Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

"Forbønn og mirakler"

NYTT TEMA
Olmba
OlmbaInnlegg: 2417
20.11.18 15:48
staaalisen: Det lille jeg fikk anledning til å høre før fotballkampen, viser at VG ikke har grunnlag for anklagene. Ikke i det hele tatt, faktisk.

Hvorfor tar du det for gitt at det som ble sagt i programmet er sannheten?

Sjelden det oppstår ild uten røyk, noe jeg er ganske sikker på gjelder denne saken også.

(Innlegget ble redigert 20.11.18 15:55)

Keva
KevaInnlegg: 18245
20.11.18 17:26
Pogba6: Sitter det faktisk voksne folk her å mener for fullt alvor at noen kan helbrede sykdom ved håndspåleggelse og røverhistorier?

Redd for det, ja...

Jobs
JobsInnlegg: 10937
20.11.18 17:40
Pogba6: Sitter det faktisk voksne folk her å mener for fullt alvor at noen kan helbrede sykdom ved håndspåleggelse og røverhistorier?

Se her da,en av 50 tusen.

https://www.vg.no/forbruker/helse/i/j6amo/snaasamannen-kurerte-min-soenn

joplina
joplinaInnlegg: 61735
20.11.18 18:44

Ja takk og Amen til det :

"ANDERS TORP, foredragsholder

Under min oppvekst som pastorsønn i en kristenfundamentalistisk menighet, så erfarte jeg hvor lite som skulle til for å skyve bort samfunnet rundt meg. Et flik av pupp eller artikler om utroskap var alt som skulle til før en avis ble demonisert.

Aviser som kritiserte kristne og kristendom sto det derimot verre til med: De ble sett på som djevelens advokater og kristendomshatere.

En del kristne stoler ikke på VGs avsløring om Svein-Magne Pedersen. På tross av mangel på redelighet og ansvar i Pedersens nødhjelp til India, så mister ikke Pedersen eller hans bistandsorganisasjon «Misjonen Jesus Leger» tilliten blant kristne parallellsamfunn. Kritikk mot kristne aktører skaper gjerne ytterligere mistillit mot medier fremfor den kristne aktøren som er i medias søkelys. Berettiget kritikk blir ofte avfeid med «forfølgelse imot Guds tjenere»-kortet, og kritikk kan bli besvart av lederne med at Djevelen først søker etter å ødelegge Guds viktigste og sterkeste støttespillere.

Faktumet at kristne fundamentalister ofte ikke utvikler en selvstendig kritisk sans, ettersom religiøse ledere og Bibelen svarer på alt. Tvilen kommer fra Djevelen.

På tross av de kritikkverdige momentene mirakelpredikanten Svein-Magne Pedersen gir VG rett i, så stoler ikke kristne i parallellsamfunn på hva sekulære medier skriver. Men takket være den kristne avisen Dagen, som har gjengitt saken om Pedersen, så er det et håp i kampen om troverdigheten til hva VGs gravejournalistikk har avslørt. Dagen, som stadig vekk utviser ryggrad i slike saker, burde motta mer pressestøtte ettersom TV Visjon Norge og NorgeIDAG oppfordrer til boikott av Dagen, grunnet berettiget kritikk av kristne ledere og kristendom.

Et økende antall kristne virker til å rømme fra avisene som berører kritiske elementer blant kristne. Ideelt skal visstnok ikke kristne kritiseres overhodet, men beskyttes fra all kritikk, mens alle andre enn dem selv kommer gjerne kan komme i søkelyset. Slike holdninger burde ikke gå ubemerket hen. Langsiktige konsekvenser er mer polariserte og større parallelle samfunn som ikke forholder seg til fakta.

De som lever i parallelle samfunn må bli møtt med motsigelser når fakta undergraves. Hvis ikke styrkes miljøets overbevisninger og radikaliseringen tiltar. Politikere må også ta andre grep for å svekke utviklingen av parallelle samfunn i Norge, som å eksempelvis utføre tilsyn med religiøse friskoler som ikke følger skolepensum og svartmaler omverdenen "

Olmba
OlmbaInnlegg: 2417
20.11.18 18:58
joplina: Faktumet at kristne fundamentalister ofte ikke utvikler en selvstendig kritisk sans, ettersom religiøse ledere og Bibelen svarer på alt. Tvilen kommer fra Djevelen.

Og da mister man evnen til å tenke rasjonelt, en form for hjernevasking.

joplina
joplinaInnlegg: 61735
20.11.18 19:18

...Og pengeeventyret bare fortsetter og fortsetter...

"Mirakelpredikant Svein-Magne Pedersen har i en årrekke leid ut sin private villa i Vancouver – til sin egen organisasjon i Canada. Dette, samt over 125.000 kroner for møbler i boligen, har hans norske tilhengere vært med på å betale.

I helgen kunne VG avsløre at predikanten Svein-Magne Pedersen og hans norske stiftelse, Misjonen Jesus Leger, har bedt nordmenn om penger til nødhjelpsprosjekter som ikke eksisterer.

Gjennom blant annet gaver og store inntekter fra teletorgtjenester, har Pedersens stiftelse i Norge bygget opp et titalls millioner i egenkapital, samtidig som predikanten har hentet ut millioner i lønn.

Dersom hans norske stiftelse legges ned, kan et titalls millioner overføres til den kanadiske organisasjonen Jesus Heals – som Pedersen og familien styrer.

VG kan i dag fortelle at millionbeløp fra Norge – gjennom den kanadiske organisasjonen – har blitt brukt til å betale husleie til Svein-Magne Pedersen selv.

Siden 2004 har organisasjoner som den Pedersen har opprettet i Canada (Jesus Heals), ikke vært pålagt å levere inn regnskapsinformasjon til myndighetene. Men VG har fått innsyn i regnskap Jesus Heals leverte før kravet falt bort.

Dokumentene viser at Svein-Magne Pedersen fra 1995 til 2002 fikk utbetalt over én million kroner (oppgitt i dagens valuta) – for å leie ut sin egen villa til organisasjonen. Leieavtalen har blitt videreført, og totalt har predikanten hittil fått inntekter fra utleien i 23 år.

VG har spurt Pedersen om hvor mye han har mottatt i leieinntekter fra organisasjonen, uten at han har besvart dette.

Det er Pedersens norske tilhengere som har betalt leien av huset, gjennom gaver og kollekt til Misjonen Jesus Leger, samt bruk av deres norske teletorgtjenester.

Overføringer fra Pedersens norske stiftelse, Misjonen Jesus Leger, utgjorde så godt som hele inntektsgrunnlaget til den kanadiske organisasjonen i 1995 til 2002. VG har spurt predikanten om hvor store beløp som er overført etter 2002, uten at han har besvart dette.

Regnskapene fram til 2002 viser dessuten at Pedersens norske følgere har vært med å finansiere møblene i hans private villa. til en verdi av 125 000.

I løpet av åtte år har også over 342.000 kroner (dagens valuta) blitt brukt på Jesus Heals’ bilutgifter. Over 300.000 har blitt benyttet til telefon.

Det norske stiftelsestilsynet peker på at det i Stiftelsesloven paragraf 30 angis krav til forsvarlig forvaltning. I paragraf 37 heter det at «et styremedlem eller en daglig leder må ikke delta i behandlingen eller avgjørelsen av spørsmål som har slik særlig betydning for ham eller henne selv eller for hans eller hennes nærstående, at vedkommende må anses for å ha en fremtredende personlig eller økonomisk særinteresse i saken».

– Hvis et styre skal leie av en som sitter i styret, må den personen ut på gangen når de skal fastsette leieavtale. Da er han eller hun som eier huset selv, eller personens nærstående, inhabile, fordi leieavtalen kan ha betydning for dem, sier professor Bråthen.

I årsregnskapene til Pedersens organisasjon i Canada, kommer det frem at predikanten og kona, Solveig Pedersen, var direktører da det ble besluttet at de skulle leie dette huset.

VG har stilt spørsmål til Pedersen om det var han og kona som tok den avgjørelsen, uten å få svar. "

Ka9nen
Ka9nenInnlegg: 9304
20.11.18 19:55

Unødvendig å dra inn snåsamannen. Han virker som en kjernekar.

Keva
KevaInnlegg: 18245
20.11.18 21:29

Og da er tidenes rotur i gang i Debatten på NRK...

Trdstud
TrdstudInnlegg: 3595
20.11.18 21:36
Keva: Og da er tidenes rotur i gang i Debatten på NRK...

Haha, episk - går Terje Vigen en høy gang.

Det er jo revy- eller julebordsmateriale dette her.

Eller kanskje en tragedie, velg selv.

Håper fyren snakker seg rett inn i en ettroms på Ila fengsel, for en fyr.

(Innlegget ble redigert 20.11.18 21:38)

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 46147
20.11.18 21:39

Selvsagt! Du vet visst lite om hvordan jeg kan legge hånd på folk, din gjøk! For ikke å snakke om alle de røverhistoriene jeg kan!

"Ignorant! Barbar!"

(fra Asterix)

Mvh

BE

BlackEagle
20.11.18 21:42
Jobs: Se her da,en av 50 tusen.

Like realistisk som alltid, Jobs?

Mvh

BE

Ka9nen
21.11.18 06:39
BlackEagle: "Ignorant! Barbar!" (fra Asterix)

Jøss, er det flere her på VGD som har lest sin Asterix & Obelix altså. 

Imponert.

BlackEagle
21.11.18 10:51
Ka9nen: Jøss, er det flere her på VGD som har lest sin Asterix & Obelix altså.

Asterix og Obelix burde være pensum i grunnskolen! (i litterære fag)

Gjerne sammen med Tommy og Tigern; samt Pondus! (i samfunnsfag/O-fag)

Mvh

BE

BlackEagle
21.11.18 10:54
staaalisen: For de som blir helbredet, er ikke helbredelse svindel.

Så om du satser 1000 kroner i poker eller tipping og etter å ha tapt alt unntatt den siste tieren som du vinner en hundrelapp på i siste runde, så har du altså vunnet?

Hm. Interessant. Minn meg på at jeg skal ta en runde eller to med poker med deg ved anledning.

Mvh

BE

som også er flink til å lure seg sjøl, men det får da være måte på

Ka9nen
21.11.18 13:44
BlackEagle: Asterix og Obelix burde være pensum i grunnskolen! (i litterære fag) Gjerne sammen med Tommy og Tigern; samt Pondus! (i samfunnsfag/O-fag) Mvh BE

Tommel ! Hvis jeg hadde hatt en... Du får få en senere

staaalisen
staaalisenInnlegg: 5355
21.11.18 19:25
zetta: Jeg forsvarer ikke svindel.

Slik må du ikke starte et innlegg, for ingen har beskyldt, eller kan med rimelighet beskylde deg for å støtte svindel. Med en slik unnskyldende start havner du på defensiven mot antigjengen før du er ferdig med første setning. 

For det er Svein Magne Pedersens kritikere som har behov for å snu retorikken deres mot dem selv. Det er de, og ikke du, zetta, som har drevet med uredeligheter under denne tråder. Trådstarter og hennes gjeng, har aldri har vært, og er ennå ikke er interessert i å få vite hva som virkelig har skjedd.

Men, og det er jeg godt kjent med fra MØ-forumet: Fakta bryr de seg mindre om. Når situasjonen innbyr til det er det personangrep og sjikane som prioriteres. Og nå er det Svein Magne Pedersen og norske kristne som de vender seg mot. 

Tenk om muslimske menigheter hadde vært utsatt for det samme. Nei, forresten, det går nok ikke, for da ville kritikerne risikert tiltale og straff etter rasismeparagrafene i norsk straffelov. Så demoniserende er faktisk den nye bølgen med angrep mot Svein Magne Pedersen, hans familie og hans menighet.

staaalisen
21.11.18 19:37
BlackEagle: Så om du satser 1000 kroner i poker eller tipping og etter å ha tapt alt unntatt den siste tieren som du vinner en hundrelapp på i siste runde, så har du altså vunnet?
Hm. Interessant. Minn meg på at jeg skal ta en runde eller to med poker med deg ved anledning.
Mvh
BE
som også er flink til å lure seg sjøl, men det får da være måte på

Det er din egen veg til å tape en formue ved pokerbordet du beskriver, skjønner jeg, he-he….

Det som jeg kan si, er at jeg ser en umiddelbar svakhet ved den strategien som du beskriver her. Du bruker for lite penger - du satser for lite. Med det bryter du det første bud i gamblernes og gangsternes verden: HA PENGER.

Ha penger - det er viktig det - beskrevet bl.a. av Al Capone i mellomkrigstidens lovløse Chicago. Du som synes å være fornøyd med lite, risikerer å tape alt. Enten det er snakk om gambling eller debatt. 

staaalisen
21.11.18 20:09

Jeg har ikke sett noen som mener det under denne tråden.

staaalisen
21.11.18 20:26
Trdstud: Håper fyren snakker seg rett inn i en ettroms på Ila fengsel, for en fyr.

Jeg tviler ikke på at du formidler et reelt håp, men det vil du nok ikke få innfridd. For Pedersens intervjuer av i går, viste tydelig at det ikke var snakk om svindel fra hans side. Det er absolutt ikke grunnlag for noen av de beskyldninger som trådstarter og Joplina m.fl. retter mot han her.

Barnehjemmet var bygd og har vært drevet helt til terrorister drepte lederen, og pengene som er samlet inn har gått til hjelpearbeid og evangelisering. I hovedsak til evangelisering faktisk, og det er nok ekstra irriterende for antigjengen som svinger seg her.

Nå bor de foreldreløse barna i fosterhjem i India.

For terrorfaren fra ekstreme hinduer og muslimer i denne regionen er for stor til at det er mulig å drive et kristent barnehjem i egne bygninger. Men akkurat det er nok trådstarter og hennes støttespillere ikke interessert å få noe fokus mot. Det vil bare "komplisere bildet" deres av Pedersen som svindler.

Men faktum er at det ikke er ulovlig for en norsk og canadisk borger å ha en stiftelse i Canada. Og det er et krav i norsk lov at vedtektene viser hvordan midlene i en norsk stiftelse skal disponeres dersom den oppløses og legges ned. Og det er ikke ulovlig for Svein Magne Pedersen å leie ut sitt hus i Canada til en stiftelse som driver med evangelisering i Canada.

Altså er det ikke påvist et eneste lite lovbrudd i alle de anklagene som trådstarter, og flere med henne, retter mot Svein Magne Pedersen.

BlackEagle
21.11.18 20:29
staaalisen: Det er din egen veg til å tape en formue ved pokerbordet du beskriver, skjønner jeg, he-he….
Det som jeg kan si, er at jeg ser en umiddelbar svakhet ved den strategien som du beskriver her. Du bruker for lite penger - du satser for lite. Med det bryter du det første bud i gamblernes og gangsternes verden: HA PENGER.
Ha penger - det er viktig det - beskrevet bl.a. av Al Capone i mellomkrigstidens lovløse Chicago. Du som synes å være fornøyd med lite, risikerer å tape alt. Enten det er snakk om gambling eller debatt.

1. Ettersom du kaller 1000 kroner og hundrelapper for en formue, er det en viss sannsynlighet for at du tjener enda dårligere enn meg.

Av det kan det utledes at det også er en viss sannsynlighet for at du har dårlig utdannelse - og enda dårligere enn meg. Det finnes visstnok en viss sammenheng mellom nivå på utdannelse og nivå på inntekt.

Av det kan det videre utledes at det også kan være en viss sannsynlighet for at du har relativt lite vett (og enda mindre enn meg), ettersom det nok også kan sies å være et visst sammenfall mellom lite vett og lav utdannelse.

Du får unnskylde hvis det ovenstående ikke er helt riktig, men ettersom jeg ikke kjenner deg, er statistikk alt jeg har å gå ut fra.

2. Ditt 2. avsnitt ovenfor kan for så vidt underbygge at statistikken er bare statistikk (altså uten nødvendigvis å stemme for hvert enkelt kasus), ettersom du samtidig med det du anfører i ditt 1. avsnitt her hevder at jeg bruker for lite penger (hvilket nesten må sees i sammenheng med beløpsstørrelsene jeg nevnte - nemlig 1000 kroner og hundrelapper). Imidlertid kan det også underbygge nettopp det statistikken sier om sammenfall mellom dårlig økonomi, dårlig utdannelse og lite vett - fordi du her motsier deg sjøl (du kaller 1000 kroner og hundrelapper for "en formue"; samtidig som du mener at jeg bruker for lite penger). Videre kan det også underbygge statistikken på en annen måte - nemlig at du ikke vet hva du snakker om. 

3. Inntrykket i pkt. 2 forsterkes av det du sier til slutt i samme avsnitt - nemlig at jeg er fornøyd med lite (det du nettopp har kalt en formue).

Jeg foreslår i all ydmykhet derfor at du først gjør et forsøk på å finne ut hva du mener. Du skjønner; du styrker ikke akkurat din troverdighet og anseelse ved å mene at to innbyrdes motstridende og gjensidig utelukkende teser er sanne samtidig.

Om jeg snakker over hodet på deg, ber jeg allerhøfligst om unnskyldning, da det overhodet ikke var min mening å plassere meg sjøl som overhode.

He-he.

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 21.11.18 20:32)

BlackEagle
21.11.18 20:51
staaalisen: For Pedersens intervjuer av i går, viste tydelig at det ikke var snakk om svindel fra hans side.

Jeg er redd du er blitt offer for en aldri så liten misforståelse her. Du skjønner; hvis en person A mistenkes for et lovbrudd, legges det ikke bare vekt på den personens forklaring. Om personen faktisk har begått lovbruddet, men ikke ønsker å bli straffeforfulgt for det, er det en ikke ubetydelig sannsynlighet for at han vil nekte for å ha begått det lovbruddet. Men eventuelle vitneforklaringer vektlegges - og også annet bevismateriale. Ofte ser man at den mistenktes forklaring ikke korrelerer med det øvrige bevismateriale og/eller eventuelle vitneforklaringer - og dersom det kan bevises hinsides enhver rimelig tvil, blir person A straffet - uavhengig av om han sjøl sverger ved sin avdøde oldemor, fanden og hans oldemor samt alle andre oldemødre i hele landet - og i tillegg påberoper seg alle tenkelige og utenkelige guders støtte og fribillett til et dørgende kjedelig paradis i all evighet.

For å si det på mer forståelig norsk: Du driter på draget. Det eneste hr. Pedersens intervju viste, er at han benekter å ha begått svindel. Det vil han selvfølgelig gjøre dersom han ikke har begått svindel - og det vil han selvfølgelig også gjøre dersom han har begått svindel.

He-he, som du så behendig avslutter ditt innlegg til meg med.

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 21.11.18 20:54)

staaalisen
21.11.18 20:53
Jobs: Og for ikke og nevne Snåsamannen som også har nådegaven og helbrede som er omtalt i Bibelen.Hele 50 tusen har fått hjelp der også pølse Hansen og en kjent tideligre kvinnelig politi topp som er sikker på at de fikk hjelp.Har selv opplevd Gud så jeg vet Han lever.

Joralf Gjerstad sier selv at han bruker den gode kraften til beste for de menneskene som oppsøker han for hjelp. Han har også sagt at denne kraften er gitt han av Gud. Hvem skulle ellers ha gitt han det, spurte han seg selv foran TV-kameraene en gang.

Svein Magne Pedersen sier at han kan ikke helbrede noen, men han videreformidler Guds kraft. En kraft som kan gi helbredelse og et bedre liv for de som oppsøker han.

Begge to mener altså at det er snakk om en kraft som de ikke kan styre med deres egen frie vilje.

Mange av deres kunder mener at de både er helbredet for sykdom, og har fått hjelp etter å fått dem i tale. Det er faktisk ikke nødvendig å møte dem heller.  En telefonsamtale, eller et TV-program kan også gjøre nytten.

Men så er det blitt slik at den ene er blitt folkehelt, mens den andre henges ut som svindler. Jeg vil tro at hovedårsaken til forskjellsbehandlingen blant de politisk korrekte norskene, er at den ene alltid vektlegger evangelisering, og det å spre det glade budskapet til folk i hele verden. Mens den andre stort sett har holdt seg til den lille menigheten i Snåsa. Likevel er det slik at det kristne innholdet i begges virksomhet ikke er til å misforstå.

I Norge har det da lett for å bli slik at den enes suksess i kristen sammenheng bare avler misunnelse og hat. Mens man rister på hodet for det angivelig stakkarslige i det kristne arbeidet som er drevet i et lite bygdesamfunn.

Og kan det angivelig stakkarslige arbeidet skrytes opp i skyene, bare for å demonisere det verdensomspennende evangeliseringen til Svein Magne Pedersen, er intet bedre enn det. Vi ser at enkelte har forsøkt seg i den retningen her. 

Det er typisk norsk å smiske hvis smiskingen kan ramme noen som man føler seg underlegen overfor.

BlackEagle
21.11.18 20:57
staaalisen: Slik må du ikke starte et innlegg, for ingen har beskyldt, eller kan med rimelighet beskylde deg for å støtte svindel.

(fra ditt svar til zetta)

Joda, slik kan man utmerket godt starte et innlegg. Zetta gjør for ordens skyld oppmerksom på at han ikke støtter svindel - og det er både i orden og helt redelig.

Du tror ikke du burde konsultere bøker som f. eks. biber'n for å se hvordan man burde forholde seg til andre mennesker?

He-he.

Mvh

BE

BlackEagle
21.11.18 20:58
staaalisen: Han har også sagt at denne kraften er gitt han av Gud.

Kan du fortelle hvor og når han har sagt dét?

He-he.

Mvh

BE

staaalisen
21.11.18 20:59
BlackEagle: 1. Ettersom du kaller 1000 kroner og hundrelapper for en formue, er det en viss sannsynlighet for at du tjener enda dårligere enn meg.
Av det kan det utledes at det også er en viss sannsynlighet for at du har dårlig utdannelse - og enda dårligere enn meg. Det finnes visstnok en viss sammenheng mellom nivå på utdannelse og nivå på inntekt.
Av det kan det videre utledes at det også kan være en viss sannsynlighet for at du har relativt lite vett (og enda mindre enn meg), ettersom det nok også kan sies å være et visst sammenfall mellom lite vett og lav utdannelse.
Du får unnskylde hvis det ovenstående ikke er helt riktig, men ettersom jeg ikke kjenner deg, er statistikk alt jeg har å gå ut fra.
2. Ditt 2. avsnitt ovenfor kan for så vidt underbygge at statistikken er bare statistikk (altså uten nødvendigvis å stemme for hvert enkelt kasus), ettersom du samtidig med det du anfører i ditt 1. avsnitt her hevder at jeg bruker for lite penger (hvilket nesten må sees i sammenheng med beløpsstørrelsene jeg nevnte - nemlig 1000 kroner og hundrelapper). Imidlertid kan det også underbygge nettopp det statistikken sier om sammenfall mellom dårlig økonomi, dårlig utdannelse og lite vett - fordi du her motsier deg sjøl (du kaller 1000 kroner og hundrelapper for "en formue"; samtidig som du mener at jeg bruker for lite penger). Videre kan det også underbygge statistikken på en annen måte - nemlig at du ikke vet hva du snakker om.
3. Inntrykket i pkt. 2 forsterkes av det du sier til slutt i samme avsnitt - nemlig at jeg er fornøyd med lite (det du nettopp har kalt en formue).
Jeg foreslår i all ydmykhet derfor at du først gjør et forsøk på å finne ut hva du mener. Du skjønner; du styrker ikke akkurat din troverdighet og anseelse ved å mene at to innbyrdes motstridende og gjensidig utelukkende teser er sanne samtidig.
Om jeg snakker over hodet på deg, ber jeg allerhøfligst om unnskyldning, da det overhodet ikke var min mening å plassere meg sjøl som overhode.

Det svei tydeligvis når småligheten, både i din tankegang og dine argumenter, ble avslørt.

BlackEagle
21.11.18 20:59
staaalisen: Begge to mener altså at det er snakk om en kraft som de ikke kan styre med deres egen frie vilje.

Det kan vi eventuelt komme tilbake til når du har svart på mitt forrige innlegg.

He-he.

Mvh

BE

staaalisen
21.11.18 21:00
BlackEagle: Kan du fortelle hvor og når han har sagt dét?

Det har han sagt i et TV-program som jeg har sett. Eller i en film, er ikke helt sikker.

BlackEagle
21.11.18 21:01
staaalisen: Det svei tydeligvis når småligheten, både i din tankegang og dine argumenter, ble avslørt.

Det er mulig - men det vet ingen med mindre du både kan forklare hva du mener er min tankegang, belyse at det stemmer overens med det som faktisk er min tankegang - og gjør rede for hvilke argumenter jeg har framlagt og hva de er argumenter for.

He-he.

Mvh

BE

staaalisen
21.11.18 21:06
BlackEagle: Jeg er redd du er blitt offer for en aldri så liten misforståelse her. Du skjønner; hvis en person A mistenkes for et lovbrudd, legges det ikke bare vekt på den personens forklaring

I motsetning til trådstarter og flere i henne flokk, så ventet jeg med å gi min vurdering til etter at den forfulgte og mistenkte evangelisten hadde fått gitt sin versjon. Siden politiet angivelig har involvert seg, er han kanskje for mistenkt å regne? Hva tror du, svarte ørn?

En av debattantene her mente til og med at det absolutt ikke var nødvendig å lytte til det han måtte ha å si i sakens anledning. For henne var det mer enn nok å bygge på VGs versjon. Det skulle angivelig være tilstrekkelig til både å fordømme og dømme han. 

BlackEagle
21.11.18 21:07
staaalisen: Det har han sagt i et TV-program som jeg har sett. Eller i en film, er ikke helt sikker.

Jeg beklager dypt, men uten kildeangivelse (dvs. uten å kunne gjøre rede for hvor du har hans angivelige uttalelse fra) er ditt utsagn om hva han har sagt en påstand - og inntil videre ubekreftet. Det er som enkelte kjenner til anslagsvis 2,8 millimeter fra løgn.

Jeg forstår det slik at du anser deg sjøl som kristeliøs (det noen kaller "kristen"). Det er selvfølgelig helt OK, men da bør du før du går videre med ubekreftede rykter, sladder og løse rykter sjekke bl. a. §8 i de såkalte "budene" i det skriftlige grunnlaget for den religionen du mener å sokne inn under.

He-he.

Mvh

BE

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester