Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Noen som klarer kryssord i Magasinet (Dagbladet)?

NYTT TEMA
Hysteria3

Hysteria3
21.06.08 17:07
Tenkte jeg skulle prøve meg, men fant raskt ut at dette var vanskeligere enn jeg er vant med fra VG og Se&Hør. Her er et lite utvalg av noen løsningsord i forrige helgs nummer.

Stikkord - Løsningsord:

Musiker - Tverrfløytesolistkollega
Kjøkken - Frikadelleproduksjonssted
Rallar - Svilleleggingspioner
Bonden - Traktortilhengereieren
Rente - Ågerkarlfavorittord (hæ??)
Fuglen - Isabellasteinskvetten
Fekting - Riposteringsfagfelt
Meiseduo - Fuglekassesamboerpar
Murerlærling - Trillebårmanøvreringsekspert

Her må man tenke litt utenfor boksen, kan en vel si.

Hysteria
9ppon

9ppon
21.06.08 17:14
"Rente - Ågerkarlfavorittord (hæ??)"

En ågerkarl er vel en som tar ågerrenter, altså liker han ordet rente. Slike løsningsord er jo omtrent umulig å gjette seg frem til uten at man har bortimot alle bokstavene fra før, så jeg kan forstå at kryssordet holder rimelig høyt nivå.

DN har i sine spesialutgaver i forbindelse med jul, påske og pinse et stort kryssord hvor man kan vinne en kasse bedre vin. Det kan ligne noe, med mange og veldig lange gater med løsningssetninger hvor ordene er i omtrent samme klasse som disse.
Rote

Rote
21.06.08 19:37
Hysteria3 skrev:
Tenkte jeg skulle prøve meg, men fant raskt ut at dette var vanskeligere enn jeg er vant med fra VG og Se&Hør. Her er et lite utvalg av noen løsningsord i forrige helgs nummer.

Stikkord - Løsningsord:

Musiker - Tverrfløytesolistkollega
Kjøkken - Frikadelleproduksjonssted
Rallar - Svilleleggingspioner
Bonden - Traktortilhengereieren
Rente - Ågerkarlfavorittord (hæ??)
Fuglen - Isabellasteinskvetten
Fekting - Riposteringsfagfelt
Meiseduo - Fuglekassesamboerpar
Murerlærling - Trillebårmanøvreringsekspert

Her må man tenke litt utenfor boksen, kan en vel si.

Hysteria

Svar:

Kødder du ?
Oilskin

Oilskin
21.06.08 20:31
Jeg liker Rolf Hansen's kryssord selv om de stjeler mye tid. Bruker nok 5-6 timer av helga på å løse dem. Dessuten må man tenke helt annerledes enn i andre kryssord. Trøst deg med at de blir "enklere" når du har løst noen av dem. Lykke til!
susilu

susilu
22.06.08 14:25
Disse kryssordene er mye gøyalere. VG sine har jeg løst i så mange år at det er riktigere å si at jeg "fyller dem ut" enn at jeg "løser dem".
Dessverre er det en tid siden jeg kom til å kjøpe dagbladet på en lørdag.
Første gangen jeg løste denne kryssordoppgaven, husker jeg noe av: Stikkordet var "syltetøy" og løsningsordet var "frokostcerealtilbehør".

Når du har løst dem noen ganger, begynner du å ane tankegangen til kryssordforfatteren, og det blir lettere etterhvert! Du må ikke gi deg!
fisto

fisto
22.06.08 14:31
susilu skrev:
Disse kryssordene er mye gøyalere.
-----------------------------------------------------------

Ja! Løser aldri andre kryssord. Det er kjedelig.
------------------------------------------------------------------------

Når du har løst dem noen ganger, begynner du å ane tankegangen til kryssordforfatteren, og det blir lettere etterhvert! Du må ikke gi deg!
---------------------------------------------------------------------------------
Kunne ikke sagt det bedre selv!

Hilsen nok en Rolf Hansen- tilhenger:-))
Hysteria3

Hysteria3
22.06.08 16:01
"Når du har løst dem noen ganger, begynner du å ane tankegangen til kryssordforfatteren, og det blir lettere etterhvert! Du må ikke gi deg!"

Merkelig sammensatte ord som dette er for så vidt én ting, men dette er uansett altfor viderekomne kryssordoppgaver for min del. Jeg sliter med VG sine.
Punter8X

Punter8X
24.06.08 02:07
Et ord i denne ukas kryssord som jeg synes var litt artig:

Ku: okseelskerinne

Forrige ukes utgave var ekstremt vrien. Denne uka ser det bedre ut.
Oilskin

Oilskin
24.06.08 15:29
Sitater fraRolf Hansen's ktyssord ville jo ha blitt suverene vinnere i tråden "Tigerdrept!" Å finne disse lengste kombinasjonene med en ramme på 28 bokstaver er jo en kunst i seg sjøl.
kryssquiz_mastah84

kryssquiz_mastah84
12.05.09 12:12
Hysteria3: Merkelig sammensatte ord som dette er for så vidt én ting, men dette er uansett altfor viderekomne kryssordoppgaver for min del. Jeg sliter med VG sine.

Har du prøvd www.kryssordleksikon.no for eventuelle ideer til ord og synonymer? Eller er det juks for kryssord - eliten? :)

Jeg skulle gjerne ha hatt tak i en produsent som kan lage kryssord til enkeltpersoner, kjekt å ha når hele familien møtes til høytider og spesielt til litt peiskos.

Jeg har sjekket litt rundt etter produsent av kryssord, men finner kun  www.kryssquiz.no som noe seriøs, men da er det og litt synd at de bare kan lage kryssord til ukeblader o.l er litt kjipt å starte et Ukeblad for å få spesialdesignet kryssord, eller? :P

(Innlegget ble redigert 12.05.09 12:14)

aRandi

aRandi
12.05.09 19:36
Hysteria3: Her må man tenke litt utenfor boksen, kan en vel si.

Det er ustyrtelig morsomt å være utenfor den boksen når man løser "lørdagsdagbladkryssordet".  Synd det er så altfor sjelden jeg har anledning.

bennyen

bennyen
03.06.09 20:37

Heia Hansen, jeg er også stor fan!

Oilskin

Oilskin
03.06.09 22:35

Jeg leste forresten et intervju med Rolf Hansen for noen år siden. Der kom det fram at de fantastiske flotte ordene pønsket han ut i litlehuset når det presset på som verst :-))

Persimone_1

Persimone_1
03.06.09 22:41
kryssquiz_mastah84: Jeg skulle gjerne ha hatt tak i en produsent som kan lage kryssord til enkeltpersoner, kjekt å ha når hele familien møtes til høytider og spesielt til litt peiskos. Jeg har sjekket litt rundt etter produsent av kryssord, men finner kun  www.kryssquiz.no som noe seriøs, men da er det og litt synd at de bare kan lage kryssord til ukeblader o.l er litt kjipt å starte et Ukeblad for å få spesialdesignet kryssord, eller? :P

Du mener at du vil ha personlige kryssord som berører ditt/deres liv på en eller annen måte?

Jeg er ledig for oppdrag.

fisto

fisto
03.06.09 22:49
Oilskin: Jeg leste forresten et intervju med Rolf Hansen for noen år siden. Der kom det fram at de fantastiske flotte ordene pønsket han ut i litlehuset når det presset på som verst :-))

Ja, i litjhuset. Leste dette selv. Og jeg syns det er flott. Av og til når jeg har tid tar jeg disse kryssordene over noen dager, men jeg sender aldri inn, da. Tenkemåten er litt viktig å sette seg inn i, og jeg blir i godt humør.

amentia666

amentia666
07.02.15 14:00

Apekatt = Lirekassespillerassistent

Stav = Skiløperstøtteanordning

:-)

ruffem

ruffem
08.02.15 11:24
susilu: Når du har løst dem noen ganger, begynner du å ane tankegangen til kryssordforfatteren, og det blir lettere etterhvert! Du må ikke gi deg!

Jo, men jeg synes dey er juks fra kryssordmakeren å ha som løsningsord elver,sjøer,forfattere og politikere som absolutt ingen bortsett fra folk som har disse som fagfelt kan navnene på.

snekker1

snekker1
16.02.15 23:41

Noen som bruker kryssordhjelp.no ?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg