Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

The Stone of Erech

NYTT TEMA
Politeia

Politeia
14.01.04 21:41
Hvor har professor J.R.R.Tolkien mottatt dette navnet fra: Erech. Det høres underlig kjent ut. Er det hans eget ord?

-----------------------------------------------------------------------------------------

Übermensch (German)
['yːbərˌmɛnʃ]
noun
-menschen.
[-mɛnʃən]
(esp. in the writings of Nietzsche) the German word for: superman
[ETYMOLOGY: literally: over-man]
Zabel

Zabel
14.01.04 21:44
google.com. slutt å plag oss med maset ditt. vi har fått med oss at du leser det meste du kommer over, og at du liker å skrive vulgært og med unødig mange gjentagelser og unødige forklaringer som vi skjønner uansett.
Syntagma

Syntagma
15.01.04 01:26
Vulgært? Ut fra hvilken definisjon av ordet?

Hvorfor leser du - og bryr deg med - innlegg som ikke interesserer deg?

Zabel

Zabel
15.01.04 21:34
Må vel lese innlegget før jeg kan si det ikke interesserer meg?
Hysteria1

Hysteria1
15.01.04 23:37
Tolkien hentet flere stedsnavn fra andre steder enn sin egen fantasi, så det er godt mulig Erech eksisterer andre steder. Sannsynligvis gjør det vel det.

hysteria
Catweasel

Catweasel
15.01.04 23:49
Her er det noe:

http://ancientneareast.tripod.com/Uruk_Warka_Erech.html
Gnalen

Gnalen
15.01.04 23:51
Erech er det bibelske namnet på byen Uruk i Babylonia. Eg veit ikkje om dei norske bibelomsetjingane brukar den same skrivemåten, sidan denne infoen er henta frå ei engelskspråkleg nettside:

http://en.wikipedia.org/wiki/Erech
petterG

petterG
16.01.04 00:37
Zabel skrev:
google.com. slutt å plag oss med maset ditt. vi har fått med oss at du leser det meste du kommer over, og at du liker å skrive vulgært og med unødig mange gjentagelser og unødige forklaringer som vi skjønner uansett.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Herregud er det mulig å ha så stort ego? Det er vel lov å spørre om ting i et diskusjonsforum uten å bli nedsøpla i skitprat??

Dessuten, før du kritiserer språkbruken til andre, lær deg de enkleste reglene selv, som for eksempel STOR bokstav etter punktum!!!!

Syntagma

Syntagma
16.01.04 00:57
Som vi ser fantes det kloke og imøtekommende mennesker som hadde gode svar.
Og vi var mange som lærte noe. "Maset" var med andre ord ikke bortkastet...

Politeia

Politeia
16.01.04 14:28
- Hill of Erech
- Stone of Erech

Jeg har prøvd å finne fram til hvor på kartet (over Midgard) "Erech" ligger,- men har ikke funnet det ut.
Hysteria1

Hysteria1
16.01.04 16:23
Erech er kun et urgammelt tilholdssted i Midgard, så det er ikke lenger noe kjent navn der.
Det ligger like over bokstaven N i Gondor på dette kartet, med ørsmå bokstaver.

http://www.douglas.eckhart.btinternet.co.uk/maps-middle-earth-01.jpg

hysteria
Politeia

Politeia
16.01.04 19:16
Uttalen av navnet er ekstremt tiltalende.
Zabel

Zabel
18.01.04 19:52
Før du kritiserer meg, kan du også se over innlegget ditt for feil.
ATuin

ATuin
18.01.04 19:59
petterG skrev:
Dessuten, før du kritiserer språkbruken til andre, lær deg de enkleste reglene selv, som for eksempel STOR bokstav etter punktum!!!!
- - - - - - - -

Husk videre:
Aldri mindre enn tre utropstegn.
Mest mulig unødvendige ord.

Great A'Tuin
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg