Samlingen av individer som er kritiske til den nest største av de store monoteistiske religionene; islam (av noen også kalt islamofobe) - her inne på VGD etterlyser stadig fra oss tilhørende den kunnskapsløse gemene hop om å nevne eksempler på hva som er positivt med islam – siden de selv er ute av stand til å se noe annet enn at denne perverterte og fascistoide religionen knapt har bidradd med noe særlig annet enn krig, nød og fordervelse siden tidenes morgen.
Siden svært mange av trådene på Innvandrings-forumet og også andre fora stadig spammes ned med kritikk av selve religionen Islam – hører denne diskusjonen vel egentlig hjemme her på Religion- og Livssynsforumet.
Derfor fikk jeg lyst til å snu islam-kritikernes etterlysning til at de selv først klargjør relasjonen mellom de her nevnte elementer av nød og fordervelse og de sidene jeg selv har problemer med å kunne relatere negativt til disse sidene av islam.
Så mitt spørsmål blir da hva som er relasjonen mellom krig, nød og fordervelse og:
- Islams fem søyler – og da spesielt den tredje som omfatter profetens budskap om zakatsom konkret går på barmhjertighetsplikt de troende har til å bidra med bl.a. almisser til trengende og fattige.
- Den muslimske verdens mange byggverk med plass på UNESCOs verdens-arv liste.
- Forbudet mot bruk av alkohol og andre rusmidler.
Kan vi så se om noen av de mest islam-kritiske her inne på VGD greier å forklare hva som er negativt med de oven nevnte 7 elementer? For om dette ikke er negativt – hva er da det motsatte av negativt?