Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Russland og Kina.

NYTT TEMA
armageddon_5
armageddon_5Innlegg: 2897
18.05.18 09:17

Jeg tror (og en tro hører vel inne i et Religion og livssyns diskusjonsforum?) at Russland og Kina planlegger å ta over verdensherredømmet. 

Vi ser at i Kina har diktatoren sørget for å bli valgt på livstid og vi ser at i Russland har diktatoren gjort det samme (om enn på et annet vis). Russland og Kina har et forsvarssamarbeid ( noe som gjør disse to landene til militære stormakter), og sammen utgjør disse en reell trussel mot NATO. 

Den tredje verdenskrig vil sannsynligvis starte med et kolossalt angrep på den digitale Vesten. 

JTHammer
JTHammerInnlegg: 2225
18.05.18 09:30
armageddon_5: Jeg tror (og en tro hører vel inne i et Religion og livssyns diskusjonsforum?) at Russland og Kina planlegger å ta over verdensherredømmet.

Nei, dette hører vel mer inne på Forsvars eller Politikk - Internasjonalt forumet.

(Innlegget ble redigert 18.05.18 09:32)

armageddon_5
18.05.18 10:06
JTHammer: Nei, dette hører vel mer inne på Forsvars eller Politikk - Internasjonalt forumet.

Du har helt rett, men jeg prøver meg likevel (for det er så jævla trangt inne på Forsvars eller Politikk - Internasjonalt forumet).

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 44238
18.05.18 13:29
armageddon_5: (for det er så jævla trangt inne på Forsvars eller Politikk - Internasjonalt forumet)

Den skulle du egentlig hatt en tommel for, men koggeret mitt er tomt!

Mvh

BE

Oric-1
Oric-1Innlegg: 3649
18.05.18 18:55
armageddon_5: Jeg tror (og en tro hører vel inne i et Religion og livssyns diskusjonsforum?) at Russland og Kina planlegger å ta over verdensherredømmet.

Tenk deg om.....hva skulle motivet være?

armageddon_5
25.05.18 08:54

For meg er motivet for Russland og Chinas plan om å overta verdensherredømme innlysende. Innføring av et nytt politisk begrep; Sosialkapitalisme, et politisk system bygget på det ruinerte kommunistiske systemet, et system som både Russland og China en gang hadde. At det er effektivt ser vi spesielt i China, mens Russland fremdeles henger etter pga. alle de økonomiske sanksjonene mot systemet. 

Jeg tror at vi nå skal få se at historien fra andre verdenskrig skal gjenta seg, om enn i motsatt rekkefølge. 

W. Churchill dro, under andre verdenskrig, over dammen for å overbevise T. Roosevelt om å delta i krigen mot nasjonalsosialistene i Europa. USA vegret seg for å bli innblandet, men Churchill fikk hjelp av fascistene i Japan i så måte.

D. Trump skal snart dra over dammen for å overbevise Europa om å delta i den økonomiske krigen mot sosialkapitalistene i Russland og China.

armageddon_5
25.05.18 09:30
armageddon_5: Sosialkapitalisme,

......et begrep som ikke må forbindes med sosial kapitalisme.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg