurset / studiet fått gjennom samme Boken som vi tilbyr studie fra, etterhvert tar vi i bruk en eller annen bok fra vår litteratur for å vise at den lære som Vakttårnet publiserer er hentet ut fra et nitidig Bibelstudie, og da er det selvsagt tenkelig at noen hadde reagert negativt mot at vi viser til noe av litteraturen.

OM noen hadde samme mening som deg, ville vi nok endt opp med å flate ut og bli en slik kristen organisasjon som vi ser over hele verden og som du er en del av, ingen samhold eller enighet... 

Men ! - VI har et inderlig ønske om å følge våre trofaste brødre som studerer Bibelen utrettelig og daglig, som viser og gir oss åndelig føde gjennom nettopp BIBELEN. 

Ønsker vi IKKE å følge sannheten, får en bare trekke seg ut, så enkelt er det, men det betyr ikke at en ikke kan trekke seg inn igjen, for det er fult mulig, i motsetning til andre organisasjoner.

Slik er det nemlig ! og en må være døpt før en kan bli ekskludert.

XD

 

sanila
sanilaInnlegg: 34058
11.11.16 10:15
Jaddadu: og en må være døpt før en kan bli ekskludert.

Den eneste  der kan døpe  og evt ekskludere er gud.
JV gjør akkurat de samme som alle andre religioner/eller sekter.  Setter seg i gud sted.  

 

Jaddadu
JaddaduInnlegg: 3734
11.11.16 11:07
sanila: Den eneste  der kan døpe  og evt ekskludere er gud.
JV gjør akkurat de samme som alle andre religioner/eller sekter.  Setter seg i gud sted.

Fullstendig feil !!!

Bibelen er Guds veiledning til menneskene, der det blandt annet står klart og tydelig at en ikke skal omgås en som går for å være en bror, det vil igjen si en som i utgangspunktet er en bror (åndelig bror) men som ikke følger Guds veiledning, og som fortsetter å praktisere mot Guds ord, det er da også bare de som har valgt av fri vilje å gjøre Guds vilje, og som har tatt et standpunkt som går ut på at de tar avstand fra denne verden og den som hersker i denne verden, og som har latt seg døpe, som en symbolsk handling på at de vil tjene Gud og dermed følge Guds veiledning - BIBELEN ! - som kan bli ekskludert.

Enten følger og gjør som Bibelen anbefaler eller så gjør en ikke det, det er helt frivillig.

Slik er det !

XD

(Innlegget ble redigert 11.11.16 11:09)

sanila
sanilaInnlegg: 34058
11.11.16 11:11
Jaddadu: Fullstendig feil !!!

Nei. Mer er der ikke at si til det. 

Jaddadu
JaddaduInnlegg: 3734
11.11.16 11:16
sanila: Nei. Mer er der ikke at si til det.

Det er fordi du snakker ut fra null kunnskap.

XD

sanila
sanilaInnlegg: 34058
11.11.16 11:17
Jaddadu: Det er fordi du snakker ut fra null kunnskap.

Tja, du mener det.,

Farisærene var de kunnskaps fulle.  Altså ingen forskjell der.

 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester