Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norskeksamen

NYTT TEMA
Saraiha
SaraihaInnlegg: 7
28.05.18 13:20

Hei alle sammen!

I morgen skal jeg ha min første eksamen. Faget er norsk, og jeg gruer meg veldig. Jeg aner ikke hvordan jeg skal forberede meg, hva jeg skal ha med, eller hvordan oppgavene blir. Har dere noen tips om hva jeg kan gjøre? Norsk er for meg det viktigste faget, og en dårlig karakter vil bli sterkt nederlag. Setter stor pris på alle svar.

Eivinder
EivinderInnlegg: 554
28.05.18 18:08

"Norsk er for meg det viktigste faget", men jeg "aner ikke hvordan jeg skal forberede meg", eller "hva jeg skal ha med". Dette skjønte jeg ingenting av.

Det beste tipset er vel å forberede seg, og med det mener jeg kanskje alle først få en oversikt over pensum, finne ut hva du skal ha med (hva nå det måtte bety...)

Som en god nummer tre av tips så kan du spørre medstudenter/lærer/foreleser om tips til leseteknikker osv.? Finne en rød tråd i pensum og komme fram til hvilke kapitler det blir lagt mest vekt på osv.

Og neste gang du skriver ville det vært svært oppløftende å kanskje lese "I midten av juni skal jeg ha eksamen" og ikke "I morgen". Det viser i alle fall at du har skjerpet deg...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg