Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Var Jesus

NYTT TEMA
Buddhina
BuddhinaInnlegg: 333
13.05.18 22:41

starten på en revolusjon?

Hvor han egentlig ville si opp hele bibelens tro, men pga skriftlærde fariseere, prester og m.m ble det mislykka? Og skapte i stedet en ny gammel religion/er?

:)

(Innlegget ble redigert 13.05.18 22:44)

Remiel
RemielInnlegg: 4922
13.05.18 23:16
Buddhina: starten på en revolusjon? Hvor han egentlig ville si opp hele bibelens tro, men pga skriftlærde fariseere, prester og m.m ble det mislykka? Og skapte i stedet en ny gammel religion/er? :)

En religionshistorisk revolusjon, ja. Europas og verdens kulturhistorie ville ha sett helt annerledes ut.

Annananas
AnnananasInnlegg: 1436
13.05.18 23:32
Buddhina: starten på en revolusjon?

Jeg vil heller si at han minnet oss om en evolusjon, eller vekst som fører til målet. Stagnasjon av ulike selvkloke varianter er vel alternativet? Der svarene er er våre egne, fra generasjon til generasjon, inkludert sekularisme, fordi det er betydningen av sekularisme, den troendes mantra. Tenker jeg, mens livet alltid er nytt i nuet der svarene og kilden fins evig. :-)

Narad
NaradInnlegg: 17669
14.05.18 16:38
Buddhina: starten på en revolusjon?

Ordet "revolv" betyr "vende om", og da rundt en akse som er i ro.

Jesus lærte sine disipler i enerom hvordan "vende seg om", og da med sin oppmerksomhet fra utover-vendt til innover i seg selv.

Der inne bak en dør eller forheng om vil, finnes hva Jesus og Hans disipler kalte sitt "indre uforgjengelige menneske" i et rom som er uten begynnelse og ende i en tid som er av samme singulære natur.

Det er dette mennesket i vårt indre som er skapt i guds bilde og ikke det ytre av jord som er skapt i bildet til de aper som for lenge siden var dets forfedre.

Et menneske har valget når gjelder hvilken natur i seg det skal følge på sin veg,..guds eller apens.

Dette valget har ingen andre av jordens skapninger.

Men først må jo mennesket få vite om sin gitte mulighet av noen i blant de som har fått den utviklet i seg ved hjelp av noen før seg.

Først i vår tid kan alle som lever på jorden få kjennskap til denne mulighet i den samme tid ved bruk av den teknologi vi mennesker har viklet ut fra sitt skjul..

Takk og pris sier jeg, for nå ser jeg de tunge skyene samler seg slik at Lynet igjen kan slå ned og opplyse hva verdens mørke av forestillinger, løgner og bedrag har skjult i alt for lang tid.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg