Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Når kommer Jesus?

NYTT TEMA
Annananas
AnnananasInnlegg: 1528
04.10.18 18:51
PapaSmurf: De tiltrekkes av det samme kjønn. So what? Å plukke ut enkelte ting fra bibelen og fokusere på det mens man hopper over alt det andre som står der og som tydelig er irrasjonellt. Slik er det de kristne holder på. Eller ikke alle da, det er en god del kristne som har forstått at religion må tilpasse seg tiden og at det ikke er tiden som må tilpasse seg religionen.

Ja tilpassning og åpenhet er nok viktig når tidene forandrer seg. Og det er vel slik barn møter verden før de blir formet av regjerende syn på saker og ting. De blir også formet av opplevelser på sin vei i møte med andre som også er formet av sin tid. Lik fallende dominobrikker, eller voksende bølger på et opprørt hav der våre forestillinger er vinden og stormen.

Men jeg tenker at barn kan være et forbilde på hvordan tilpasse seg, de er naturlig åpne, som er en forutsetning for tilpassning, mens det motsatte er et lukket sinn som vil tilpasse verden og andre etter sitt syn, noe som er unaturlig og lite tilpassningsdyktig. Dette med å møte andre med glede, vennlighet er ikke lett når en sitter i en steinborg av en forestilling i sitt møte med andre og lar sin anklagende pekefinger ta ens valg.

Med åpenhet og vennlighet i førersete kan en faktisk bryte årsaksporteføljen en blir formet inn i av denne verdens forestillinger. En kan fjerne en dominobrikke, slik at en selv ikke bare blir en virkning av de forrige dominobrikkenes fall og på den måten tre ut av vreden som preger manges meninger. Men åpenhet er en forutsetting, og modenhet da. Tenker jeg så langt.

RickiBK
RickiBKInnlegg: 72334
04.10.18 23:48
JOlsen: Da får du bare kalle det fordommer. Jeg kaller det redsel og frykt. Jeg vet hva jeg har opplevd da jeg var en ung gutt. Du må bare holde på. Jeg står på mitt. Flott at en som deg ikke har fordommer mot noe. Det står det respekt av.

Burde du ikke heller rette dette mot overgriperen, istedet for å stemple en hel gruppe uten egentlig å ha noen grunn til det? 

Zpiff
ZpiffInnlegg: 19585
05.10.18 09:22
RickiBK: Du får høre med disse kardinalene og prestene i den Katolske kirke om det da vet du. Og fortsette å undre deg over hvorfor slikt skjer.....

Jammen i kirken er det jo helt normalt og naturlig, og det er i kirken garantert gjensidig aksept mellom prest../korgutt.. for hellig bruk av "redskaper" -godkjent av den allmektige selv. 

Da er det langt viktigere å sette et negativt fokus på de som gjør slikt med gjensidig aksept, men som dessverre ikke har en guddommelig hellig velsignelse for det de gjør.
Velsignelsen, guddummeligheter og hellig pisspreik er selvsagt jo det viktigste i så måte -da får man jo i tillegg tilgivelse med på kjøpet. 

(Innlegget ble redigert 05.10.18 09:24)

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 46156
06.10.18 00:25
JOlsen: Det er vel å gjøre narr av folk.

(din kommentar til mitt spørsmål: "Er du reist noe sted?")

Hvis å stille et spørsmål om du er reist noe sted er å gjøre narr av folk, setter jeg pris på om du forklarer hvordan.

Du skriver videre: "Og du vet hvis du anstrenger deg at det er andre som skal reise til jorden, før eller senere.". Jeg setter pris på om du forklarer hvordan jeg skal kunne vite slikt som ingen andre heller kan vite. Til orientering kan jeg opplyse om at - NEI - det vet jeg slett ikke, og jeg har heller ikke gitt inntrykk av eller forsøkt å gjøre inntrykk av at jeg vet det - snarere tvert i mot. Det understreker mitt ønske om å få rede på hva som får deg til å uttrykke en slik skråsikker oppfatning (i og med at ditt utsagn gjengitt i anførselstegn ikke gir rom for den minste tvil om at "slik er det").

Du skriver videre i samme innlegg: "Du har en nedlatende tone og prøver knallhardt  å framstå som en som har stor kunnskap.". Jeg setter pris på om du gjengir minst ett innlegg som anskueliggjør at jeg generelt har en nedlatende tone, og også at du siterer minst ett av mine innlegg sammen med dato og klokkeslett for innlegget (sammen med trådtittel dersom innlegget eller innleggene er fra andre tråder enn denne) hvor det framgår at jeg ønsker å framstå som en som har stor kunnskap.

Du skriver videre i samme innlegg: "Selv en som deg må forstå at ikke alle er like flinke i å skrive og formulere seg.".  Javisst - det forstår jeg til fulle, og det er dét som er den direkte foranledningen til at jeg forsøker å gjøre folk oppmerksomme på at dersom de ikke uttrykker seg presist, risikerer de å bli misforstått. Jeg håper at min forsøksvise veiledning ikke villeder noen, men er fullt mottakelig for underbygget kritikk for dette.

Mvh

BE

Bml-93
Bml-93Innlegg: 782
07.10.18 19:35

Samuel Adegbenro. Også kjent som Jesus og frelseren, ble nettopp byttet innpå for Rosenborg. Jesus er tilbake.

RickiBK
11.10.18 01:41
Bml-93: Samuel Adegbenro. Også kjent som Jesus og frelseren, ble nettopp byttet innpå for Rosenborg. Jesus er tilbake.

Halleluja. 

Men akk. Hjalp ikke en dritt. 

JOlsen
JOlsenInnlegg: 2022
11.10.18 21:57

Han vil ikke være skadefri lenge. Brann vinner serien. 

JOlsen
11.10.18 22:26
BlackEagle: Du skriver videre i samme innlegg: "Selv en som deg må forstå at ikke alle er like flinke i å skrive og formulere seg.".  Javisst - det forstår jeg til fulle, og det er dét som er den direkte foranledningen til at jeg forsøker å gjøre folk oppmerksomme på at dersom de ikke uttrykker seg presist, risikerer de å bli misforstått. Jeg håper at min forsøksvise veiledning ikke villeder noen, men er fullt mottakelig for underbygget kritikk for dette. Mvh

Da er du veldig uklar. Når du blir gammel er ikke hodet helt med lenger. g det blir dårlig med argumenter, da du kanskje ikke vet hva det er. Jeg tror også jeg har uttrykt meg veldig klart. Skjønner ikke hva du lurer på. Jeg blir misforstått hele tiden av årsaker jeg har nevnt. Jeg skal ikke reise noe sted. Har nettopp vært i Harstad. Jeg skal ikke andre steder hvis du tror det. Du krever at folk skal dokumentere alt med klokkeslett og alt. Jeg vet ikke hvor jeg finner klokkeslett, det er ikke på min pc. Og igjen jeg er i tvil om Jesu sim tilbakekomst til jorden. Og hvor befinner han seg nå?

Annananas
11.10.18 23:08
JOlsen: Jeg tror også jeg har uttrykt meg veldig klart.

Problemet er at du fordømmer andre mennesker, som er din neste.

(Innlegget ble redigert 11.10.18 23:10)

JOlsen
12.10.18 09:58
Annananas: Problemet er at du fordømmer andre mennesker, som er din neste.

Jeg har ikke fordømt noen. Hva har du det fra? det bør du dokumentere og ikke slenge ut påstander! Du liker ikke religion og det er greit for meg. Men jeg tror på noe større. 

Annananas
12.10.18 12:37
JOlsen: Jeg har ikke fordømt noen. Hva har du det fra? det bør du dokumentere og ikke slenge ut påstander! Du liker ikke religion og det er greit for meg. Men jeg tror på noe større.

Jeg tenkte først og fremst på hva du har skrevet om homofile, det kaller jeg fordømmelse. En kan sammenligne det med rasisme, der tro på ideer gjør dem blinde og derfor vil skape en verden i sitt bilde i stedet for det naturlige, altså at verden går sin gang og en klarer å tilpasse seg. Tilpassning krever også åpenhet.

Når det gjelder religion så tenker jeg den har hatt og fortsatt gir mening til mange. Håp er en ting religion gir, ikke noen dårlig ting det.

Nå står det også i Bibelen ”søk og du skal finne”, det betyr jo at en bør være åpen og ikke godta ferdigtygde svar fra tidligere generasjoner. ”Søk og du skal finne”, betyr slik jeg ser det at en selv har et ansvar for å søke.  Og da kan en ikke være full av svar som referer til en bok uten liv i seg. Slik jeg ser det.   

JOlsen
12.10.18 12:45
Annananas: Jeg tenkte først og fremst på hva du har skrevet om homofile, det kaller jeg fordømmelse. En kan sammenligne det med rasisme, der tro på ideer gjør dem blinde og derfor vil skape en verden i sitt bilde i stedet for det naturlige, altså at verden går sin gang og en klarer å tilpasse seg. Tilpassning krever også åpenhet.

Det er positivt feil. Jeg har intet mot homofile bare de holder seg unna meg. Hvis du hadde giddet å følge med så har jeg skrevet om flere overgrep fra en homofil mann. Det gjør at jeg er skeptisk og det skjønner du nok. Jeg har kjent flere homofile-. Jeg er åpen om mitt forhold til homofile. Den boken du snakker om har gitt meg mye glede. 

Annananas
12.10.18 15:17
JOlsen: Det er positivt feil. Jeg har intet mot homofile bare de holder seg unna meg. Hvis du hadde giddet å følge med så har jeg skrevet om flere overgrep fra en homofil mann. Det gjør at jeg er skeptisk og det skjønner du nok. Jeg har kjent flere homofile-. Jeg er åpen om mitt forhold til homofile. Den boken du snakker om har gitt meg mye glede.

Den er grei. Nå er det slik at om en Svenske er dum, så betyr ikke det at alle Svensker er det. De er faktisk ganske så greie de Svenskene. Slik er det med homofile også.

Hva som er unormalt kan man si mye om. Slippe bomber i hodene på hverandre kommer inn under unormalparaplyen tenker jeg. Også fordeling kan være unormal. Når man gir noe til barn, så gir man like mye eller man gir etter behov, det er ganske normalt. Det er når noen legger beslag på ressurser at det blir unormalt. Hva legning har med normalt å gjøre vet ikke jeg. De har sex, det blir ikke barn av det og det er alt. Samme som sex med beskyttelse eller mastrubasjon for det blir ikke barn av det heller.

BlackEagle
12.10.18 16:06
JOlsen: Jeg vet ikke hvor jeg finner klokkeslett, det er ikke på min pc.

Det finner du ved å se på innlegget du vil kommentere og skriver f. eks. slik:

11.10.18 21:57

Så kan du gjerne skrive "se Peder Ås' innlegg av" foran dato og "kl." foran klokkeslett, slik:

Se ditt (eller Peder Ås') innlegg av 11.10.18 kl. 21:57.

Hvorvidt du kopierer dato og klokkeslett fra det aktuelle innlegget eller skriver det manuelt, er ett fett. 

Håper dette kunne være til hjelp.

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 12.10.18 16:07)

BlackEagle
12.10.18 16:10
JOlsen: Jeg blir misforstått hele tiden av årsaker jeg har nevnt.

Det er jo nettopp dét som er poenget med å være presis og nøyaktig -

slik at man reduserer risikoen for å bli misforstått. Men da må du nettopp være -

presis og nøyaktig.

Det kan ofte lønne seg å lese gjennom innlegget man har skrevet før man sender det - og gjerne også lese korrektur etter at man har sendt det (se redigeringsknappen - men vær oppmerksom på at den har en tidsbegrensning).

Mvh

BE

BlackEagle
12.10.18 16:14
JOlsen: Jeg skal ikke andre steder hvis du tror det.

Jeg er hedning, og tror ikke en dritt. Jeg stilte deg et spørsmål - for nettopp å oppklare en viss uklarhet om hvorvidt du var reist noe sted eller ikke.

Som jeg sa: prøv å være presis og nøyktig. Og igjen: det lønner seg å lese gjennom det man har skrevet, slik at man sjøl kan avdekke eventuelle uklarheter.

Mvh

BE

RickiBK
12.10.18 16:16
JOlsen: Det er positivt feil. Jeg har intet mot homofile bare de holder seg unna meg. Hvis du hadde giddet å følge med så har jeg skrevet om flere overgrep fra en homofil mann.

Som nevnt tidligere:

At EN homofil mann skal ha begått overgrep på deg, er ingen unnskyldning for å fordømme en hel gruppe mennesker. 

Jeg garanterer: Det er langt flere seksuelle overgrep som er utført av heterofile kontra homofile. 

Du bør holde deg til å fordømme denne ene som har forgrepet seg på deg, og ikke fordømme alle homofile. 

Som et sidespor: Jeg ville med langt større trygghet overlatt en av mine barnebarn i varetekt hos et ukjent homofilt par kontra et like ukjent heterofilt par. 

BlackEagle
12.10.18 16:16
JOlsen: Jeg har intet mot homofile bare de holder seg unna meg.

Jeg har ingenting i mot svensker, bare de holder seg unna meg.

Eller fotballspillere.

Eller trompetister.

Eller bedemenn.

Eller lurendreiere.

Samt ca. 1 million andre grupper.

Mvh

BE

som trives godt i sitt eget selskap

RickiBK
12.10.18 16:19
JOlsen: Det er positivt feil. Jeg har intet mot homofile bare de holder seg unna meg.

Forøvrig en uttalelse i klasse med: 

"Jeg har ingenting mot feminister, bare de holder seg unna meg. "
"Jeg har ingenting mot Afrikanere, bare de holder seg unna meg. "
"Jeg har ingenting mot Svensker, bare de holder seg unna meg. "
"Jeg har ingen ting mot Syrere, bare de holder seg unna meg. "

RickiBK
12.10.18 16:20

Det grenser til ufint å stjele mitt poeng rett før jeg presenterer det. 

Som guddommelighet høyere enn de fleste burde du sett at jeg kom med dette... 

Indignert gud. 

Langorm
LangormInnlegg: 8212
12.10.18 16:47

Jeg håper Jesus kommer snart. For nå ser det ut til, at menneskeheten trenger en Guddommelig inngripen. Gud er Gud. Gud er det norske navnet. Da ingen mennesker har sett Gud, skapes det bilder i fantasien om hvordan ham ser ut. Jeg vet ikke. Men kan Jesus, ha vært en mulighet til å tegne et bilde av GUD? I vesten tegner og maler vi Jesus, slik som vi ser oss selv.

JOlsen
12.10.18 17:45
BlackEagle: Jeg er hedning, og tror ikke en dritt. Jeg stilte deg et spørsmål - for nettopp å oppklare en viss uklarhet om hvorvidt du var reist noe sted eller ikke. Som jeg sa: prøv å være presis og nøyktig. Og igjen: det lønner seg å lese g

Jeg har nettopp vært i Harstad, det er jo en reise. 

JOlsen
12.10.18 17:49
RickiBK: Indignert gud.

Ser du er veldig begeistret for homofile, det er din fulle rett. Men du kan ikke forlange at jeg skal være like begeistret, av grunner som er nevnt før. Men du skjønner at jeg ikke kan hylle noe som har skadet meg på sjel og kropp? 

JOlsen
12.10.18 17:50
RickiBK: "Jeg har ingenting mot Svensker, bare de holder seg unna meg. "
"Jeg har ingen ting mot Syrere, bare de holder seg unna meg. "

Der er du inne på noe..... Bra du har en høyere moralsk standard. Ikke alle kan være så tolerante som deg. 

RickiBK
12.10.18 17:57
JOlsen: Ser du er veldig begeistret for homofile, det er din fulle rett. Men du kan ikke forlange at jeg skal være like begeistret, av grunner som er nevnt før. Men du skjønner at jeg ikke kan hylle noe som har skadet meg på sjel og kropp?

Du begår samme mistak som nær sagt enhver religiøs person jeg møter. 
Og det er dette med TRO. 

Jeg har da på ingen måte fremstilt noen begeistring for homofile. 
Hvorfor må du lyve hver gang du er uenig i det jeg skriver? 

Jeg har heller ike bedt deg være begeistret for de. 

Jeg sier deg KUN dette som burde være verdens letteste ting for deg å etterleve, 100% uavhengig av ditt generelle livssyn: 
Døm ikke andre for en persons urett. 

For jeg er 100% sikker på at du på ingen som helst slags måte kan underbygge at ALLE homofile har begått fysiske overgrep mot deg. Du har så langt kun snakket om EN homofil person som skal ha gjort dette, og dermed har du ingen grunn til å dømme alle de andre. 

Jeg forundrer meg over at en selverklært religiøst troende person kan dømme på en slik måte. For i den boken du betror deg til så står det helt klart hvem det er som eier retten til å dømme. 
Noe din religions siste reelle profet også understreket da han stanset steningen av kvinnen som hadde syndet. 

Tenk litt over det. 

JOlsen
12.10.18 20:23
RickiBK: eg forundrer meg over at en selverklært religiøst troende person kan dømme på en slik måte. For i den boken du betror deg til så står det helt klart hvem det er som eier retten til å dømme.

Selverklært kristen? Jeg fordømmer ikke alle homofile, det er feil.  Men jeg er skeptisk samme hva du sier. Jeg har lært en lekse og det skjønner ikke du. 99% av de homofile er sikkert bra mennesker. Men jeg omgås de ikke. Det får du respektere. Vi blir aldri enig. 

BlackEagle
13.10.18 01:49
JOlsen: Jeg har nettopp vært i Harstad, det er jo en reise.

I Harstad hørte jeg Åge, Tysland og Prudence for første gang i -72 - på en rask tjuvperm under min korte gjesteopptreden i forsvaret (jeg sa opp like etterpå - uten at jeg skal skylde det på Prudence).

Mvh

BE

BlackEagle
13.10.18 01:54
RickiBK: Det grenser til ufint å stjele mitt poeng rett før jeg presenterer det.
Som guddommelighet høyere enn de fleste burde du sett at jeg kom med dette...
Indignert gud.

Jeg lover herved på truse og vittighet at jeg skal undersøke om det finnes noe slektskap mellom oss her et sted - i så fall skal jeg vurdere å la deg få plass ved min høyre side.

MEN DET ER IKKE JEG SOM HAR KJØRT FRK. MARIA PÅ TJUKKEN - JEG ER GJELDA, FOR SVARTE!

Mvh

BE

gud - skyldig i det mye rart, men har ennå til gode å tape en farskapssak

P. S. Jeg finner det dog nødvendig å minne om at min aversjon mot bl. a. svensker ble publisert før din, så om noen har bemektiget seg sin nestes eiendom og asen, er det neppe meg

(Innlegget ble redigert 13.10.18 01:57)

bjarsvei
bjarsveiInnlegg: 3614
13.10.18 02:16

Janei at Josef hadde leggene til Maria på skuldra mens han trødde henne er vel liten tvil om..men hva gjorde denne Jesus, når han var 5  , 10. , 15  , 20  osv år gammel..når han var 30 ? Hva var etternavnet til Markus Matteus Lukas og Johannes ? En kan jo ikke vitenskapelig følge disse..kun henvist til det som står skrevet..og det er ingenting...av bevis...

RickiBK
13.10.18 03:08
JOlsen: Vi blir aldri enig.

Selvfølgelig ikke. 

Intolerante personer blir aldri enig med meg. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester