Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

"Vi må snakke om...."

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 49317
12.06.19 10:15

Arrgh! Det har pågått en stund, folk som begynner innlegg, som regel ganske følelesmessig styrte meninger om dette og hint. Det starter med "Vi må snakke om...."

Det har blitt en veldig irriterende klisjé for meg i hvert fall. Andre som har reagert på det samme?

For øvrig ser jeg, med glede, at bruken av "ferdig snakka" har tatt av. Heldigvis oppbrukt.

Langveg
LangvegInnlegg: 15825
14.06.19 14:27
DrSchwei: For øvrig ser jeg, med glede, at bruken av "ferdig snakka" har tatt av.

For mitt øyra  og auga tyder det du skriv, nett det motsette av det du meiner. Det er skilnad på å ta av og å avta.

(Innlegget ble redigert 14.06.19 14:28)

karichristoffersen55
karichristoffersen55Innlegg: 910
27.10.19 18:31

Vi har ikke alle overskudd til "å briljere med andre mennesker. "Man trenger ikke være "sosialt vrak av den grunn Ofte så tror jeg følelseslivet for enkelte kan bli veldig overveldende og man har kanskje ikke lyst eller anledning i alle sammenheng eller er redd for å si noe dumt eller uvitende. Alt i vår tid er liksom i så mye endring om det til eksempel er kommunepolitikk som er tema eller engasjerer naboer eller andre mer perifere bekjente. Vi ønsker vel ikke å bli tatt til inntekt for et syn og liksom bordet fanger før vi har tenkt igjennom mer om hvem det berører og hvilke konsekvenser det har.

Husker en psykolog som så hun trodde enkelte mennesker syntes slike samtaler var mye å filosofere og var redd for å komme i utakt med sin relgiøse menighet som de kanskje vanket mest sammen med. Alle har sine ting i dag tror jeg. I tidligere tider være det mange underholdningsprogram som var mere tull og tøys. Slik vil ingen fremstå i dag tror jeg. Men kanskje det er å ta seg selv for selvhøytidlig. Situasjoner er ofte så forskjellig og tankene våre kan være annet sted.

(Innlegget ble redigert 27.10.19 18:33)

karichristoffersen55
27.10.19 19:48

Vi er kanskje ikke alle interessert i så omfattende kontaktflate og eksponere oss selv og jeg personlig synes også det må kunne respekteres.

Enkelte språkteoretikere har jo hevdet at hele språket bare er en sirkel. Det er ofte så mye mellom mennesker og så lett å trå eller gjøre feil. Lett også å tro på noe som kanskje er bare løse rykter også.Selv om det står i avisen.  Enkelte liker kanskje ikke å bli minnet om at de er blitt 95 år kanskje. om kanskje aldri blir korrigert av dem det gjelder. Det kan være så mangt som er såre punkt.Jeg synes ofte det er så mange årsaker til tingene. Men alt kan man ikke tro på. Det er masse svindel og bedrag tror jeg. Tar alt med mer enn en klype salt.

Vi kan stå i vanskelige ting av og til tror jeg.Verken vi eller språket strekker til. Kan det føles som kanskje der og da.

(Innlegget ble redigert 27.10.19 19:56)

karichristoffersen55
27.10.19 20:31

Jeg føler meg litt truffet liksom av hva dere skriver og går kanskje mye i forsvar av hva jeg føler er verdifullt. Men alle har sitt liv i dag og sine ting å passe og sitt ansvar og ingen har helt ubegrenset med ressurser tror jeg. Vi lever jo også i en medieverden som er mye ny for oss alle tror. Ikke lett å vite hvordan man skal tolke alt. Om det er tolkning som kreves da.

karichristoffersen55
27.10.19 20:33

Jeg føler meg litt truffet liksom av hva dere skriver og går kanskje mye i forsvar av hva jeg føler er verdifullt. Men alle har sitt liv i dag og sine ting å passe og sitt ansvar og ingen har helt ubegrenset med ressurser tror jeg. Vi lever jo også i en medieverden som er mye ny for oss alle tror jeg. " Brave new world" i Sallingers roman. Mange mente dengang han forutså mye.Ikke lett å vite hvordan man skal tolke alt. Om det er tolkning som kreves da. Ingen ønsker å gjøre urett heller tror jeg. Egentlig. Men selvsagt enkelte mennesker er mer spesielle og kunnskapsrike.Helt utvilsomt.

(Innlegget ble redigert 27.10.19 20:37)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg