Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva betyr ordet: Implikasjon?

NYTT TEMA
Gustav

Gustav
12.05.04 23:05
F.eks: Hvilke implikasjoner burde strategien du har valgt ha for kommunikasjon og opplæring på verkstedet?

MVH
superjohn

superjohn
13.05.04 00:06
Er vel bare en pen måte å si "hva burde dette føre med seg".

sentry2

sentry2
13.05.04 14:05
implikasjoner: følger
caktus

caktus
13.05.04 14:07
Hei

Jeg kopierer fra caplex for deg:

implikasjon (lat. implicatio, av implicare, folde, vikle inn i), det som noe medfører, følge, forvikling. — Logikk, utsagnet "hvis p så q" definerer en i. Betegnes p => q. Utsagnet er usant dersom p er sann og q er usann, ellers er utsagnet sant. — implisere, innblande, gjøre medskyldig; innebære, medføre. — implisitt, indirekte uttrykt, underforstått. Mots. eksplisitt.
AltF4

AltF4
13.05.04 15:04
Smør på flesk: (lat. smorrus på fleskus, av overflødikus, unødvendig), det som medfører å svare på noe som andre har svart på tidligere. Mots. finne seg en hobby.
-------------------------------
Jeg er signatur-nekter
caktus

caktus
13.05.04 15:22
Hobby? Som feks å lese i leksikon, mener du?

Hvilken hobby har du, da?

kverulant (av lat. querulari, klage, klynke), kranglefant; person som stadig føler seg forurettet og mener seg urettferdig behandlet etc. — kverulere, stadig klage og si imot.
AltF4

AltF4
13.05.04 15:31
Min hobby er å overvåke og forfølge smørpåflesk'ere.
Du er herved i min sorte bok og kan vente påfølgende irettesettelser underveis.
Be aware.

-------------------------------
Jeg er signatur-nekter
caktus

caktus
13.05.04 15:45
Min hobby, i tillegg til leksikonlesning, er å oppsøke disputter med genuine kverulanter. Så vi møtes nok igjen..
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg