Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

"Hvem lag"...? Er det mulig VG?

NYTT TEMA
LiquidDarkness

LiquidDarkness
25.06.04 10:42
Under vignetten: 'Dagens debattant' på forsiden presterer VG i dag å skrive:

"Hvem lag skal vi heie på nå som England er ute? Debattanten Hysteria1 er så ufattelig skuffet: « Har ingen å heie på lenger. Ingen kamper jeg brenner etter å se. Ingenting å glede meg til. »"

At en nesten daglig møter denne 'hvem bil'-farsotten her på vgd og andre fora er ille nok, men finnes det virkelig også journalister med så dårlig språkfølelse og peiling?

http://www.fmh.moo.no/

hof

hof
25.06.04 17:40
Det er vel slik vedkommende som skrev innlegget har formulert seg?
stømpi

stømpi
25.06.04 18:33
Blir vel litt feil av VGD å rette på andres innlegg?
Thommi

Thommi
25.06.04 20:00
Det heter vel "hvilket" eller "hvilke" lag, avhengig av om det er ett eller flere.
Har inntrykk av at journalister nå til dags vet mindre om gramatikk enn før, men kanskje er tidspress noe av forklaringen.
Thommi :-)
Hysteria1

Hysteria1
25.06.04 20:53
"Det er vel slik vedkommende som skrev innlegget har formulert seg?"

Nei. Dette er VG's verk.
LiquidDarkness

LiquidDarkness
25.06.04 21:51
stømpi skrev:
"Blir vel litt feil av VGD å rette på andres innlegg?"

Ja, det hadde blitt feil, men det er nå engang det som står bak kolon som er sitatet fra debattanten. Resten står VG for.
Zakari

Zakari
25.06.04 22:15
Det er en stygg trend blandt østlandsfolk å skrive f.eks "Hvem spiller er det?"
Ble ganske paff første gang jeg hørte noen si det. Trodde de fikk et akutt anfall av dysleksi.

^ZaKaRi^ - "Man skal vite mye for å vite hvor lite man bør vite for å vite hvor lite man vet" :-)

smakløst

smakløst
26.06.04 17:59
Det heter vel "hvilket" eller "hvilke" lag, avhengig av om det er ett eller flere.
Har inntrykk av at journalister nå til dags vet mindre om gramatikk enn før, men kanskje er tidspress noe av forklaringen.

>> Det heter grammatikk. Du er ikke perfekt du heller.
Satyrkid

Satyrkid
26.06.04 18:01
*hhehehee*

Herredjauz....

Pseudonym: Charles F. Kane på diverse poesi-fora.
Dvor

Dvor
01.07.04 01:32
Kanskje VG har besluttet å endre sitt språk? I så tilfelle kan ”hvem lag” være korrekt språkbruk.

--------------------------------------------------------------------------------------
Du skal ikke frata din neste hans egg for å lage deg omelett
Thommi

Thommi
01.07.04 20:38
smakløst skrev:

>> Det heter grammatikk. Du er ikke perfekt du heller.
-----------
Nei dæven, jeg glemte en "m".
Dette var smakløst!!
Thommi :-D
USAboy

USAboy
02.07.04 00:13
Bruker man ikke korrekturlesere lenger?
Thommi

Thommi
02.07.04 13:56
Man har ikke råd til korrekturlesere i et samfunn der alt dreier seg om penger og innsparinger. Jeg kaller det bare for Høyresamfunnet.
Mvh Thommi
Connors

Connors
02.07.04 19:33
Jepp, utrolig smakløst. Synes alle innlegg som inneholder minst én skrivefeil på dette forumet bør slettes umiddelbart! :)
Thommi

Thommi
02.07.04 20:17
Jep, utrollig smakkløst. Synnes ale inleg somm ineholler minnst enn skrivveflei pø dete furomet børr sletes umidelbart, eg ogås! :-)
Tøddel

Tøddel
02.07.04 20:37
Connors skrev:
Jepp, utrolig smakløst. Synes alle innlegg som inneholder minst én skrivefeil på dette forumet bør slettes umiddelbart! :)

Og man burde slette alle innlegg med feil av typen "Italia`s, England`s" osv... Det heter Italias og Englands... argh!
Connors

Connors
02.07.04 21:42
Så sant som det er sagt!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg