Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Profetier verifiserer bibelen

NYTT TEMA
BlackEagle
BlackEagleInnlegg: 51129
20.01.20 12:35
kefiren: atomkrig står ikke spesielt men det er fult mulig, men da er ikke kristne her.

Husker jeg ikke feil, var det atomkrig i 1945 (du får korrigere meg om du kan vise at det er feil). Men det fantes kanskje ikke kristne da?

Mvh

BE
potensielt uvitende

BlackEagle
20.01.20 12:45
kefiren: Jeg er ute etter å diskutere med mer oppegående folk.

Det er også åpenbart feil. Du er slett ikke ute etter å diskutere. Du er ute etter tilslutning, slik at du kan framstå som en Führer.

Men dessverre for deg (og heldigvis for andre), har du ikke pondus til dét. Det er pinlig tydelig for de fleste hvor nærsynt du er - og tar jeg ikke feil, er det flere både troende og ikke-troende som ser dét.

Men lykke til på misjonsmarken! Eller... nåvel, jeg trekker tilbake det. Du trenger det nok, men likevel...

Mvh

BE

BlackEagle
20.01.20 12:54
kefiren: Jeg setter ham til veggs

(fra ditt svar til Finn om BE)

Hvor har du satt meg til veggs?

Du setter INGEN til veggs med å bryte §8, skjønner du. Det beste du kan håpe på ved å prestere slike eklatante brudd på den paragrafen, er bare at Petter høflig låser porten når du kommer i stedet for å smelle den rett i fjeset på deg. Så vi kan alle håpe at det tar riktig lang tid før den dagen kommer. Haken ved dét er at du kan komme til å få et langt og ulykkelig liv her nede i denne jammerdal.

Men trøst deg med at fyrbøter'n i kjeller'n kan ha fyra i ovnen. Da får du det i tilfelle riktig godt og varmt, så du slipper å fryse.

Mvh

BE

P. S. Jeg vil på nytt anbefale deg å studere hva §8 innebærer.

BlackEagle
20.01.20 13:04
Jaddadu: Historien viser at Jesus har levd, det er det ingen tvil om, og at han ble drept er det heller ingen tvil om, men ha ble ikke korsfestet slik kristenheten tror, for romerne brukte ikke korset for å drepe forbrytere

Så romerne brukte ikke det, nei?

Kan du da fortelle meg hvorfor det i Wikipedia står:

"Korsfestelse ble mye brukt fra 100-tallet f. Kr. til 300-tallet e. Kr., særskilt blant persere, egyptere, kartagere og romere."

og i Store Norske står:

"Korsfestelse, henrettelse ved at den dødsdømte bindes eller nagles til et kors. Skriver seg fra Østen og kom derfra til romerne."?

Det er selvsagt mulig at du vet bedre, men da er det fint om du kan forklare hvilken bakgrunn du har som avstedkommer ditt bedrevitende.

Mvh

BE

"Man bør ikke si mer enn man kan vise at man har dekning for."
(gammelt jungelordtak)

(Innlegget ble redigert 20.01.20 13:05)

BlackEagle
20.01.20 13:12
Jaddadu: om du ikke tror på det jeg skriver, så er det ditt problem, ikke mitt.

Tjaaa... det spørs om ikke problemet faktisk ER ditt, for som jeg viste i det forrige innlegget, TAR DU FEIL; i det minste om korsfestelse. Og dét, min venn, er neppe andres problem - det er DITT.

Dét forklarer også noe om hvorfor du ikke får særlig gjennomslag som misjonær.

Mvh

BE

(Innlegget ble redigert 20.01.20 13:14)

BlackEagle
20.01.20 13:15
joplina: Ja, da skjønner jeg at det er på høy tid å gratulere deg med ditt nye alternative kefir-nick (sitert over)
Jeg siterte og svarte nicket "kefiren" - og du siterte det svaret og gjør klart at "om du ikke tror på det jeg skriver, så er det ditt problem, ikke mitt."
- Dog har det seg slik at den som har behov for flere nick beviser både for seg selv og alle andre hvor dårlig deres standpunkt er - i det store og hele.
Ikke at det har vært noe behov for deg å måtte tydeliggjøre det med enda et nick...for det har vært krystallklart lenge

I O U 1.

Mvh

BE

Keva
KevaInnlegg: 24518
20.01.20 13:56
BlackEagle: I O U 1. Mvh BE

Hun fikk en av meg - og takk for lånet! ;-)

Finnsannhet
FinnsannhetInnlegg: 14534
20.01.20 16:11
BlackEagle: "Korsfestelse ble mye brukt fra 100-tallet f. Kr. til 300-tallet e. Kr., særskilt blant persere, egyptere, kartagere og romere."

Du må jo skjønne det, kjære BE, at de hedenske romerne slett ikke ville benytte en henrettelsesmetode som lignet på det hedenske korstegnet!  

He, he.  Men allikevel er nettopp DETTE kronargument for JV.

"Treet" Jesus ble hengt på hadde nok en tverrbjelke, tenker jeg vi sier. Altså et kors.

Men du skjønner det, seeru, ALT tenkelig som kan framstille JV som mer kristelig enn (resten av) kristenheten er viktig å få fram. Vi snakker REKLAME, mann! I likhet med dette om Guds bokstavelige navn.  Men slik går det når man slettes ikke tenker (selv).

(Innlegget ble redigert 20.01.20 16:16)

Finnsannhet
20.01.20 16:11
BlackEagle: "Korsfestelse ble mye brukt fra 100-tallet f. Kr. til 300-tallet e. Kr., særskilt blant persere, egyptere, kartagere og romere."

Du må jo skjønne det, kjære BE, at de hedenske romerne slett ikke ville benytte en henrettelsesmetode som lignet på det hedenske korstegnet!  

(Innlegget ble redigert 20.01.20 16:12)

Finnsannhet
20.01.20 19:17
Finnsannhet: He, he. Men allikevel er nettopp DETTE kronargument for JV.

Jeg må kanskje forklare publikum litte granne. JV kan ikke tenke seg at Jesus ble hengt på et tre(stykke) som lignet på et hedensk (ikkejødisk) korstegn. Men et hedensk fallossymbol (påle), - ja, se det er helt greit.

Hva skal man si? De er jo i det minste morsomme, da. JV, altså.

Gorback
GorbackInnlegg: 5151
20.01.20 19:41
Finnsannhet: Jeg må kanskje forklare publikum litte granne. JV kan ikke tenke seg at Jesus ble hengt på et tre(stykke) som lignet på et hedensk (ikkejødisk) korstegn. Men et hedensk fallossymbol (påle), - ja, se det er helt greit.

Spiller forsåvidt ikke noen rolle hva en eventuell historisk Jesus ble hengt på siden dette ikke kan avklares uansett! Romerene benyttet sannsynligvis også forskjellige metoder for opphenging av folk de straffet. Men kristenhetens tradisjon har jo benyttet det i utgangspunktet "hedenske" korset i 2000 år nå, som de også har ekspropriert andre gamle symboler, steder og tider for gudsdyrkelse. Kristendommen er en synkretistisk religion som har plukket elementer fra det jødiske, egyptiske, romerske og ikke minst greske og kokt suppe på noen sagn over en for samtiden ukjent Yeshua fra Nazareth... 

Klikk for å gå tilbake til toppen