Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

De sier de ikke tror på noe...

NYTT TEMA
return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 16901
20.11.16 16:53
Doku: Takk!

Finnsannhet var mann nok til å beklage påstander om nick.
Det står det respekt av.
Du er det ikke.

Tror du at jeg lyver når jeg sier at jeg aldfri har vært noen av nickene?
Er du mann/dame nok til å svare på det?

Doku
DokuInnlegg: 5776
20.11.16 17:17
return_of_drakkar: "Vakttårnets Bibel- og Traktatselskap er det norske selskapet som fungerer som avdeling for det amerikanske selskapet Watch Tower Bible and Tract Society of Pennsylvania. Dette selskapet er et lovformelig religiøst selskap som benyttes av Jehovas vitner."

Det står at "Vakttårnets Bibel- og Traktatselskap benyttes (ikke eies) av Jehovas vitner!

Doku

(Innlegget ble redigert 20.11.16 17:30)

return_of_drakkar
20.11.16 17:33
Doku: Det står at "Vakttårnets Bibel- og Traktatselskap benyttes (ikke eies) av Jehovas vitner!

VTBT eies av Jehovas vitner.
Ikke noe kan gjøres der eller komme derfra uten at det prinsipielt er godkjent av det man kaller Det Styrende Råd...og disse er jo ikke annet et Jv'ere på lik linje med et hvilket som helst annet Jv, men da også med spesielle oppgaver i bevegelsen.

Det er et teknisk selskap som Jv bruker.
Og det er Jv som sånn sett eier det.
Og at selskapet finnes har jo også å gjøre med rent juridiske forhold da det ble opprettet (religion,non profit etc), og også i dag slik sett.
Det er ingen som har noen aksjer e.l. de kan tjene på.

Du kan selv lese her:
https://www.jw.org/no/vilkar-for-bruk/#link7

ps: nå har jeg ikke lest din og Js meningsutvekslinger som sådanne.
Og grenselandet mellom sitering og egenargumentering kan sikkert oppfattes forskjellig her og der.

(Innlegget ble redigert 20.11.16 17:37)

Doku
20.11.16 17:44
return_of_drakkar: VTBT eies av Jehovas vitner.
Ikke noe kan gjøres der eller komme derfra uten at det prinsipielt er godkjent av det man kaller Det Styrende Råd...og disse er jo ikke annet et Jv'ere på lik linje med et hvilket som helst annet Jv, men da også med spesielle oppgaver i bevegelsen. Det er et teknisk selskap som Jv bruker.
Og det er Jv som sånn sett eier det.
Og at selskapet finnes har jo også å gjøre med rent juridiske forhold da det ble opprettet (religion,non profit etc), og også i dag slik sett.
Det er ingen som har noen aksjer e.l. de kan tjene på.

Du har ennå ikke funnet at Jehovas vitner eier Selskapet Vakttårnet!

Og du finner ikke noe sted at Jehovas vitner eier Selskapet Vakttårnet!

Vil du fortsatt diskutere dette? Vær da vennlig å dokumentere din påstand!

Doku

return_of_drakkar
20.11.16 17:59
Doku: Du har ennå ikke funnet at Jehovas vitner eier Selskapet Vakttårnet! Og du finner ikke noe sted at Jehovas vitner eier Selskapet Vakttårnet! Vil du fortsatt diskutere dette? Vær da vennlig å dokumentere din påstand!

Jeg har ikke noe behov for å diskutere dette.

Jeg har vist deg det tydelig:

Selskapet Vaktårnet er et selskap som er styrt / brukt av Jehovas vitner via Det Styrende Råd i Jehovas vitner.

Selskapet publiserer all litteratur som utgis.
Litteraturen er skrevet av forskjellige Jv'ere.
Det er bare litteratur som kommer fra Jv's organer eller godkjent av Jv's organer som publiseres via Selskapet Vakttårnet.

Selskapet er derfor en interesseorganisasjon for Jehovas vitner.
Hvem er det da som egentlig eier det?
Det er ingen utenom Jv som har noe med det å gjøre.

Fordi Jehovas vitner er en religiøs menighet, og det er menigheten som *eier* Selskapet Vakttårnet.

Men du prøver å innbille oss at det er noen uten for Jv som eier det.
Det er Jv som styrer det, ikke motsatt.

Doku
20.11.16 18:33
return_of_drakkar: Jeg har ikke noe behov for å diskutere dette. Jeg har vist deg det tydelig: Selskapet Vaktårnet er et selskap som er styrt / brukt av Jehovas vitner via Det Styrende Råd i Jehovas vitner. Selskapet publiserer all litteratur som utgis.
Litteraturen er skrevet av forskjellige Jv'ere.
Det er bare litteratur som kommer fra Jv's organer eller godkjent av Jv's organer som publiseres via Selskapet Vakttårnet. Selskapet er derfor en interesseorganisasjon for Jehovas vitner.
Hvem er det da som egentlig eier det?
Det er ingen utenom Jv som har noe med det å gjøre. Fordi Jehovas vitner er en religiøs menighet, og det er menigheten som *eier* Selskapet Vakttårnet. Men du prøver å innbille oss at det er noen uten for Jv som eier det.
Det er Jv som styrer det, ikke motsatt.

Du fant ikke noe som beviser at Jehovas vitner EIER Selskapet Vakttårnet, ser jeg!

Selskapet Vakttårnet styres ikke av Jehovas vitner, men motsatt styres Selskapet Vakttårnet av deres såkalte "tro og kloke tjener", dvs. ledelsen, "Det styrende råd". Og det er de som styrer både Selskapet Vakttårnet og Jehovas vitner i detaljer!

Og fortsatt skal dere oppgi kilden, når dere siterer! Også Selskapet Vakttårnet gjør det! Til og med når de siterer fra deres gamle litteratur, se nå:

"I 1909 skrev Selskapet Vakttårnets daværende president, C. T. Russell, om dem som vendte seg bort fra Jehovas bord og så begynte å behandle sine tidligere medslaver dårlig. I The Watch Tower for 1. oktober 1909 stod det: «Alle som løsriver seg fra Selskapet og dets arbeid istedenfor å ta til seg næring eller bygge opp andre i troen og i åndens dyder, synes å gjøre det motsatte — de forsøker å skade den Sak de en gang tjente, og med mer eller mindre oppstyr går de etter hvert i glemme. De skader bare seg selv og andre som har en lignende trettekjær ånd. . . . Hvis noen tror at de kan få like god eller bedre mat på andre bord, eller at de selv kan framskaffe like god eller bedre mat — så la dem bare gjøre som de vil. . . . Men mens vi lar andre få gå hvor som helst og overalt for å finne den mat og det lys de vil ha, inntar de som blir våre motstandere, merkelig nok et helt annet standpunkt. Istedenfor å si på verdens mandige måte: ’Jeg har funnet noe som jeg foretrekker; farvel!’ legger disse for dagen sinne, ondskap, hat, stridslyst, ’kjødets og Djevelens gjerninger’, i en grad som vi aldri har sett hos verdslige mennesker. Det virker som om de er innpodet med galskap, satanisk rabies. Noen av dem slår oss og påstår etterpå at det var vi som slo. De er rede til å si og skrive foraktelige usannheter og til å fornedre seg til å begå usle handlinger.» (fra Vakttårnet 1994, 1. juli, s. 11, avsn.8. Uthevet av meg)

Så hvorfor ikke følge Selskapet Vakttårnets eksempel!

Doku

(Innlegget ble redigert 20.11.16 18:37)

return_of_drakkar
20.11.16 20:32
Doku: Du fant ikke noe som beviser at Jehovas vitner EIER Selskapet Vakttårnet, ser jeg! Selskapet Vakttårnet styres ikke av Jehovas vitner, men motsatt styres Selskapet Vakttårnet av deres såkalte "tro og kloke tjener", dvs. ledelsen, "Det styrende råd". Og det er de som styrer både Selskapet Vakttårnet og Jehovas vitner i detaljer!

Slik er det.
Du må gjerne være teologisk uenig i noen utsagn, men det er noe annet.
At du ikke makter å se hvem som eier Watchtower Bible and Tract Society er et 8.under.

(1) Den tro og kloke tjener = salvede Jv.
Alle Jv er én gruppe, selv om de er delt i salvede og ikke salvede.

(2) Men heller ikke alle salvede tilhører Den tro og kloke tjener.

(3) De som tilhører Den tro og kloke tjener har hovedansvaret for lære osv.
Gjerne ofte kalt mat i rette tid.

(4) Det styrende råd består av 7 medlemmer idag.
Alle disse er Jv.
Navnene er offentlige.

(5) (4) Har ansvaret for forskjellige områder og har et sett med medhjelpere.
Medhjelpernes navn er offentlige.

(6) Det som de ovenfornevnte gruppene har ansvaret for hva gjelder såkalt litteratur spres via hjelpeenheten / den juridiske enheten som kan kalles Watchtower Bible and ....
Medlemme i dette selskapet samarbeider med Det styrende råd.
Skulle det være uenighet så vil Det styrende råd ha sisteordet, på lik linje med at 
bedrifteier har det for underliggende enheter.
Eller enda klarere, et konsern kan eie flere underliggende foretak og styre disse.

(7) Uten samarbeidet nevnt i (7) ville ikke Selskapet Vakttårnet eksistert.
Det ville i alle fall ikke hatt noe med Jehovas vitner å gjøre.

Så hvem er det som eier Selskapet Vakttårnet?
Jo, det er Jehovas vitner som eier dette selskapet.
Og som eiere bruker de det til å spre forskjellig litteratur, videoer, musikk osv.
Så veldig enkelt er dette.

Men det du hele tiden har som mål er å spre inntrykket av at noen styrer og herser med andre.
Det paradoksale er at du i din iver bruker samme framgangsmåte som du selv kritiserer.

(8) https://www.jw.org/en/publications/magazines/w20130715/who-is-faithful-discreet-slave/
https://www.jw.org/en/jehovahs-witnesses/faq/governing-body/
https://www.jw.org/en/jehovahs-witnesses/faq/watchtower-society/

(9) Hvis Jv ikke eier Selskapet Vakttårnet...hvorfor kan du ikke da utgi et skrift mot Jv’s lære via Selskapet Vakttårnet?

NB:
“Regler er til for å følges, sier du: nice: http://tinyurl.com/zrb975e

(Innlegget ble redigert 20.11.16 20:37)

Jaddadu
JaddaduInnlegg: 3734
21.11.16 08:42
Doku: Du fant ikke noe som beviser at Jehovas vitner EIER Selskapet Vakttårnet, ser jeg!

Og så vrir vi det over på noe annet, typisk Does/Doku... 

Temaet for dette handlet om at alle har en tro... men du forstetter med din agenda, og vrir og vender på alle steiner i håp om at du kan finne noe som tilfredsstiller ditt ønske som fører til at noen forlater JV, - vel, en kan vel bare konkludere med at din agenda er sykelig... 

Du kritiserer alle for å ikke diskutere sak, - men du har tydeligvis ikke sett deg selv i speilet i det siste, - Skaff deg et liv mann...

XD

joplina
joplinaInnlegg: 60499
21.11.16 10:11
Jaddadu: Temaet for dette handlet om at alle har en tro...

Definier "tro" i din egen kontekst...

"Alle har en tro"....javel..som i gudstro, åndelige overbevisninger eller som i evnen til å tro på hva det skulle være basert på erfaring og sannsynlighetsberegning , typ "jeg tror det blir snø i morgen grunnet kveldsluften som har forandret seg"....eller "jeg tror at alle troende uavhengig av religiøs tilhørighet tror at de har rett"...?

Hvilken "tro" er det alle har...?

Doku
21.11.16 18:32
return_of_drakkar: Slik er det.Du må gjerne være teologisk uenig i noen utsagn, men det er noe annet.At du ikke makter å se hvem som eier Watchtower Bible and Tract Society er et 8.under.

(1) Den tro og kloke tjener = salvede Jv.Alle Jv er én gruppe, selv om de er delt i salvede og ikke salvede.
(2) Men heller ikke alle salvede tilhører Den tro og kloke tjener.
(3) De som tilhører Den tro og kloke tjener har hovedansvaret for lære osv.Gjerne ofte kalt mat i rette tid.
(4) Det styrende råd består av 7 medlemmer idag.Alle disse er Jv.Navnene er offentlige.
(5) (4) Har ansvaret for forskjellige områder og har et sett med medhjelpere.Medhjelpernes navn er offentlige.
(6) Det som de ovenfornevnte gruppene har ansvaret for hva gjelder såkalt litteratur spres via hjelpeenheten / den juridiske enheten som kan kalles Watchtower Bible and ....Medlemme i dette selskapet samarbeider med Det styrende råd.Skulle det være uenighet så vil Det styrende råd ha sisteordet, på lik linje med at bedrifteier har det for underliggende enheter.Eller enda klarere, et konsern kan eie flere underliggende foretak og styre disse.
(7) Uten samarbeidet nevnt i (7) ville ikke Selskapet Vakttårnet eksistert.Det ville i alle fall ikke hatt noe med Jehovas vitner å gjøre.
Så hvem er det som eier Selskapet Vakttårnet?Jo, det er Jehovas vitner som eier dette selskapet.Og som eiere bruker de det til å spre forskjellig litteratur, videoer, musikk osv.Så veldig enkelt er dette.Men det du hele tiden har som mål er å spre inntrykket av at noen styrer og herser med andre.Det paradoksale er at du i din iver bruker samme framgangsmåte som du selv kritiserer.
(8) https://www.jw.org/en/publications/magazines/w20130715/who-is-faithful-discreet-slave/https://www.jw.org/en/jehovahs-witnesses/faq/governing-body/https://www.jw.org/en/jehovahs-witnesses/faq/watchtower-society/
(9) Hvis Jv ikke eier Selskapet Vakttårnet...hvorfor kan du ikke da utgi et skrift mot Jv’s lære via Selskapet Vakttårnet?
NB:“Regler er til for å følges, sier du: nice: http://tinyurl.com/zrb975e

Igjen fant du ikke noe som beviser at Jehovas vitner EIER Selskapet Vakttårnet, ser jeg!

Det sår bare at Jehovas vitner bruker Selskapet Vakttårnet. Og ikke minst bruker Selskapet Vakttårnet Jehovas vitner til å distribuere dets litteratur helt gratis: De bruker sin tid, sine biler til gratis tjeneste i hele verden. Ja, man kan faktisk si at dette Selskap nærmest "eier" Jehovas vitner, for Jehovas vitner sier og gjør alt det Selskapet Vakttårnet ber dem om.

La du merke til at til og med Selskapet Vakttårnet opplyser hvor de siterer fra, når de siterer fra dets egen litteratur. Ingen Jehovas vitner er fritatt fra reglene om opphavsretten, heller ikke når dere siterer Selskapet Vakttårnets litteratur. Det er ulovlig å legge inn et innlegg i andre medier, og la innlegget se ut som det er deg som har skrevet det! Det er plagiat, tyveri!

Stå på drakkar! Forsvar din broder i troen uansett om han gjør rett eller ikke!

Doku

(Innlegget ble redigert 21.11.16 18:47)

return_of_drakkar
21.11.16 19:03
Doku: gjen fant du ikke noe som beviser at Jehovas vitner EIER Selskapet Vakttårnet, ser jeg! La du merke til at til og med Selskapet Vakttårnet opplyser hvor de siterer fra, når de siterer fra dets egen litteratur. Ingen Jehovas vitner er fritatt fra reglene om opphavsretten, heller ikke når dere siterer Selskapet Vakttårnets litteratur. Det er ulovlig å legge inn et innlegg i andre medier, og la innlegget se ut som det er deg som har skrevet det! Det er plagiat, tyveri! Stå på drakkar! Forsvar din broder i troen uansett om han gjør rett eller ikke!

Selvsagt viser det jeg skriver og det jeg henviser til hvem som er eiere av selskapet Vakttårnet, nemlig den kristne menigheten Jehovas vitner.
Man skal være temmelig biased for å ikke ville forstå det.
Eller rett og slett litt svak til å konkatenere informasjon til korrekt konklusjon.

(1) Hvis du ikke er enig, så må du gjerne vise hvem som eier selskapet Vakttårnet.
(2) Og så må vise hvordan disse eventuelle eiere ikke er Jehovas vitner.
Gi meg navn og deres religion, inklusive ateisme.
Ok?

Resten av innlegget er ikke verdt å kommentere.
Det har ikke noe med det  du ikke forstår om eierskap å gjøre.
Selv om jeg predikerer at du vil skrike opp om det motsatte.

nb: Du husker kanskje biskop Alex Johnsons utsagn om Jv.
Her lurer jeg på om de passer på deg :).

ps:
Det er ekstremt morsomt at du går hardt på noen for å bryte VGDs regler.
http://tinyurl.com/zrb975e

Let's have some fun:
Ok - vis 3 eksempler hvor du mener at J ikke følger VTs regler, men stjeler.
Ok?

(Innlegget ble redigert 21.11.16 19:07)

Doku
21.11.16 20:44
return_of_drakkar: Hvis Jv ikke eier Selskapet Vakttårnet...hvorfor kan du ikke da utgi et skrift mot Jv’s lære via Selskapet Vakttårnet?

Av samme grunn som vi heller ikke kan publisere kritikk i Folkets avis i Nord-Korea!

Doku

return_of_drakkar
21.11.16 21:14
Doku: Av samme grunn som vi heller ikke kan publisere kritikk i Folkets avis i Nord-Korea!

Jeg venter på eksemplene som viser at J ikke oppfyller kravene vs VT.
Får jeg 3 eksempler.
Det ville være fint, så kunne jeg se om jeg er enig.
OK?

Doku
21.11.16 21:21
return_of_drakkar: Jeg venter på eksemplene som viser at J ikke oppfyller kravene vs VT.
Får jeg 3 eksempler.
Det ville være fint, så kunne jeg se om jeg er enig.
OK?

*Ler* Det trenger jeg ikke vise, for du har ennå ikke vist at Jehovas vitner eier Selskapet Vakttårnet. Som skulle være et argument for at dere kan sitere fra dette selskap uten å henvise til hvor i Selskapet Vakttårnets bøker eller blader sitatet står.

Doku

return_of_drakkar
21.11.16 21:25
Doku: *Ler* Det trenger jeg ikke vise, for du har ennå ikke vist at Jehovas vitner eier Selskapet Vakttårnet. Som skulle være et argument for at dere kan sitere fra dette selskap uten å henvise til hvor i Selskapet Vakttårnets bøker eller blader sitatet står.

Det er da en merkelig oppførsel å si at noen bedriver tyveri av informasjon, men så ikke ville henvise til eksempler på det.

Jeg ber jo bare om 3 eksempler.

Doku
21.11.16 21:39
return_of_drakkar: Det er da en merkelig oppførsel å si at noen bedriver tyveri av informasjon, men så ikke ville henvise til eksempler på det.

Det er mer underlig at du ikke har sett plagiatet! På side 27, skrevet den 14.11.16 13:33

Doku

return_of_drakkar
21.11.16 22:11
Doku: Det er mer underlig at du ikke har sett plagiatet! På side 27, skrevet den 14.11.16 13:33

Jeg leser ikke alt som står her.

Seriøst, dette er ikke noe problem hva gjelder det du kaller tyveri.
Debattanten er et Jv og bruker bare litteratur til å argumentere for et visst syn.
Du vil ikke finne noen innenfor som ville kalle det for "tyveri".
Vi anser dette for helt uproblematisk.
Et Jv bryter ikke noe vs oss selv med å bruke litteraturen slik.
Og dette tror jeg at jeg kjenner bedre til enn deg!
At du ikke vil akseptere det sier mest om deg selv synes jeg.

Det du kan påpeke er selvsagt at det etter VGD regler kunne vært henvist mer.
Den er grei nok.

Men det er litt morsomt med din dobbeltmoral og VGD.
Burde du ikke være litt mer *rimelig* i din framferd enn å beskylde folk for tyveri når du selv oppfører deg som vist nedenfor.
Og det er mer på forumet hvor du snakker om *nicks*.
Var det ikke noe som snakket om både flis og bjelke...

Men for all del, hvis det er viktig for deg er det lite man kan gjøre.

Se her:

Doku skrev:
”Du vet at dette temaet hva du og jeg diskutert i mange år og mange 
ganger.”http://tinyurl.com/j94rehy

Jeg skrev:
”Under hvilke nick har jeg diskutert dette med det for slik som 10 år siden?

http://tinyurl.com/z5a2euc

Doku skrev:
”Det vet du meget godt selv! “
http://tinyurl.com/h7kf4uu

Nice...
Du er litt god også...

(Innlegget ble redigert 21.11.16 22:16)

Jaddadu
JaddaduInnlegg: 3734
21.11.16 22:38
Doku: *Ler* Det trenger jeg ikke vise, for du har ennå ikke vist at Jehovas vitner eier Selskapet Vakttårnet. Som skulle være et argument for at dere kan sitere fra dette selskap uten å henvise til hvor i Selskapet Vakttårnets bøker eller blader sitatet står. Doku

Er det mulig... ? Etter mange år med gjentatte forsøk på å finne noe som muligens kan minne om at et av vitnene ikke helt har fulgt med i din tolkning av regler her inne på vgd, (meg selv) - febrilsk prøver å sverte ned på noe som bare Du kan kalle for ikke-kristelig oppførsel, å ikke selv ser at det er DU som driver trolling... 

tydeligvis har demonene god kontroll over slike som deg...

XD

return_of_drakkar
22.11.16 10:11
Doku: Selskapet Vakttårnet styres ikke av Jehovas vitner, men motsatt styres Selskapet Vakttårnet av deres såkalte "tro og kloke tjener", dvs. ledelsen, "Det styrende råd". Og det er de som styrer både Selskapet Vakttårnet og Jehovas vitner

Du har rett.
For - Jesus Kristus sa at han skulle sette den tro og kloke tjener over alt han (Jesus) eide... :).

Doku
22.11.16 10:21
return_of_drakkar: Du har rett.
For - Jesus Kristus sa at han skulle sette den tro og kloke tjener over alt han (Jesus) eide... :).

Takk!

return_of_drakkar
22.11.16 11:04
Doku: Takk!

Takker du for denne?

Den tro og kloke tjener er Jv'ere.
Men ettersom de salvede og den store skare er én hjord så blir de også medeiere i VT, fordi VT formidler Guds ord.

Men den tro og kloke tjener er satt til å lede det, ikke til å eie en tøddel mer enn de andre Jv.

"Hvem er da den tro og kloke tjeneren som herren har satt over de andre tjenerne for å gi dem mat i rett tid?" Matte 24:

Så når noen har fått et stykke brød er mottakeren også en rettmessig eier av brødet.

Så alt er på det tørre.

Doku
22.11.16 11:19
return_of_drakkar: "Hvem er da den tro og kloke tjeneren som herren har satt over de andre tjenerne for å gi dem mat i rett tid?" Matte 24: Så når noen har fått et stykke brød er mottakeren også en rettmessig eier av brødet. Så alt er på det tørre.

Tragisk!

return_of_drakkar
22.11.16 11:44
Doku: Tragisk!

Du vil ikke finne noen blant Jv som mener at din motdebattant har gjort noe galt overfor "Watchtower".

Ditt forsøk på poeng er ene og alene at du ville få fram at det var fra Vakttårnet, for på den måten å inngi tvil hos publikum for det korrekte i det.
Som du ser så var det vel henvisninger til de andre kildene?
Så alt er i så fall såre vel i dette vs VT.

Doku
22.11.16 11:51
return_of_drakkar: Du vil ikke finne noen blant Jv som mener at din motdebattant har gjort noe galt overfor "Watchtower". Ditt forsøk på poeng er ene og alene at du ville få fram at det var fra Vakttårnet, for på den måten å inngi tvil hos publikum for det korrekte i det.
Som du ser så var det vel henvisninger til de andre kildene?
Så alt er i så fall såre vel i dette vs VT.

Er det "såre vel" å plagiere?

(Innlegget ble redigert 22.11.16 11:53)

return_of_drakkar
22.11.16 13:49
Doku: Er det "såre vel" å plagiere?

Du forstår ikke eller vil ikke forstå dette.
Det blir litt morsomt når du setter deg til doms over hvordan Jv internt har lov til å gjøre ting.

Dette betyr visst mye for deg.
Da foreslår jeg at du påklager innlegget til VGD.
Så får de avgjøre om de ønsker det fjernet eller ikke.

Doku
22.11.16 14:22
return_of_drakkar: Jv internt har lov

Nei, det du som ikke vil forstå! Å kopiere og lime inn et innlegg i sin helhet, slik at det ser ut som at debattanten selv har skrevet det, er PLAGIAT!

Et sitat skal opplyses hvor er hentet fra uansett. Selskapet Vakttårnets litteratur er og opphavbeskyttet! Til og med når Selskapet Vakttårnet siterer fra det gamle bøker og blader, oppgir det hvor det er hentet fra. Det har jeg vist deg. Og VGDs regler krever det!: 

"Du forplikter deg til å følge norske opphavsrettsregler. Du kan ikke kopiere artikler eller annet rettighetsbeskyttet materiale som er publisert i andre medier uten tillatelse fra rettighetshaveren. Du kan imidlertid sitere korte utdrag, men da med tydelig referanse til hvor innholdet har vært publisert og hvem som står som forfatter/komponist." Er vi ferdig nå, Jaddadu og drakkar?

Doku

(Innlegget ble redigert 22.11.16 14:24)

return_of_drakkar
22.11.16 14:50
Doku: Nei, det du som ikke vil forstå! Å kopiere og lime inn et innlegg i sin helhet, slik at det ser ut som at debattanten selv har skrevet det, er PLAGIAT! Et sitat skal opplyses hvor er hentet fra uansett. Selskapet Vakttårnets litteratur er og opphavbeskyttet! Til og med når Selskapet Vakttårnet siterer fra det gamle bøker og blader, oppgir det hvor det er hentet fra. Det har jeg vist deg. Og VGDs regler krever det!:  "Du forplikter deg til å følge norske opphavsrettsregler. Du kan ikke kopiere artikler eller annet rettighetsbeskyttet materiale som er publisert i andre medier uten tillatelse fra rettighetshaveren. Du kan imidlertid sitere korte utdrag, men da med tydelig referanse til hvor innholdet har vært publisert og hvem som står som forfatter/komponist." Er vi ferdig nå, Jaddadu og drakkar?

Copyright hos VT er for at ikke andre skal misbruke det.
Så enkelt er dette.
Jeg ser ikke på dette som noe problem vs VT.
Det er faktisk ikke noe å diskutere engang!

Hvis du mener at det bryter med VGDs regler, så er det helt greit at du mener det.
Men hvis da Copyright er brutt her så skal du innklage inlegget.
Det er klar over det og begår dermed en unnlatelsessynd dersom du ikke gjør det. (den var ganske kul :).
Det er ingen som blir sur for det.

Hvis ikke, så bør du nå faktisk ikke mase så voldsomt om det.
Ok?

Doku
22.11.16 18:40
return_of_drakkar: Men hvis da Copyright er brutt her så skal du innklage inlegget.

Jeg vil ikke at Jaddadu kanskje blir utestengt. Derfor anmelder jeg ham ikke, selv om han klart gjør seg skyldig i regelbrudd. Hvorfor ikke?

Fordi Jaddadu er et ærlig Jehovas vitne, som sier tingene uinnpakket, slik dere sier det innenfor i deres menighet. Det er nyttig, for da kan vi bli klok på deres sanne holdninger. Han "slipper liksom ut katta", om du skjønner.

Andre Jehovas vitner er mer manipulerende, ved å unnlate å gi hele buketten.

Doku

return_of_drakkar
22.11.16 19:54
Doku: Jeg vil ikke at Jaddadu kanskje blir utestengt. Derfor anmelder jeg ham ikke, selv om han klart gjør seg skyldig i regelbrudd. Hvorfor ikke? Fordi Jaddadu er et ærlig Jehovas vitne, som sier tingene uinnpakket, slik dere sier det innenfor i deres menighet. Det er nyttig, for da kan vi bli klok på deres sanne holdninger. Han "slipper liksom ut katta", om du skjønner. Andre Jehovas vitner er mer manipulerende, ved å unnlate å gi hele buketten.

Ser du selv hva du har gjort for en stor feil?

Nettopp derfor sier ikke jeg mer her.

(Innlegget ble redigert 22.11.16 19:55)

Doku
22.11.16 20:04
return_of_drakkar: Ser du selv hva du har gjort for en stor feil? Nettopp derfor sier ikke jeg mer her.

"Stor feil"?, kan ikke se det.

Om jeg har gjort en stor feil, som du hevder, vil jeg sette pris på å bli gjort oppmerksom på det! Du vet, å gjøre feil, gjør vi alle, men feilen blir stor hvis man ikke retter på feilen man vet om.

Så bare si det, return_of_drakka!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg