Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ukritisk bruk av anførselstegn

NYTT TEMA
IACOCCA

IACOCCA
04.07.04 07:50
er noe jeg gjerne gjør .. .

For eksempel i det jeg skriver både herog i skolearbeidet, så liker jeg å sette mye ting i anførselstegn, med den begrunnelse at det da er lett å se bort fra om det er feileller misvisende eller noe, og så kan det jo argumenteres for at jeg faktisk har tatt med og nevnt noe i de tilfellene det er snakk om riktig/vesentlig informasjon ...

Har andre "tatt" seg selv i å "helgardere" på denne måten ved å sette diverse ord og setninger i anførselstegn?
Sjukheit

Sjukheit
04.07.04 14:35
Nei, eg skriv det eg meinar i staden for å skrive det eg neste meninar.

gammern
06.07.04 12:35
Det begynte med at akp(ml)-erne krøkte to fingre på hver side av hodet når de fryktet at ordene ble for sterke for tilhørerne. Nå brukes anførsel muntlig - ved å henge på "for å si det slik" dvs man snakker i anførsel ! Snart er vi et folk uten språk.
mvh Gammern
LiquidDarkness

LiquidDarkness
06.07.04 12:47
Overforbruk av anførselstegn (selv om jeg stort sett bruker ' istedenfor " for å gjøre de litt mindre markante og for å spare " til faktiske sitater) er vel en av mine største språklige synder også. Er bare så greit å hive på noen slike, så kan en slippe unna med å bruke ord/meninger litt feil og gjerne konstruere merkelige varianter av ord også... er greit å begå feil bare en viser at en vet at det en skriver kanskje muligens ikke er helt som det skal være :)

Uansett hvilke argumenter som kommer rundt dette etterpå, så kan de besvares med "Ja, det var jo derfor jeg brukte anførselstegn da..."
Ginger1

Ginger1
06.07.04 13:45
Det er for folk som er svake i språket, og ikke kan formulere seg ordentlig.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg