Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jehovas vitner og statsstøte....

NYTT TEMA
Haregutt
HareguttInnlegg: 468
14.10.19 19:26

I et innslag i NRK Lørdags revyen, ble noen problemstillinger tatt opp, angående Jehovas vitner, blant annet, hvorfor skal et trossamfunn få statsstøtte når de undertrykker kvinner, og homofile, samt at de ikke stemmer ved valg ?

Ta det første først, Jehovas vitner undertrykker ikke kvinner, det er nemlig ikke lov å undertrykke noen, og Bibelen viser klart og tydelig at en skal ha respekt for kvinnene, og Jehovas vitner følger Bibelen grundig i den sammenheng.

At det bare er menn som tar ledelsen i menigheten av Jehovas vitner, er ikke det samme som at kvinnene blir undertrykt, kvinnene velger selv hvor deres posisjon skal være, men det er alltid i tråd med hva Bibelen lærer. Kvinnene i menighetene, blir respektert og æret. At det er mennene i menigheten som tar ansvar og ledelse, blir også æret av kvinnene, de ønsker nemlig at det er mennene som har ledelsen, og som er i tråd med hva Bibelen lærer.

Jehovas vitner undertrykker heller ikke homofile, det er ikke lov å undertrykke noen for deres legning, men Bibelen er klar og tydelig på dette feltet, der de som PRAKTISERER homofili ikke kan arve Guds rike, og blir omtalt som respektløs ovenfor Guds skaperverk. Den som ønsker å leve i et like-kjønnet parforhold kan derfor ikke være et Jehovas vitne, det viser Bibelen klart og tydelig.

Så til spørsmålet om statsstøtte og valg. Jehovas vitner mottar statsstøtte på lik linje med alle andre trossamfunn, det er det Stortinget som har vedtatt. MEN !!! hva med å se hvem som mottar statsstøtte, som for eksempel "Statskirken" eller den Norske Kirke som det nå heter. La oss holde oss til denne kirken, som mottar statsstøtte, dette trossamfunnet rommer flere titalls tusen medlemmer, også mange av dere som sitter her på vgd. I dette trossamfunnet er det rom for alle mennesker, og ingen blir ekskludert på grunn av deres valg i livet. 

I den Norske Kirke er det medlemmer som undertrykker kvinner, mishandler kvinner, mishandler barn, voldtar småjenter, skader og dreper uskyldige, utøver blind vold, stjeler og svindler, prostituerte, kriminelle narkomaner, homofile prester, gifte homofile, pedofile, terrorister, ateister, opprørere, netthatere, jødehatere, fremmedfiendtlige, rasister, det er en lang liste av mennesker, som ikke har Guds godkjennelse i følge Bibelen, og disse er medlemmer av statskirken, som innebærer at denne kirken får statsstøtte. Svært mange av Norges befolkning stemmer ikke ved valg, tallet viser at det var ca 1, 5 millioner som ikke stemte ved siste fylkes og kommunevalg, av disse står mange titalls tusen i Statskirken, av de som ikke stemte, utgjør Jehovas vitner kun i underkant av 1 % 

Jehovas vitner tar ingen parti verken med politiske partier, eller personer, de går heller ikke krig, og eller lærer å føre krig, de betaler skatter og avgifter, og lever i fred med alle mennesker. For å holde og leve etter Bibelens prinsipper, holder Jehovas vitner menigheten ren for mennesker som vender Gud ryggen og som ønsker å leve etter verdens prinsipper og tradisjoner, som innebærer at noen vil bli ekskludert, men til forskjell på Jehovas vitner og Bibelens lære, så er alle ekskluderte velkommen tilbake, om de oppriktig viser anger, slik er det ofte ikke i andre organisasjoner.

Mvh

Haregutt

TrondVaatsveen
TrondVaatsveenInnlegg: 1060
14.10.19 19:43

Det føres nå en aktiv kampanje rettet mot Jehovas vitner fra statens side.

Kampen mot religionen har startet, folk som er Jehovas vitner vil bli hengt ut i media.

Vebjørn Selbekk er et unntak, han tenker og ser hvor uheldig det er å henge ut en organisasjon. Stå på Jehovas vitner !

Mvh. Trond Vaatsveen 

nlc
nlcInnlegg: 1444
14.10.19 20:33
Haregutt: I et innslag i NRK Lørdags revyen, ble noen problemstillinger tatt opp, angående Jehovas vitner, blant annet, hvorfor skal et trossamfunn få statsstøtte når de undertrykker kvinner, og homofile, samt at de ikke stemmer ved valg ?

Å finansiere en organisasjon som i fullt alvor mener at "denne verden" er styrt av satan (men Jesus kom tilbake usynlig i 1914!) er helt absurd. 

Det må stride mot deres egne verdier også? Eller er det greit å bli finansiert av satan, staten?

Ellers undertrykker dere kvinner, tråkker på homofile, nekter medlemmene deres menneskeretter og det er blitt avslørt mengder av overgrepproblematikk i sekten i USA. Personlig ser jeg bedre ting å bruke penger på, for å si det mildt.

Forøvrig er hele innlegget ditt politisk motivert. "Fortsett å gi oss gratis penger". Er dere ikke politisk nøytrale?

Haregutt
14.10.19 20:45
TrondVaatsveen: Det føres nå en aktiv kampanje rettet mot Jehovas vitner fra statens side.
Kampen mot religionen har startet, folk som er Jehovas vitner vil bli hengt ut i media.
Vebjørn Selbekk er et unntak, han tenker og ser hvor uheldig det er å henge ut en organisasjon. Stå på Jehovas vitner !
Mvh. Trond Vaatsveen

Bibelen viser at den store Babylons fall er nær, dette vil innebære restriksjoner og forbud mot religiøse samfunn, ikke bare Jehovas vitner, men alle som utøver deres tro i offentligheten.

I Russland ser vi tydelige tegn på dette, der blant annet Jehovas vitners bygninger og eiendommer er beslaglagt, forkynnelse er blitt forbudt, og litteratur og bøker er dratt inn. 

Dette gjør myndighetene i det håp om at Jehovas vitner skal forsvinne, men myndighetene er manipulert av den russiskortodokse kirken, som også den norske kirken står i ledtog med, men det blir ikke færre Jehovas vitner av slik forfølgelse, snarere tvert om.

Norske myndigheter, burde klart se at de forholdene som nå er i Russland undertrykker ytringsfriheten, men det kan se forskjellig ut når en leser hva myndighets representantene får seg til si i media, for det er fort å glemme at ytrings friheten ikke bare handler om å ytre i ord og handling, men også friheten til å velge å ikke ytre og eller handle, slik Jehovas vitner gjør i forbindelse ved valg.

Spørsmålet er... går Norge i retning av en slags antisemittisme, ikke denne gangen mot Jøder, men mot alle som tilsynelatende ikke følger retningslinjer fra staten ?

Det vil vise seg................................................

Mvh

Haregutt 

Haregutt
14.10.19 20:56
nlc: Personlig ser jeg bedre ting å bruke penger på, for å si det mildt.

For det første er det bare å si, at det du skriver viser bare hvor ufattelig lite opplyst du er. Prøv å gjøre noen undersøkelser før du lirer av deg usannhetene dine.

For det andre så må jeg bare le, når du sier at du har bedre ting å bruke penger på, og da formoder jeg du sikter til at du betaler skatter og avgifter som finansierer deler av de forskjellige trossamfunn i Norge... men du glemmer vist at du også da er med på å finansiere, fengsler og institusjoner som hyrer svært mange som undertrykker kvinner, mishandler kvinner, mishandler barn, voldtar småjenter, skader og dreper uskyldige, utøver blind vold, stjeler og svindler, prostituerte, kriminelle narkomaner, homofile prester, gifte homofile, pedofile, terrorister, ateister, opprørere, netthatere, jødehatere, fremmedfiendtlige, rasister, det er en lang liste av mennesker, som ikke har Guds godkjennelse i følge Bibelen, også disse er medlemmer av statskirken, som innebærer dine skattepenger brukes til slike... 

Men det er greit, du må gjerne bruke pengene dine på hva og hvem du vil.

Haregutt

Kongemannen
KongemannenInnlegg: 13735
14.10.19 20:59

Her støtter jeg Jehovas kvinnesyn, selv om de er noen snodige skruer ellers. Å ta fra dem statsstøtte blir jo helt feil

Haregutt
14.10.19 21:04
nlc: Å finansiere en organisasjon som i fullt alvor mener at "denne verden" er styrt av satan (men Jesus kom tilbake usynlig i 1914!) er helt absurd.

Dette er jo bare idioti, staten finansierer ikke Jehovas vitner, de gir et tilskudd. Men, staten gir også tilskudd til en organisasjon som ikke tror Jesus var sønnen av Gud, og organisasjoner som tror Gud, Jesus og den hellige ånd er en og samme person, og som tror Jesus er Gud den allmektige, samt en organisasjon som tror Allah er den sanne gud, og organisasjoner som ikke tror på Gud... Staten gir også alle partier på Tinget statsstøtte... 

Så her går mye av pengene dine... Må bare le.....

Haregutt

jatilnei
jatilneiInnlegg: 763
14.10.19 21:05
Haregutt: Jehovas vitner undertrykker heller ikke homofile, det er ikke lov å undertrykke noen for deres legning, men Bibelen er klar og tydelig på dette feltet, der de som PRAKTISERER homofili ikke kan arve Guds rike, og blir omtalt som respektløs ovenfor Guds skaperverk. Den som ønsker å leve i et like-kjønnet parforhold kan derfor ikke være et Jehovas vitne, det viser Bibelen klart og tydelig.

Nå kjenner jeg homofile som har blitt kastet ut av denne sekten deres, og det endte ikke nødvendigvis pent. 

Jeg tror de er veldig uenige med deg. 

Du kan komme med så mange floskler du vil men du kommer uansett ikke unna det faktum at dette dreier seg om totalt-kontroll av mennesker og hjernevasking. Jeg holdt selv på å gå inn i sekten, og du verden hvilke virkemidler de brukte. 

Jeg priser meg lykkelig for at jeg slapp unna i tide. 

Haregutt
14.10.19 21:14
Kongemannen: Her støtter jeg Jehovas kvinnesyn, selv om de er noen snodige skruer ellers. Å ta fra dem statsstøtte blir jo helt feil

Bra, men det såkalte kvinnesynet, som Jehovas vitner har, er ikke noe Jehovas vitner, de Eldste (dem som tar ledelsen av menigheten) eller det styrende råd (en gruppe eldre menn som lever og ånder for hva Bibelen lærer, ved å studere den daglig, år ut og år inn) det er Bibelen, altså Guds ord som gir veiledning om hvordan kvinner skal behandles, noe alle kvinner innenfor organisasjonen bak navnet Jehova vitner er svært fornøyde med, de blir som sagt både æret og hedret, de har også full stemmerett, og har selvsagt også alle rettigheter og kan ta de valg de måtte ønske, men selvsagt innenfor hva Bibelen lærer, ellers må de som alle andre bare forlate menigheten, det er ingen ting som hindrer noen i å forlate menigheten, men alle som lar seg døpe tar et standpunkt i livet, som innebærer å følge Bibelens veiledning, der alle er fult klar over konsekvensene for dem selv, dersom de vender ryggen til Gud, og ser mot verden... 

Mvh

Haregutt

Gorback
GorbackInnlegg: 4532
14.10.19 21:22
Haregutt: Dette er jo bare idioti, staten finansierer ikke Jehovas vitner, de gir et tilskudd.

Representerer ikke staten ifølge Jehovas vitner "denne verdens gud" da - dvs Satan? Selv Jehovas vitner sier altså ikke nei til økonomisk tilskudd fra Satan himself...

Kongemannen
14.10.19 21:24

Hvordan er Jehovas vitners syn på Feminister. Blir de utvist.

Haregutt
14.10.19 21:27
jatilnei: Nå kjenner jeg homofile som har blitt kastet ut av denne sekten deres, og det endte ikke nødvendigvis pent. 
Jeg tror de er veldig uenige med deg. 
Du kan komme med så mange floskler du vil men du kommer uansett ikke unna det faktum at dette dreier seg om totalt-kontroll av mennesker og hjernevasking. Jeg holdt selv på å gå inn i sekten, og du verden hvilke virkemidler de brukte. 
Jeg priser meg lykkelig for at jeg slapp unna i tide.

Dette er jo bare svada fra begynnelse til slutt...

Ingen homofile har noen gang blitt kastet ut av organisasjonen. De som vil leve og praktisere som homofile, har lært fra første stund hva Bibelen viser om det å praktisere homofili... 

Av de som velger å leve som praktiserende homofile, vet at dette vil føre til eksklusjon, og de vet at dette fremkommer i Bibelen svart på hvitt, det kan ikke feiltolkes, de vet også den Bibelske grunnen for eksklusjon, det kan heller ikke feiltolkes.

Hjernevask og total-kontroll og virkemidler ? dette er noe du dikter opp, for det er ingen som blir manipulert eller opplever virkemidler som tar kontroll over hver enkelt, så din påstand om at du har vært på vei inn i "sekten" er bare løgn og fanteri. 

Forøvrig er ikke Jehovas vitner en sekt, det er absolutt ALLE andre religioner som er det, bare å studere historikken i fra Bibelen.

Haregutt 

jatilnei
14.10.19 21:29
Kongemannen: Hvordan er Jehovas vitners syn på Feminister. Blir de utvist.

Nå blir jo kvinner i JV truet med både satan og helvete hvis de våger å stritte imot patriarkatet. De er vel helst hjernevasket til å holde mest mulig kjeft (selv om Mr Haregutt legger det frem som at alt dette skjer på frivillig basis). 

positivogblid
positivogblidInnlegg: 1324
14.10.19 21:35
Haregutt: I et innslag i NRK Lørdags revyen, ble noen problemstillinger tatt opp, angående Jehovas vitner, blant annet, hvorfor skal et trossamfunn få statsstøtte når de undertrykker kvinner, og homofile, samt at de ikke stemmer ved valg ?

Ja så programmet!

Det handlet om at kvinner ikke har samme rettigheter som menn og at homofile blir utstøtt og ikke aksepterte medlemmer, samt at ingen Jehovas vitne har stemmerett ved valg.

Om de stemmer - må de slutte å være et av Jehovas vitne, altså utstøtes og miste kontakt med all familie og venner.

De fleste i det norske samfunn mener at vi må legge bak oss slike middelalderske synspunkter og behandle kvinner og menn likt.

Slutte med diskriminering av kvinner og homofile.

Og selvfølgelig gi alle borgere av et samfunn stemmerett.

Dette er verdier som de fleste av oss setter veldig høyt i dag.

Men Jehovas vitner misliker dessverre denne friheten og vil innskrenke menneskers rettigheter så langt det lar seg gjøre - og det er det som det reageres mot !

Det er også kvinneundertrykkelse i noen få andre kulturer også og ikke BARE hos Jehovas vitner som du sier.

Det gjør ikke situasjonen noe bedre !

Ja da !! alle disse ekstreme religiøse vil selvfølgelig bruke sin lære for å innskrenke kvinners rettigheter og diskriminere homofile.

Så sånn sett er religionen med på å stoppe utviklingen i mange samfunn.

(Innlegget ble redigert 14.10.19 21:50)

Haregutt
14.10.19 21:38
Kongemannen: Hvordan er Jehovas vitners syn på Feminister. Blir de utvist.

Vel, hva er en feminist, en som ikke vil la seg utnytte av menn ?, og eller en som vil ha samme rettigheter som menn, innenfor menigheten ? 

Jehovas vitners kvinner lever etter Bibelens prinsipper, og Bibelen lærer ikke at kvinner skal stå på barrikadene å protestere mot menns avgjørelser, og eller ledelse, men de har sin fulle rette til å ytre sine meninger, og komme med gode råd, og eller tanker som mennene ikke har tenkt på, og det kan føre til forandringer på mange områder... De blir ikke ekskludert av den grunn, men dersom de lager til bråk og uroligheter vil de få veiledning fra Bibelen, for det Bibelen som er rettesnoren.

Mvh

Haregutt

Haregutt
14.10.19 21:42
Gorback: Representerer ikke staten ifølge Jehovas vitner "denne verdens gud" da - dvs Satan? Selv Jehovas vitner sier altså ikke nei til økonomisk tilskudd fra Satan himself...

Denne verdens hersker villeder mange, også verdens regjeringer, men Gud har tillatt Satan å herske over denne verden, for å vise at mennesket ikke er i stand til å styre sine egne skritt, og heller ikke å leve etter Satans mål, om å leve uten Gud som den rettmessige hersker.

Jehovas vitner må derfor akseptere at Gud tillater Satan å styre verden, men en må ikke leve som en som lever etter verden.

Mvh

Haregutt

jatilnei
14.10.19 21:43
Haregutt: Dette er jo bare svada fra begynnelse til slutt...
Ingen homofile har noen gang blitt kastet ut av organisasjonen. De som vil leve og praktisere som homofile, har lært fra første stund hva Bibelen viser om det å praktisere homofili... 
Av de som velger å leve som praktiserende homofile, vet at dette vil føre til eksklusjon, og de vet at dette fremkommer i Bibelen svart på hvitt, det kan ikke feiltolkes, de vet også den Bibelske grunnen for eksklusjon, det kan heller ikke feiltolkes.

Når du legger det frem som at ingen homofile er kastet ut, så mener du da "ikke praktiserende" homofile. Altså folk som er hjernevasket til å undertrykke sin seksualitet fordi de blir truet med satan, helvete og ekskludering. Men praktiserende homofile er (så vidt meg bekjent) homofile de også, og når du legger det frem som at ingen homofile har blitt kastet ut så er dette i beste fall misvisende. 

Det er faktisk mange homofile som har måttet forlate deres sekt :-) 

Haregutt
14.10.19 21:49
positivogblid: Det handlet om at kvinner ikke har samme rettigheter som menn og at homofile blir utstøtt og ikke aksepterte medlemmer, samt at ingen Jehovas vitne har stemmerett ved valg. Om de stemmer - må de slutte å være et av Jehovas vitne, altså utstøtes og miste kontakt med all familie og venner.

Det handler om et forvrengt syn på fakta.

For fakta er at alle kvinnene i Jehovas vitner har rettigheter på lik linje med alle andre kvinner i Norge. Forskjellen er at innen for menigheten følger de Bibelens veiledning, og den viser at kvinner fortjener samme respekt som menn, men deres oppgaver i menigheten er ikke de samme, og dette finner alle helt naturlig, og ser på som en fordel, for det er et svært stort ansvar å lede en menighet, det må tas på ytterste alvor.

Alle Jehovas vitner har stemmerett ved valg, jeg får stemmeseddelen i posten hver gang det er valg, men det er mitt valg om jeg vil stemme, men det valget jeg har tatt, gir ikke noen politiske eller personer en stemme, for min stemme går til den som er i stand til å opprette fullstendig rettferdighet for hele menneskeheten på denne jorden, og det er det ingen av menneskene som er i stand til.

Haregutt

(Innlegget ble redigert 14.10.19 21:49)

jatilnei
14.10.19 21:50
Haregutt: Hjernevask og total-kontroll og virkemidler ? dette er noe du dikter opp, for det er ingen som blir manipulert eller opplever virkemidler som tar kontroll over hver enkelt, så din påstand om at du har vært på vei inn i "sekten" er bare løgn og fanteri.

Står det ikke i de ti bud at du ikke skal tale usant om din neste? På lik linje med "Et troverdig vitne lyver ikke, men falske vitner farer med løgn"? 

Isåfall så raker det rett ned et visst sted med deg også......og jo, jeg var faktisk på vei inn i sekten. Unge mennesker er lett påvirkelige og når man blir truet med satan og helvete så er det utrolig hva man går med på :-)  

Kongemannen
14.10.19 21:50
Haregutt: Vel, hva er en feminist

Noe av det ondeste som finnes. De vil ta over makten. Helt siden Eva forledet Adam i paradis har det kun vært problemer med dem.

positivogblid
14.10.19 21:57
Haregutt: For fakta er at alle kvinnene i Jehovas vitner har rettigheter på lik linje med alle andre kvinner i Norge. Forskjellen er at innen for menigheten følger de Bibelens veiledning,

Ja selvfølgelig er det den ekstreme tolkingen av Bibelen eller andre religiøse skrifter som gjør forskjellen.

Slik er det jo i andre kulturer også hvor kvinner og homofile blir diskriminert og undertrykt.

Men du har rett i at ingen religiøse grupper vil mene om seg selv at de diskriminerer eller undertrykker selvsagt og det er jo nettopp en del av problemet.

Forandring tar tid!!

(Innlegget ble redigert 14.10.19 22:10)

Gorback
GorbackInnlegg: 4532
14.10.19 22:01
Haregutt: Jehovas vitner må derfor akseptere at Gud tillater Satan å styre verden, men en må ikke leve som en som lever etter verden.

Men pengestøtte fra Satan takker dere altså ja til? Hva annet av hva Satan frister med tar dere imot? Hvorfor ikke julefeiring, damer på rommene, hæla i taket og andre fristelser som vi som følger "denne verdens gud" driver og gasser oss i? Hvorfor aksepere enkelte av Satans fristelser men andre ikke...

nlc
nlcInnlegg: 1444
14.10.19 22:03
Haregutt: Dette er jo bare idioti

Det er ikke pengene mine lengre når jeg har betalt skatt. Men å gi penger til sekter og trossamfunn som bevisst undergraver demokratiske rettigheter, skjuler seg bak hellige skrifter mens de undertrykker kvinner, kaster ut praktiserende homofile og nekter medlemmene å stemme, vel det er galskap.

Knekkende likegyldig om de tilber Jahve, Allah, Den store Huttetu eller whatnot, jeg synes det er en dårlig ide å gi dem penger. Ihvertfall de som jobber mot demokratiske prinsipper og for middelaldersk menneskesyn (jehovas vitner, islamister og andre ekstremister) bør man øyeblikkelig frata all statstøtte. Man bør heller gi statstøtte til aktivt å motarbeide denne ondskapen.

I deres tilfelle blir det urkomisk å se på den råtne dobbelmoralen. Tar gjerne imot sølvpenger, men fordømmer "denne verden". Finnes det noen nedre grense for selskapet vakttårnet?

Haregutt
14.10.19 22:09
jatilnei: Når du legger det frem som at ingen homofile er kastet ut, så mener du da "ikke praktiserende" homofile. Altså folk som er hjernevasket til å undertrykke sin seksualitet fordi de blir truet med satan, helvete og ekskludering. Men praktiserende homofile er (så vidt meg bekjent) homofile de også, og når du legger det frem som at ingen homofile har blitt kastet ut så er dette i beste fall misvisende.

Kverulering og forvrengning...

Se på dette eksemplet,... det står i trafikkforskriftene at når et skilt viser 80 kilometer pr. time, så er det meningen at en skal holde den fartsgrensen eller litt lavere. Dersom du da kjører i 130 kilometer i timen, og blir stoppet av Politiet, vil du bli anmeldt, bøtelagt, og fengslet... dette vet du jo inderlig godt, fordi dette lærte du da du hadde teorien på trafikk skolen.

Tror ikke mange ville ha sympati for deg dersom du protesterte og forlangte at du skal ha retten til å kjøre så fort du vil, fordi bilen din har en topphastighet på 250 kilometer i timen.

Slik er det med en som er homofil, og hva Bibelen lærte ham eller henne om den saken, den kan ikke misforstås, regelen er at en ikke vil være godkjent av Gud dersom en praktiserer homofil, og skulle en følge noe som Bibelen, Guds ord ikke lærer, vil det skade alle andre i menigheten.

Om noen i etterkant, etter å ha innviet sitt liv til Jehova Gud, kommer å sier at de egentlig er homofile, så er det ingen som blir ekskludert av den grunn, og forøvrig, Jehovas vitner truer ingen med satan og helvete, for helvete slik kristenheten har fremstilt helvete på, eksisterer ikke, og satan kommer heller ikke å henter en ned til et brennende pinested, for satan bryr seg bare om å få flest mulig til å vende Gud ryggen, ikke mer enn det. 

Ingen homofile av Jehovas vitner blir undertrykket for sin legning... men de velger selv hvilken side de vil stå på, noe som det er helt og fult ut klar over før de blir et døpt vitne, og er en av dem i tvil før de lar seg innvie ved dåp, så blir de ikke døpt, med mindre de skuler sannheten, og holder de sannheten tilbake, så er det de selv det går ut over, det nytter ikke å si i etterkant at en ikke ville innrømme det... 

Haregutt

Haregutt
14.10.19 22:10
Kongemannen: Noe av det ondeste som finnes. De vil ta over makten. Helt siden Eva forledet Adam i paradis har det kun vært problemer med dem.

Hehehe :-))

Haregutt
14.10.19 22:12
jatilnei: Isåfall så raker det rett ned et visst sted med deg også......og jo, jeg var faktisk på vei inn i sekten. Unge mennesker er lett påvirkelige og når man blir truet med satan og helvete så er det utrolig hva man går med på :-)

Her lyver du så det renner av deg.

Jehovas vitner truer aldri noen med helvete, og Satan...

men, muligens du forveksler Jehovas vitner med et annet religions samfunn.

Haregutt

positivogblid
14.10.19 22:13
Haregutt: Slik er det med en som er homofil, og hva Bibelen lærte ham eller henne om den saken, den kan ikke misforstås, regelen er at en ikke vil være godkjent av Gud

Du har helt rett i at ingen religiøse grupper vil mene om seg selv at de diskriminerer eller undertrykker kvinner og homofile!!

Det er jo nettopp en del av problemet og derfor det får fortsette!

(Innlegget ble redigert 14.10.19 22:17)

Haregutt
14.10.19 22:13
nlc: Det er ikke pengene mine lengre når jeg har betalt skatt. Men å gi penger til sekter og trossamfunn som bevisst undergraver demokratiske rettigheter, skjuler seg bak hellige skrifter mens de undertrykker kvinner, kaster ut praktiserende homofile og nekter medlemmene å stemme, vel det er galskap.

Hvilket trossamfunn sikter du til, "den Norske kirke" ? mest sannsynlig.

Haregutt

Haregutt
14.10.19 22:16
positivogblid: du har rett i at ingen religiøse grupper vil mene om seg selv at de diskriminerer eller undertrykker selvsagt!!
 Og det er jo nettopp en del av problemet !!
Forandring og fremsteg tar tid!!

Du er hjertelig velkommen til å overvære alle møtene, samt leve sammen med en eller annen familie, innenfor Jehovas vitner, om du bare spør noen om dette, så ordner det seg sikkert, så får du selv oppleve om dine påstander er riktige... 

Haregutt

Haregutt
14.10.19 22:18
nlc: og andre ekstremister)

Her stiller du i egen ekstremist klasse... hvem tror du at du er `?

tygg litt på den du 

Haregutt

Klikk for å gå tilbake til toppen