Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er jeg helt korka?

NYTT TEMA
Grammofon

Grammofon
22.06.20 09:19

Nå måtte jeg sperre øynene kraftig opp. "Kork" er hannkjønnsord både på nynorsk og bokmål. Ifølge ordbok.uib.no er det ikke tillat å skrive "ei kork/korka". Fint å lære noe nytt hver dag, men kan dette stemme? Jeg kjenner ingen som sier "en kork/korken".

Langveg

Langveg
22.06.20 09:57
Grammofon: Jeg kjenner ingen som sier "en kork/korken".

Kva for ein del av landet er du ifrå? På det sentrale Austlandet har dei ein tendens til å gjera hokjønsord av mange hankjønsord: sanda, strida, vilja - men det skal vera sanden, striden, viljen. Korka har eg faktisk ikkje høyrt før anna enn som verb.

Ale-Jet

Ale-Jet
22.06.20 20:16

Vemund er korka

Grammofon

Grammofon
23.06.20 17:58
Langveg: Kva for ein del av landet er du ifrå?

Nord-Norge, men jeg tror de aller fleste i området Trondheim - Alta sier "ei kork/korka". Her er et utvalg normerte hannkjønnsord (bokmål) som har dialektisk hunnkjønn på min kant av landet:

Alm, ask, bille, bøk, dyse, hegg, hegre, katt, kork, lerk, mygg, penn, sand, skate og stylte.

I Tromsø (bymål) går de enda lenger. Der sier de ei maur, ei sofa, ei veranda, ei øl, og til og med ei leir (som i speiderleir).

(Innlegget ble redigert 23.06.20 18:04)

Langveg

Langveg
23.06.20 21:17
Grammofon: Nord-Norge, men jeg tror de aller fleste i området Trondheim - Alta sier "ei kork/korka". Her er et utvalg normerte hannkjønnsord (bokmål) som har dialektisk hunnkjønn på min kant av landet:
Alm, ask, bille, bøk, dyse, hegg, hegre, katt, kork, lerk, mygg, penn, sand, skate og stylte.
I Tromsø (bymål) går de enda lenger. Der sier de ei maur, ei sofa, ei veranda, ei øl, og til og med ei leir (som i speiderleir)

Vart litt forvirra fyrste gongen eg høyrde folk i Trondheim seia bila. Eg trudde det dreidde seg  om ei øks og ikkje ein bil. Bille, dyse og penn kan godt vera hokjøn på riksnorsk (nynorsk). Penna er jo rein latin. 

(Innlegget ble redigert 23.06.20 21:18)

neondian

neondian
23.06.20 21:22
Grammofon: Nå måtte jeg sperre øynene kraftig opp. "Kork" er hannkjønnsord både på nynorsk og bokmål. Ifølge ordbok.uib.no er det ikke tillat å skrive "ei kork/korka". Fint å lære noe nytt hver dag, men kan dette stemme? Jeg kjenner ingen som sier "en kork/korken".

Nedover vestlandet:

Ein bil/bila
Ein gut/guta
Ein ost/osta
Ein båt/båta
Ein vei/veia

Osb.

Langveg

Langveg
23.06.20 21:29
neondian: Nedover vestlandet:Ein bil/bilaEin gut/gutaEin ost/ostaEin båt/båtaEin vei/veia

Det er  ikkje fleirtalsformene du listar opp?  På Vestlandet sløyfar dei ofte endings-r: Ein bil - fleire bila(r), ein gut - fleire guta(r) osb. 

neondian

neondian
23.06.20 21:41
Langveg: Det er  ikkje fleirtalsformene du listar opp?  På Vestlandet sløyfar dei ofte endings-r: Ein bil - fleire bila(r), ein gut - fleire guta(r) osb.

Ah, du har rett, las ikkje opningsinnlegget godt nok.

Takk for det!

utenforallfarvei

utenforallfarvei
01.08.20 08:49

Nordmoere:  en kork  -  korken  - (helt korka, haha).

return_of_drakkar

return_of_drakkar
20.10.20 07:38
Langveg: strida

Kanskje du tenker på stri og ikke på strid?
Det førstenevnte kan bøyes: strien / stria.

Korka er jo et adjektiv / adverb med betydningen: dum, tett

return_of_drakkar

return_of_drakkar
20.10.20 07:40

Motsatt, ingen som sier ei kork.

Men jeg vet at noen sier: et appelsin...

Langveg

Langveg
20.10.20 20:02
return_of_drakkar: Men jeg vet at noen sier: et appelsin...

Kan berre vera hankjøn på nynorsk og bokmål. Gardin (via tysk frå latin cortina) derimot kan heita gardina, gardinet eller gardinen (berre bokmål). Kva er mest brukt? 

Klikk for å gå tilbake til toppen