Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvordan bil skal jeg kjøpe?!

NYTT TEMA
Ozelot

Ozelot
01.03.04 17:48
Hvordan i den videste verden kan folk prestere å stille et spørsmål på den måten?

Hørt om spørre-ordet hvilken?

Har sett tilfeller av slikt "griseri" inne på ulike debatter på VGD, og håper de som skriver på den måten kan luke det bort..

Har også sett f.eks:

Hvem sang er dette?
Det høres jo helt borti veggene ut!

Simplemeg

Simplemeg
01.03.04 18:03
Dette er blitt tatt om uendelig mange ganger, men det er tydeligvis ikke nok. Jeg fatter ikke hvordan folk kan gjøre denne feilen. Enkle tastefeil er forståelig. Og/å-feil kan være vrien noen ganger. Orddelingsfeil kan man til tider skylde på engelsk innflytelse, selv gjør vondt i sjela av å finne verstingene; apropos værst som er en vanlig skrivefeilsyke. At hvilken blir byttet ut med hvem/hvordan er jo direkte voldtekt av det norske språk. Det er jo en semantisk blunder som aldri burde begås.
Ashtead

Ashtead
01.03.04 18:24
For den del kunne man også tolke dette som "Hva slags bil skal jeg kjøpe" i tillegg til "Hvilken bil skal jeg kjøpe"

Uansett er det en skremmende mangel på presisjon, type "kan ikke treffe en låve med hagle om man sto midt inne i den" ....

Ashtead
steponit

steponit
01.03.04 20:38
Personlig synes jeg værst stavet med æ forsterker utrykket, og bruker det av og til når jeg skal beskrive noe virkelig ille.
steponit

steponit
01.03.04 20:42
Jeg håper ikke jeg blir henrettet her inne på forumet for denne lille intime betroelsen?
Litotes

Litotes
02.03.04 12:22
Henrettelse er nok for drøyt, men vi kan jo oppfordre deg til å forandre adferd.
steponit

steponit
02.03.04 14:49
Jeg bruker det for det meste bare på msn og slikt, så jeg ser ikke på det som en stor synd. Jeg ville aldri brukt det i en seriøs tekst.
steponit

steponit
02.03.04 20:08
Jeg skriver også av og til dåli istedenfor dårlig.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg