Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kampen mot forholdismen - et tapt slag?

NYTT TEMA
kristofferbd

kristofferbd
29.11.20 16:10

Jeg blir gal hver gang "i forhold til" brukes feil. Men den siste tiden har jeg hørt misbruket av uttrykket mer og mer. Både i nyhets- og underholdningsprogrammer på tv. Det aller verste er når det brukes av journalister i nyhetsartikler. 

Hva mener dere? Er dette en tapt kampsak?

(Innlegget ble redigert 29.11.20 16:17)

Langveg

Langveg
29.11.20 17:26

Det er nok lærarar  i skulen som ikkje er gode nok i norsk lenger. Elevane kjem ut av vidaregåande utan å kunna skilnad på hans  og sin, brukar fleirtal der det skal vera eintal. De ristet på hodene sine i staden for dei rista på hovudet. Læraren butde forklara at  i forhold til tyder i samanlikning med. Om det ikkje gjev meining, må ein nytta uttrykkk som når det gjeld. 

I forhold til matematikk er han ganske svak Nar det gjeld matematikk, er  osb. 

I forhold til Kari er han likevel ikkje så dårleg. I samanlikning med Kari osb. Her er det rett. 

Når lærarane råder elevane til å tenkja på engelsk når dei skal velja mellom å og og på norsk, er botnmålet nådd. 

kristofferbd

kristofferbd
25.01.21 17:51
Langveg: Det er nok lærarar  i skulen som ikkje er gode nok i norsk lenger. Elevane kjem ut av vidaregåande utan å kunna skilnad på hans  og sin, brukar fleirtal der det skal vera eintal. De ristet på hodene sine i staden for dei rista på hovudet. Læraren butde forklara at  i forhold til tyder i samanlikning med. Om det ikkje gjev meining, må ein nytta uttrykkk som når det gjeld.  I forhold til matematikk er han ganske svak Nar det gjeld matematikk, er  osb.  I forhold til Kari er han likevel ikkje så dårleg. I samanlikning med Kari osb. Her er det rett.  Når lærarane råder elevane til å tenkja på engelsk når dei skal velja mellom å og og på norsk, er botnmålet nådd.

Helt enig. Jeg er nok yngre enn deg, og jeg hørte aldri snakk om bruken av i forhold til på skolen, verken på videregående eller lavere trinn. Ei heller fikk vi tilstrekkelig opplæring i og/å-bruken. Alt dette er langt på vei noe jeg har lært og blitt oppmerksom på selv. 

Kommareglene er et annet eksempel. Dette er regler jeg har lært meg de siste to årene, både i forbindelse med jobb og studier. 

(Innlegget ble redigert 25.01.21 17:51)

return_of_drakkar

return_of_drakkar
31.01.21 16:23
kristofferbd: Hva mener dere? Er dette en tapt kampsak?
Langveg

Langveg
31.01.21 18:18
return_of_drakkar: ja. https://dysondrager.no/2019/08/06/forholdisme/

Folk må sjølvsagt seia og skriva det dei vil ptivat, men ei lærarinne som ikkje rettar  ei setning som denne: I forhold til ver, var det svært kaldt  på Finse i helga, gjer  ikkje jobben sin. 

Kjelda du syner til, inneheld eit godt råd: 

I nesten alle tilfeller der du faktisk kan bruke «i forhold til», kan du også bruke «sammenlignet med». Hvis du prøver å sette inn «sammenlignet med» og setningen ikke gir mening, bør du omformulere den. Og eg kan føya til: Galen bruk av i forhold til kan erstattast med når det gjeld ...... 
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg