Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Pose?

NYTT TEMA
sploinxx
sploinxxInnlegg: 6733
13.03.10 08:28

I de fleste butikkene spør de:

"vil du ha en pose på det?"

Det høres like rart ut hver gang.

Sieceres
SieceresInnlegg: 3396
13.03.10 14:54
sploinxx: Det høres like rart ut hver gang.

Jeg irriterer meg over en annen ting når jeg er i butikken. Hvis jeg forteller at: "Jeg var på plassen og kjøpte varen. Personen spurte om jeg ville ha lappen." Fire substantiv, bare ett av dem ville vært med i en normal historie om en tur i butikken, hvilken?

Jacobgutten
JacobguttenInnlegg: 4921
13.03.10 16:38
Sieceres: Jeg irriterer meg over en annen ting når jeg er i butikken. Hvis jeg forteller at: "Jeg var på plassen og kjøpte varen. Personen spurte om jeg ville ha lappen." Fire substantiv, bare ett av dem ville vært med i en normal historie om en tur i butikken, hvilken?

"Kjøpte".

Sieceres
13.03.10 16:55
Jacobgutten: "Kjøpte".

På flaska, Jacob?

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 50222
13.03.10 18:42

Det heter da nett, ikke pose?

Aksevid
AksevidInnlegg: 1474
13.03.10 22:55
Sieceres: Jeg irriterer meg over en annen ting når jeg er i butikken. Hvis jeg forteller at: "Jeg var på plassen og kjøpte varen. Personen spurte om jeg ville ha lappen." Fire substantiv, bare ett av dem ville vært med i en normal historie om en tur i butikken, hvilken?

Lappen!

Aksevid
AksevidInnlegg: 1474
13.03.10 23:04
sploinxx: I de fleste butikkene spør de: "vil du ha en pose på det?" Det høres like rart ut hver gang.

Løsningen er å lage følgende skilt:

--------------------------------------

Hei.                            -

Pose? Ja, takk.           -

Kvitteringen? Nei, takk.-

Ha en fortsatt god dag! -

--------------------------------------

Bruk det hver gang du handler.

(Innlegget ble redigert 13.03.10 23:11)

Sieceres
16.03.10 13:33

Noget på siden kan jeg informere dere om at jeg ikke bor i Norge, men i et land hvor det tilsynelatende er slik at kassadamene er mer fornøyd jo mindre de snakker med kundene. Man kan gjerne handle for hundrevis av kroner uten å veksle et sabla ord med kassadama. Det er langt bedre at de sier merkelig tull, tro meg.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg