Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjære Gud.

NYTT TEMA
armageddon_5
armageddon_5Innlegg: 2898
15.04.18 11:20

Kjære Gud.

Jeg vil takke deg for at du forviste mine første foreldre fra Paradiset til Jorden. De ba om å få se forskjell på godt og ondt, så du sendte dem til en død planet i et dødt solsystem. Der skapte de sin illusoriske virkelighet, speilbildet av Paradis, på Jorden. I dag ser vi, som er over sju milliarder etterkommere, resultatet, nemlig hva det onde forårsaker; ødeleggelse. Men takk, Gud, for at det vi ser bare er en illusjon, for Jorden kan ikke legges øde, den er allerede død.

Men nå har vi sett nok av det onde. Jeg ber på vegne av mine første foreldre, hent oss tilbake til Paradiset, for vi har nå sett forskjell på godt og ondt. Vi har lært. Vi vil ikke ha det onde.

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 5740
15.04.18 11:37

Du er sannelig ikke en overfladisk person. Er dybde i deg. Det er i dybden viten og forståelsen ligger på sentrale spørsmål om mennesket, livet og alt som er viktig utenfor det materielle.

armageddon_5
15.04.18 11:49

Jeg takker og bukker, Perry, for vise ord fra deg.

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 44239
15.04.18 13:23
PerryAndre: Du er sannelig ikke en overfladisk person. Er dybde i deg. Det er i dybden viten og forståelsen ligger på sentrale spørsmål om mennesket, livet og alt som er viktig utenfor det materielle.

Hans skrivekunster er bedre enn hans spådomskunster, ja.

Mvh

BE

bjelar
bjelarInnlegg: 2310
19.04.18 19:39
armageddon_5: for Jorden kan ikke legges øde, den er allerede død.

I et nøtteskall hvorfor religiøse aldri må få makt igjen (og hvorfor kristne presidenter i Amerika skremmer vettet av meg).

Jorda er det eneste vi har, og religion er oppdiktet. Du får verken 72 jomfruer eller Paradiset eller Valhall når du dør, men hvis du tror at jorda allerede er død så se en BBC dokumentar med Sir David Attenborough eller noe. Denne planeten er ikke bare alt som vi har, men den er jaggu ikke så lite verdifull heller.

BlackEagle
19.04.18 21:08
bjelar: I et nøtteskall hvorfor religiøse aldri må få makt igjen (og hvorfor kristne presidenter i Amerika skremmer vettet av meg). Jorda er det eneste vi har, og religion er oppdiktet. Du får verken 72 jomfruer eller Paradiset eller Valhall når du dør, men hvis du tror at jorda allerede er død så se en BBC dokumentar med Sir David Attenborough eller noe. Denne planeten er ikke bare alt som vi har, men den er jaggu ikke så lite verdifull heller.

Tommel - med ettertrykk, sverd og eikeløv.

Mvh

BE

armageddon_5
19.04.18 23:43
bjelar: Jorda er det eneste vi har, og religion er oppdiktet. Du får verken 72 jomfruer eller Paradiset eller Valhall når du dør, men hvis du tror at jorda allerede er død så se en BBC dokumentar med Sir David Attenborough eller noe. Denne planeten er ikke bare alt som vi har, men den er jaggu ikke så lite verdifull heller.

Jorden er like død som resten av planetene i dette døde solsystemet.

Det vi sanser er en illusjon, et speilbilde av den virkelige levende planeten, den ufattelig vakre som vi stammer fra. I disse dager er dette speilet i ferd med å knuse. Det ser vi i den stadig ekspanderende ødeleggelsen som mennesket forårsaker. 

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 26766
19.04.18 23:47

Er Jorden virkelig like død som de andre planetene?

Fordi det er noen grader varmere enn før?

armageddon_5
20.04.18 11:24
armageddon_5: Jorden er like død som resten av planetene i dette døde solsystemet.
Det vi sanser er en illusjon, et speilbilde av den virkelige levende planeten, den ufattelig vakre som vi stammer fra. I disse dager er dette speilet i ferd med å knuse. Det ser vi i den stadig ekspanderende ødeleggelsen som mennesket forårsaker.

Endetidstegnet viser seg så tydelig i oppsmuldringen av illusjonen. Jorden er på full fart tilbake til sin virkelige tilstand som en øde og død planet. De siste femti års ødeleggelse av planeten har utryddet mer enn halvparten av fisk, fugl, krypdyr og pattedyr. Jorden blir mer og mer uttørket og forvandlet til stepper og ørken. Halvparten av dyrkingsjorden er borte i likhet med regnskogene og innsektene der. Verdenshavene er i ferd med å bli forurenset i så stor grad at vannet ikke lenger gir livsgrunnlag. Sist, men ikke minst; menneskets selvdestruktive egenskap har nå fått våpen nok til å sette den endelige spikeren i kisten. 

BlackEagle
20.04.18 13:12
armageddon_5: i dette døde solsystemet

Gi gjerne din definisjon av dødt solsystem.

På forhånd takk.

Mvh

BE

BlackEagle
20.04.18 13:14
armageddon_5: Det vi sanser er en illusjon, et speilbilde av den virkelige levende planeten, den ufattelig vakre som vi stammer fra. I disse dager er dette speilet i ferd med å knuse. Det ser vi i den stadig ekspanderende ødeleggelsen som mennesket forårsaker.

Arma - jeg har sagt at du må være forsiktig med den soppen! Og også med å røyke no' annet enn det du får kjøpt på Coop, Rema og 7-11!

Mvh

BE

BlackEagle
20.04.18 13:16
armageddon_5: I disse dager er dette speilet i ferd med å knuse.

Beklager innblandinga, men det er vel heller sjelden at speil knuser noe.

På den annen side kan speilene selv knuseSSSSSSSSSSSSSSS.

Mvh

BE

Watt
WattInnlegg: 2856
20.04.18 14:02
armageddon_5: Men nå har vi sett nok av det onde. Jeg ber på vegne av mine første foreldre, hent oss tilbake til Paradiset, for vi har nå sett forskjell på godt og ondt. Vi har lært. Vi vil ikke ha det onde.

Hva om kun de som tror på paradiset hadde tatt turen dit...

Da kunne vi kanskje fått fred på jord... 

Zpiff
ZpiffInnlegg: 18886
20.04.18 14:02
PapaSmurf: Er Jorden virkelig like død som de andre planetene? Fordi det er noen grader varmere enn før?

Akkurat dette her er det som roter til flere sci-fi filmer, og/eller visjoner om fremtiden, der man forestiller seg at det å bosette seg på f.eks. planeten Mars, eller månen Titan.. er nødvendig for menneskehetens overlevelse, fordi vi sakte men "sikkert" forurenser oss selv ihjel. 

Klart, når/om jordkloden engang blir verre enn forholdene som råder på Mars, Titan.. pr. nå, så kunne det jo vært grunn for dette -men vil det noengang kunne skje pga. menneskelig aktivitet(?). 

En annen grunn, kunne vært at om jordkloden mht. sannsynlighetsberegninger ville bli truffet av en større asteroide.
Da kunne det selvsagt vært en fordel om vi allerede hadde en menneske-koloni på Mars.., for da hadde vi jo hatt en "backup-plan" -om ikke annet :) 

armageddon_5
21.04.18 08:54
BlackEagle: Gi gjerne din definisjon av dødt solsystem.

Død, som i; ikke liv? Sol, som i; brennende stjerne? System, som i; planetenes kretsløp?

Jeg skjønner hvor du vil hen, og jeg er enig. Bare en idiot ville kalle solen død, eller planetene; døde, for der finnes sikkert både vann, gass, stein, støv, gravitasjon, elektromagnetisme, svak og sterk kjernekraft m.m.

Jeg tenker mer på liv som levende liv. Som det livet vi ser i illusjonen vår om livet på Tellus. Men poenget mitt er at det bare er en illusjon, et speilbilde av den virkelig levende planeten, den ufattelig vakre som vi alle stammer fra.

armageddon_5
21.04.18 08:56
BlackEagle: Arma - jeg har sagt at du må være forsiktig med den soppen! Og også med å røyke no' annet enn det du får kjøpt på Coop, Rema og 7-11!

Du er søt.

armageddon_5
21.04.18 09:03
BlackEagle: Beklager innblandinga, men det er vel heller sjelden at speil knuser noe.
På den annen side kan speilene selv knuseSSSSSSSSSSSSSSS.

Din fordømte, godhjertede, festivaliserte Notodden bluessanger og kommunistiske fantast av en flisespikker. Har du ennå ikke skjønt at jeg sliter med norsken fordi jeg opprinnelig snakker plingliss fordi jeg er Afèm, sønn av menneskefisken Yahu, konge av Kongestolen, den største av vannoplanetene som kretser rundt det dobble stjernesysten i S8 konstellasjonen i ytterkanten av spiralsystem 00000923991?

BlackEagle
21.04.18 12:25
armageddon_5: Din fordømte, godhjertede, festivaliserte Notodden bluessanger og kommunistiske fantast av en flisespikker. Har du ennå ikke skjønt at jeg sliter med norsken fordi jeg opprinnelig snakker plingliss fordi jeg er Afèm, sønn av menneskefisken Yahu, konge av Kongestolen, den største av vannoplanetene som kretser rundt det dobble stjernesysten i S8 konstellasjonen i ytterkanten av spiralsystem 00000923991?

I O U 1 - men koggeret er tomt akkurat nå!

:o)

Mvh

BE

Watt
WattInnlegg: 2856
21.04.18 16:05
armageddon_5: Din fordømte, godhjertede, festivaliserte Notodden bluessanger og kommunistiske fantast av en flisespikker. Har du ennå ikke skjønt at jeg sliter med norsken fordi jeg opprinnelig snakker plingliss fordi jeg er Afèm, sønn av menneskefisken Yahu, konge av Kongestolen, den største av vannoplanetene som kretser rundt det dobble stjernesysten i S8 konstellasjonen i ytterkanten av spiralsystem 00000923991?

Jeg har faktisk gjettet på noe lignende...

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 5740
21.04.18 17:24
BlackEagle: Gi gjerne din definisjon av dødt solsystem.

Et sted der D.D.E.  ikke kan opptre å synge "her blir det liv" på lokalet

(Innlegget ble redigert 21.04.18 17:31)

armageddon_5
21.04.18 19:05
Zpiff: Da kunne det selvsagt vært en fordel om vi allerede hadde en menneske-koloni på Mars.., for da hadde vi jo hatt en "backup-plan" -om ikke annet :)

Glem Mars, Tommy. Det er for sent. Men jeg kunne trenge Zpiff til et ingeniøroppdrag jeg har fått. Jeg er i disse dager i ferd med å åpne et ormehull fra Jorden til Kongestolen. En motorvei som jeg skal frakte 144 000 sjeler på når det smeller. Det kan by på problemer for det ligger panikk i luften. Der kommer Zpiff inn. Jeg hyrer ham til ordensvakt. Lønnen er god, en billett til Paradis. 

Finnsannhet
FinnsannhetInnlegg: 12946
21.04.18 19:07
PerryAndre: Et sted der D.D.E.  ikke kan opptre å synge "her blir det liv" på lokalet

Eh, jeg ville nok sagt motsatt.

BlackEagle
21.04.18 21:05
armageddon_5: Din fordømte, godhjertede, festivaliserte Notodden bluessanger og kommunistiske fantast av en flisespikker.

Debt paid!

Mvh

BE

BlackEagle
21.04.18 21:11
armageddon_5: en billett til Paradis

Er ikke det ved Bergenskanten et sted?

Mvh

BE

som gjerne unner sine fiender The Aller Værste - men å høre Bergensdialekt i all evighet er nok hakket verre...

(Innlegget ble redigert 21.04.18 21:12)

armageddon_5
25.04.18 07:48
armageddon_5: Kjære Gud.
Jeg vil takke deg for at du forviste mine første foreldre fra Paradiset til Jorden. De ba om å få se forskjell på godt og ondt, så du sendte dem til en død planet i et dødt solsystem. Der skapte de sin illusoriske virkelighet, speilbildet av Paradis, på Jorden. I dag ser vi, som er over sju milliarder etterkommere, resultatet, nemlig hva det onde forårsaker; ødeleggelse. Men takk, Gud, for at det vi ser bare er en illusjon, for Jorden kan ikke legges øde, den er allerede død.
Men nå har vi sett nok av det onde. Jeg ber på vegne av mine første foreldre, hent oss tilbake til Paradiset, for vi har nå sett forskjell på godt og ondt. Vi har lært. Vi vil ikke ha det onde.

Kjære Gud.

Jeg har ombestemt meg. Illusjonen er så skjønn at jeg vil be om virkeliggjørelsen av den i stedet. Jeg ber om en atomkrig som utsletter menneskeheten som står for ødeleggelsen av Jorden. Jeg ber om at speilbildet av Paradis blir virkeliggjort av de få gjenlevende menneskene. Bare slik kan dette solsystem reise seg fra døden og bli levende. Det er kun snakk om tid. 

perchri
perchriInnlegg: 7934
06.05.18 20:29
bjelar: Denne planeten er ikke bare alt som vi har, men den er jaggu ikke så lite verdifull heller.

..og alikevel turer vi fram med å ødelegge den, og oss sjøl. Alle vi kakkler i vei, men så lenge det setter restriksjoner på oss sjøl, er vi ikke med lenger. Hullet i båten blir stadig større og større og det eneste vi gjør er å få flere fingre ned i hullet for å tette det. Skjønner vi ikke at båten blir mer og mer røten? Neida, vi setter fingeren i hullet og ,skåler, og festen går videre.  Jeg tror den sorte, hettekappede individed med ljåen kan merkes mer og mer...

Messier33
Messier33Innlegg: 3792
07.05.18 11:17
armageddon_5: Jeg har ombestemt meg. Illusjonen er så skjønn at jeg vil be om virkeliggjørelsen av den i stedet. Jeg ber om en atomkrig som utsletter menneskeheten som står for ødeleggelsen av Jorden. Jeg ber om at speilbildet av Paradis blir virkeliggjort av de få gjenlevende menneskene. Bare slik kan dette solsystem reise seg fra døden og bli levende. Det er kun snakk om tid.

For å gjøre deg tilfreds med dine vrangforestillinger, vil du ha atomkrig som vil spre totalt død, sykdommer og ubeskrivelig lidelser for alle som bor på denne planeten her. I mine øyne så virker det som definisjonen på den absolutte narsissistiske ondskapen. Trodde din Gud var totalt imot sånt?

Om du synes det er så ille nå. Hva med å prøve å gjøre en minimal innsats for å bedre tingenes tilværelse fremfor å håpe på at alt blir knust? Om det skjer tror jeg uansett du kommer til å bli skuffet. Er ikke sånn at det sier *POFF* og din eksistens plutselig er i Edens hage.

armageddon_5
07.05.18 11:36
Messier33: For å gjøre deg tilfreds med dine vrangforestillinger, vil du ha atomkrig som vil spre totalt død, sykdommer og ubeskrivelig lidelser for alle som bor på denne planeten her. I mine øyne så virker det som definisjonen på den absolutte narsissistiske ondskapen. Trodde din Gud var totalt imot sånt?

Du har helt rett. Det jeg skrev det skrev jeg i affekt. Jeg trekker tilbake hvert eneste ord, for det er antagelig det dummeste jeg noensinne har skrevet. Takk for at du satte meg ettertrykkelig på plass.

Zpiff
07.05.18 14:09
armageddon_5: Jeg ber om en atomkrig som utsletter menneskeheten som står for ødeleggelsen av Jorden. Jeg ber om at speilbildet av Paradis blir virkeliggjort av de få gjenlevende menneskene. Bare slik kan dette solsystem reise seg fra døden og bli levende.

Har alltid undret meg over den overraskende mangelen på alternativer, som svært så mange ser ut til å utvise (+90% av verdensbefolkningen?) med henvisning til ønskede muligheter. 

Alternative (og kanskje en smule mer ønskede) scenario er bare en mangelvare "deluxe" -selv innad sci.fi.-film/litteratur..-industrien :) 

Zpiff
07.05.18 14:11
armageddon_5: Glem Mars, Tommy. Det er for sent. Men jeg kunne trenge Zpiff til et ingeniøroppdrag jeg har fått. Jeg er i disse dager i ferd med å åpne et ormehull fra Jorden til Kongestolen. En motorvei som jeg skal frakte 144 000 sjeler på når det smeller. Det kan by på problemer for det ligger panikk i luften. Der kommer Zpiff inn. Jeg hyrer ham til ordensvakt. Lønnen er god, en billett til Paradis.

:) 
Er det snakk om en tur/retur-billett? 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg