Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva skjedde med Adam og Eva

NYTT TEMA
Gorback
GorbackInnlegg: 2374
25.05.18 18:20
JOlsen: Det er helt feil. Religion har kommet for og bli. Og mange er glad for det. For hva er alternativet? Tro på djevelen......

Man skal vaere temmelig religiøs for å tro at djevelen virkelig eksisterer... 

Haregutt
HareguttInnlegg: 331
26.05.18 08:32
Buddhina: når de ble forvist av Gud og måtte ut i en verden som ikke var som i paradis. Og hvem eller hva var i denne verdenen mens Adam og Eva var i paradis? Hvordan kan det ha seg at det lå en verden utenfor paradis?

Paradiset var her på denne jorden.

Det er nemlig ingen ting i veien med denne planeten som vi kaller jorden. Denne kloden har et unikt økosystem som gjør det mulig og svært attraktivt for planter og dyr, men Gud satte menneskene til å forvalte denne kloden, noe som kunne gått veldig bra, om ikke de første menneskene hadde brutt den ene regelen som denne verdens hersker ledet dem bort fra.

Det er nemlig denne verdens hersker, Satan Djevelen, som forårsaker alle problemene på denne kloden. Satan gjorde opprør mot Gud, og fikk millioner av engler med seg, men ble etterhvert kastet ut av de himmelske regioner, (1914) og har siden da påført menneskene ufattelige lidelser, som det ikke finnes maken til i hele menneskets historie, samt at han leder menneskene til å tro at de kan forvalte og styre jorden selv uten noen innblanding fra en Gud.

Gud selv, ved navnet Jehova, har ikke gitt opp sin opprinnelige hensikt med denne kloden, men har latt hans motstander, Satan Djevelen, få bevise sine påstander om at menneskene kan forvalte og styre denne kloden uten innblanding fra noen Gud, men som de som kjenner bibelen vet, så er Satan veldig utspekulert, og har villedende metoder som vi mennesker er svake for og som fører til at vi mister troen på om at det skulle finnes noen Gud eller guder, som igjen fører til at millioner har vendt ryggen til Gud.

Guds hensikt er å vise menneskene at de ikke kan styre seg selv, og forvalter denne kloden på rettferdig vis, men at han skal igjen gi tilbake denne kloden og gjøre den om til det lovte paradis som de første menneskene skulle gjøre den om til.

Et paradis er ikke bare en fantastisk hage, med også et sted der det ikke utøves vold, det finnes ingen død, og menneskene kan leve i rettferdige forhold i all evighet.

Og når skal Gud sette i gang dette da? - det er allerede satt i gang, men nå venter han fordi han ønsker at så mange som mulig skal innse at menneskene ikke kan styre seg selv, og at hans motstander Satan Djevelen og hans onde englehær/demoner, en gang for alle vil bli vist at de tok feil.

Han venter på at så mange som mulig skal finne veien til sannheten gjennom den boken som Gud har gitt menneskene, for at de skal bli kjent med ham, og så skal enden komme.

Hilsen Haregutt

RickiBK
RickiBKInnlegg: 67311
26.05.18 08:51
Haregutt: Og når skal Gud sette i gang dette da? - det er allerede satt i gang, men nå venter han fordi han ønsker at så mange som mulig skal innse at menneskene ikke kan styre seg selv, og at hans motstander Satan Djevelen og hans onde englehær/demoner, en gang for alle vil bli vist at de tok feil.

Akkja, skal han igjen sloss med seg selv? 

Altså denne gud og satan? 

Og venta har da venternes vitner gjort såpass lenge at vi i grunnen blir å snakke om et selvoppfyllende profeti. 

Selvfølgelig var paradis på jorden. Babylons hager het de, og var et mesterverk av bygninger, vannforsyning, planter og glade mennesker. Da vannet forsvant, måtte jo høvdingene ha en forklaring. Og hva passet da bedre enn å la en slange lure i noen godfjotter et eple? 

Mennesket kan såvisst styre seg selv.  Vi har regjert denne planeten i såpass mange hundretusener av år at vi rett og slett kan anse det som ettertrykkelig bevist. 

Fordervelsen av mennesket kom med innføringen av religionene, og religionene skal bli vår undergang. 

Sånn er det bare. 

Haregutt
26.05.18 09:22
RickiBK: Akkja, skal han igjen sloss med seg selv?  Altså denne gud og satan?    Og venta har da venternes vitner gjort såpass lenge at vi i grunnen blir å snakke om et selvoppfyllende profeti.  Selvfølgelig var paradis på jorden. Babylons hager het de, og var et mesterverk av bygninger, vannforsyning, planter og glade mennesker. Da vannet forsvant, måtte jo høvdingene ha en forklaring. Og hva passet da bedre enn å la en slange lure i noen godfjotter et eple?  Mennesket kan såvisst styre seg selv.  Vi har regjert denne planeten i såpass mange hundretusener av år at vi rett og slett kan anse det som ettertrykkelig bevist.  Fordervelsen av mennesket kom med innføringen av religionene, og religionene skal bli vår undergang.  Sånn er det bare.

Du fremstår som et godtroende fjols, (en som fjoller og tuller uhemmet) og så motsier du deg selv attpåtil, men trøst deg med det, at du er ikke alene, du har mange tilhengere, spesielt her på vgd.

Haregutt 

RickiBK
26.05.18 09:30
Haregutt: Du fremstår som et godtroende fjols,

Heller fremstå som et, enn virkelig å være et. 

Kan jo nevne at jeg slett ikke fester særlig lit til hva som er skrevet i den store eventyrboken. Om du velger å anse det som å fremstå som godtroende, så har vi sannelig totalt motsatte betraktninger på hva dette å være godtroende er. 

Fjoller og tuller? 
Er ikke jeg som legger i vei med den ene beretningen om hva som skal skje når gudene har bestemt seg, så jeg er redd at din virkelighetsoppfatning er  noe "skewed" i forhold til hva man burde anse som en noe mer normert en. 

Jeg behøver ellers ingen trøst. 
Men jeg ser mange som roper ut sin fortvilelse og forventer at gudene deres skal besvare de. De må bare vente litt til. litt til, litt til....

(Innlegget ble redigert 26.05.18 09:30)

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 44450
26.05.18 10:51
JOlsen: Det er helt feil. Religion har kommet for og bli. Og mange er glad for det. For hva er alternativet? Tro på djevelen.....

Religion er bl. a. å tro på djevler. For: uten en gud (minst én) - er det vel heller ingen djevler, vel?

Mvh

BE

P. S. Kjenner du f. eks. til mange agnostikere, hedninger og ateister som sysler med djevleutdrivelse?

BlackEagle
26.05.18 17:38
Haregutt: Du fremstår som et godtroende fjols

Jegvilogsåværemedjegvilogsåværemedjegvilogsåværemed!!!!!

Mvh

BE

RickiBK
26.05.18 20:19
JOlsen: Det er helt feil. Religion har kommet for og bli. Og mange er glad for det. For hva er alternativet? Tro på djevelen......

Nåh. Hva slags alternativ er nå det? 

Gud = Djevelen

Og for å tro på noen av de så må man nesten ha denne religionen din. 

Alternativer er slikt som IKKE er det samme som dette du søker alternativ til. 

Tortro
TortroInnlegg: 16741
28.05.18 13:41
JOlsen: For hva er alternativet? Tro på djevelen......

Seriøst..alternativet er hverdagen i seg selv med sine utfordringer, gleder og sorger.

Haregutt
28.05.18 13:48
BlackEagle: Jegvilogsåværemedjegvilogsåværemedjegvilogsåværemed!!!!! Mvh BE

Ikke for sent, bare å melde seg på...

Haregutt

Haregutt
28.05.18 14:04
Tortro: Seriøst..alternativet er hverdagen i seg selv med sine utfordringer, gleder og sorger.

Gleder og sorger ? Hadde Gud ikke eksistert, (den sanne og eneste Gud som bibelen viser til) hadde det ikke vært noen spørsmål om gleder og sorger, vi hadde vært som ville dyr, uten håp, uten samvittighet, og uten mål og mening, bortsett fra det å finne mat, og formere seg.

Mennesket skiller seg klart ut fra dyrene, fordi vi er skapt i Guds bilde, og vi har evnen til å søke etter noe mer, og evnen til å skape fred og harmoni, om vi vil, men vi har også evnen til å følge ondskap, vi er skapt med en fri vilje, noe denne verdens gud vet å benytte seg av.

Dyrene vet ikke forskjell på godt og vondt, de drives av instinkter, og har ingen oppøvd samvittighet, som derfor klart viser at vi ikke er noen dyreart, men mennesker, som også kan vise glede over alt det Gud har skapt, som gjør oss mennesker så til de grader forskjellig fra dyr, fordi ingen dyr bryr seg om det blir krig, eller om de vakre farvene på regnbuen, eller blomstene, eller om maten smaker utsøkt, noen evner Gud gav mennesket fordi det skulle glede oss....

Haregutt

Buddhina
BuddhinaInnlegg: 322
28.05.18 23:37

Gud eller ikke vi er mennesker akkurat som dyrene. eneste forskjellen er at vi mener  alt mulig, som nå. Og noen Gud er lite verdt å gå å tro på. ihvertfall en bibelsk.

(Innlegget ble redigert 28.05.18 23:40)

Buddhina
BuddhinaInnlegg: 322
28.05.18 23:50

dessuten er det å kalle seg kristen en skam i Guds åsyn med tanke på hva Jesus skal ha gjort. Hilsen Luzifer :P Drive å hjernevaske lettpåvirkelige stakkarslige ungdyr så de ikke vet hverken inn eller ut! Det er sannheten. 

(Innlegget ble redigert 28.05.18 23:55)

Gorback
29.05.18 04:02
Buddhina: dessuten er det å kalle seg kristen en skam i Guds åsyn med tanke på hva Jesus skal ha gjort. Hilsen Luzifer :P Drive å hjernevaske lettpåvirkelige stakkarslige ungdyr så de ikke vet hverken inn eller ut!

Glad jeg skulket søndagsskolen og fant på bedre ting den dagen, den kristne religionen er veldig tynt skvip for å si det sånn! Selv har jeg større respekt for religioner lenger øst fra som india, Tibet, Japan - flere av disse er langt mer tolerante og humane enn disse forferdelige intolerante trosretningene som kommer fra midtøsten, jødedom, kristendom islam huttetu...

BlackEagle
29.05.18 11:09
Haregutt: Gleder og sorger ? Hadde Gud ikke eksistert, (den sanne og eneste Gud som bibelen viser til) hadde det ikke vært noen spørsmål om gleder og sorger, vi hadde vært som ville dyr, uten håp, uten samvittighet, og uten mål og mening, bortsett fra det å finne mat, og formere seg.

Og hva ligger bak en slik oppfatning?

Fortell i det vide og det brede hvordan du som

ABSOLUTT ENESTE KREATUR AV SNART 7,5 MILLIARD AV MENNESKESLEKTEN 

KAN VITE

hvordan ting ville vært dersom, hvis, såfremt, i fall - 

og ring dretter sporenstreks til Nobelinstituttet - du må jo være verdens frelser.

Og så kan du slå opp i biber'n og se etter hva den sier om HOVMOD.

Mvh

BE

som ikke har særlig til overs for sjølgode hyklere

BlackEagle
29.05.18 11:13
Haregutt: Mennesket skiller seg klart ut fra dyrene, fordi vi er skapt i Guds bilde

Og du har sett guden, slik at du vet hvordan den ser ut?

Du serverer det reneste sveiseblinde pisspreik, pus. Jeg har sagt deg før du må ikke finne på å kjøpe briller på Felleskjøpet!

Mvh

BE

"Slik snakker den som pisser på seg i frykt av å lære noe nytt."

(gammelt jungelordtak)

BlackEagle
29.05.18 12:15
Haregutt: Dyrene vet ikke forskjell på godt og vondt

Nå er det vel enkelt ting som tyder på at heller ikke mennesket vet forskjell på "godt" og "vondt"...

Hva jeg mener? Tjaaa... nazisme, IS, svindelpredikanter som lurer av folk penger i Jesu navn, preste-faener som forgriper seg på barn... har du egentlig noe holdepunkt for at menneskene skiller seg fra dyrene vet at de (menneskene) vet forskjell på godt og vondt?

Eller er det bare nok et halsløst og sveiseblindt egenkjærlighetsutfall?

Jeg foreslår én ting, pus: Neste gang du får ubendig lyst til å skrive noe på VGD, tenker du deg om - grundig. Jeg kan foreslå en ting til: Neste gang du får ubendig lyst til å skrive noe glupt - så spør du noen som har gangsynet i behold om hjelp.

Mvh og ønske om god bedring

BE

ikke frelslningskåt

Zpiff
ZpiffInnlegg: 18980
29.05.18 17:21
BlackEagle: Kjenner du f. eks. til mange agnostikere, hedninger og ateister som sysler med djevleutdrivelse?

I praksis - så sysler vel enhver agnostiker, hedning, ateist.. som forsøker å prente litt fornuft inn i religiøse -med djevelutdrivelse. 
Mehehe ;•†

Gorback
29.05.18 17:28
BlackEagle: Jeg foreslår én ting, pus: Neste gang du får ubendig lyst til å skrive noe på VGD, tenker du deg om - grundig.

Da hadde det nok blitt dødt som i graven her på livssynforumet isåfall...

Tortro
TortroInnlegg: 16741
30.05.18 18:16
Haregutt: Gleder og sorger ? Hadde Gud ikke eksistert, (den sanne og eneste Gud som bibelen viser til) hadde det ikke vært noen spørsmål om gleder og sorger, vi hadde vært som ville dyr, uten håp, uten samvittighet, og uten mål og mening, bortsett fra det å finne mat, og formere seg.
Mennesket skiller seg klart ut fra dyrene, fordi vi er skapt i Guds bilde, og vi har evnen til å søke etter noe mer, og evnen til å skape fred og harmoni, om vi vil, men vi har også evnen til å følge ondskap, vi er skapt med en fri vilje, noe denne verdens gud vet å benytte seg av.

Her er noen fakta du kan fordøye før du går videre.

Guder er ikke påvist å eksistere.
Glede/lykke er en rusfølelse forårsaket av hormon.
Mennesket er biologisk et pattedyr, en primat i slekten menneskeaper.

Guder er skapt i menneskets bilde og vi tillegger dem de egenskaper vi selv har.

Hvorfor henger du fast i gammel utgått på dato mytologi fra Midtøsten?

(Innlegget ble redigert 30.05.18 18:20)

Haregutt
31.05.18 12:17
BlackEagle: Og hva ligger bak en slik oppfatning? Fortell i det vide og det brede hvordan du som ABSOLUTT ENESTE KREATUR AV SNART 7,5 MILLIARD AV MENNESKESLEKTEN  KAN VITE hvordan ting ville vært dersom, hvis, såfremt, i fall -  og ring dretter sporenstreks til Nobelinstituttet - du må jo være verdens frelser. Og så kan du slå opp i biber'n og se etter hva den sier om HOVMOD. Mvh BE som ikke har særlig til overs for sjølgode hyklere

Hva vet DU om HOVMOD, og hva kan du vite om Gud, når du ikke har kunnskap om hva en gud er, noe som viser klart og tydelig at det er DU som står for HOVMOD, - DU hever deg arrogant over mange milliarder mennesker over hele jorden, og tror at dine "teorier" / "forståelser" er langt overlegne resten av menneskeheten.

Mvh Haregutt

som ikke har særlig til over for sjølgode hyklere

Haregutt
31.05.18 12:19
BlackEagle: Og du har sett guden, slik at du vet hvordan den ser ut? Du serverer det reneste sveiseblinde pisspreik, pus. Jeg har sagt deg før du må ikke finne på å kjøpe briller på Felleskjøpet! Mvh BE "Slik snakker den som pisser på seg i frykt av å lære noe nytt." (gammelt jungelordtak)

Slik snakker den som pisser på seg i frykt av å lære noe nytt !

Mvh Haregutt

Haregutt
31.05.18 12:34
BlackEagle: Nå er det vel enkelt ting som tyder på at heller ikke mennesket vet forskjell på "godt" og "vondt"... Hva jeg mener? Tjaaa... nazisme, IS, svindelpredikanter som lurer av folk penger i Jesu navn, preste-faener som forgriper seg på barn... har du egentlig noe holdepunkt for at menneskene skiller seg fra dyrene vet at de (menneskene) vet forskjell på godt og vondt? Eller er det bare nok et halsløst og sveiseblindt egenkjærlighetsutfall? Jeg foreslår én ting, pus: Neste gang du får ubendig lyst til å skrive noe på VGD, tenker du deg om - grundig. Jeg kan foreslå en ting til: Neste gang du får ubendig lyst til å skrive noe glupt - så spør du noen som har gangsynet i behold om hjelp. Mvh og ønske om god bedring BE ikke frelslningskåt

Slenger ut meningsløst tull og vas med nebbet igjen ?

Vel, bibelen kan servere den kunnskapen du mangler, men du som de fleste tror at en ikke trenger den kunnskapen som kommer fra BIBELEN, og i den sammenheng er det bare å si at DU og DINE med troende, har ikke forstått betydningen og viktigheten av den kunnskapen BIBELEN gir, fordi DU og DINE rett og slett er så til de grader indoktrinert i menneskelige filosofiske tankeretninger om hva som kan karakteriseres som intelligent kunnskap. 

Så DU og DINE med troende forholder dere til kunnskap basert på fantasier og ulogiske fremstillinger om universets og menneskets opprinnelse, som gjøre dere dummere og dummere, og må derfor leve et liv helt uten mål og mening, som inne i et tomt skall.

Når en starter å lete etter sannheten, og når en så finner sannheten, vil en se at det faktisk er en mening med livet, og en vil forstå at den meningen er veldig viktig for menneskene, den sannheten finner en bare i BIBELEN, og INGEN andre steder.

Dette er dokumentert og fakta.

Hilsen

Haregutt

Gorback
31.05.18 18:49
Haregutt: Når en starter å lete etter sannheten, og når en så finner sannheten, vil en se at det faktisk er en mening med livet, og en vil forstå at den meningen er veldig viktig for menneskene, den sannheten finner en bare i BIBELEN, og INGEN andre steder.

Er man blind, ikke kan lese, eller av andre grunner ikke har tilgang til Bibelen har man følgelig ingen mening med livet og er avskåret fra å vite "sannheten"!

Merkelig gud som gjorde sin vilje så avhengig av det skrevne ord og boktrykkerkunsten...

RickiBK
31.05.18 18:58
Haregutt: Gleder og sorger ? Hadde Gud ikke eksistert, (den sanne og eneste Gud som bibelen viser til) hadde det ikke vært noen spørsmål om gleder og sorger, vi hadde vært som ville dyr, uten håp, uten samvittighet, og uten mål og mening, bortsett fra det å finne mat, og formere seg

Jeg er uten gud. 
Jeg opplever gleder og sorger.
Jeg er full av håp.
Jeg er ikke som noe vilt dyr.
Jeg eier samvittighet.
Jeg har oppnådd de aller fleste mål jeg satte meg, og alle hadde en klar mening. 

Og jeg har nettopp funnet meg mat, men er ferdig med å formere meg. 

Eventyrboken din klarte ikke å forderve meg. 

RickiBK
31.05.18 18:59
Haregutt: den sannheten finner en bare i BIBELEN, og INGEN andre steder. Dette er dokumentert og fakta.

Her bryter du ett av din guds bud. 

Men det er vel nok å resitere noen "Ave Maria" og rasle litt med tornekransen, så er du  tilgitt?

RickiBK
31.05.18 19:01
Haregutt: Hva vet DU om HOVMOD,

Du er full av det. 

Der du hevder å være DEN som sitter med DEN ENESTE SANNHETEN.

Dermed har du faktisk utvist et hovmod større enn noen andre her inne. 

Ergo: DU står for fall. 

Haregutt
31.05.18 19:04
Gorback: Er man blind, ikke kan lese, eller av andre grunner ikke har tilgang til Bibelen har man følgelig ingen mening med livet og er avskåret fra å vite "sannheten"! Merkelig gud som gjorde sin vilje så avhengig av det skrevne ord og boktrykkerkunsten...

Du serverer stort sett bare tåpeligheter, men.... 

En blind kan kan lytte, derfor er hele skriften også som lydbok.

En som ikke kan lese kan også lytt.

En som er døv, kan lese.

En som er døv-stum-lam-blind, vil mest sannsynlig bli berget og få muligheten til evig liv, i paradis (et friskt liv på denne planeten)

Forøvrig, så er bibelen tilgjengelig for alle i hele verden, ingen unntak.

Mvh

Haregutt

Haregutt
31.05.18 19:10
RickiBK: Jeg er uten gud. 
Jeg opplever gleder og sorger.
Jeg er full av håp.
Jeg er ikke som noe vilt dyr.
Jeg eier samvittighet.
Jeg har oppnådd de aller fleste mål jeg satte meg, og alle hadde en klar mening. 
Og jeg har nettopp funnet meg mat, men er ferdig med å formere meg.  Eventyrboken din klarte ikke å forderve meg.

Vel og bra, men det du beskriver her, er bare det du kan oppnå innenfor din levetid, men hva har du for håp etter din tid her på jorden.... ingen ting, kun tomhet og død.

Så dine eventyr avsluttes og ender opp i null.

Bibelen viser hva meningen virkelig er, og hvorfor vi er her, men det kan ikke du noen gang få vite, i og med at du fornekter sannheten... 

Haregutt

RickiBK
31.05.18 19:17
Haregutt: Vel og bra, men det du beskriver her, er bare det du kan oppnå innenfor din levetid, men hva har du for håp etter din tid her på jorden.... ingen ting, kun tomhet og død. Så dine eventyr avsluttes og ender opp i null.

Kjære stråmannn. 

Du har absolutt NULL kjennskap til hva mine håp og ønsker for tiden etter meg på jorden. 

Du er rett og slett gjennomsyret av mangel på VITEN der du i din TRO på dette du beskriver som sannhet, helt uten annet enn en eventyrbok som "bevis". 

Bibelen viser absolutt ingenting om hva meningen med livet er. 
Meningen med livet er ingen universell løsning der alle skal gjennom den samme pressformen, slik du ser ut til å tro. 

Meningen med livet er en ting for deg, en helt annen for din sidemann, og atter en ny for hans søster. 

Jeg fornekter ikke noenting, og kan dermed ikke påståes å fornekte sannheten. Jeg har bare ingen tro på at din versjon av sannheten er den som faktisk er noen sannhet. 

Så TRO vider på din sannhet, men forvent ikke at vi som ikke deler din tro stilletiende sitter og hører på all svadaen du serverer. For ETT er sannhet: Du vet IKKE om din sannhet er den absolutte. INGEN kjenner den

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg