Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Drapsmaskin.?

NYTT TEMA
Spiralis

Spiralis
09.08.04 13:47
Ser på TV at en representant for Oslo Politikammer ( Finn Abrahamsen ? ) omtaler drapsvåpenet fra trikke drapet som en "drapsmaskin". Som agitasjon eller i propagandaøyemed kan jeg forstå ordvalget, men.....

En kniv er vanligvis, og spesiellt i dette tilfeldet ett stykke stål som er smidd til en gitt fasong. Burde ikke en maskin bestå av mer enn en -1- del for å kunne rettferdigjøre betegnelsen maskin?

Jeg har alltid trodd at en maskin besto av flere deler som virket sammen ( samvirket ) slik at et stykke arbeid ble utført.

I love the smell of napalm in the morning.
240tic

240tic
09.08.04 13:48
Drapsmaskinen var nok i dette tilfellet en psykisk ustabil person kombinert med en kniv.
caktus

caktus
09.08.04 13:52
Drapsmaskin:

Stor grønn maskin med to svære dekk bak og to mindre foran. Lyder navnet John Deere, og sees ofte på veiene inn mot Lerkendal søndager.
Spiralis

Spiralis
09.08.04 14:01
240,

Tror ikke at et menneske med kniv i handa kan ( språklig sett ) defineres som maskin.

Hvis det var det Finn Abrahamsen tenkte på var det vel både nedsettende, sårende, rasistisk og diskriminerende i forhold til somalieren? Jeg tror fortsatt at vår venn politimannen omtalte kniven og kun den som en maskin.

Nona

Nona
09.08.04 14:07
Tror neppe det var mennesket som var maskinen, men våpenet ble utført som en maskin da dens bevegelse var "mekanisk"?
Spiralis

Spiralis
09.08.04 14:25
Nona,

Er det språklig korrekt å omtale kniven som en maskin av den grunn? Slik jeg oppfatter ditt resonement kommer vi tilbake til at somalieren er "maskinen" og det blir vel feil på alle måter, også språklig.

niconi

niconi
09.08.04 14:47
cactus:
Stor grønn maskin med to svære dekk bak og to mindre foran. Lyder navnet John Deere, og sees ofte på veiene inn mot Lerkendal søndager.
---
Som trönder må jeg protestere!
Navnet kan like gjerne väre Massey Ferguson
Spiralis

Spiralis
09.08.04 15:09
niconi skrev:
Som trönder må jeg protestere!
Navnet kan like gjerne väre Massey Ferguson

.................................................
Men da er den ikke grønn !

Klikk for å gå tilbake til toppen