Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva er "gripbarhet"????

NYTT TEMA
Florena

Florena
08.01.04 10:50
Forsvaret omstrukturerer. Forsvaret skal bli mer gripbart.
Men hva betyr det??!! Hva betyr ordet??

MsTakable

MsTakable
08.01.04 10:52
Nei, det er helt ubegripbart for meg :-)
Ashtead

Ashtead
08.01.04 10:56
Var det snakk om design av flasker med brus eller såpe hadde jeg sagt det ville hatt med å gjøre det lett for folk å holde tak i dem....

Men her ser det ut som det er et utslag av fantasifullt kansellispråk, bare det pratet om omstrukturering kan tyde på dette. At her er noen som har sittet og holdt møter og drøftet hva som for tiden står dem til rådighet og deretter har konkludert med at det skal bli mere gripbart.

Hva nå pokkern det skal bety...

Ashtead
Gnalen

Gnalen
08.01.04 14:02
Klassisk omstrukturering: Formuler eit mål som ingen veit kva er, så kan du sjølv avgjera når målet er oppnådd.

:-)
Drol

Drol
08.01.04 23:04
Du, det synes jeg var et veldig godt spørsmål! Personlig tror jeg det har sammenheng med internasjonale operasjoner. I teorien skal hele Forsvaret være "gripbart", slik at når vi får et oppdrag, kan vi bare plukke ut de avdelingene vi trenger, og reise ut.

Så langt har vi vi kun hatt to slike avdelinger: Telemark Battaljon og Imidiate Reaction Force (F-16).

Det er det jeg tror da... :)
sentry2

sentry2
09.01.04 18:24
Når man griper noe, så holder man det - "gripbar" er kanskje det samme som "holdbar"?
Florena

Florena
12.01.04 09:31
Takk for responsen. Selv om jeg ikke ble mye klokere over selve ordets betydning, så er det jo greit å se at det er flere som her problemer med å tolke dette.
Finnes det noen offentlig instans som kan svare på en henvendelse?
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg