Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Har dere mista nettet?

NYTT TEMA
butler93
butler93Innlegg: 4496
30.08.19 13:19

Det er veldig stille her på livssyns forumet for tiden. Har dere gitt opp i påvirke oss? For de av dere som har tilgang til netflix anbefaler jeg dere å ta en titt på en miniserie kalt The Family. Dette er en organisert virksomhet, som ikke er organisert! Forvirret? Her får vi se hvordan de har klart å manipulere makteliten, med Jesus "ved roret"

Kan minne litt om hvordan Jehovas Vitner driver. De konstruerer et system, passende til deres behov for demping av livsangst, dødsangst, og sulten etter evig eksistens, ta en titt og se selv.

Fra jeg startet her på VGD for snart 11 år siden, har min barnetro (som ble banka inn i oss) nær forsvunnet.  Det jeg står tilbake med, er etter min mening vel så viktig nemli empati. Om jeg nok ikke elsker min neste som meg selv, så har jeg gjennom livet erfart at man høster som man sår. Jeg er i livets høst nå, og jeg får mye tilbake.

Det er vi som lever her nå som er i himmelen, og ikke den du blir lovet skal komme etter din død, og hvem vil egentlig leve evig, det er leeenge det.

mvh

butler

Keva
KevaInnlegg: 22248
30.08.19 19:05
butler93: Det er veldig stille her på livssyns forumet for tiden. Har dere gitt opp i påvirke oss?

Kanskje noen av debattantene er mer opptatt av å slå hverandre i holdet med hva som er "den rette tro"?

Ikke alle, selvsagt.

Men det er rart med det, når folk fra en viss sekt kommer inn her og forteller alle de andre at vårherre vil forkaste dem og at en-som-alene-vet (jadda du...) har like god kjennskap til dette som sjefen sjøl, så blir det gjerne noen meningsutvekslinger.
De fleste har jo ikke fått med seg at himmelkongen har delegert den antatte sorteringen til en anonym JV-er på VGD...

Red.:
Og velkommen tilbake; long time no see - artig å se deg her igjen! :o)

(Innlegget ble redigert 30.08.19 19:06)

butler93
30.08.19 19:16
Keva: Red.:
Og velkommen tilbake; long time no see - artig å se deg her igjen! :o)

Tusen takk, vi får vel anta at om ikke akkurat dette innlegget får noe fart, så kommer det vel noe snart vil jeg tro, spesielt om noen ser på den nevnte serie på Netflix

mvh

butler

Fjellvaaken
FjellvaakenInnlegg: 4291
30.08.19 20:33
Keva: Men det er rart med det, når folk fra en viss sekt kommer inn her

Disse (iallfall noen) representerer ikke denne "sekten" - kun seg selv.

Jeg kommer neppe til å slutte med å presisere dette. Så kan du jo spør de du treffer på gaten etc. om hva de mener om dette.

Jeg kommer kun med ytringer og forsøk på oppklaringer, men deltar ikke i lange debatter spesielt hvis de ender med bare kveruleringer samt med frafalne (ikke alltid like lett å vurdere). Dette er imot ledelsens policy.

(Innlegget ble redigert 30.08.19 20:37)

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 49906
30.08.19 20:53

I løpet av noenogseksti år som hedning, har jeg fundert en del på det der, og derfor har jeg forsøkt å forestille meg hvordan det ville være:

Uten Captain Morgan.

Neppe så mye som en joint (med mindre noen ville hatt meg til å røyke sokka sine).

I savn av Rolf Hansens Magasin-kryssord i lørdagsdagbla' ("Mig skal intet fattes"... jaggu!)

Ikke engang en eneste pupp i sikte (og engler er jo så vidt jeg vet kjønnsløse - ref. diverse illustrasjoner inneholdende engler - og ja, jeg er en gammal mannsgris!).

Og salmesang og "Jag trodde änglarna fanns" - i all evighet!

Nei takk.

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 30.08.19 20:54)

Jenji
JenjiInnlegg: 5374
30.08.19 21:08
Fjellvaaken: (ikke alltid like lett å vurdere). Dette er imot ledelsens policy.

Når dømmekraften og samvittigheten blir borte, blir det vel med deg som med resten av sekta, de må først ringe vakttårnet for og høre om de får synge: kom mai du skjønne milde.

Da det kunne være det hadde noe med 17. mai og gjøre.

Alle blir jo frafalne hvis de kommer med kritiske spørsmål.

(Innlegget ble redigert 30.08.19 21:08)

Keva
KevaInnlegg: 22248
30.08.19 22:07
Fjellvaaken: Disse (iallfall noen) representerer ikke denne "sekten" - kun seg selv.   Jeg kommer neppe til å slutte med å presisere dette. Så kan du jo spør de du treffer på gaten etc. om hva de mener om dette.

Du er absolutt et hederlig unntak, i likhet med noen få andre fra menigheten deres som tydeligvis har gitt opp VGD. 

Jeg kjenner også personlig både nåværende og "frafalne" JV-ere, og du har rett - de er som regel både høflige, snille og hjelpsomme - og gir et helt annet inntrykk enn enkelte av dine trosfeller her inne.

Så Deres ærbødige ser gjerne dine ytringer og oppklaringer, det kan ikke bli annet enn nyttig og hjelpsomt.

butler93
31.08.19 12:07
BlackEagle: Og salmesang og "Jag trodde änglarna fanns" - i all evighet! Nei takk. Mvh BE

Takk skal du ha!  jeg leste dette innlegget i går med en helgepinne i hånden, og fikk den på hjernen, uff, og i en evighet da, urhhhhhh.

Noen som har vært på Netflix enda?

mvh

butler

Pooping
PoopingInnlegg: 358
07.09.19 10:19
butler93: og hvem vil egentlig leve evig, det er leeenge det. mvh butler

Tåpelige argumenter !!!

PP

butler93
07.09.19 11:47
Pooping: Tåpelige argumenter !!!

Hva er tåpelig med å ikke like tanken på å leve evig, jeg tar meg friheten med å ta med hele innlegget du siterte fra:

Det er veldig stille her på livssyns forumet for tiden. Har dere gitt opp i påvirke oss? For de av dere som har tilgang til netflix anbefaler jeg dere å ta en titt på en miniserie kalt The Family. Dette er en organisert virksomhet, som ikke er organisert! Forvirret? Her får vi se hvordan de har klart å manipulere makteliten, med Jesus "ved roret"

Kan minne litt om hvordan Jehovas Vitner driver. De konstruerer et system, passende til deres behov for demping av livsangst, dødsangst, og sulten etter evig eksistens, ta en titt og se selv.

Fra jeg startet her på VGD for snart 11 år siden, har min barnetro (som ble banka inn i oss) nær forsvunnet.  Det jeg står tilbake med, er etter min mening vel så viktig nemli empati. Om jeg nok ikke elsker min neste som meg selv, så har jeg gjennom livet erfart at man høster som man sår. Jeg er i livets høst nå, og jeg får mye tilbake.

Det er vi som lever her nå som er i himmelen, og ikke den du blir lovet skal komme etter din død, og hvem vil egentlig leve evig, det er leeenge det.

mvh

Nå er vel  ordet tåpelig, tåpelig å dra inn i en diskusjon om en større eksistens, som kan alt ser alt, og skal gi et utvalg mennesker evig liv, men bare ikke kan eller vil hjelpe noen her og nå, eller?

Jeg er en urolig sjel, og ja jeg tror jeg har sjel, uten at dette har noe som helst med Jesus eller gud, eller fanden sjøl for den del. Det er den delen i oss som evner å se andre, forstå at de lider, om ikke direkte sette seg inn i deres stilling, forsøke etter beste å hjelpe.

Nå hadde jeg ikke 6 i matte,( eller S som vi kalte det) men det ville vel bli en smule trangt om plassen. For vi må vel kunne anta, at de lever normale liv med sex og greier, og formerer seg i dette paradiset, eller er det i likhet med alt annet gøy forbudt å ha sex i evigheten? Evig er som nevnt leeenge, og nå vet jeg ikke om de går tilbake til tiden hvor straks du var kjønnsmoden var klar for å produsere, i så fall vil det gå fort, om ikke i kaninenes  fart så fort.

mvh

butler

Finnsannhet
FinnsannhetInnlegg: 14337
15.09.19 20:59
butler93: Fra jeg startet her på VGD for snart 11 år siden, har min barnetro (som ble banka inn i oss) nær forsvunnet. Det jeg står tilbake med, er etter min mening vel så viktig nemli empati. Om jeg nok ikke elsker min neste som meg selv, så har jeg gjennom livet erfart at man høster som man sår. Jeg er i livets høst nå, og jeg får mye tilbake.

Hei til deg!

Ja, barnetroen kan lett henges på knagger hvis skruer løsnes fra (virkelighetsoppfattelsens) vegg.  Men kan også henges med kraftige skruer. Men hva er barnetroen?  Troen på en Styrer for menneskene som vil det beste for oss, og som vil føre hvert bidige menneske, også spedbarn og senile, til et mål av trygghet og glede, igjennom den lidelse, ondhet og død som gjennomsyrer den nåværende natur på jorden. Dette synes kanskje som vantanke og sprelletanke, men føles som noe som ikke bare lengtes etter, men som på ett vis har en varig referanse i dype følelser hos svært mange mennesker på tvers av tider, kulturer og steder.

Mester Jesus synes jeg nok har en autoritet i dette håpet. At Han ble sett og opplevd etter sin henrettelse, gir også en delforklaring i den kristne troens veldige vekst før Konstantin også.

Ellers er jeg enig med deg i at empati er en kjerneverdi i utviklingen av menneskene på jorden. Og at naturen ved denne må manipuleres over tid henimot et mål av livsnytelse for alle dyr, også vi Dyrenes Konger. Men jeg mener vi alltid bør huske Jesus Kjernemenneske, på innsiden av alle særhistoriske referanser av verdensbilde, historiebilde og moralbestoppfattelser, slike saker som utvikler og utvikler seg henimot, ja - "det gode landet".

Med beste ønsker for deg og alle.

(Innlegget ble redigert 15.09.19 21:04)

Finnsannhet
FinnsannhetInnlegg: 14337
15.09.19 21:17
butler93: Nå hadde jeg ikke 6 i matte,( eller S som vi kalte det) men det ville vel bli en smule trangt om plassen. For vi må vel kunne anta, at de lever normale liv med sex og greier, og formerer seg i dette paradiset, eller er det i likhet med alt annet gøy forbudt å ha sex i evigheten? Evig er som nevnt leeenge, og nå vet jeg ikke om de går tilbake til tiden hvor straks du var kjønnsmoden var klar for å produsere, i så fall vil det gå fort, om ikke i kaninenes fart så fort.

Ikke jeg heller.  Og jeg synes slike tanker er vriene. Men menneskene kan forsterke andre gleder enn sex, og leve godt uten dette, tror jeg, når forholdene tilsier det. Når gjelder plass, så er vel universum stort?   For meg er kanskje det vanskeligste "jeget" som mennesker ER. For det er skapt av hukommelse, hukommelse av både lyst og smerter. Hva da når alt bare skal være lystbetont?  Men jeg tror nok at det måtte kunne bli fikset på ett vis.  

(Innlegget ble redigert 15.09.19 21:18)

TrondVaatsveen
TrondVaatsveenInnlegg: 1060
03.10.19 10:20
butler93: Det er veldig stille her på livssyns forumet for tiden. Har dere gitt opp i påvirke oss?

Vi er flere som registrerer det samme, det er mindre aktivitet på VGD-Livssyn.

Det betyr ikke at folk ikke er opptatt av å gjøre godt mot andre, samt prøve å gi Herren Gud et godt rykte.

Mvh. Trond Vaatsveen

butler93
03.10.19 18:07
TrondVaatsveen: Det betyr ikke at folk ikke er opptatt av å gjøre godt mot andre, samt prøve å gi Herren Gud et godt rykte.

Det er to forskjellige ting. Du trenger ikke nødvendigvis Gud for å ha empati.

Det virker mange ganger slik at de som er kristne  (i en eller annen form) tror de har monopol på empati. Det gode ryktet til Herren Gud som du nevner, har jeg ikke hørt så mye om. Jeg hører om store katastrofer folk dør i hundretusenvis, noen sulter ihjel noen drukner, og alle de barna som han har sagt skal komme til ham, er døde. Hvor mange millioner  er drept pga sin religion tror du, mens de har med follede hender skreket ut i smerte, Herre hvorfor har du forlatt meg?

Likevel er fremdeles folk overbevist om at denne Gud fortjener et godt rykte, hvorfor det tro? Jeg trodde i min uvitenhet at denne Gud har skapt alt på jorden, ja universet på 6 dager, for så å hvile. Det jeg har hørt at han har gjort etter dette var å sende sin eneste sønn til jorden for å dø for våre synder. Så fortell meg hvilket rykte er det du snakker om?

mvh

butler

TrondVaatsveen
TrondVaatsveenInnlegg: 1060
03.10.19 19:12
butler93: Det gode ryktet til Herren Gud som du nevner, har jeg ikke hørt så mye om. Jeg hører om store katastrofer folk dør i hundretusenvis, noen sulter ihjel noen drukner, og alle de barna som han har sagt skal komme til ham, er døde.

Slik jeg ser det har ikke de store verdensreligionene gjort så mye bra dessverre. Maktmisbruk og misbruk av Guds navn er det mye av.

Mener ikke at folk som ikke tror på noen gud, ikke føler empati.

Det er mange bra mennesker, både med og uten gudetro.

Det Jesus Kristus gjorde for menneskene var veldig bra, Jesus bør ha et godt rykte, fremfor å bli latterliggjort, det samme med skaperen Gud.

Det "Nye testamente" er i grunn en gave til menneskene, særlig dersom man ikke lager politikk av Jesus sine ord.

På gjerningene kan vi se hva som bor i menneskene, som vi ser er det ikke troen som bestandig avgjør om folk velger det gode eller det onde..

Det er vel ofte egoismen, kjønnsdriften og penger som styrer menneskene, uavhengig av tro. 

Slik jeg ser det er ikke Gud religiøs.

Barna er vel de som er ærligst.

Mvh. Trond Vaatsveen

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg