Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

kan noen hjelpe meg å oversette fra norsk til tysk

NYTT TEMA
norsktyskanonym
norsktyskanonymInnlegg: 1
23.03.18 09:39

skal ha tysk presentasjon, og kan ingenting tysk. har prøvd å oversette, men får det ikke til:( kan noen vær så snill å hjelpe å oversette denne teksten (ikke bruk google oversetter på hele teksten)

Takk på forhånd!:)

fremtidsplanerplaner:

når jeg blir eldre vil jeg leve et normalt liv, hvor jeg har et fint hus og en fin bil.

jeg vil få meg en jobb, og tjene egne penger

Jeg vil reise til mange land.

interesser:

Jeg syns det er kjedelig å bare sitte inne å holde på med kontorarbeid. jeg liker bedre å være i bevegelse. jeg liker å hjelpe andre folk, om de trenger hjelp

yrke:

jeg vil bli ambulansearbeider fordi jeg liker å hjelpe folk. Jeg har alltid hatt lyst til å bli lege, men jeg orker ikke å gå på skole i mange år til. Derfor tenkte jeg at ambulansearbeider kunne være kjekt og ambulansearbeider samarbeider tett med politi, brannvesen, sykepleiere og leger. Søskenbarnet mitt er ambulansearbeider og hun sier det er kjempekjekt

for å bli ambulansearbeider må eg gå to år på skole og to år i bedrift. jeg må gå helse og oppvekst på 1 videregående og 2 videregående må jeg til sauda for å ta ambulansefag

Ambulansearbeideren jobber med akuttmedisin og er et bindeledd mellom pasienten, sykehuset og annen helsetjeneste. Som ambulansearbeider er du i beredskap til å rykke ut ved akutt sykdom eller skade.

Ved akutt sykdom kan ambulansearbeiderne være de første personene pasienten kommer i kontakt med. Som fagarbeider gjenkjenner du tegn og symptomer for å gi riktig behandling. Det kan være langt til nærmeste sykehus, og den medisinske hjelpen ambulansearbeidere utfører kan være avgjørende for pasientens liv.

viktige arbeidsoppgaver

rykke ut og transportere pasienter mellom forskjellige institusjoner innen helsevesenet

gjennomføre akuttmedisinsk behandling

undersøke og identifisere svikt i vitale organfunksjoner hos pasienter

pleie, vise omsorg og kommunisere med pasienter

vurdere alvorlighetsgrad og prioritere i situasjoner hvor flere er skadd

rapportere og dokumentere pasientopplysninger

kvalitetssjekke og vedlikeholde utrykningskjøretøy og medisinsk utstyr

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg