Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

hvilken setning lyder best som slagord?

NYTT TEMA
dittaen

dittaen
21.06.09 10:56

1. med mest fokus på problemene bak problemene.

2. med mest fokus på tingene bak problemene.

3 med heller fokus på problemene bak problemene.

gourmande

gourmande
21.06.09 11:10

Det er vanskelig å  lage gode slagord. De skal være korte,  fyndige og ha et budskap alle forstår straks.

Eksempler på gode slagord:

Just do it (Nike)

Yes we can (Obama)

I like Ike (President Eisenhower)

Alle skal med (Arbeiderpartiet)

An apple a day  keeps the doctor away

For folk flest (Frp)

mzzlfbs

mzzlfbs
21.06.09 11:11

Alle var elendige.

gourmande

gourmande
21.06.09 14:59
dittaen: 1. med mest fokus på problemene bak problemene. 2. med mest fokus på tingene bak problemene. 3 med heller fokus på problemene bak problemene.  

Litt ullent og hjelpeløst:-)  I hvilken sammenheng skal slagordet brukes?  Salg? Internt mantra for ansatte?

"Putt en tiger på tanken". Den slo veldig godt an i sin tid!

dittaen

dittaen
21.06.09 15:21

jeg lurte egentlig  mest på det gramatiske. eller det som lyder mest norsk riktig. eller kan det pusses opptil enda bedre?

skal brukes i forbindelse med en kampanje for å selge et budskap. 

glaia

glaia
21.06.09 23:21

Det er i motbakke det går oppover....

Jarwin

Jarwin
21.06.09 23:55
dittaen: 1. med mest fokus på problemene bak problemene. 2. med mest fokus på tingene bak problemene. 3 med heller fokus på problemene bak problemene.    

Man setter ikke fokus  noe. Man setter ting i fokus.

Dette er en gjennomgående feil som media og diverse nettsteder gjør seg skyldig i daglig, og hadde folk fra andre land forstått hva som egentlig ble skrevet ville de ledd litt overbærende.

Så: Sett søkelyset på… osv. eller sett problemene i fokus. Om de nå står bak hverandre eller ikke.

(Innlegget ble redigert 21.06.09 23:57)

gourmande

gourmande
22.06.09 07:50
Jarwin: Så: Sett søkelyset på… osv. eller sett problemene i fokus. Om de nå står bak hverandre eller ikke.

Enig med Jarwin.

Jeg ser at jeg svarte ganske så off topic, men straks jeg ser ordet "fokus" får jeg skurr i øyet:-), samt at jeg syntes setningene manglet trøkk.

Jeg skyr ordet "fokus" som pesten, og ville nok valgt "sette søkelyset på" i stedet, men det lyder tungt i et slagord, som jeg mener skal være kort og fyndig.

NiGoZeroIchi

NiGoZeroIchi
22.06.09 12:51

"Mest fokus" skurrer i mine ører.  Hovedoppmerksomheten er allerede rettet mot det som er "i fokus"...

Klikk for å gå tilbake til toppen