Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

MASKERADE.

NYTT TEMA
inspector

inspector
27.11.20 11:04
armageddon_5: Du er forkastet fordi du ikke svarer på mine spørsmål.

Tøv.

Du har fått flere grundige forklaringer om hvorfor det ikke er spesiellt smart å turnere på vgd med mange tullepåstander under fullt navn....

armageddon_5

armageddon_5
27.11.20 12:33
BlackEagle: Bytt om tallgruppene, så kommer du til Rockwool i Moss.

Ja, jeg ringte dit og spurte etter Black Eagle og fikk til svar at den var ute og fløy i Rocky(wool) Mountains i Mosambik.  

inspector

inspector
27.11.20 12:58
armageddon_5: Ja, jeg ringte dit og spurte etter Black Eagle og fikk til svar at den var ute og fløy i Rocky(wool) Mountains

Er dette et religions- og livssynsrelatert argument ????

Zpiff

Zpiff
27.11.20 13:17
armageddon_5: Du er forkastet

Kjæm'en itte te himmærn da æll? 
- Guds grusomme & nådeløse vrede osv... 

Btw, denne såkalte Gud har heller aldri identifisert seg!
At noen påstår seg å sitte med gode(?) beskrivelser samt adressen til denne påståtte entiteten, er vel ikke akkurat noe som veier så altfor tungt -i disse dager.. 

BlackEagle

BlackEagle
27.11.20 20:53
armageddon_5: Ja, jeg ringte dit og spurte etter Black Eagle og fikk til svar at den var ute og fløy i Rocky(wool) Mountains i Mosambik.

Men i svarte...! Jeg har jo fortalt dem at de ikke under noen omstendighet kan slurve med taushetsplikten! Jeg skal få dem korsfestet, skal jeg! Eller halshogd, korsfestet, pisket OG utsatt for gjensitting - i den rekkefølge!

Mvh

BE

armageddon_5

armageddon_5
28.11.20 10:46
BlackEagle: Det stemmer. Jeg ser faktisk både ut og inn - på den måten har jeg jo både utsyn og innsyn!

En trenger ikke være synsk for å se at du ikke ser ut i halvmørke, BE, så det trenger du ikke å poengtere, men hvis vi tar hensyn til oppsynet ditt trenger en heller ikke å ha særlig gangsyn for å forstå at du er et synsbedrag. Man trenger heller ikke å ha fjernsyn for å forstå at du er synkronisert synlig når du sees fra en annen synsvinkel, nemlig når du fremstår som en hallusinasjon, med et klarsynt synspunkt på fasettsyn. Det skal heller ikke mye intuisjon til for å få innsikt i din synd som fremstår som et blendverk av et blikk.

inspector

inspector
28.11.20 14:37
armageddon_5: En trenger ikke være synsk for å se at du ikke ser ut i halvmørke,

Hvordan henger dette sammen med religion og livssyn ?

Hvis målet ditt derimot er å ødelegge ditt eget omdømme, er du på god vei....

BlackEagle

BlackEagle
28.11.20 22:00
armageddon_5: hvis vi tar hensyn til oppsynet ditt

Kjeften...

*glise*

...og ... MOD? Arma og jeg er absolutt på talefot - sjekk både tidligere innlegg og gjensidige tomler.

Mvh

BE

BlackEagle

BlackEagle
28.11.20 22:02
inspector: Hvordan henger dette sammen med religion og livssyn ? Hvis målet ditt derimot er å ødelegge ditt eget omdømme, er du på god vei....

Give arma some space - han gjør ingen fortred.

Mvh

BE

armageddon_5

armageddon_5
29.11.20 09:16
BlackEagle: Give arma some space - han gjør ingen fortred.

Takker for den tilliten, BE.

armageddon_5

armageddon_5
29.11.20 09:38
BlackEagle: MOD? Arma og jeg er absolutt på talefot - sjekk både tidligere innlegg og gjensidige tomler.

Har noen anmeldt meg? Du trenger ikke å svare, men hvis det er tilfelle vet jeg bestemt hvem som står bak. Jeg tilgir vedkommende uansett, for jeg vet at noen kan bli provosert av mine innlegg.

Kjære BE, heretter kan du få lov til å kalle meg med mitt rette navn som er: ARNE.

Jeg skjønner godt at du kan ha problemer med å avsløre DITT rette navn, (som er så langt at det er vanskelig å huske begynnelsen av det når prøver å huske slutten av det). Jeg håper at du tilgir meg for at jeg nå offentlig avslører ditt rette navn, men jeg gjør det for at all rettferdighet skal oppfylles. 

Til alle som leser dette; det følgende er BLACK EAGLE sitt rette navn. 

EGIL FJOTLIFS LIPLIPS UTENSLIPS SVARTSKJORTE ØRN.

Det kan være vanskelig å tro på dette, men med hånden på hjernen; det er sant.

stjerta

stjerta
29.11.20 09:39
armageddon_5: ARNE

Hei. Jeg heter Kåre Smith. (Tror jeg da, så tidlig en søndags morgen) Ellers synes jeg det er bra med en plattform hvor vi får lov til å være relativt anonyme.

(Innlegget ble redigert 29.11.20 09:50)

armageddon_5

armageddon_5
29.11.20 10:52

Hei Kåre Smith.

Jeg startet denne tråden fordi jeg vil gi de aktørene her inne, som føler seg ukomfortabel med å være anonym, en sjanse til å komme ut av skapet. 

Når du nå navngir deg selv, så må jeg for ordens skyld Google deg. Hva finner jeg? 

Nå har du sjansen til å avsløre deg selv skikkelig. Lyver du?

BlackEagle

BlackEagle
29.11.20 12:48
armageddon_5: Jeg skjønner godt at du kan ha problemer med å avsløre DITT rette navn, (som er så langt at det er vanskelig å huske begynnelsen av det når prøver å huske slutten av det). Jeg håper at du tilgir meg for at jeg nå offentlig avslører ditt rette navn, men jeg gjør det for at all rettferdighet skal oppfylles.  Til alle som leser dette; det følgende er BLACK EAGLE sitt rette navn.  EGIL FJOTLIFS LIPLIPS UTENSLIPS SVARTSKJORTE ØRN. Det kan være vanskelig å tro på dette, men med hånden på hjernen; det er sant.

*glise bredt*

...og så skal jeg hilse fra Natt&Dag!

Mvh

BE

armageddon_5

armageddon_5
29.11.20 12:58
BlackEagle: ...og så skal jeg hilse fra Natt&Dag!

Jeg tror det ikke!!!!!!!!!!!!! Er dere blitt gift?

joplina

joplina
29.11.20 13:41
armageddon_5: EGIL FJOTLIFS LIPLIPS UTENSLIPS SVARTSKJORTE ØRN. Det kan være vanskelig å tro på dette, men med hånden på hjernen; det er sant.

Det finnes et forum som heter Backstage som samsvarer godt med dine skriblerier ...just sayin'

- Ikke det at det aldri kan være rom for litt tøys og tull på andre forum og i andre tråder - for det kan det....men alt med måte og lagom er best osv

Jeg må si "med hånden på hjernen" at jeg ikke greier å koble ditt tema opp mot religion-og livssyn...i det hele tatt. Derfor jeg tipser om Backstage ->

armageddon_5

armageddon_5
29.11.20 14:19
joplina: eg må si "med hånden på hjernen" at jeg ikke greier å koble ditt tema opp mot religion-og livssyn...i det hele tatt. Derfor jeg tipser om Backstage ->

Mitt livssyn er basert på humor. Hvordan våger du å påstå at humor ikke har noe med Religion og livssyn å gjøre? 

joplina

joplina
29.11.20 18:27
armageddon_5: Mitt livssyn er basert på humor. Hvordan våger du å påstå at humor ikke har noe med Religion og livssyn å gjøre?

Jammen daså..da kan du jo utdype og begrunne hvordan det henger sammen og arter seg, så skal du se at jeg faktisk skjønner hva du snakker om -  og plutselig ser tema for tråden med religiøse-livssyns-øyne

Tam-di-dam

BlackEagle

BlackEagle
29.11.20 18:50
armageddon_5: Er dere blitt gift?

Neida, men vi ser endel til hverandre.

Mvh

BE

BlackEagle

BlackEagle
29.11.20 18:52
armageddon_5: Hvordan våger du å påstå at humor ikke har noe med Religion og livssyn å gjøre?

Beklager at jeg blander meg inn.

Bortsett fra at humor kan være et ypperlig livssyn, kan jeg knapt tenke meg noe mer humørløst (og humorløst) enn religiøse skrifter.

Mvh

BE
hedning

BlackEagle

BlackEagle
29.11.20 18:57
joplina: og plutselig ser tema for tråden med religiøse-livssyns-øyne

"I see the light"?

Apropos - eller malapropos, om man vil - jeg hadde en kompis i en av våre innlandsbyer, og en kveld vi var ute (på en pub - eller et diskotek - eller kanskje et piskotek) røykte han ei tipakning Teddy på 47 sekunder, hvorpå han kasta seg på ryggen på gulvet og ropte "I see God! I see God!"...

Mvh

BE

Altså... det var bare Virginiatobakk i Teddysigarettene!

Annananas

Annananas
29.11.20 19:23
BlackEagle: Bortsett fra at humor kan være et ypperlig livssyn, kan jeg knapt tenke meg noe mer humørløst (og humorløst) enn religiøse skrifter.

At Loke fikk Slavedriveren Tjatzes datter Skade til å le ved å bryne seg mot ei geit er jo festelig da. Han bandt et tau rundt sine edle deler og festet den andre siden av tauvet til ei geit, så startet tautrekkingskonkuransen. Målet var å få Skade til å le. Og dette merkelige synet smeltet isdronningen; og hun kunne ikke annet enn å le av opptrinnet.

Når det er sagt så er nok norrøn mytologi mer poeters byggverk enn religiøse skrifter. Men slik burde vel andre skrifter betraktes au sann. Altså inspirerte skrifter inblæst av pusten som holder oss i live hehe  :-)

(Innlegget ble redigert 29.11.20 19:24)

armageddon_5

armageddon_5
30.11.20 09:28
Annananas: Og dette merkelige synet smeltet isdronningen; og hun kunne ikke annet enn å le av opptrinnet

Applauderer.

armageddon_5

armageddon_5
30.11.20 09:29
BlackEagle: "I see the light"?

Applauderer.

armageddon_5

armageddon_5
30.11.20 09:31
BlackEagle: vi ser endel til hverandre.

Hils tilbake.

armageddon_5

armageddon_5
30.11.20 10:08
BlackEagle: Bortsett fra at humor kan være et ypperlig livssyn, kan jeg knapt tenke meg noe mer humørløst (og humorløst) enn religiøse skrifter.

Det, BE, kommer an på hvilke øyne man ser med. At religiøse skrifter kan være dødsens kjedelige skal jeg være enig med deg i, men hvis du tar på deg de rette brillene ( de brillene som har linser for humor) da kan alt skje.

Jeg skulle likt å være en flue på veggen i det rommet hvor Jesus fester med disiplene. Kanskje har de nettopp fått lønn etter å ha deltatt i innhøstningen av druer, og kanskje består lønnen av mye god mat og liter på liter med vin fra en god årgang. Ryktet om Jesus som gikk på at han var en mat og vinelsker tyder på at han festet ganske mye. 

Jeg kan tenke meg at det ble vitset mye der de satt (på gulvet?) og at latteren satt løst. Kanskje vitset de om romerne på samme vis som vi vitser om svenskene? I alle fall tror jeg humoren var like viktig for dem som det er for oss alle i vår tid.

BlackEagle

BlackEagle
30.11.20 10:33
armageddon_5: At religiøse skrifter kan være dødsens kjedelige skal jeg være enig med deg i, men hvis du tar på deg de rette brillene ( de brillene som har linser for humor) da kan alt skje. Jeg skulle likt å være en flue på veggen i det rommet hvor Jesus fester med disiplene.

Den festinga blir vel ikke så mye omtalt i bibler o. l., vel?

Mvh

BE

armageddon_5

armageddon_5
30.11.20 11:44
BlackEagle: Den festinga blir vel ikke så mye omtalt i bibler o. l., vel?

Hadde evangelieforfatterne fokusert på dagliglivet til Jesus og disiplene hadde de antagelig blitt oppfattet som sladderformidlere ala Se og Hør, og dermed hadde de fort gått i glemmeboken. Evangelieforfatterne satset heller på alvoret i budskapet til Jesus og i ettertid har det vist seg som en klok avgjørelse med tanke på hvor mange som leser DNT i dag.

Men kanskje er det nå på tide å se på det som virkelig skjedde den gangen, og hvis vi tillater oss å le litt mer av det så kan det hende at øynene våre blir mer åpen? 

Den første boken min: Vendepunkt ved Menneskesønnens Tegn, er et forsøk fra min side å tegne et datidens virkelighets bilde av hva som skjedde for over to tusen år siden i Israel. Denne kunne kanskje være til fornøyelse for deg, BE, og for Natt&Dag når dere er sammen. 

Du har jo fått med deg at jeg har utgitt min andre bok: Fullmånedåpen, og jeg skulle gjerne gitt deg (og Natt&Dag ) to dediserte gratis eksemplarer.

(Innlegget ble redigert 30.11.20 11:46)

perchri

perchri
04.12.20 22:23
armageddon_5: Jeg tør vedde ganske mye på at du er for feig til å avsløre deg selv.

Klart han er skeptisk...."Skutt blir den"....osv.

Annananas

Annananas
04.12.20 22:54

Grimnismal er den sjultes ord. En diktes fortelling om noe ukjent. Og det ukjente er en del av vår alles identitet, altså den delen av oss som vi ikke kjenner. Det å kjenne seg selv blir da et resultat av en reise inn i det ukjente, der navn vi identifiserer oss med blir uten betydning. Navn som Per, Pål Eline og Leif betyr ingenting der. Men kunnskapen om seg selv, som også omfatter vårt opphav og identitet fins der. Men ingen navn, fordi vi der er som dråper i havet som alle har ett selv. Et unikt selv, men uten navn. Derfor er veien kalt sannheten selv. Selvet vi alle bør bli kjent med sann. Eventyret som venter  :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg