Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jesus er min største kjærlighet.

NYTT TEMA
armageddon_5
armageddon_5Innlegg: 2999
02.06.18 11:49

Jeg har en inderlig bønn og et stort ønske, at dere aktører her i Religion og livssyn som tror på Jesus skal reise dere foran pc-en og sverge troskap til det dere tror på. Ta tastaturet fatt, kast dere over det og SKRIV det dere tenker og føler.

Jeg kan hjelpe dere i gang. Hva er det som får dere til å like Jesus? 

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 5762
02.06.18 14:07

Jesus var en ulastelig og rettskaffen mann på jorden. Hvem skulle ikke like en slik person? Spesielle med fyren var at han var Guds sønn - menneskesønn på jorden. Hvem ville ikke hatt en slik far?
På alle områder en person som er verdt å kjenne og verdt å like.

PS. Jeg sverget troskap da jeg giftet meg. Får holde med det. 

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 44431
02.06.18 14:40
PerryAndre: Jesus var en ulastelig og rettskaffen mann på jorden. Hvem skulle ikke like en slik person? Spesielle med fyren var at han var Guds sønn - menneskesønn på jorden.

Du er litt kjapp i svingene nå, vel?

Hvor "ulastelig og rettskaffen" fyren var, beror på rykter - og ryktene baserer seg dessuten på misforståelser. Dersom han var både ulastelig (ulastelig antrukket er også en noe usikker antakelse) og rettskaffen - hvorfor vekka han opp igjen bare Lars - og ingen andre i hele verden; ikke engang noen av dem som var blitt tatt av dage i direkte ond hensikt? Du drømmer, kamerat.

At fyren var "Guds sønn" har vi enda færre holdepunkter for å anta. Det er tvert i mot så mange ting som peker mot det at jeg gidder neiggu ikke å nevne noen - de er nevnt før; i hopetall.

Og attpåtil skal han i følge ditt utsagn ovenfor være både "Guds sønn" OG "menneskesønn" - samtidig! Du verden... hvor nedsnødd går det an å bli...

Mvh

BE

som fortsatt ikke skjønner at folk ikke gidder å bruke huet

Gorback
GorbackInnlegg: 2360
02.06.18 15:06
PerryAndre: menneskesønn på jorden

Han var vel bare halvt menneskesønn da - faren var jo den hellige ånd som jo er Gud! Vent, er ikke Jesus også Gud - da var han vel egentlig faren til seg selv vil jeg tro...

Colargul
ColargulInnlegg: 288
02.06.18 15:18

Med "menneskesønn" menes det vel en sønn som ender opp som menneske, i motsetning til evt. annet avkom som forblir guder (slik vi kjenner det fra f.eks norrøn mytologi). Men let's face it: Det er en innebygget motsetning i at guder skal kunne produsere sønner og døtre. Reproduksjon er jo naturens kompensasjon for dødelighet, og at et evig vesen skulle inneha slike mekanismer er mildt sagt lite sannsynlig. Men vi mennesker liker å tillegge guder menneskelige egenskaper - de blir litt lettere å forholde seg til på den måten. Hva Jesus selv EGENTLIG mente, får vi vel aldri vite, men han bad oss visstnok om å be "Fader Vår", og filosofien bak det må vel være at alle skal betrakte Gud som en far. Så det kan tenkes at det hele var litt mer symbolsk ment fra starten enn det etter hvert har blitt? Ikke vet jeg.

Viracocha
ViracochaInnlegg: 11063
02.06.18 19:48
Gorback: faren var jo den hellige ånd

Josef hadde sterke innvendinger i den saken.

(Innlegget ble redigert 02.06.18 19:48)

armageddon_5
06.06.18 10:25

Hvorfor er Jesus min største kjærlighet? Jo, fordi vesenet hans er barnet i oss alle. Om du elsker barnet i deg selv, elsker du samtidig Jesus. Jesus er et kjærlighetsbarn, født av foreldre som elsker barn. Derfor; gi barnet ditt ubegrenset med kjærlighet, lær det å gi mer til sin neste enn til seg selv og oppdra det uten fysisk eller psykisk avstraffelse.

(Innlegget ble redigert 06.06.18 10:28)

Zpiff
ZpiffInnlegg: 18968
06.06.18 10:40
armageddon_5: Hva er det som får dere til å like Jesus?

Han er utvilsomt(!) en grepa kar, samt livet og veien (ikke bruk slicks fra Hoosier eller Good Year, samt piggritt er å foretrekke -og kjetting er fy-fy..).
- Og for å ikke glemme, så er jo Han en Allmektighets Enbårne Sønn, hvilket selvsagt gir Stooore Fordeler/Frynsegoder, om man Slikker på de rette stedene. 

Så hvordan kan man annet enn å like denne gulle-lulle-klumpen..(?). 

Remiel
RemielInnlegg: 4727
06.06.18 12:16
PerryAndre: Jesus var en ulastelig og rettskaffen mann på jorden. Hvem skulle ikke like en slik person? Spesielle med fyren var at han var Guds sønn - menneskesønn på jorden. Hvem ville ikke hatt en slik far?
På alle områder en person som er verdt å kjenne og verdt å like. PS. Jeg sverget troskap da jeg giftet meg. Får holde med det.

Ifølge evangeliene hadde han iallefall 1 svakhet: Han ble dritsur når han ble motsagt. Og så tok han feil i dette med Gudsriket som skulle komme bråsnart.

armageddon_5
06.06.18 12:33
Remiel: Ifølge evangeliene hadde han iallefall 1 svakhet: Han ble dritsur når han ble motsagt. Og så tok han feil i dette med Gudsriket som skulle komme bråsnart.

Han tok overhodet ikke feil i at Gudsriket skulle komme bråsnart, for budskapet hans er at Gudsriket kommer "bråsnart" hvis du tør å elske dine fiender. 

Remiel
RemielInnlegg: 4727
17.06.18 20:37
armageddon_5: Han tok overhodet ikke feil i at Gudsriket skulle komme bråsnart, for budskapet hans er at Gudsriket kommer "bråsnart" hvis du tør å elske dine fiender.

Du er en større dikter enn historiker.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg