Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kanskje ikke direkte språkrelatert men...

NYTT TEMA
Ragnarrokk

Ragnarrokk
04.01.04 09:44
I disse tider da nesten alle som starter bedrifter skal ha et engelskklingende navn, hva er de verste tilfellene? Gjerne tilfeller der navn på bedrifter, og lignende, ikke gir noen assiasjoner til hva de driver med i det hele tatt...

Fant nemlig en annonse fra Remax. Hva de driver med? Eiendomsmegling!

For meg høres det mer ut som noen som lager persienner eller noe, uten at jeg vet hvorfor. Når de i tillegg har en luftballong som logo begynte jeg virkelig å lure.

Jeg regner nesten med at dette er et større firma som driver med andre ting i tillegg til eiendomsmegling? At dette bare er en gren av en større bedrift?

Flere eksempler?
fråskji

fråskji
10.01.04 17:46
Kvifor heiter vegvesenet Mesta??!?!!
Einaste "logiske" teori eg har høyrt, var at det kom frå eit dikt som Vinje skreiv. Det byrja slik: "(Me sta)nda..."
Nokon som har ei betre forklaring?
Syntagma

Syntagma
10.01.04 17:58
Nordpå sies det at navnet kommer av at det var så mange som mesta jobben da Statens Vegvesen omorganiserte...

gdarius

gdarius
10.01.04 18:03
Jeg synes at Bravida er et kult firmanavn... (Bra vi, da)

Gnalen
10.01.04 18:19
Vestpå tyder Mesta "nesten". Kanskje dei har innsett at dei aldri gjer ein god nok jobb?
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg