Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jeg skal vinne hele verden for Jesus.

NYTT TEMA
BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 49903
21.01.20 18:38
OOTSP: Det høres bra ut, vi har vel kranglet gjennom alle våre møter før, men jeg er ikke den samme lengere nå. Jeg har kastet fra meg min forrige tro siden Gud sørget for at jeg fant djevelen, jeg som selv ikke trodde på han før. Trodde selv mye av det armageddon_5 tror på nå, mens jeg trengte 34 år før jeg snudde vei.

Det ene er hverken bedre eller verre enn det andre. Alt slikt sludder er reinspikka overtro, og det har ikke verda bruk for.

Men et riktig artig aspekt her som jeg har ledd mye av, er at for å kunne tro på både smådjevler og større typer av arten, forutsetter man nødvendigvis guder. Ha'kke hørt maken til tullprat. Men det har som sagt gitt meg mang en god latter!

Mvh

BE

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 49903
21.01.20 18:42
OOTSP: Mange av de som kaller seg for ateister eller kristne er også en del av Satanismen.

Vel... man som sagt være kristeliøs for å kunne være satanist. Men du står fritt til å forklare at ateister er en del av satanismen. Et godt tips før du begynner, er imidlertid å slå opp ordet "ateist" ett eller annet sted.

Mvh

BE

OOTSP
OOTSPInnlegg: 8218
21.01.20 19:26
BlackEagle: Det ene er hverken bedre eller verre enn det andre. Alt slikt sludder er reinspikka overtro, og det har ikke verda bruk for. Men et riktig artig aspekt her som jeg har ledd mye av, er at for å kunne tro på både smådjevler og større typer av arten, forutsetter man nødvendigvis guder. Ha'kke hørt maken til tullprat. Men det har som sagt gitt meg mang en god latter! Mvh BE

Det er din mening, du får bare vente til frøet vokser hos deg vettu ;)


Det viktigste er at det gir deg en god latter vet du, man lever alltid lengere jo mer latter man får, hehe...

OOTSP
OOTSPInnlegg: 8218
21.01.20 19:31
BlackEagle: Vel... man MÅ som sagt være kristeliøs for å kunne være satanist. Men du står fritt til å forklare at ateister er en del av satanismen. Et godt tips før du begynner, er imidlertid å slå opp ordet "ateist" ett eller annet sted. Mvh BE

Jeg sier jo ikke at ateister er satanister, viktig at du forstår hva jeg påpeker her. Det jeg sier er at satanister unnskylder seg med at de enten er ateister eller kristne. Trodde du forstod det, men det gikk ikke den veien for deg.

 

Lever selv kun med ateister, kristne og New Agere, ingen av de er satanister.

 

De jeg snakker om er de som holder på med satanisme, men sier de er enten ateist eller kristne (kaller på sin gud, Lucifer). Eks., The Masons

(Innlegget ble redigert 21.01.20 19:37)

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 49903
22.01.20 08:36
OOTSP: Det er din mening

(om at man for å tro på djevler, først må bekjenne seg til kristeliøsitet)

Neppe. Det er en logisk nødvendighet, ettersom satanisme jo legger biber'n ned som grunnstein.

Mvh

BE

BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 49903
22.01.20 08:39
OOTSP: Jeg sier jo ikke at ateister er satanister

Ikke dét?

21.01.01 kl. 18:07 skrev du "Mange av de som kaller seg for ateister eller kristne er også en del av Satanismen.".

Mvh

BE

armageddon_5
armageddon_5Innlegg: 3622
22.01.20 09:33
OOTSP: Hvordan kan du tro på det, når du ikke tror på alt det andre som står i Bibelen?

 


Jeg tror på alt som står i Bibelen bortsett fra mesteparten. 

armageddon_5
armageddon_5Innlegg: 3622
22.01.20 09:38
OOTSP: Den Hellige Ånd

 


Vet du hva den hellige ånd er? Det er en hellig tanke, nemlig at du skal elske din neste høyere enn deg selv. Dette faktum gikk opp for disiplene først i Pinsen kort etter korsfestelsen. Siden gikk de samme veien som Jesus.

armageddon_5
armageddon_5Innlegg: 3622
22.01.20 09:39
OOTSP: Gud sørget for at jeg fant djevelen,

 


Hvor gjemte han seg?

armageddon_5
armageddon_5Innlegg: 3622
22.01.20 09:40
OOTSP: Trodde selv mye av det armageddon_5 tror på nå,

 


Og hva tror armageddon_5 på nå?

armageddon_5
armageddon_5Innlegg: 3622
22.01.20 10:01
Finnsannhet: Lykke til med alminnelig forstand og evt. et grundig Bibeltekststudium.

 


Om du vil kan jeg stå på en fot på gyngende grunn og lese hele bibelen for deg uten å sette andre foten ned.

Zpiff
ZpiffInnlegg: 20578
22.01.20 10:53
OOTSP: Det jeg sier er at satanister unnskylder seg med at de enten er ateister eller kristne.

Skulle tatt seg ut om satanister unnskyldte seg med at de er hinduer, muslimer, buddhister, sikher, jøder.. liksom.
 
Men hva unnskylder ateister og kristne seg med at de er - da? 
At de er mennesker, organismer..(?). 
Svært så nyttig, informativt og megetsigende -ergo:
Satanist ±≈≥≤ menneske.., eller noe i den dur. 
 
Q- What's next?
A- Next.. 
 
Så hva har en lært av dette?
(Retorisk spørsmål).

justanothername
justanothernameInnlegg: 12374
23.01.20 08:14
OOTSP: Kan nesten sammenligne de med IS, og de er jo på en måte en del av de, destruction...

Ja, de religiøse er ikke helt gode. Enten det er den ene religionen eller den andre. 

armageddon_5
armageddon_5Innlegg: 3622
24.01.20 11:26

 

 

Hvordan skal jeg klare å vinne hele verden for Jesus? Jo, fordi jeg har et budskap som binder både religiøse sjeler og ikke religiøse sjeler sammen, nemlig en hellig ånd, en hellig tanke som sier at du skal elske din neste høyere enn deg selv. Og hvordan skal jeg kunne formidle denne åndstanken til alle verdenshjørner? Jo, gjennom en ny dåp, en dåp kalt Fullmånedåpen, som er rettet til all verdens foreldre og som gjør dem til det nye presteskap, det nye åndelige lederskap og som sier: -Bli ditt barns prest og åndelige leder ved å døpe det under hver fullmåne, tolv ganger i året, med denne teksten-: "Jeg lover at jeg skal oppdra deg uten fysisk eller psykisk avstraffelse, gi deg ubetinget kjærlighet og lære deg å gi mer til din neste enn til deg selv."

 

Denne oppdragelsen er nøkkelen foreldrene gir til barna og som åpner den gylne port, porten som fører ut av Dødsriket og inn til Paradis.

(Innlegget ble redigert 24.01.20 11:29)

OOTSP
OOTSPInnlegg: 8218
24.01.20 16:19
BlackEagle: Ikke dét? 21.01.01 kl. 18:07 skrev du "Mange av de som kaller seg for ateister eller kristne er også en del av Satanismen.".

Nope.

 

Det er Satanister som kaller seg for kristne eller ateister av de jeg har sett så langt, kanskje noen bruker andre religioner også, hvem vet.

 

De som er kristne er kristne, de som er ateister er ateister, de som er muslimer er muslimer, de som er satanister kaller seg for noe annet, eller ihvertfall de som er høyt oppe i det ihvertfall.

(Innlegget ble redigert 24.01.20 16:20)

OOTSP
OOTSPInnlegg: 8218
24.01.20 16:23
armageddon_5: Vet du hva den hellige ånd er? Det er en hellig tanke, nemlig at du skal elske din neste høyere enn deg selv. Dette faktum gikk opp for disiplene først i Pinsen kort etter korsfestelsen. Siden gikk de samme veien som Jesus.

Selvsagt vet jeg hva den Hellige Ånd er. Menneskeheten fikk ikke tilgang til den Hellige Ånd før Jesus ofret seg for menneskeheten på korset, var i dødsriket i 3 dager før han dro opp til Himmelen. Han måtte vinne over døden og dra opp før Han kunne sende den Hellige Ånd ned for å hjelpe og veilede menneskeheten som trodde på Ham.

OOTSP
OOTSPInnlegg: 8218
24.01.20 16:43
armageddon_5: Og hva tror armageddon_5 på nå?

Har selv kun fokusert på budet du kommer med;  budet som sier at vi skal elske vår neste høyere enn oss selv.


Budskap til hele menneskheten slik at alle kan gå i ett uansett religion med kjærlighet, slik at alle kommer opp.


Nå har jeg ikke fulgt med på alt av hva du har skrevet enda, men fulgte ihvertfall de selv før, men vet i dag at det er totalt galt.

OOTSP
OOTSPInnlegg: 8218
24.01.20 16:47
Zpiff: Skulle tatt seg ut om satanister unnskyldte seg med at de er hinduer, muslimer, buddhister, sikher, jøder.. liksom.

Men hva unnskylder ateister og kristne seg med at de er - da?
At de er mennesker, organismer..(?).
Svært så nyttig, informativt og megetsigende -ergo:
Satanist ±≈≥≤ menneske.., eller noe i den dur.

Q- What's next?
A- Next..

Så hva har en lært av dette?
(Retorisk spørsmål).

Det kan jeg ikke svare på siden jeg har kun hørt en liten del av de, sikkert noen som bruker de andre også, skal ikke si noe på det.


Hvorfor skulle de unnskylde seg for hva de tror på?


Grunnen er kun det at vi ikke skal vite/forstå at de er en del av satanismen for de som er det. Det er en hemmelig gruppe dette, som folk ikke skal vite noe særlig mye om på grunn av alle de hemmelighetene de prøver å skjule for oss.

OOTSP
OOTSPInnlegg: 8218
24.01.20 16:57
armageddon_5: Hvordan skal jeg klare å vinne hele verden for Jesus? Jo, fordi jeg har et budskap som binder både religiøse sjeler og ikke religiøse sjeler sammen, nemlig en hellig ånd, en hellig tanke som sier at du skal elske din neste høyere enn deg selv. Og hvordan skal jeg kunne formidle denne åndstanken til alle verdenshjørner? Jo, gjennom en ny dåp, en dåp kalt Fullmånedåpen, som er rettet til all verdens foreldre og som gjør dem til det nye presteskap, det nye åndelige lederskap og som sier: -Bli ditt barns prest og åndelige leder ved å døpe det under hver fullmåne, tolv ganger i året, med denne teksten-: "Jeg lover at jeg skal oppdra deg uten fysisk eller psykisk avstraffelse, gi deg ubetinget kjærlighet og lære deg å gi mer til din neste enn til deg selv." Denne oppdragelsen er nøkkelen foreldrene gir til barna og som åpner den gylne port, porten som fører ut av Dødsriket og inn til Paradis.

Tror du at du er Messiah??? Allerede der går du kraftig imot det Kristus sier. Vi er Guds barn og skal følge Jesu Kristus gjennom den smale vei, ellers så faller vi. Det er her vi har Den Hellige Ånd som vi må følge for å kunne forstå rett og galt.

 

Fullmånedåp???

 

Før Kristus gikk opp så ble de døpt i vann, da Den Hellige Ånd kom så er det Åndsdåp.

 

Det du kommer med her begynner dessverre å ligne mer på den siden vi kjemper imot.

 

Se på f.eks ouija brett (måne og sol) eller Baphomet som peker opp og ned på månen. Du vet at dette ligner mer og mer på Satanismen.

(Innlegget ble redigert 24.01.20 16:58)

Finnsannhet
FinnsannhetInnlegg: 14332
24.01.20 22:39
armageddon_5: "Jeg lover at jeg skal oppdra deg uten fysisk eller psykisk avstraffelse, gi deg ubetinget kjærlighet og lære deg å gi mer til din neste enn til deg selv."

Det som skaper god moral er neppe løfter om denne, men at man føler takknemlighet og føler seg elsket. Å ha ønsker om god moral er som ønsker om å drikke seg full, men mangler alkohol.


Men ønsker kan sette i gang en prosess med å kjøpe alkohol.


Jeg mener bare: man må skaffe seg, eller motta, det som virker på nervesystemet. Det gjelder også dette med å dele med de som har mindre enn en selv, og betale prisen for dette.

OOTSP
OOTSPInnlegg: 8218
24.01.20 23:03
armageddon_5: Mitt (h)åndfaste tegn er pentagrammet. Det inneholder mine initialer.

Dette kan si sitt. Tror ikke vi burde diskutere så mye mer. Jeg vil be for deg.

immediately
immediatelyInnlegg: 456
24.01.20 23:04
OOTSP: Det er her vi har Den Hellige Ånd som vi må følge for å kunne forstå rett og galt.

Hvorfor mener du det er viktig å kunne skjelne mellom rett og galt, godt og ondt? Forbød ikke Gud oss denslags kunnskap?

 

Hadde det ikke vært bedre for mennesket å være kunnskapsløs uten innsyn om det som er godt og ondt, "blinde", slik at vi var komplett uvitende om det som er rett og galt?

(Innlegget ble redigert 24.01.20 23:08)

OOTSP
OOTSPInnlegg: 8218
24.01.20 23:18
immediately: Hvorfor mener du det er viktig å kunne skjelne mellom rett og galt, godt og ondt? Forbød ikke Gud oss denslags kunnskap? Hadde det ikke vært bedre for mennesket å være kunnskapsløs uten innsyn om det som er godt og ondt, "blinde", slik at vi var komplett uvitende om det som er rett og galt?

Forbød Gud oss om 'rett', heller 'galt'?

 

Gud er rett. Djevelen er galt.

 

Som Han sier, du kan ikke drikke av begge begerene. Hvilken en tar du, den rette, den gale, eller begge?

 

Tar du imot Den Hellige Ånd, så vil du se forskjellen, da følger du enten den rette eller gale, så enkelt er det faktisk.

 

For er vi uviten, så havner vi mest sannsynlig hos den gale veien, for han styrer vår verden i dag. Det er en mening med historien om Adam og Eva. Slangen (djevelen) lurte Eva og fikk henne til å gjøre det gale i Guds rike, derfor ble vår verden skapt. Dualiteten mellom det gode og det onde.

 

Det er kun en vei til det som er rett (himmelen) eller slik det er i dag i vårt samfunn og bare utvikler seg til det verste av det verste som gir deg veien til det gale (dødsriket).

 Derfor er det så viktig å finne ut av dette og forstå hvor viktig det er å døpe seg åndelig så man kan få Den Hellige Ånd til å vise deg vei. Med en gang du forstår dette, så vil du følge Jesus Kristus som viser deg vei via Den Hellige Ånd.

(Innlegget ble redigert 24.01.20 23:22)

immediately
immediatelyInnlegg: 456
24.01.20 23:21

Men hva var hensikten med å forby innsyn i godt og ondt fra begynnelsen av, "bli liksom Gud og kjenne godt og ondt"?

OOTSP
OOTSPInnlegg: 8218
24.01.20 23:24
immediately: Men hva var hensikten med å forby innsyn i godt og ondt fra begynnelsen av, "bli liksom Gud og kjenne godt og ondt"?

Det er en utrolig positiv ting vet du, så lenge vi har muligheten til å klare det. Før var vi trygg, men nå har vi gått inn i helheten der vi både kan skjønne godt og vond, samtididlig som at vi er Guder, av de som klarer å følge Jesus Kristus.

Eller ønsker man å være en død falsk Gud som er styrt av djevelen selv (som Gud styrer over)?

(Innlegget ble redigert 24.01.20 23:26)

Hyrro
HyrroInnlegg: 20603
24.01.20 23:27

Vi skal ikke vinne verden for Jesus, men  med Jesus - for han var verdens første kommunist. 

immediately
immediatelyInnlegg: 456
24.01.20 23:34
OOTSP: Det er en utrolig positiv ting vet du, så lenge vi har muligheten til å klare det.

Så du mener det var positivt å lytte til satan? Uten satan hadde vi vært kunnskapsløse om godt og ondt, rett og galt?

(Innlegget ble redigert 24.01.20 23:38)

armageddon_5
armageddon_5Innlegg: 3622
25.01.20 09:25
OOTSP: Selvsagt vet jeg hva den Hellige Ånd er. Menneskeheten fikk ikke tilgang til den Hellige Ånd før Jesus ofret seg for menneskeheten på korset, var i dødsriket i 3 dager før han dro opp til Himmelen. Han måtte vinne over døden og dra opp før Han kunne sende den Hellige Ånd ned for å hjelpe og veilede menneskeheten som trodde på Ham.

 


Med andre ord; du aner ikke hva den hellige ånd er. 

armageddon_5
armageddon_5Innlegg: 3622
25.01.20 09:36
OOTSP: var i dødsriket i 3 dager

 


Dem som skrev Trosbekjennelsen ante ikke hva de gjorde når de hevdet at Jesus for ned til dødsriket, for det rimer ikke med Jesus uttalelse på korset når han sier til den ene av de to andre korsfestede at: "I dag skal du bli med meg til Paradis."


Selvsagt bygger de utsagnet på at Jesus stod opp fra de døde tredje dag og de fant vel ut at et sted må han jo ha gjort av seg før han stod opp. Men det er en antagelse og ikke noe annet. 


 

armageddon_5
armageddon_5Innlegg: 3622
25.01.20 09:39
OOTSP: Nå har jeg ikke fulgt med på alt av hva du har skrevet enda, men fulgte ihvertfall de selv før, men vet i dag at det er totalt galt.

 


Presiser; -men fulgte i hvert fall de selv før.-

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg