Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NRK1 nå

NYTT TEMA
mancunian

mancunian
24.03.04 20:14
Programmet "Typisk norsk".
Relativt interessant.
Wavy

Wavy
25.03.04 13:14
Jeg synes programmet var utrolig kult. Endelig et program for oss hobbyinteresserte i språk (uff, sa jeg akkurat det der ?;.) ).

For de som ikke fikk sett det var det alt fra intervjuer med språkforskere om utvilingen av språket til 10-på topp liste over de rareste stedsnavnene i Norge til intervju med Harald Eia hvor han blant annet redegjorde for sitt forhold til dialekter og det danske språk.
Jeg synes vel kanskje den Matrix-versjonen av det norske språk om 50 år ble litt vel fjasete, men alt i alt veldig positivt inntrykk.
Det går 7 onsdager til, så det er ingen grunn til ikke å kikke på det.
gammern

gammern
25.03.04 16:00
"Typisk norsk" opplyste om sin webside,- og epostadresse men jeg ble for sen til å få skrevet ned disse - kan noen hjelpe meg?
mvh Gammern
mancunian

mancunian
25.03.04 17:15
Denne?
http://www.nrk.no/programmer/tv/typisk_norsk/
Trillian

Trillian
29.03.04 14:48
Egentlig rart det ikke har vært TV-programmer om språk tidligere. Vi er jo et relativt språkinteressert folk, for å si det forsiktig.

Jeg syns programmet ble litt masete. Litt sånn " å du og du så moro det er med språk dere! Har vi det ikke gøy nå? Og Harald Eia er med og greier!"

Det har gått en (eller to?) serier på svensk TV, Bästa språket og/eller Värsta språket, og det er tydeligvis der NRK har hentet inspirasjon.
Bare at det svenske var bedre, altså
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg