Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Til alle akademikere!

NYTT TEMA
Jølla

Jølla
30.08.04 18:34
Jeg er ikke velutdannet og studert på Blindern eller Universitetet men jeg har også lov å komme med meningene mine! Her på dette forumet blir vi som skriver litt feil hele tiden hakket på. Jeg er svært skuffet over dette! Når dere hakker på oss blir det fort at vi ikke tør komme med våre meninger! For oss er internett et fint sted for å dele meningene våre med hele Norge. Vi har ikke mulighet til å skrive i debattsidene i Dagbladet, slik mange av dere har! Så vær så snill, respekter oss vanlige folk også!

mvh Jølla
undrende
Sjukheit

Sjukheit
30.08.04 18:58
Ein treng vel vere korkje akademiker eller ha universitetsutdanning for å skrive riktig. Eg fekk intrykket av at ein fekk slike kunnskapar i grunnskulen.

NiGoZeroIchi
30.08.04 22:21
Sjukheit skrev:
"Ein treng vel vere korkje akademiker eller ha universitetsutdanning for å skrive riktig. Eg fekk intrykket av at ein fekk slike kunnskapar i grunnskulen."

Følger du ikke med? For å kunne skrive korrekt norsk, trenger man minst en doktorgrad...
Keva

Keva
31.08.04 00:05
Jølla skrev:
Jeg er ikke velutdannet og studert på Blindern eller Universitetet men jeg har også lov å komme med meningene mine! Her på dette forumet blir vi som skriver litt feil hele tiden hakket på. Jeg er svært skuffet over dette! Når dere hakker på oss blir det fort at vi ikke tør komme med våre meninger! For oss er internett et fint sted for å dele meningene våre med hele Norge. Vi har ikke mulighet til å skrive i debattsidene i Dagbladet, slik mange av dere har! Så vær så snill, respekter oss vanlige folk også!

Min mening om dette:

Her på språkforumet er det språk som diskuteres, og det er vel kanskje ikke så rart at skrivefeil blir kommentert da? Ofte er det vel ment som faktaopplysning /korrigering/ hjelp til den som - som du sier - skriver _litt_ feil. Personlig har jeg nok en tendens til det av og til, men det er aldri vondt ment. NB: Når jeg ser at det dreier seg om klassiske mønstre av lese- og skrivevansker el.l. kommer jeg aldri med kommentarer!

Det er leit at du føler deg hakket på og ikke respektert, - jeg håper (men garanterer ikke...) at jeg ikke har bidratt til det - i så fall beklager jeg. Du har selvfølgelig den samme rett som alle andre til å mene noe, som du selv skriver. Hvorfor skulle du forresten ikke kunne skrive på Dagbladets debattsider??

Forresten: Jeg fant ikke noen feil i innlegget ditt, jeg - :-)

Keva

Zeplin

Zeplin
31.08.04 10:42
Tror enten det er en spøk eller en person som har en konspirasjonsteori om at akademikere vil holde alle andre utenfor...

Edit: stavefeil!
johnnyGG

johnnyGG
31.08.04 11:21
Sjukheit skrev:
Ein treng vel vere korkje akademiker eller ha universitetsutdanning for å skrive riktig. Eg fekk intrykket av at ein fekk slike kunnskapar i grunnskulen.
----------------

Syns at setningssyntaksen din er litt dårlig.

Det er bedre å skrive slik: "Ein treng vel korkje vere akademiker eller..."

:-)

Sjukheit

Sjukheit
31.08.04 17:12
Ja, du seier noko der. Eg var ikkje heilt sikker då eg skreiv det. I alle høve så tek eg det til etterretning og vil tenkje over det når eg nyttar liknande uttrykk i framtida.

Siste innlegg