Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Språkreise

NYTT TEMA
as_roma
as_romaInnlegg: 21823
22.02.09 06:17

Hei!

Har tenkt litt på å ta en språkreise til Italia (Roma) neste år. Nå er det jo sånn at det er mange forskjellige som driver med språkreiser. Er litt usikker på hva jeg burde gå for. Hva er bra?

Derfor trenger jeg deres hjelp. Er det noen som har vært på noe liknende og som kan anbefale en bra språkskole?

Takk!

cool-lemon
cool-lemonInnlegg: 18
02.03.09 12:51

EF driver med språkreiser (gruppereiser) for ungdom, og individuelle språkreiser for eldre (over 18). På individuelle språkreiser reiser man ned alene, men treffer mange andre der nede, fra mange forskjellige land. De har mange land å velge mellom.
Jeg var på gruppespråkreise i fjor til Malta, og det var bra opplegg.
Har selv lyst til å ta en sånn individuell språkreise senere..

as_roma
as_romaInnlegg: 21823
02.03.09 15:26
cool-lemon: EF driver med språkreiser (gruppereiser) for ungdom, og individuelle språkreiser for eldre (over 18). På individuelle språkreiser reiser man ned alene, men treffer mange andre der nede, fra mange forskjellige land. De har mange land å velge mellom.
Jeg var på gruppespråkreise i fjor til Malta, og det var bra opplegg.
Har selv lyst til å ta en sånn individuell språkreise senere..

Takk for svar.

Hvor lenge var du der og hvor mye betalte du?

cool-lemon
cool-lemonInnlegg: 18
03.03.09 16:27
as_roma: Hvor lenge var du der og hvor mye betalte du?

Jeg var i Malta i 3 uker. Kosta vel rundt 15000. Kommer litt ann på typen kurs man drar på.
Men på individuelle språkreier hadde jeg kunnet betale samme pris for 4 eller 5 uker. Men da måtte jeg batalt fly selv, også.

Men prisene varierer fra land til land og sted til sted, og på hvilken kurstype og sånn.. Og på individuelle språkreiser så må man betale fly selv i tillegg ;)

Ingrid17
Ingrid17Innlegg: 2
13.03.09 12:01

Hei,

Jeg var i Miami Beach og min venninne reiste til Roma med EF. VI hadde et det beste året i vårt liv. Ikke bare lærte vi språket flytende, men ble kjent med så masse mennesker. Hadde ikke EF Oslo fulgt oss opp så bra som de gjorde, så hadde vi aldri opplevd et fantastisk år i utlandet. Vi fikk kjempegod hjelp fra EF. De på kontoret er kjempeflinke. De hjalp oss med alt. De bestilte billetter for oss og ga oss en kjempebra hefte som heter studenthåndbok + masse annet nyttig underveis- før vi reiste. Det hjalp oss veldig med forberedelsene. Jeg forstår at alt skal betales før avreise, det står det jo overalt.  Jeg byttet fra fra et studenthjem til et annet som var mye nærmere, og det var heller ikke noe problem. Måtte bare ut med et lite mellomlegg og det er helt fair. Jeg anbefaler alle som vil reise om å reise med EF. De har peiling! God tur til Roma. Klem-

iceelin
iceelinInnlegg: 2
10.01.10 18:29
cool-lemon: Jeg var på gruppespråkreise i fjor til Malta, og det var bra opplegg.

Vertsfamilie eller campus? :p

(Innlegget ble redigert 10.01.10 18:35)

iceelin
iceelinInnlegg: 2
10.01.10 18:33
cool-lemon: Jeg var på gruppespråkreise i fjor til Malta, og det var bra opplegg.

Individuell reise er fra 16år og oppover :)   Jeg og en veninne har lyst å dra til Malta i sommer, men er ett år for ung til å dra på individuellreise. Snakker med en som jobbet i EF i England, og hun sa at hun anbefalte å vente ett år sånn at vi kunne dra på individuell. Siden du var på gruppereise lurte jeg på om det var bra? Hvordan var det? Hvilken by i Malta var du? (har selv lyst å dra til St.julians) Hvor gammel var du da du var der? Var lederne strenge? Fikk du være ute lenge? Ville du har dratt på gruppereise i år, eller ventet et år for å dra på individuell? :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg