Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

"Radio free Norway"

NYTT TEMA
Laststand
LaststandInnlegg: 5700
03.06.12 20:11

Grei kommentar http://gatesofvienna.blogspot.dk/2012/06/radio-free-norway.html

Hvorfor er Nrk så uredelig? "marxistiske" gener?

Nr-1
Nr-1Innlegg: 31656
03.06.12 20:16

Du må komme deg ut litt.

Laststand
03.06.12 20:18
Nr-1: Du må komme deg ut litt.

Kan du ikke uttale deg om trådens tema, i stedet for å uttale deg om ting du overhodet ikke har kunnskap om.

(Innlegget ble redigert 03.06.12 20:19)

Nr-1
03.06.12 20:21
Laststand: Kan du ikke uttale deg om trådens tema,

Kommenterer ikke konspirasjonsteorier fra den høyreekstreme nettsiden, hva enkelte nasser fantaserer om er ikke verdt å kommentere.

Laststand
03.06.12 20:25
Nr-1: Kommenterer ikke konspirasjonsteorier fra den høyreekstreme nettsiden, hva enkelte nasser fantaserer om er ikke verdt å kommentere.

Det er jo ikke konspirasjon når det er fakta, selv om du ikke liker faktaene. Det var document.no som "broke the news" om Fjordman, ikke dette nettstedet. Likevel valgte Nrk å fokusere på dette nettstedet.

Men som de skriver. Der Nrk tror de skremmer med dette nettstedet, så fungerer det ikke helt slik. Og det er heller ikke slik som venstreekstremistene i klassekampen trodde, at det var de som ikke har skolegang som leser nettsiden. Det er høyt utdannede

Rhabagatz
RhabagatzInnlegg: 24116
03.06.12 20:55
Laststand: Det var document.no som "broke the news" om Fjordman, ikke dette nettstedet. Likevel valgte Nrk å fokusere på dette nettstedet.

Ja, det var virkelig ille, spesielt siden Fjordmann selv knyttes til Gates of Vienna. Hvordan kunne de??????

vonGalt
vonGaltInnlegg: 5282
03.06.12 20:57
Nr-1: Kommenterer ikke konspirasjonsteorier fra den høyreekstreme nettsiden, hva enkelte nasser fantaserer om er ikke verdt å kommentere.
vonGalt
03.06.12 21:07
Laststand: Kan du ikke uttale deg om trådens tema,

Trådens tema kan oppfattes som ganske vidt. Er f eks Gates of W et rasistisk nettsted?

Eller for å spørre på en annen måte: Ville f eks Gule ha kalt det rasistisk?

Et sted han med stor sannsynolighet ville ha kalt det rasistik er

Et eksempel – iflg professor Gule - på en (mulig?) rasistisk nettside er denne

Laststand
03.06.12 21:32
Rhabagatz: Ja, det var virkelig ille, spesielt siden Fjordmann selv knyttes til Gates of Vienna. Hvordan kunne de??????

Det er faktisk helt irrelevant. Det var document.no som "broke the news"

Nr-1
03.06.12 21:34
Laststand: document.no som "broke the news"

Hehehe.

TollefTruls
TollefTrulsInnlegg: 4728
03.06.12 21:37

Er det ikke like godt å la være? Hvis denne tråden er uinteressant for deg så kan du jo likegodt gjøre noe annet enn å komme med lamme kommentarer om en bruker på VGD.

vonGalt
03.06.12 21:46
TollefTruls: Hvis denne tråden er uinteressant for deg så kan du jo likegodt gjøre noe annet enn å komme med lamme kommentarer om en bruker på VGD.

Utdrag fra artikkelen det referers til i innledningsinnlegget:

It’s not a good sign when the most vigorous and open discussion occurs among a country’s exiles. The fact that there is virtually no public dissent within Norway itself against the consensus — that only exiles engage in it freely — is a sign that Norway has become a full totalitarian state. No gulags, no firing squads — those aren’t necessary. Given the right conditions, the total suppression of officially unacceptable opinions may be achieved without any violence whatsoever.

Mind you, show trials and the local equivalent of Pravda are still required pieces of totalitarian furniture, as Circus Breivik has demonstrated all too clearly. You can’t run a totalitarian state without the customary rituals and litanies.

This blog did not set out to become a haven for Norwegian dissidents. It just ended up that way, over the course of five or six years, ...

Dette bør kunne diskuteres her, eller?

(Innlegget ble redigert 03.06.12 21:47)

Hengebryst
HengebrystInnlegg: 419
03.06.12 22:25

FYSJ så mange syke mennesker det finnes i norge..

vonGalt
03.06.12 22:27
Laststand: "marxistiske" gener?

Ser at Gates og W henviser og linker til "janteloven".

De skulle bare ha visst!

her

Detvardaogsånoe
DetvardaogsånoeInnlegg: 198
03.06.12 22:35
vonGalt: Utdrag fra artikkelen det referers til i innledningsinnlegget:
It’s not a good sign when the most vigorous and open discussion occurs among a country’s exiles. The fact that there is virtually no public dissent within Norway itself against the consensus — that only exiles engage in it freely — is a sign that Norway has become a full totalitarian state. No gulags, no firing squads — those aren’t necessary. Given the right conditions, the total suppression of officially unacceptable opinions may be achieved without any violence whatsoever.Mind you, show trials and the local equivalent of Pravda are still required pieces of totalitarian furniture, as Circus Breivik has demonstrated all too clearly. You can’t run a totalitarian state without the customary rituals and litanies.This blog did not set out to become a haven for Norwegian dissidents. It just ended up that way, over the course of five or six years, ...
Dette bør kunne diskuteres her, eller?

I fullt alvor? Ikke utenfor sekta, vil jeg tro.

De fleste kan vel skjønne at denne Fjordland synes det var litt pinlig å bli oppgitt som hovedinspirator for et massemord. - Men det er altså ikke verken den norske stat eller Arbeiderpartiet eller NRK som har begått disse ugjerningene.

At forsvaret i en rettssak ønsker å bruke ham som vitne kan sikkert oppleves som ubehagelig for fyren, og derfor er det ikke helt uforståelig at han velger å stikke av.  - Men bare ytterst rødøyde og skvetne konspirasjonsavhengige greier å få dette til å dreie seg om forfølgelse fra en totalitær stat.

Fjordmann har stukket av etter å ha blitt ertet av Thomas Seltzer, samt bedt om å gjøre sin borgerplikt og vitne i en særdeles viktig rettsak. Særlig egnet til å vitne om staten Norges overgang til totalitært styresett, er denne hendelsen ikke.

(Innlegget ble redigert 03.06.12 22:41)

vonGalt
03.06.12 22:48
Detvardaogsånoe: - Men bare ytterst rødøyde og skvetne konspirasjonsavhengige greier å få dette til å dreie seg om forfølgelse fra en totalitær stat.

Helt enig med deg der, men da må det kanskje dreie seg om at "folk flest", eller media eller hva det nå kan være, i denne spesielle saken, antas å ha overtatt den totalitære statens funksjon.

Ikke at jeg vet; jeg vet bare at dette ikke kan sies å være totalt uinteressant.

Noen fasit her finner vi jo selvsagt aldri. De fleste av oss kan lett komme til å falle inn under en eller annen konspirasjonsteori, kanskje til og med uten å vite det.

Denne saken er djevelsk, ikke mindre, for nesten alle.

Mancuso
MancusoInnlegg: 431
03.06.12 22:52
Laststand: Det var document.no som "broke the news" om Fjordman, ikke dette nettstedet. Likevel valgte Nrk å fokusere på dette nettstedet.

Som om document.no er et stort mediehus det ikke er mulig å overse. Who cares? Det er små irrelevante blogger begge deler.

Dessuten virker denne bloggeren mer sur på Lippestad enn på Nrk. Det synes jeg var mer interessant.

(Innlegget ble redigert 03.06.12 22:52)

Laststand
03.06.12 23:15
Mancuso: Som om document.no er et stort mediehus det ikke er mulig å overse. Who cares? Det er små irrelevante blogger begge deler.
Dessuten virker denne bloggeren mer sur på Lippestad enn på Nrk. Det synes jeg var mer interessant.

Det er uvesentlig på størrelsen på hvem som "broke the news. Men norsk MSM kan enkelt finne ut hvem som var først ute med en sak. Men Nrk VALGTE å være uredelig

Hva de måtte føle for Lippestad er uvesentlig

Mancuso
03.06.12 23:19
Laststand: Men Nrk VALGTE å være uredelig

Storm i et fingerbøl.

Hva han føler for Lippestad sier litt om vrangforestillingene til denne bloggeren.

(Innlegget ble redigert 03.06.12 23:24)

Mancuso
gonzzzo
gonzzzoInnlegg: 9366
04.06.12 09:29
Laststand: Hvorfor er Nrk så uredelig? "marxistiske" gener?

Dårlig gjort av NRK å vise bilde av Fjordgirl med knallrød leppestift. Folk kan jo forledes til å tro at Fjordgirl er en fjolle ala ABB og ikke en blodtørstig mandig nasse. Hvorfor ser de så frøkenaktige ut ABB og Fjordman ?

Rhabagatz
RhabagatzInnlegg: 24116
04.06.12 17:41
Nr-1: Hehehe.

Muligens den tynneste suppa denne uken, dette.....

carl_vaktmester
carl_vaktmesterInnlegg: 2374
04.06.12 18:26
Laststand: Grei kommentar http://gatesofvienna.blogspot.dk/2012/06/radio-free-norway.html Hvorfor er Nrk så uredelig? "marxistiske" gener?

Jeg må si at "storslegga" fra Gates of Wienna er noe av det mest infantile jeg har lest på lenge. Det høres ut som om det er harvet sammen av en furten unge, over lesten "Nei, det er du som er dum, dummen!". Mulig det er gjemt noen dype betraktninger et sted teksten, men jeg datt av lenge før jeg nådde dit.

(Innlegget ble redigert 04.06.12 18:26)

CasusBelli
CasusBelliInnlegg: 12894
04.06.12 19:32
carl_vaktmester: Jeg må si at "storslegga" fra Gates of Wienna er noe av det mest infantile jeg har lest på lenge. Det høres ut som om det er harvet sammen av en furten unge, over lesten "Nei, det er du som er dum, dummen!". Mulig det er gjemt noen dype betraktninger et sted teksten, men jeg datt av lenge før jeg nådde dit.

Gates if Vienna er en av kontrajihadistenes virktigste nettsteder.

Man kan le av dem, men disse fascistene bør tas på alvor.

Klikk for å gå tilbake til toppen