Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Minstekrav til språk

NYTT TEMA
Bacalao64
Bacalao64Innlegg: 1159
04.05.18 12:19

Jeg synes et minstekrav burde være at stortingspolitikere og statsråder er i stand til å skrive eget partinavn riktig og med en forkortelse som er henhold til norsk rettskrivning.

utenforallfarvei
utenforallfarveiInnlegg: 673
06.05.18 11:07
Bacalao64: Jeg synes et minstekrav burde være at stortingspolitikere og statsråder er i stand til å skrive eget partinavn riktig og med en forkortelse som er henhold til norsk rettskrivning.

Nei gi deg naa.

" det blir for mye forlangt for et kort"...

og kanskje burde du hengt  paa et komma etter riktig ..?

Grammofon
GrammofonInnlegg: 2235
07.05.18 00:19
Bacalao64: Jeg synes et minstekrav burde være at stortingspolitikere og statsråder er i stand til å skrive eget partinavn riktig

Vår nye justisminister, Tor Mikkel Vara, klarer jo ikke engang å skrive sitt eget etternavn riktig.

puma1
puma1Innlegg: 19778
07.05.18 00:28
Grammofon: Vår nye justisminister, Tor Mikkel Vara, klarer jo ikke engang å skrive sitt eget etternavn riktig.

Det må være lov med "kunsternavn".

Gro Brundtland, f eks, har alltid tatt med pikenavnet Harlem, selv om det ikke er en del av det formelle navnet.  

Grammofon
GrammofonInnlegg: 2235
07.05.18 00:48
puma1: Det må være lov med "kunsternavn". Gro Brundtland, f eks, har alltid tatt med pikenavnet Harlem, selv om det ikke er en del av det formelle navnet.

Ja, men det hadde vært en smule oppsiktsvekkende om hun kalte seg for Brundtland hvis det sto Bruntland (uten d) i passet hennes. Det er noe i den stilen justisministeren driver med.

JudasT
JudasTInnlegg: 5552
07.05.18 12:41
utenforallfarvei: og kanskje burde du hengt  paa et komma etter riktig ..?

Fint du hengte på "kanskje", for om han setter komma der, bryter han reglene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester