Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er den bibelske gud ond eller god

NYTT TEMA
RickiBK
RickiBKInnlegg: 72334
16.05.18 00:28
return_of_drakkar: Men å frelse dem innebærer å fjerne mange.
Synes du ikke det er rettferdig at NN får vite hva som må til for å ikke bli fjernet?

La oss se hva som blir prediket rundt dette med frelse. 

"La de små barn komme til meg", Men pokker heller om de vokste opp i Ceacescus Romania, for de drittbarna vil jeg ikke ha. 

"For riket hører slike til" Bare ikke Haitiske barn, de dreper vi først foreldrene til og så seigpiner vi disse skitne ungene. 

"For sannelig sier jeg dere, den som ikke går inn i mitt rike som et barn, skal aldri komme der inn". Palestinske unger vil vi i hvertfall ikke se snurten av, la oss skyte de loddrett ned der de står og protesterer mot anektering av atter nye områder. 

HVA fikk disse barna vite? At de var verdiløse for denne guden? 
At ikke en kjeft brød seg et sekund om de fordi denne guden skulle ha sitt velbehag? Kunne ikke kardinalene og prestene bruke disse barna som de bruker korguttene? 

Vel, fortsett gjerne å ha tillit til denne guden du. 

Jeg fikk nok for ufattelig lenge siden, på en tid hvor det var noe vanskeligere å flagge "feil" tanke enn det er i dag. 

Skulle jeg hatt en gud, så måtte han i det minste evne å oppføre seg bedre enn den duden som liksom skal være der i dag. 

Satan og gud er en og samme skapning. DER har du forkledningen sin tenker jeg. 

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 19007
16.05.18 21:33
RickiBK: La oss se hva som blir prediket rundt dette med frelse. "La de små barn komme til meg", Men pokker heller om de vokste opp i Ceacescus Romania, for de drittbarna vil jeg ikke ha. "For riket hører slike til" Bare ikke Haitiske barn, de dreper vi først foreldrene til og så seigpiner vi disse skitne ungene. "For sannelig sier jeg dere, den som ikke går inn i mitt rike som et barn, skal aldri komme der inn". Palestinske unger vil vi i hvertfall ikke se snurten av, la oss skyte de loddrett ned der de står og protesterer mot anektering av atter nye områder. HVA fikk disse barna vite? At de var verdiløse for denne guden?
At ikke en kjeft brød seg et sekund om de fordi denne guden skulle ha sitt velbehag? Kunne ikke kardinalene og prestene bruke disse barna som de bruker korguttene? Vel, fortsett gjerne å ha tillit til denne guden du. Jeg fikk nok for ufattelig lenge siden, på en tid hvor det var noe vanskeligere å flagge "feil" tanke enn det er i dag. Skulle jeg hatt en gud, så måtte han i det minste evne å oppføre seg bedre enn den duden som liksom skal være der i dag. Satan og gud er en og samme skapning. DER har du forkledningen sin tenker jeg.

Utsagnene dine om barns vanskeligheter viser nettopp at noen onde må fjernes for at de fredsommelige skal beskyttes.

Samtidig uttrykker du selv noe som er viktig:
--Du vil ikke ha med gud å gjøre.
--Da har man 2 muligheter
    --- du gir såkalt blaffen
    --- du vil ordne tingene selv

Det siste av --- én av grunnene til ondskapen får være til inntil videre, Nemlig det at menneskene selv vil bestemme hva som er godt og ondt.
Det er greit, men det betyr også at det du selv kaller ondt ikke er objektivt ondt. For selv blant de som ikke vil ha med gud å gjøre, så er det uenigheter om dette på flere områder.
Og ikke bare hva som er godt eller ondt, men også hva som er til det beste for mennesket.

Så er du forbannet for mange ting i verden.
Det er bra!
Men hvilken løsning har du på det?
Hvem skal bestemme om ditten og datten for tiltak etc?
Og hvorfor de som du nevner i forrige spørsmål.

positivogblid
positivogblidInnlegg: 540
16.05.18 21:40
return_of_drakkar: Jepp, så Remiels utlegning som du hyllet er helt feil.Satan opptrer i Eden, dog under forkledning.Satan er en åndsmakt og person fra starten av.
"Har gud virkelig sagt (gud lyver og holder noe tilbake...)".

Det du nevner om satan ser ut til å stemme helt med Bibelen ja.

Er ikke helt sikker på hva du hadde i tankene, vedrørende mitt svar til Remiel.

Men jeg og han var enige om at det er flere gudsbegreper i Bibelen enn Gud som bare god.

For i GT er han ofte god og ond samtidig.

RickiBK
16.05.18 21:48
return_of_drakkar: Samtidig uttrykker du selv noe som er viktig:
--Du vil ikke ha med gud å gjøre.
--Da har man 2 muligheter
    --- du gir såkalt blaffen
    --- du vil ordne tingene selv

Jeg har gjort uendelig mye mer for disse barna enn hva denne guden din noensinne vil evne å stille opp med. 

For med vilje så omformulerer du hva jeg skriver. For disse uttalelsene om hva din gud vil gjøre, eller rettere, ikke vil gjøre, for disse barna er skrevet i denne gudens person. 

Enten får denne guden din vise seg og være denne gode guden du snakker om, eller så kan man bare rett og slett fastslå at OM denne guden eksisterer, så er han først og fremst tvert igjennom en ond djevel som bare er å se på som en sadist. 

Min løsning? 

Jeg ser ikke helt at det skal være min sak å presentere noen løsning i din guds sted. Finnes denne guden din får han da sannelig ordne opp selv. 

Jeg kan ikke gjøre mer enn hva jeg alt gjør, reelt sett. 

Min fattige trøst er at jeg i det minste gjør noe. 
Din gud? INTET.

Viracocha
ViracochaInnlegg: 11535
16.05.18 21:53
positivogblid: Det du nevner om satan ser ut til å stemme helt med Bibelen ja.

Jeg tror du glemte ett stort IKKE, enten foran eller etter å.

return_of_drakkar
16.05.18 22:12
RickiBK: Jeg har gjort uendelig mye mer for disse barna enn hva denne guden din noensinne vil evne å stille opp med. For med vilje så omformulerer du hva jeg skriver. For disse uttalelsene om hva din gud vil gjøre, eller rettere, ikke vil gjøre, for disse barna er skrevet i denne gudens person. Enten får denne guden din vise seg og være denne gode guden du snakker om, eller så kan man bare rett og slett fastslå at OM denne guden eksisterer, så er han først og fremst tvert igjennom en ond djevel som bare er å se på som en sadist. Min løsning? Jeg ser ikke helt at det skal være min sak å presentere noen løsning i din guds sted. Finnes denne guden din får han da sannelig ordne opp selv. Jeg kan ikke gjøre mer enn hva jeg alt gjør, reelt sett. Min fattige trøst er at jeg i det minste gjør noe.
Din gud? INTET.

Jeg omformulerer ikke noe.
Det jeg skrev er de ultra-logiske konsekvensene av dine utsagn.
Jeg ser det oppriktig på den måten.

Du vil altså ikke gi noen løsning?
Ok.
Men klage vil du...
Men greit - kan ikke dette tolkes som at det ikke vil nytte?
Jesus ble kritisert angående de fattige, men sa at de fattige ville man alltid ha hos seg i nuværende system.

Det er bra at du har gjort noe.
Men ikke glem at mange troende også har gjort mye, som en forlengelse av sin tro, og da med utsagnet at man skal gjøre godt mot alle (men mest mot sine egne i troen dog).

return_of_drakkar
16.05.18 22:21
positivogblid: Det du nevner om satan ser ut til å stemme helt med Bibelen ja. Er ikke helt sikker på hva du hadde i tankene, vedrørende mitt svar til Remiel. Men jeg og han var enige om at det er flere gudsbegreper i Bibelen enn Gud som bare god. For i GT er han ofte god og ond samtidig.

Dette sitatet:
"I den aller eldste jødedommen, opptrer ikke Satan som en egen åndsmakt med ansvar for alt det tragiske i tilværelsen. Alt var Guds vilje, inklusive katastrofene."
var med i det du sa var bra :).

Det som står i sitatet er jo direkte feil.
Leser man GT så ser man at Satan opptrer som en konkret person.
Satan = motstander.

Vi har A og B.
Vi kan si at B er satan versus A, altså hans motstander.
Slik brukes 'satan' i GT om mennesker.
Men når det siktes til åndspersonen så er det ikke Satan, men Satanen i bestemt form.
Sånn sett også klart å se dette.

RickiBK
16.05.18 22:23
return_of_drakkar: Du vil altså ikke gi noen løsning?
Ok.
Men klage vil du...

Mot vrangvilje og ignoranse kjemper den vise uten makt. 

Dette er hva du til det fulle viser her nå. 

Hvordan kan du få det til at jeg ikke VIL gi noen løsning? 

Du skal selvfølgelig få lov til å fortelle meg hva jeg skal gjøre for å stanse alle jordskjelv på jorden, stanse alt regn som skaper flommer og oversvømmelser, nekte gale statsmenn i å komme til makten i land der jeg selv ingen makt har. 

Når du har gitt meg noen forslag på hvordan JEG kan gjøre noe med disse tingene, så kan du fortelle meg hva denne guden din har gjort så langt. 

Og gjerne fortelle hvilken vilje han har vist til å løse slike problemer.

At troende i sin forlengelse av sin tro har begått massakrer og tvers igjennom onde handlinger mot menneskeheten er nøyaktig like riktig som at de selvfølgelig har gjort gode gjerninger. 

Pussig nok for deg kan det, tydeligvis med full sikkerhet, tolkes som om om skulle være umulig å gjøre for ikke-troende. 

Skinnhellig "bot" for sine synder som de påstår de ber om tilgivelse for er jo intet annet enn idioti satt i system. 
Ugjerningene blir ikke mindre av den grunn. 

Å skulle skille mellom to grupper mennesker basert på tro når vi skal gjøre disse "gode gjerningene" er det vel bare dere troende som finner plass for å gjøre. 

Jeg spør på ingen måte om menneskers tro der jeg yter min skjerv. Det er den nøden de er i som har noe å si for min del. 
Til og med der de har havnet i sin nød takket være en innprentet religiøs overbevisning om at gud vil redde de uansett. 

Så vri deg gjerne videre som den orm jeg tør se på mange troende å være. Sannheten vil alltid innhente hver og en av de som velger å gjemme seg bak sin tro og anta sin egen uskyld ut fra den. 

Stakkarslige djevler der de er. 

positivogblid
16.05.18 22:55
return_of_drakkar: Dette sitatet:"I den aller eldste jødedommen, opptrer ikke Satan som en egen åndsmakt med ansvar for alt det tragiske i tilværelsen. Alt var Guds vilje, inklusive katastrofene."var med i det du sa var bra :).Det som står i sitatet er jo direkte feil.Leser man GT så ser man at Satan opptrer som en konkret person.Satan = motstander.Vi har A og B.Vi kan si at B er satan versus A, altså hans motstander.Slik brukes 'satan' i GT om mennesker.Men når det siktes til åndspersonen så er det ikke Satan, men Satanen i bestemt form.Sånn sett også klart å se dette.

ok, takker for sitatet;)

Jo satan opptrer i virkeligheten som en egen person -men det jeg ville frem til er oppfattelsen av satan i den aller eldste jødedommen.

De skjønte ikke på grunn av deres tradisjon og tankesett satans gjerninger.

Kanskje fordi de var så opptatt av at Gud var èn og at det derfor var innlysende for dem at han da måtte stå for alt som skjedde??

Jesus sier jo de som var "undertrykt av djevelen" når det gjaldt f.eks sykdom.

Mens i GT blir det sagt at ALT kommer fra Gud inkl. sykdom og katastrofer.

Jesus har vist oss Gud og han gikk rundt å gjorde vel og helbredet de som var "underkuet" av djevelen.

Det er det Gudsbildet vi må ha - som Jesus viste oss, etter min mening.

(Innlegget ble redigert 16.05.18 23:12)

Viracocha
16.05.18 23:08
positivogblid: Jo satan opptrer i virkeligheten som en egen person -men det jeg ville frem til er oppfattelsen av satan i den aller eldste jødedommen.

Satan er overveiende guds lydige tjener gjennom alle GTs 1200+ sider, og gjør ikke annet enn hva guden ber ham om - som en robot.

Satan er en stillingstittel som ikke har filla med noen slange, eller den kristne djevel og fanden fra NT å gjøre.

Remiel
RemielInnlegg: 4988
17.05.18 00:41
positivogblid: ok, takker for sitatet;) Jo satan opptrer i virkeligheten som en egen person -men det jeg ville frem til er oppfattelsen av satan i den aller eldste jødedommen. De skjønte ikke på grunn av deres tradisjon og tankesett satans gjerninger. Kanskje fordi de var så opptatt av at Gud var èn og at det derfor var innlysende for dem at han da måtte stå for alt som skjedde?? Jesus sier jo de som var "undertrykt av djevelen" når det gjaldt f.eks sykdom. Mens i GT blir det sagt at ALT kommer fra Gud inkl. sykdom og katastrofer. Jesus har vist oss Gud og han gikk rundt å gjorde vel og helbredet de som var "underkuet" av djevelen. Det er det Gudsbildet vi må ha - som Jesus viste oss, etter min mening.

Les 2.Samuel 24 (omkr 600 f.v.t) , og merk hvem som som beordrer folketelling. Her straffer Herren israelittene for et eller annet, men det er ingen Satan inne i bildet.

Historien er gjentatt i 1.Krønikebok (omkring 350 f.v.t) men her har forfatteren endret noe! Nå er plutselig Satan på arenaen som den som tilskynder den onde handling.

RickiBK
17.05.18 00:44
Remiel: Nå er plutselig Satan på arenaen som den som tilskynder den onde handling

Dette skyldes jo veldig enkelt at gud og satan er den samme. 

Remiel
RemielInnlegg: 4988
17.05.18 01:14
RickiBK: Dette skyldes jo veldig enkelt at gud og satan er den samme.

Ja, i den langt eldre Samuelboken er det Gud som belønner og straffer. Ulykkene skyldes folkets og ledelsens ulydighet og lovbrudd.

Krønikeforfatteren syntes midlertid at teologien bak folketellingen var ubegripelig, og endret den slik  at Satan lurer David til å holde folketelling, mens i originalen er det Gud som instruerer folketellingen.

Det sier litt om utviklingen av Satan som begrep over tid.

RickiBK
17.05.18 01:18
Remiel: Det sier litt om utviklingen av Satan som begrep over tid.

Helt riktig. 

Og igjen et ugjendrivelig bevis for hvem det nå var som skrev den boken. Og det helt uten denne guddommelige instruksen som enkelte hevder. 

Jeg lar meg likevel undre over alle som tviholder på en slik overtro og til stadighet viser til denne bokens fortreffelighet når de skal føre troverdighetsbevis for sine påstander. 

Viracocha
17.05.18 02:33
RickiBK: Dette skyldes jo veldig enkelt at gud og satan er den samme.

Jah, selvfølgelig måtte en allmektig kålhuegud skape seg sin egen motstander for å oppfylle hva godtroende fjols har blitt innbilt gjennom århundrer av kirkelig åk.

Både hendelsesforløp og retning  - range and bearing - er offline.

KarlHeinz Deschner viet 30 år av sitt liv - i 10 bind - for å avsløre kirkens kriminelle fortid fra A til Å.

Sist jeg sjekket var ikke en døyt oversatt til engelsk, og man skulle nesten tro at sterke kirkekrefter ikke ønsker det oversatt! 

RickiBK
17.05.18 08:35
Viracocha: Jah, selvfølgelig måtte en allmektig kålhuegud skape seg sin egen motstander

Nå er det jo i grunnen slik da at det er en tros-elite som skaper det meste av dette som de behagelig nok skylder på sin gud for. 

Så kålhuene har i alle år sittet blant oss andre og godtet seg geistlig på salige menneskers godtroenhet. 

positivogblid
17.05.18 09:39
Remiel: Les 2.Samuel 24 (omkr 600 f.v.t) , og merk hvem som som beordrer folketelling. Her straffer Herren israelittene for et eller annet, men det er ingen Satan inne i bildet.
Historien er gjentatt i 1.Krønikebok (omkring 350 f.v.t) men her har forfatteren endret noe! Nå er plutselig Satan på arenaen som den som tilskynder den onde handling

Bra du dokumenterer i fra Bibelen selv.

Nok et godt eksempel på denne blandingen av Gudsbildet.

(Innlegget ble redigert 17.05.18 09:50)

Finnsannhet
FinnsannhetInnlegg: 13212
17.05.18 21:50
RickiBK: Så kålhuene har i alle år sittet blant oss andre og godtet seg geistlig på salige menneskers godtroenhet.

Mange av kålhuene har hatt dypere forståelse enn som så.

Det minner om gårdsgutten som ble så forelsket i dattera på gården.  En dag ble et kålhode satt på stake med skaut, briller og skjerf, for å skremme fuglene fra jordbæra.

En dag blåste dette hodet av staken og ned i en dyp bekk som rant gjennom gården. Gårdsgutten fikk da se et hode stikke opp av vannet, trodde det var jenta på gården - styrtet bort til bekken, dro hodet mot seg, og kysset det. Da synes han det smakte kål - og oppdaget at det slett ikke var jenta.

Skjønner lignelsen?

Pga av dårlige kommunikasjoner bedømmer vi hverandre noe overfladisk (kålhodesmaking). Noen ganger HAR "kålhodene mye av skylden for dette, forøvrig.

Mvh en som selv mener å ha kålhode.

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 46156
17.05.18 23:26
Finnsannhet: Skjønner lignelsen? Pga av dårlige kommunikasjoner bedømmer vi hverandre noe overfladisk (kålhodesmaking). Noen ganger HAR "kålhodene mye av skylden for dette, forøvrig.

I O U 1.

Mvh

BE

BlackEagle
17.05.18 23:28
positivogblid: Jesus har vist oss Gud og han gikk rundt å gjorde vel og helbredet de som var "underkuet" av djevelen.

Hvor mange?

Høh - til og med Snåsamannen er mer effektiv.

Mvh

BE

return_of_drakkar
18.05.18 17:30
positivogblid: ok, takker for sitatet;) Jo satan opptrer i virkeligheten som en egen person -men det jeg ville frem til er oppfattelsen av satan i den aller eldste jødedommen. De skjønte ikke på grunn av deres tradisjon og tankesett satans gjerninger. Kanskje fordi de var så opptatt av at Gud var èn og at det derfor var innlysende for dem at han da måtte stå for alt som skjedde?? Jesus sier jo de som var "undertrykt av djevelen" når det gjaldt f.eks sykdom. Mens i GT blir det sagt at ALT kommer fra Gud inkl. sykdom og katastrofer. Jesus har vist oss Gud og han gikk rundt å gjorde vel og helbredet de som var "underkuet" av djevelen. Det er det Gudsbildet vi må ha - som Jesus viste oss, etter min mening.

Jo, men sykdom er et resultat av syndefallet som satan stod bak.
Gud har tillat at tingene har fortsatt.

Jobs bok viser at gud tillater at hans tjenere kanbli prøvd.
Dette kan vi lese fra Job 1:6 hvor satan benevnes som en av sønnene til gud. Den fyren som står fram (anklageren i den nyeste norske bibelen), er ikke bare "satan", men selveste has satan.

return_of_drakkar
18.05.18 17:49
Remiel: Les 2.Samuel 24 (omkr 600 f.v.t) , og merk hvem som som beordrer folketelling. Her straffer Herren israelittene for et eller annet, men det er ingen Satan inne i bildet. Historien er gjentatt i 1.Krønikebok (omkring 350 f.v.t) men her har forfatteren endret noe! Nå er plutselig Satan på arenaen som den som tilskynder den onde handling.

Du burde undersøke litt mer før du kommer med slike utsagn.

1.kr 21:1 - jepp satan...
2.samuel 24:1  --- ?
Vi vet ikke...
Hvorfor ikke?

Fordi orginalspråket sier ikke noe om hvem som "ga beskjed".
Direkte oversatt til angletærsk står det (2 muligheter):
--- There was who moved David against them ---
--- For one moved David against them ---

positivogblid
18.05.18 21:49
return_of_drakkar: Jo, men sykdom er et resultat av syndefallet som satan stod bak.Gud har tillat at tingene har fortsatt.Jobs bok viser at gud tillater at hans tjenere kanbli prøvd.Dette kan vi lese fra Job 1:6 hvor satan benevnes som en av sønnene til gud. Den fyren som står fram (anklageren i den nyeste norske bibelen), er ikke bare "satan", men selveste has satan.

Ja det er uendelig mange sider ved lidelsen og det ondes problem i kristen teologi.  

Det er her våre"Gudsbilder" også kommer inn og forkynnelsen som man hører.

Det er helt klart ut i fra den kristne lære at lidelsen og ondskapen er et resultat av syndefallet.

Ved syndefallet ble også ondskap en del av menneskers natur.

Det blir så tydelig f eks. i 1. Mos 6,5: Herren så at menneskenes ondskap var stor på jorden. Alle tanker som rørte seg i deres hjerter, var onde dagen lang.

I verden har dere trengsler sier Jesus- og det gjelder like mye både rettferdige- og urettferdige.

Gud tillater..... men jeg tror absolutt ikke Guds vilje er at noen skal lide for lidelsens skyld nei !!

Det er absolutt ikke noen "Guds mening" med alt som skjer - er jeg overbevist om.

Det er vel heller det at Gud kan vende det vanskelige vi opplever til en god utgang slik vi ser i Jobs bok og at vi i lidelsen klamrer oss til Gud enda mer og derfor også kan ta lærdom og ikke ta alt  det gode vi har i livet for gitt. (blir mer ydmyke)

Men også viktig å tenke på at Jobs bok var i den gamle pakts vilkår...

Jobs bok kan ha noen fallgruver også teologisk sett....??

(Innlegget ble redigert 18.05.18 22:08)

Viracocha
18.05.18 22:36
positivogblid: Men også viktig å tenke på at Jobs bok var i den gamle pakts vilkår...

Ikke én tøddel av moseloven (aka de fem mosebøker) skal falle bort.

Dette gjelder til evig tid samme hva Paulus så, og ikke hørte, eller hørte, og ikke så...dvs. hans luftspeilinger og fata morgana'er er ikke i posisjon til å velte 1500 års gudshistorie for rettroende jøder.

Jødenes gudsord er ikke datostemplet best før etter dillene til Paulus, og hans påståtte opplevelser på vei til Damascus, hvor han intet hadde å bestille.

Viracocha
19.05.18 01:40
return_of_drakkar: Jobs bok viser at gud tillater at hans tjenere kanbli prøvd.

Det er jo slikt som raserer hele allmektigheten! Allmektigheter tillater ikke prøvelser, deri ligger hele forutsettningen for allmektighen.

Vet ikke guden allerede hvordan Job er? før den skaper den, kan guden umulig være allmektig.

Hvordan kan det ha seg at påståtte allmektige guder må prøve sitt avkom for å bevise noe som helst?

Dét er i beste fall en uallmektig handling, som passer ypperlig hos de som fyrer koks til bristepunktet for å vedlikeholde den tåpelige dogmen de er innbilt.

Hele vitsen med allmektighet er jo at dét er nettopp hva man er. Hvis ikke er det ikke noen forskjell mellom allmektige guder og mennesker.

Ønsker man seg sin gud opp og stå, må man finne på noe annet enn det tant og menneskelig fjas, som du produserer her, fordi det er uforenlig med allmektighet i enhver språklig forstand.

BlackEagle
19.05.18 03:17
positivogblid: Ved syndefallet ble også ondskap en del av menneskers natur.

Fortell gjerne hvordan. Etter å ha lest biber'n et par ganger, har jeg ikke vært i stand til å se at noen av de angivelige beboerne i Edens hage utviste noen særlig ondskap - men jeg er jo ikke allvitende, så opplys meg gjerne (bare husk at du sjøl sa "ble også ondskap en del av menneskers natur").

Mvh

BE

nysgjerrig og vitebegjærlig; alltid rede til å lære noe nytt - så sant det kan sannsynliggjøres å være riktig -

ellers driter han i det

BlackEagle
19.05.18 03:19
positivogblid: Det er helt klart ut i fra den kristne lære at lidelsen og ondskapen er et resultat av syndefallet.

Fortell gjerne hvordan det er "helt klart ut i fra den kristne lære at lidelsen og ondskapen er et resultat av syndefallet".

Mvh

BE

fortsatt vitebegjærlig

BlackEagle
19.05.18 03:20
positivogblid: I verden har dere trengsler sier Jesus

Hvor har du dét fra?

Mvh

BE

like vitebegjærlig, men har en viss avsmak for floskler

BlackEagle
19.05.18 03:22
positivogblid: Gud tillater..... men jeg tror absolutt ikke Guds vilje er at noen skal lide for lidelsens skyld nei !!

Da kan vi kanskje stryke ondskap som én av gudens egenskaper.

Men problemet gjenstår - hva var da årsaken til at den (guden) ga jamt faen i alle barna som led UNØDVENDIG under og etter jordskjelvet på Haiti?

Er det allmektigheten som ikke var helt vanntett likevel?

Eller har den (guden) glemt å kjøpe nye briller (nei, IKKE på Felleskjøpet, har jeg jo sagt!)?

Mvh

BE

undrende

BlackEagle
19.05.18 03:23
positivogblid: Det er vel heller det at Gud kan vende det vanskelige vi opplever til en god utgang

Sikkert, når du sier det.

Og hva sier de lidende barna på Haiti dil dét?

Mvh

BE

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester