Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fortalte om overgrep - ble ustøtt

NYTT TEMA
Doku

Doku
15.06.20 21:03
Haregutt: Aha ! Så du anbefaler at troende mennesker slutter å tro på alle former for religioner, og blir et av Jehovas vitner ? Det var jo flott å høre fra deg, men da blir jo spørsmålet, hvorfor har ikke du studie med JV. ?

Jeg har studert med Jehovas vitner, og der så jeg at dere ikke holder dere til apostlenes lære.

Apostlene hadde ikke en lære om "den tro og kloke tjener".

De hadde ikke noe som het "Det styrende råd".

De hadde heller ikke noen lære om et himmelsk og jordisk håp.

De hadde heller ikke en lære om at bare 144.000 er med i Den nye pakt.

Ja mye mer av hva dere lærer var fullstendig fremmed for apostlene.

Hilsen Doku

(Innlegget ble redigert 15.06.20 21:04)

return_of_drakkar

return_of_drakkar
24.06.20 09:00
nlc: Den stakkars døde hesten du pisker kan det ikke være mye igjen av.   Vi kjenner kvinnens historie, den er ikke bestridt. Vi kjenner JVs motargumenter, og vi kjenner til og med utstøtelsesgrunn. Vil du virkelig at vi skal rive denne saken åpen og gå inn på hva de eldste krevde at et overgrepoffer skulle gjøre for å få lov til å opprettholde sitt medlemskap i sekten?

1. Nei, du kjenner ikke historien.
2. Du kjenner slik sett bare historien fortalt av kvinnen.
3. Du kjenner ikke grunnen til utstøtelse.
4. Du kjenner ikke til historien fra en antatt gjerningsmann.

Uten å ha innblikk i punkt 4 så kan du faktisk ikke si noe om de andre 3 punktene.

nlc

nlc
24.06.20 11:12
return_of_drakkar: 1. Nei, du kjenner ikke historien.
2. Du kjenner slik sett bare historien fortalt av kvinnen.
3. Du kjenner ikke grunnen til utstøtelse.
4. Du kjenner ikke til historien fra en antatt gjerningsmann

Kvinnen ble utstøtt fordi hun nektet å si unnskyld for et overgrep. Dette fremgår av rettspapirene.

Det er ikke bestridt.

Det er dermed lett å bruke returnofdrakkar logikk her:

1. Kvinnen blir utsatt for overgrep.

2. Kvinnen forteller en eldste om overgrepet.

3. Den eldste liker ikke tanken på et overgrep i sekten, eller kjenner den påståtte overgriperen, eller synes kvinnen oppførte seg upassende i forkant av overgrepet; uansett, han setter seg til doms og mener kvinnen må si unnskyld for enten å sette sekten i vanry (slikt later vi som ikke skjer i jv, så dette vil vi ikke ha noe av), eller fordi han ikke liker slike anklager mot en kompis og dermed vil la det fremstå som hennes skyld, eller mener at siden kvinnen smilte til mannen 3 timer før overgrepet bærer all skyld.

4. Kvinnen har ingenting å be om unnskyldning for, og nekter dermed.

5. Hun blir utstøtt.

6. I retten velger Jv å forsvare seg med religionsfrihet. De mener de har rett til å kaste ut offer for overgrep dersom disse ofrene nekter å si unnskyld. 

(Innlegget ble redigert 24.06.20 11:13)

return_of_drakkar

return_of_drakkar
29.07.20 20:24
nlc: Kvinnen ble utstøtt fordi hun nektet å si unnskyld for et overgrep. Dette fremgår av rettspapirene.   Det er ikke bestridt.

Let us be matter-of-factly.
It is good that you have enclosed the verdict.

Let us go thorugh the verdict step by step.

I challenge you.
Let's go throuh the verdict step by step.

https://lovdata.no/dokument/LBSIV/avgjorelse/lb-2020-11024

nlc

nlc
29.07.20 20:30
return_of_drakkar: Let us be matter-of-factly.

Jeg gjorde det 24/6-20, 11.12.

Merkelig at du ikke oppdaget det, for innlegget er rett over ditt. 

return_of_drakkar

return_of_drakkar
29.07.20 20:49
nlc: Jeg gjorde det 24/6-20, 11.12.
Merkelig at du ikke oppdaget det, for innlegget er rett over ditt.

Alas, this is not discussing a document.

When so is done, one have to quote the text and discuss the text.
We must not read something into it, but out of it.

positivogblid

positivogblid
29.07.20 21:04
Haregutt: . Altså, så skal vi velge å tro på apostlenes lære og ikke de som avviker fra denne læren ?

Ja det er det aller aller viktigste - for bare da kan en komme nærmere i sin Guds relasjon.

Så ja, de fleste gjør klokt i å finne en sammenheng hvor en kan vokse i kjennskap til vår Herre Jesus Kristus..

Jeg er veldig takknemlig til Gud for å være i en sammenheng hvor dette har største prioritet.

(Innlegget ble redigert 29.07.20 21:15)

nlc

nlc
29.07.20 21:55
return_of_drakkar: Alas, this is not discussing a document. When so is done, one have to quote the text and discuss the text.
We must not read something into it, but out of it.

Nei, det må "vi" ikke. Jeg har diskutert denne saken grundig og gitt gode argumenter, og du klarer ikke å produsere noe som likner motargumenter engang. 

Doku

Doku
28.11.20 15:11

Når eldstebrødre i Jehovas vitner avhører unge jenter om intime detaljer i privatlivet deres, er det i direkte strid med Bibelen. Vårt Land, i dag

(Innlegget ble redigert 28.11.20 15:14)

nlc

nlc
28.11.20 15:31
Doku: Når eldstebrødre i Jehovas vitner avhører unge jenter om intime detaljer i privatlivet deres, er det i direkte strid med Bibelen. Vårt Land, i dag

På en ikke fult så ryddig og ordentlig måte, har jeg også antydet dette i en annen tråd. Da er det et par ting jeg er enig med Furuli i, men garantert flere ting vi er uenige i.

Doku

Doku
28.11.20 16:07
nlc: På en ikke fult så ryddig og ordentlig måte, har jeg også antydet dette i en annen tråd. Da er det et par ting jeg er enig med Furuli i, men garantert flere ting vi er uenige i.

Jeg leste innlegget ditt, det var veldig bra. Nei, det er mye jeg overhodet ikke er enig med Rolf Furuli i. Jeg forstår ikke at han kan elske Selskapet Vakttårnet religion, og langt fra at dette er den eneste sanne religion!

Hvordan tro på de "sju tider", at det er en periode på 2520 år (607 f.Kr. - 1914)? Det er ikke det Daniel 4 og Luk 21:24 handler om! Og at Jesus ble innsatt som konge i 1914? Nei, jeg forstår ham ikke! Det kan hende at han med tiden oppdager alt det i Selskapet Vakttårnets lære, som ikke stemmer med apostlenes lære.

Men det var modig gjort, at han torde å si ifra om det maktmisbruk Vakttårnets ledere bedriver, bl.a. misbruk ved deres utstøtelsespolitikk!

Hilsen Doku

(Innlegget ble redigert 28.11.20 16:11)

return_of_drakkar

return_of_drakkar
09.05.21 12:35
nlc: Nei, det må "vi" ikke. Jeg har diskutert denne saken grundig og gitt gode argumenter, og du klarer ikke å produsere noe som likner motargumenter engang.

Den kommentaren er ikke å gjennomgå dommen.

Å gjennomgå er slik jeg gjennomgikk Muramotos glatte estimering for deg.

Men det ser ikke ut til at den i åpent område lenger.

return_of_drakkar

return_of_drakkar
28.05.21 11:01
nlc: Nei, det må "vi" ikke. Jeg har diskutert denne saken grundig og gitt gode argumenter, og du klarer ikke å produsere noe som likner motargumenter engang.

Se min kommentar ovenfor.

her kan du lese mer om saken.
https://tinyurl.com/u89kv9nj

Jeg kan ikke si noe om den, for jeg kjenner den ikke.
Så jeg tar ikke noe parti  i saken. Got that one?
Slik du altså gjør ut fra dine konklusjoner.

Forstår du nå ved å lese dette hva du aldri forstod var et viktig ikke nevnt moment her tidligere?
Det er litt rart når du jo burde kjenne detaljer her.

(Innlegget ble redigert 28.05.21 11:01)

nlc

nlc
28.05.21 11:15

Du linker til en annen sak. Hvor gjennomført uredelig er det mulig å være?

nlc

nlc
28.05.21 11:59

Ikke sikkert det er uredelighet , forresten, det er sikkert så mange overgrepssaker, og kvinner som kastet ut av JV for å fortelle om overgrepene de blir utsatt for, at det kan være vanskelig å holde oversikten over alle sakene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg