Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norsk skriftlig eksamen

NYTT TEMA
karivalentina02
karivalentina02Innlegg: 3
29.05.18 17:26

Hei, jeg er en jente som går i 10. klasse å har akkurat hatt Bokmåls eksamen i dag og gjorde noen slurvefeil. Blant annet glemt overskrift og kilder. hor mye har dette å si? og trekker det veldig ned på vurderingen og karakteren min? 

(Innlegget ble redigert 30.05.18 10:46)

Grammofon
GrammofonInnlegg: 2229
30.05.18 15:30
karivalentina02: Blant annet glemt overskrift og kilder. hor mye har dette å si? og trekker det veldig ned på vurderingen og karakteren min?

Det kommer an på hva du mener med "glemt kilder". Såvidt jeg har skjønt er det frivillig å bruke kilder, men hvis man bruker kildehenvisninger (tall i parentes) i teksten, er det viktig at det gjøres korrekt. Forfatternavn, tittel på bok/artikkel og årstall skal da føres opp i en egen kildeoversikt på en slik måte at leseren kan finne fram til alle kildene bare v.h.a. opplysningene i kildeoversikten.

sentry4
sentry4Innlegg: 4526
11.06.18 14:18
karivalentina02: Hei, jeg er en jente som går i 10. klasse å har akkurat hatt Bokmåls eksamen i dag og gjorde noen slurvefeil. Blant annet glemt overskrift og kilder. hor mye har dette å si? og trekker det veldig ned på vurderingen og karakteren min?

Jeg antar at dette er ren fisking for å se hvor mange som  setter i gang med å kommentere språket i innlegget ditt. Det er dessverre så¨mye dårlig språk her inne på VGD at mange brukere er blitt immune med mindre det er helt ekstremt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg