Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tale

NYTT TEMA
Glam_babe

Glam_babe
28.07.08 10:21
jeg er litt usikker på hvilket forum jeg bør velge - men tenkte at språksiden kunne være aktuelt :)

jeg skal holde tale i en bursdag, for en dame som heter Line. Hun blir 40, og jeg tenkte at jeg skulle være litt original og nå håper jeg å finne 40 ord på L.

alle ord tenker jeg bør være beskrivende, men det kan godt være noe annet også.

er det noen som har forslag til meg? jeg har kommet på noen ord, sånn som:

lytter, ler, lesende, lattermild,lærer. - det er de jeg har så langt. takknemlig dersom noen har tips til meg :)
puma1

puma1
28.07.08 10:55
Vi andre kjenner jo ikke Line. Om hun er lekker, lat eller lur.
Freakenstein

Freakenstein
28.07.08 11:01
Luremus
Lat
lumsk
lesbe
lespe
liten
lang
liklukt
lattermild
lunefull
latterlig
lovende
luskende
muzzIe

muzzIe
28.07.08 11:05
Dette vil bli krampaktig uansett. Jeg foreslår at du dropper prosjektet, og heller finner en annen måte å fremføretalen på.
Glam_babe

Glam_babe
28.07.08 11:24

Line er en fresh og sporty dame på snart 40. hun jobber i barnehage, er glad i å lage ting, liker å pynte rundt seg, er kreativ. Hun er en vakker dame, kler seg pent og er nøye på hvordan det ser ut rundt henne.

hun liker en fest, er en partyløve :)

tenk på deres egne venninner - hva ville dere karakterisert dem med av L-ord? :)

takker for forslag som har kommet.
-dunder-

-dunder-
30.07.08 01:18
muzzIe skrev:
Dette vil bli krampaktig uansett. Jeg foreslår at du dropper prosjektet, og heller finner en annen måte å fremføretalen på.

>> Støttes. Publikum kommer til å skjære over håndleddene sine lenge før de 40 ordene er ferdig opplest, muligens også Line også, som da kommer til å føle et visst ansvar for de omkom på hennes dag.
Glam_babe

Glam_babe
31.07.08 08:16

gud så negative dere er........ jeg har innlemmet et par bokstaver til - sånn at det blir enklere. Talen er ferdig og den ble så bra!! Jeg hadde prøvelesing for mannen henns i går og han digga den.

så det er fullt mulig å være kreativ - men man må ikke være så negativ.......... ;)
Yapok

Yapok
01.08.08 01:53
Hva med ti ord på L, ti ord på I, ti ord på N og ti ord på E

Du har jo fått noen på L allerede..

I: Interessant, irriterende "ett eller annet", impulsiv, imponerende, initiativrik

N: nasty, naturlig, naturelsker, nitidig, nydelig

E: energisk, enebarn?, elskverdig, ekslusiv, eksotisk, erotisk, osv..

Du kan jo da ta en L, en I, en N og en E etterhverandre eller alle ti L`ene osv..

Lykke til! Spør om du lurer på noe mer..
Glam_babe

Glam_babe
01.08.08 08:22

Dette var jo glimrende Yapok :) det skal jeg notere meg til en annen gang:D
Klikk for å gå tilbake til toppen