Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dansk pressetalskvinne

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 50200
09.03.10 18:49

Merker meg at Philip Morris er representert med en kvinnelig dansk pressetalskvinne i Norge. Er det noen som forstår hva hun sier? Jeg mener, det er jo greit med svensker og dansker på jobb i Norge. Men som en talsmann for et selskap, bør man vel nesten forvente at vedkommende prater norsk? Hun har uttalt seg mange ganger i dag, og jeg må tilstå at jeg av og til ha problemer med å forstå henne.

Det er mulig at selskapet på denne måten prøver å røkelegge saken? :-)

Emol
EmolInnlegg: 18341
09.03.10 20:43
DrSchwei: Jeg mener, det er jo greit med svensker og dansker på jobb i Norge. Men som en talsmann for et selskap, bør man vel nesten forvente at vedkommende prater norsk?

Ser ikke helt problemet, kanskje hun burde snakket engelsk hvis det var vanskelig for enkelte å forstå en dansk dialekt.. Men lettere med dansk dialekt enn engelsk.

Pressetalsmann snakke norsk? Tja.. Det er jo et multiselskap og kanskje hun dekker Skandinavia? Når KLM hadde jo problemer, dukket det jo opp engelskspråklige. Skulle KLM ansatt en norsk pressetalsmann? De omsetter for mange millioner og kunne tippe de har millioner av norske reisende. De flyr jo fra 5-6 flyplasser i Norge..

Kanskje et dumt eksempel, men synes du klager bare for å klage her..
(Evt håper jeg det er ironisk ment..)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 50200
09.03.10 21:24

Løsningen er gjerne å bruke profesjonelle byråer hvis de ikke har lokale folk. Det ble jo forresten en misforståelse i en av radiodebattene også. Hun danske spurte: "Må jeg svare?". Den norske programlederen sa: "Du MÅ ikke".... Som kjent betyr "må" litt forskjellige ting på dansk og norsk... :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg