Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva faen?

NYTT TEMA
BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 46954
13.03.19 11:58

""Hva faen?" sa han som en rimelig avslutning."

(fra "Den som står med begge beina på jorda, står stille" av Tor Åge Bringsværd - urinalscena)

...og jeg gjør hans ord til mine: Hva faen?

Årsaken til mitt utbrudd er noe jeg nettopp så på NRK txt-tv, og jeg ber litt om unnskyldning til alle seriøse kristeliøse her inne - det er nesten - nesten, ja - bare tilfeldig at jeg poster dette innlegget på religionsforumet, men jeg ha'kke tid til å lete etter et mer egnet forum - og det dreier seg jo om overtro samma faen.

Men det sto på txt-tv at - hold dere fast - astrologiskolen Hercules - ASTROLOGI-skolen, mind you - har fått godkjent sin FAGSKOLE-utdanning slik at alle som vil bli spåmenn, sjamaner, medisinmenn, orakler og profeter KAN FÅ LÅN OG STIPEND I STATENS LÅNEKASSE!

WHAT IS THIS WORLD COMING TO!!!

Du snakker om fornuftig bruk av ressurser/offentlige midler! Nå får det faen hakke meg være nok!

MOD: NEI - jeg banner ikke. Jeg er IKKE-troende, og tror derfor ikke at faen, Shiva, "Gud fader", og Gabriel i Lia (eller no' sånt) eksisterer. At "faen" skal kunne defineres som banning forutsetter at man anser at slike entiteter eksisterer, og det gjør ikke jeg. Følgelig eksisterer ikke banning for meg.

DETTE ER ENGLESKOLEN I NY INNPAKNING!

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 13.03.19 11:59)

puma1
puma1Innlegg: 20282
13.03.19 12:35
BlackEagle: slik at alle som vil bli spåmenn, sjamaner, medisinmenn, orakler og profeter KAN FÅ LÅN OG STIPEND I STATENS LÅNEKASSE!

Teologistudentene får også lån og stipend. Har jeg hørt. 

JTHammer
JTHammerInnlegg: 2353
13.03.19 13:29
BlackEagle: så på NRK txt-tv

Text-TV eksisterer enda?!?? 0_0

Men ja, var ganske hårreisende å lese det ja.

Positive da er at kanskje vi endelig kan få en statsstøttet Jedi-skole i n¨r framtid? :P :D

"MOD: NEI - jeg banner ikke. Jeg er IKKE-troende, og tror derfor ikke at faen, Shiva, "Gud fader", og Gabriel i Lia (eller no' sånt) eksisterer. At "faen" skal kunne defineres som banning forutsetter at man anser at slike entiteter eksisterer, og det gjør ikke jeg. Følgelig eksisterer ikke banning for meg."

Ehm ..... ikke at jeg er uenig med deg men ..... du har vel hørt om disse "Sovereign Citizens" over dammen i statene vel? :P
De kommer ikke akkurat langt med bortimot akkurat samme argumentet/holdningen. ;)

(Innlegget ble redigert 13.03.19 13:32)

BlackEagle
13.03.19 14:38
JTHammer: Ehm ..... ikke at jeg er uenig med deg men ..... du har vel hørt om disse "Sovereign Citizens" over dammen i statene vel? :P
De kommer ikke akkurat langt med bortimot akkurat samme argumentet/holdningen.

Jeg fraber meg denslags sammenlikninger!

Mvh

BE

Og ja - txt-tv eksisterer ennå - på statskanalen!

:o)

Finnsannhet
FinnsannhetInnlegg: 13497
13.03.19 21:51
BlackEagle: Men det sto på txt-tv at - hold dere fast - astrologiskolen Hercules - ASTROLOGI-skolen, mind you - har fått godkjent sin FAGSKOLE-utdanning slik at alle som vil bli spåmenn, sjamaner, medisinmenn, orakler og profeter KAN FÅ LÅN OG STIPEND I STATENS LÅNEKASSE!

SÅ dårlig "teologi" (Guds og menneskelære) som astrologien, burde være uten støtte, etter min mening. Den er jo bare tullete og skadelig.  Jeg kan ikke si som deg, men jeg kan strekke meg til "Søren, heller" eller "Fillern også". Satan er for ynkelig til at jeg sier "hans" vanlige benevnelser. Og Gud (altså min Gud) er for meg for verdig til å benevne  som besvergelse eller stadfestelse.  Mvh.

Finnsannhet
13.03.19 21:51
BlackEagle: Men det sto på txt-tv at - hold dere fast - astrologiskolen Hercules - ASTROLOGI-skolen, mind you - har fått godkjent sin FAGSKOLE-utdanning slik at alle som vil bli spåmenn, sjamaner, medisinmenn, orakler og profeter KAN FÅ LÅN OG STIPEND I STATENS LÅNEKASSE!

Ugh

(Innlegget ble redigert 13.03.19 21:51)

BlackEagle
14.03.19 11:51
Finnsannhet: jeg kan strekke meg til "Søren, heller"

Jeg har aldri i hele mitt liv hørt på maken til banning - og så fra en kirkens mann, da gitt!

Mvh

BE

Finnsannhet
14.03.19 16:04

Kjære deg! Kanskje sjokkerte jeg deg. Kan være litt løsmunnet. Kirkens mann? Sånn passe. Heller mann av Forstand, Bibel og Erfaring. Heretter blir det bare sånt som:-) No hev eg aldri høyrd? Eller: Snuske meg! Håper da at disse uttrykk ikke i samme grad vil sjokkere!  Mvh Snusk. 

armageddon_5
armageddon_5Innlegg: 3134
14.03.19 17:04
BlackEagle: At "faen" skal kunne defineres som banning forutsetter at man anser at slike entiteter eksisterer, og det gjør ikke jeg. Følgelig eksisterer ikke banning for meg.

Du mener vel;....eksisterer ikke SLIK banning ….? For banning eksisterer vel? 

Slik jeg ser det kan man bruke et hvilket som helst ord som banning, så sant man vil true eller fornærme noen. Det er nemlig IKKE ordet i seg selv som er banning, men hvilken setting man fremfører ordet i. 

BlackEagle
14.03.19 19:52
armageddon_5: Du mener vel;....eksisterer ikke SLIK banning ….? For banning eksisterer vel?

Nei, du tar feil. Som sedvanlig mener jeg nøyaktig det jeg skriver, unntatt når jeg fristes til å benytte sarkasme (og det har jeg ikke gjort denne gangen; i alle fall ikke i kommentaren til MOD). De av mine innlegg som - forhåpentligvis - bærer preg av å være alvorlig ment, skal leses akkurat slik de står.

Men takk for interessen, arma!

Mvh

BE

BlackEagle
14.03.19 19:56
armageddon_5: Slik jeg ser det kan man bruke et hvilket som helst ord som banning, så sant man vil true eller fornærme noen. Det er nemlig IKKE ordet i seg selv som er banning, men hvilken setting man fremfører ordet i.

Det er imidlertid forståelig. Det er samtidig et etter min oppfatning sympatisk trekk. Men samtidig bortfaller jo behovet for å kalle noe banning.

Mvh

BE

Rexwiller
RexwillerInnlegg: 9441
14.03.19 20:02

Er det banning å si "Du store tid"? "Du store min" er selvsagt langt over streken da det henspeiler på kjønnsorganet til den som ytrer den vulgære glosen.

armageddon_5
15.03.19 09:26
BlackEagle: ""Hva faen?" sa han som en rimelig avslutning."(fra "Den som står med begge beina på jorda, står stille" av Tor Åge Bringsværd - urinalscena)...og jeg gjør hans ord til mine: Hva faen?Årsaken til mitt utbrudd er noe jeg nettopp så på NRK txt-tv, og jeg ber litt om unnskyldning til alle seriøse kristeliøse her inne - det er nesten - nesten, ja - bare tilfeldig at jeg poster dette innlegget på religionsforumet, men jeg ha'kke tid til å lete etter et mer egnet forum - og det dreier seg jo om overtro samma faen.Men det sto på txt-tv at - hold dere fast - astrologiskolen Hercules - ASTROLOGI-skolen, mind you - har fått godkjent sin FAGSKOLE-utdanning slik at alle som vil bli spåmenn, sjamaner, medisinmenn, orakler og profeter KAN FÅ LÅN OG STIPEND I STATENS LÅNEKASSE!
WHAT IS THIS WORLD COMING TO!!!Du snakker om fornuftig bruk av ressurser/offentlige midler! Nå får det faen hakke meg være nok!
MOD: NEI - jeg banner ikke. Jeg er IKKE-troende, og tror derfor ikke at faen, Shiva, "Gud fader", og Gabriel i Lia (eller no' sånt) eksisterer. At "faen" skal kunne defineres som banning forutsetter at man anser at slike entiteter eksisterer, og det gjør ikke jeg. Følgelig eksisterer ikke banning for meg.
DETTE ER ENGLESKOLEN I NY INNPAKNING!MvhBE

Det er sjelden å se deg åpne et tema. Når du først gjør det, så er det spennende, for nå er du IKKE i angrepsposisjon men i forsvarsposisjon. Det skal bli artig å se hvordan du takler denne situasjonen.

BlackEagle
15.03.19 09:32

Pøh. Dette kalles er snikangrep, arma. Man legger seg på ryggen og later som man skal krepere, og når almuen kommer for å feire, spenner man bein på hele sulamitten.

Mvh

BE

som har startet flere tråder

(Innlegget ble redigert 15.03.19 09:32)

BlackEagle
15.03.19 09:35
Rexwiller: "Du store min" er selvsagt langt over streken da det henspeiler på kjønnsorganet til den som ytrer den vulgære glosen.

Det er selvsagt helt korrekt. I mitt distrikt har vi dessuten et påbygg: "Du store min - er'n stor, din?". Det er selvfølgelig helt uhørt.

Mvh

BE

som ber allerhurtigst om unnskyldning for slik formastelig tale

(Innlegget ble redigert 15.03.19 09:36)

armageddon_5
15.03.19 09:37
BlackEagle: som har startet flere tråder

Hvor mange over hvor mange år?

armageddon_5
15.03.19 10:31
BlackEagle: Pøh. Dette kalles er snikangrep, arma. Man legger seg på ryggen og later som man skal krepere, og når almuen kommer for å feire, spenner man bein på hele sulamitten.

Har du tatt jomfrudommen på noen må du ta ansvar for det.

BlackEagle
15.03.19 12:09

Spiller dét noen rolle?

Mvh

BE

BlackEagle
15.03.19 12:09

Spiller dét noen rolle?

Mvh

BE

Zpiff
ZpiffInnlegg: 19897
15.03.19 14:20
BlackEagle: "Du store min - er'n stor, din?"

Alternativt, "Du store Alpakka!" 
Da begynner det å nøste seg til, om man trekker i de riktige trådene. 
Ellers så viser "forskning" noe. 

BlackEagle
15.03.19 14:55
Zpiff: Alternativt, "Du store Alpakka!" 
Da begynner det å nøste seg til, om man trekker i de riktige trådene. 
Ellers så viser "forskning" noe.

"Intet er nytt under solen"

(framført av Åse Kleveland)

Mvh

BE

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg